Siiven mittasääntö muuttui kuukausi sitten juuri ennen Oulun kilpailua. Sääntökirjaa ei vielä ole päivitetty ajantasalle.
Tämä selvä. Minua vaan hämäsi suuresti kun sarjavastaava kommentoi sääntömuutosten yhteydessä Oulun kisakutsun alla että "
Itse asiassa mikään ei muutu vaan muutama mitta poistu". Nythän nimenomaan toi korkeusmitta pienentyi 25mm --> 20mm. Vai oliko sääntökirja pielessä jo kauden alkaessa ennen Lahden kisaa?
Itse en ole mittoihin aiemmin kiinnittänyt huomiota, vasta nyt rupesin noita siipiä tönärillä mittailee. Myös EFRA-listalla olevissa koreissa on vaihtoehtoisia leikkausviivoja ja sen siipen voi ruuvata eri asennoissa, joten pelkkä EFRA-leima ei takaa siiven sääntöjenmukaisuutta.
Sääntökirjan säännöt eivät käytännössä ikinä vastaa voimassaolevia sääntöjä, sillä kukaan pienoisautoporukasta ei ole päivittänyt niitä vuosikausiin. Sääntökirjassa on aina vähintään vuoden vanhat säännöt, sillä kirja menee painoon jo elokuussa, kun EFRA:n säännöt seuraaavaksi kaudeksi päätetään marraskuussa. Tämän takia sarjasäännöt ovat ne minkä mukaan mennään.
Tästä olen samaa mieltä. En kuitenkaan löytänyt FTT-ohjeistosta turistin mittasääntöjä ollenkaan, joten ilmeisesti on aina tukeuduttu tuohon sääntökirjaan?
Ehdottaisin siis, että FTT-ohjeistoon tehtäisiin päivitys johon lisättäisiin päivittyneet säännöt. Samalla voisi siipisääntöä täsmentää siten että 190mm on maksimileveys, 40mm maksimipituus (auton suunnassa) ja 20mm maksimikorkeus. Tällöin ei jäisi mitään tulkinnanvaraa.