Kun kerran itsekin mielipiteitä kyisin ja tämähän tuli sitten lopulta hommattua tämä "RTR" lopputalvesta rullaavana (joten orkkissähköistä en osaa sanoa, ja renkaat ei ollut alkuperäiset) niin lienee vain reilua kertoao ma mielipide. Sähköiksi laitoin sitten erikseen hankitut "budjettisähköt", HW Quicrun 150A ja TrackStar 2100kv-moottori. Sensorillinen moottori mutta sensoriton nopari - onneksi ei haittaa, toimii kyllä loistavasti ilman mitään coggingia ja vääntöä on kuin keskikokoisessa kylässä. Halpisservokin nyt ollut, toiminut muuten hyvin mutta pikkuisen ehkä hidas kääntönopeus joten varmaankin vaihdan toisen jahka jaksan. Renkaina GRP Atomic Softia ja ProCircuit Hot Dicesia.
Autosta itsestään ei ainakaan vielä pahempaa sanottavaa. Aluiskarit (toisin kuin esim. 8ight RTR:ssä ymmärtääkseni, joka on kalliimpi) ja aluiskaritornit. Jämäkältä vaikuttava laitos. Sisempien hinge pinnien kiinnitys e-klipeillä vähän närästää, mutta ehkä ne siinä pysyy paikallaan, toivotaan ainakin.
En ole ainakaan vielä auton setuppia muuttanut mitä nyt ajokorkeuden säätänyt, eli pakettisetuppi muuten. Ajotuntumaltaan oli verrattavissa tuohon TLR SCTE 3.0-corriini, molemmilla tulee varsin samanlaisia kierrosaikoja. Luonnollisesti tämä hyppää paremmin, ei ole isoa koria hidastamassa, tarvitsee vähemmän kiinnitysmatkaa lisäväännön ansiosta ja enemmän hallittavuutta ilmassa. Toisaalta jos laskeutuu nokka liian alhaalla niin helposti savimöykyt radasta lentää, kun ei ole varsinaista etupuskuria. Joskus sitten katollaan sen takia, mutta omaa tunarointiahan se lähinnä. Ehkä isoin muutos mitä pitäisi jotain kautta lähteä hakemaan on että kääntyvyyttä haluaisi mielellään vähän parantaa.
Yhdeksän akullista kaikkiaan tuossa pari viikkoa sitten ajelin, ainoat rikkoutumiset on toinen patterikiinniketarranauha ja toinen etudiffin outdrive. En oikein tiedä mitä siinä tapahtui, mutta toinen puoli napsahti poikki hypystä alas tullessa. Nyt sitten onkin ollut tämän takia ajamatta sen jälkeen, liian peeaa tilaamaan varaosan ennen kuun vaihdetta
Outdrivet kyllä näyttääkin kuluvan aika äkkiä, tuon ajomäärän jälkeen kaikissa niissä on kulumaa. Mutta lienee näitä 1/8 & 4S:n vakiojuttuja. Yksi harmillinen juttu on että myös käyttämäni pinion on kulunut varsin paljon. Tuo metallispurri kun on niin kapea niin kuluttaa sitten pinioniakin nopeasti pienen kontaktipinta-alan takia. Mutta taaskin, aika lailla kapoisia ne näyttää olevan muissakin autoissa. Kai se on vaan heti totuttava faktaan että 4S-laitteet kuluu nopeammin. Verrokkina tuossa SCTE:ssänihän ei ole 3660-koon moottorista huolimatta outdriveissä tai pinionissa mainitsemisen arvoisia kulumisjälkiä arviolta 70-80 akullisen jälkeen.
Uskaltaisin tätä joka tapauksessa aika lailla ilman varauksia suositella uutena ostettavaa 1/8 budjettiratkaisua etsiville. Luulen että nuo alkuperäiset sähkötkin toimisivat alkuun aika hyvin nekin, ja alusta nyt ainakin on asiallinen. En sitten tiedä onko kisoissa saatavissa niitä varaosia tähän RTR-malliin miten, varsinaiset JQ-kuskit kun pistelee Blackilla ja Greyllä menemään. Toki osa osista näyttää olevan niiden välillä samoja, esimerkkinä nuo outdrivet ja ilmeisesti rataslaatikot sisältöineen muutenkin, osa taas ilmeisesti sinänsä sopii autoon kiinni mutta voi sotkea setuppia enemmän tai vähemmän. Olisi sinänsä tehnyt mieli Turkuun lähteä tällä kokeilemaan, mutta jos ei ollut rahaa varaosaan niin saati lisenssi- ja kisamaksuun
Toisaalta olen jo SC-kisoissa tarpeeksi pahasti tien tukkeena, saati M8e-kisoissa. Saa nyt sitten kuitenkin nähdä tuleeko tällä milloin mahdollisesti johonkin kisaan eksyttyä, mutta tuskin mihinkään lisenssikisaan ainakaan tänä kesänä.