Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - samae

Sivuja: 1 [2] 3
31
Bensa-autot / Vs: Moottorisaha RC-projekti
« : 28.01.11 - klo: 01.44 »
Laita suosiolla muoviputki sille antennille tai jokin eristemateriaalista oleva tanko johon kiinnität antennin.

32
Sallittuja malleja ovat CS Super Sport Brushless Motor 17,5T ja Speed Passion Ultra Sportsman Stock 17,5T -moottorit.

Tämähän ei pidä enää paikkaansa; muuten erittäin hyvää infoa.

33
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 26.01.11 - klo: 10.43 »
Lähdetään siitä, ettei suomalaista maahantuojaa nyt tarvitse edes mainita tässä kohtaa.

Tomi

Hä?

EDIT: Siis mikä tuossa http://www.rceet.net/ kaupassa on vialla?
EDIT2: Siis http://www.eurorc.com/ sitten toinen?

34
Suoranopeuteen vaikuttaa myös lähtönopeus suoran alussa, eli ajolinja ja auton setuppi.

35
Tulokset / Vs: TULOKSET: Winter Jumps #3 - Oulu
« : 22.12.10 - klo: 08.16 »
Olipas kivat karkelot, kiitokset kaikille osallisille.

+hyvä meininki
+rata
+auto
+renkaat
+kuskikin oli ajoonsa tyytyväinen
+after party

-esailut finaaleissa; oli vissiin riittävästi adrenaliiniä veressä

röykyt oli vähän randomit (silti pidin niistä ehkä eniten)

Mulla ei ollu ees kapulaa, ja silti hoksasin vasta viimesessä finaalissa, että sopivalla kaasunkäytöllä keulaa saa kevennettyä niin ettei se haukkaa ja kippauta autoa. Jani tais laskea 10 kaatoa siihen paikkaan yhden hiitin aikana :afro:

36
Hyväpitoinen baana.

37
Munsta ajajakokous ennen eka ae:tä.

38
Plussan ja miinuksen voi shuntata beciltä suoraan servoille, jos pelkää vastarin piirilevyn kärvetymistä.

39
Schumacher / Vs: Schumacher Mi4LP Pro touring car
« : 13.12.10 - klo: 09.42 »
80 vattia ja termostaatti vähintään. Mielellään vielä säädettävällä lämpötilalla.

40
Hups. Jos ihan oikeaa asiaa puhutaan, niin liitolla pitäisi olla sen verran tuloja, että toimistohenkilökunnalle ja päättävälle elimelle pystytään maksamaan asiallista korvausta heidän käyttämästään ajasta.

41
Ura-autoilu ja junaradat taas on hyväksytäviä lajeja ja niitä ei mielletä leikkimiseksi vaan kilpailemiseksi tai mallailuksi. Syynä tähän on ilmiselvästi se, että kun lähdetään 1:1 kokoisista laitteista pienempään niin ura-autojen ja junaratojen kanssa tulee perusjamppa helpommin toimeen, kun molemmissa ajaminen on simppeliä kaasun painamista sopivissa kohdin.

http://www.youtube.com/watch?v=nFyBNq-qz5I  :afro:

42
Sähköautot / Vs: 1/12 mattorata-autot - Tech talk
« : 08.12.10 - klo: 10.42 »
Mun mielestä ~70 mm välityksillä kymppipuokki on paljon helpompi tähdätä mutkiin, kun säätimessä on muutama pykälä drag brakea. SXX V2:ssa mulla näytti olevan 5 pykälää, mikä tuntu olevan melko sopiva määrä BCR:n baanalla.

43
Tulokset / Vs: X BCR 2010 - tulokset ja spekulaatiot
« : 06.12.10 - klo: 21.11 »
Olipas lystikästä ajella kun puitteet oli kunnossa.

+meininki
+rataprofiili
+lankkubaana on oikeastaan ihan hyvä tsydeemi
+kivat leikit minifinaaleissa

-omat mekkaukset
-omat ajot poislukien pari CS-12 alkuerää

Kiitokset Vesalle, Jussille, Ospa-tiimille ja kaikille osallisille.

PS. Miniendurance osoittautui toimivaksi jutuksi. 20 minuuttia per akku; energiaa ois ollut pitempäänkin vaihtoväliin, mutta alkoi läppiajat huononemaan. J-moottorissa lämmöt pysyi kurissa koko kaksituntisen eikä hiilissä havainnut silmämääräisesti juurikaan kulumaa. Slickseillä ajettiin samoja läppiaikoja koko kaksituntisen ajan eikä renkaanvaihtoon ollut tarvetta.

44
komppaan zippolaa ja jarkkoa. Oli hymy korvissa BCR:ssä, vaikka kuski oli ihan pihalla ajamisen ja mekkaamisen kanssa. Tehoja just sopivasti; ajo- ja tekniikkavirheet tuli hyvin esille BCR:n varsin haastavalla baanalla. 

45
On.

46
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 02.11.10 - klo: 08.52 »
emmänymistääntiiä, mutta aika ylivoimaisia kaikilla osa-alueilla on nämä:

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1451_681/products_id/15244/n/Team-Losi-Super-Duty-Ball-Cups-Natural

Edit: miinuspuolihan nuissa on se, että ne ei toimi sulakeosina.
4,3 mm pallolle.

47
Team Associated / Vs: Team Associated B44+kuvat
« : 29.10.10 - klo: 11.25 »
Iskarien bleedercapsit on muuten ihan näppärät, mutta ruuvin kierre meinaa korkata jo ennen kuin sen saa ruuvattua edes pohjaan asti. Varaosiksi kannattanee hommata normikorkit, jotka on tehty samalla muotilla, mutta reikää ei ole porattu. Reikä 1,5mm poralla ja reamerillä reiän alkupään avarrus jotta ruuvin (n. 2mm) saa sinne reikään. Alkaa kierteet pitämään (ainakin paremmin).

48
Tulokset / Vs: Winter Jumps 1 tulokset + ym
« : 24.10.10 - klo: 21.53 »
jebajee,

+rata oli älyttömän hauska ajella
+järjestelyt
+hyvä meininki
+Asso oli ihan jees vaikka eihän se käänny niin kuin deksi
+minipin+turffi oli hauska ajaa

----------omat ajelut; pitäis varmaan treenata
-gigaset tökki, onneksi oli oldskool 27MHz vekottimet matkassa. Matille kiitos antennipillistä. EDIT: Ja pahoittelut hienoisesta "väärinymmärryksestä" varikkokissojen suhteen.

Kiitokset kaikille osallisille.

49
Tulokset / Vs: Blue Carpet Race 2010 - *pre-info*
« : 03.10.10 - klo: 20.51 »
Hippeilyttäis semmonen vaikkapa neljän tunnin M-chassis-endurance/joukkuekisa/tms. lauantai-iltana. Sitten saunaan.

50
Tulokset / Vs: Kilpailukutsu: Maastosarja SM UAU 25.-26.9.
« : 15.09.10 - klo: 23.00 »
Vieläkö kiti aukeaa?

51
Sähköautot / Vs: 1/12 mattorata-autot - Tech talk
« : 06.09.10 - klo: 21.48 »
Renkaista vielä:

Jos takarenkaat sorvaa 44 mm:iin niin mikä olisi sopiva koko eturenkaalle, 42mm? Sorvataanko mattiksen renkaat edessä aina suoraksi vai esim 1 aste camberia.

Pahanpa pistit. Se 42 mm vois olla aika lähellä. Ite oon suoraksi sorvaillu ja auton camberin säätänyt semmoiseksi, että rengas pysyy kuluessaan suorana (mulla hitusen alle yhden asteen).

52
Laitatteko ollenkaan hiekkaa sidosaineeksi vai pidättekö pelkkänä savena? Suolaatteko että saa kosteuden ja halkeilun pysymään kurissa? Miten puhdas savi käyttäytyy vesisateen jälkeen, kuinka kauan on limainen ja kuivuuko ilman apua? Miten routamatto toimii tiiviin saven alla, imeytyykö vesi saven/routamaton läpi miten hyvin?

Nimimerkillä: Juuri päässyt kysely ikään :afro:

Tämänhetkinen ajatus ois pitää ihan savena. Ja aina siinä hitunen on hiekkaa seassa.

Ei ole suunnitelmissa suolata; katellaan miten se käyttäytyy douppaamatta.

Ainakin tuo kaivurin jäljiltä oleva pinta (kuvassa ylempänä) on kestänyt kävelyä vesisateella erittäin hyvin. Hinkkaamalla sen saa sitten liukkaaksi jos haluaa. Lanttopaikat joista vesi ei ole imeytynyt halkeamiin ovat melkoisen pehmeitä. Semmoista pinnan irtoilua kengänpohjiin ei ole havaittavissa. Vaikuttaa mukavan imukykyiseltä tuo savi. Ylin 5 cm ehti kuivahtaa ja alin 5 cm savipatjasta on vielä ihan liisteriä.

Melkoinen kelirikko on varmaankin luvassa keväällä, mutta siinäpähän sijansa hakekoon.

EDIT: mun puolesta saa toki kommentoida näitä meidän touhuiluja.

53
Ja toinen juttu; kannattaako aloittelevan Stockiin tähtäävän sorvailla kumeja? Tuntuu hullulta ostaa valmiit pyörät ja kuluttaa niistä heti kaikki pinta veke. Että josko ajaisi treenissä niitä pienemmiksi pikkuhiljaa. Saattaa kuulostaa tän päivän kuskeille tyhmältä, mutta 20 vuotta sitten tehtiin juuri näin.

Kannattaa ehdottomasti sorvata pienemmiksi ainakin normaaleissa pito-olosuhteissa. Isot renkaat repeilee pilalle ensimmäisellä akullisella, isot renkaat on todella huonot ajaa eivätkä edes sovi nykykorien alle. Ainakin nuo Jaco/Parma/Mobgums renkaat voi edessä ajaa treeneissä melkein vanteille asti (n. 38 mm). Jos esim. etuset sorvaa 41 millisiksi, ajaa 0,2mm per hiitti kulumisella kuitenkin 10-15 hiittiä per eturengaspari. Takarenkaat taisin viimeksi sorvata 43 millisiksi ja niissä kuluminen on ollut eturenkaiden kanssa samaa luokkaa jos auto on säädöissä.

Optimaalista rengassettien määrää en osaa sanoa, ehkä jotain pari akullista per setti per päivä. Magenta takana, 2xpink edessä on mun suosikki meidän baanalla.

54
Yleinen keskustelu / Vs: Veden päällä ajaminen
« : 04.08.10 - klo: 21.38 »
toll voi ajaa vedes ja maalla amfibi mini

Kansa vaatii videota!

55
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« : 13.07.10 - klo: 13.12 »
Kiitosta vaan kaikille, hauskaa oli.

Ei kellään sattuis olemaan ylimääräistä Hudyn 1,5 millistä avainta? Multa puuttuis yksi.

57
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 03.07.10 - klo: 19.23 »
jaa-a. mikä se nyt on kallista ja mikä ei. Mut tuolta nuo Integyt on esim. ihan jees laatua: http://rcm.fi/do?action=group&id=37 . Kyllä niillä muutaman vuoden vääntää.

58
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« : 01.07.10 - klo: 18.24 »
su 11.7. ois mainio ajelupäivä.

59
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: LiquidRc
« : 30.06.10 - klo: 23.37 »
12-16$ pyörineet stormerin postikulut ja posti sieltä kulkee aivan tuskattuttavan hitaasti. Kumpaakin tullut suosittua; stormerilla mattiskamaa enemmän, mielestäni laajempi valikoima ja v-käyrä matalammalla. Asson pikkuhilpettä taasen saa liquidista nopeasti ja edukkaasti.

Edit: liquid mulle pystyssä parisenkymmentä taalaa jonkin servererrorin vuoksi. Loppusumma oikea, mutta kamoista vaan osa näkyy tilauksessa. Luonnollisesti eivät vastaa tiedusteluihin.

60
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: LiquidRc
« : 30.06.10 - klo: 22.56 »
nelkkukrossin renkaat
Ainakin Holarit on melko sama tilata kotimaasta kun vertaa Liquidin hintoihin. Tilaa vievissä kamoissa on aina se postimaksulisä.

Edit: esim: B44 body+wing: stormerhobbies.com 17.95$; liquidrc.com $23.98.

Sivuja: 1 [2] 3