541
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 17.08.12 - klo: 10.38 »
No tulihan sieltä 11 kisaajaa. Saadaan hyvät kisat aikaiseksi.
Tutkailin vähän noita muidenkin luokkien (TP-10, LS-5) osallistujamääriä viime vuosilta ja niissäkin näyttää olevan hiipumisen merkkejä. Tämä on vähän huolestuttavaa.
GT-8:ssa osallistujaennätys (16) taitaa olla viime vuoden Hyvinkään kisoista. Muutoin keskiarvo (Hyvinkää/Kouvola) on vähän alle 13.
GT-8 luokasta on myös siirrytty LS-5 -luokkaan ja tilalle on tullut mukavasti uusia harrastajia. Eli luokka on pystynyt uudistumaan myös kuljettajien osalta. Toisaalta jos tuota siirtymistä ei olisi tapahtunut GT-8 olisi melkeinpä suurin rataluokka Suomessa.
Itse en ole TP-10 enkä LS-5 autoa ajanut, mutta mitä olen niiden menoa radan varrelta seurannut niin kyllä GT-8 -autojen meno näyttää parhaimmalta ja melkeinpä sanoisin että lähempänä oikeita rata-autoja. TP-10 autot ovat kokoonsa nähden liian nopeita ja LS-5 autot taas hitaita... ;-)
Jos saisimme kaudelle 2013 osallistujamäärän nousemaan sinne 15-16 pintaan, niin tilanne olisi erittäin hyvä. Suomessa ei taida pystyä suurempiin osallistujamääriin.
Joskus on ollut puhetta, että järjestettäisiin Nordic -tason GT-8 -kisat ja tätä kannattaisi kyllä harkita. Ruotsissa on tietääkseni asialle kiinnostusta.
Tutkailin vähän noita muidenkin luokkien (TP-10, LS-5) osallistujamääriä viime vuosilta ja niissäkin näyttää olevan hiipumisen merkkejä. Tämä on vähän huolestuttavaa.
GT-8:ssa osallistujaennätys (16) taitaa olla viime vuoden Hyvinkään kisoista. Muutoin keskiarvo (Hyvinkää/Kouvola) on vähän alle 13.
GT-8 luokasta on myös siirrytty LS-5 -luokkaan ja tilalle on tullut mukavasti uusia harrastajia. Eli luokka on pystynyt uudistumaan myös kuljettajien osalta. Toisaalta jos tuota siirtymistä ei olisi tapahtunut GT-8 olisi melkeinpä suurin rataluokka Suomessa.
Itse en ole TP-10 enkä LS-5 autoa ajanut, mutta mitä olen niiden menoa radan varrelta seurannut niin kyllä GT-8 -autojen meno näyttää parhaimmalta ja melkeinpä sanoisin että lähempänä oikeita rata-autoja. TP-10 autot ovat kokoonsa nähden liian nopeita ja LS-5 autot taas hitaita... ;-)
Jos saisimme kaudelle 2013 osallistujamäärän nousemaan sinne 15-16 pintaan, niin tilanne olisi erittäin hyvä. Suomessa ei taida pystyä suurempiin osallistujamääriin.
Joskus on ollut puhetta, että järjestettäisiin Nordic -tason GT-8 -kisat ja tätä kannattaisi kyllä harkita. Ruotsissa on tietääkseni asialle kiinnostusta.