Kirjoittaja Aihe: Rattaat paukkuu  (Luettu 1886 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dikkari

  • Jäsen
    • Profiili
Rattaat paukkuu
« : 29.01.05 - klo: 05.13 »
Kysyisin, että onko olemassa Kyoshon pta gp:hen 2_vaihde laatikkoa,jossa kaikki rattaat olisivat terästä? Pääratasta löytyy teräksisenä,ja eri välityksilla.... mutta silti...kertokaa...?
Muoviset tuppaa murjoutumaan....

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Rattaat paukkuu
« Vastaus #1 : 29.01.05 - klo: 22.10 »
Mitä tarkoitat vaihdelaatikolla? Eikö kytkinkellokaan ole metallia tossa 2 versiossa? Pääratas on kaikissa muovia, mutta kyllä sekin sen koneen tehot yllättävän hyvin kestää, jos moottori on tukevasti ja oikeassa kohdassa kiinni. Mutta ei mikään huono olisi ostaa pääratasta metallisena, ei se muovinen kumminkaan kovin pitkäikäinen ole.
Eli mitä rattaita tarkoitat? Diffien eli tasauspyörästöjenkö? Tasauspyörästöt saa paremmin kestämään, kun laittaa sinne kunnon diffiöljyt ja tiivistää hyvin, ettei pääse roiskumaan/valumaan ulos.

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
Rattaat paukkuu
« Vastaus #2 : 29.01.05 - klo: 22.12 »
Pta:ssa ei ole suoranaista laatikkoa vaan siinä on samanlainen viritys kuten mädissä.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Rattaat paukkuu
« Vastaus #3 : 29.01.05 - klo: 22.15 »
Mitä viritystä tarkoitat? Ei siinä mitään madin ketjuvirityksiä ole.  :D

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
Rattaat paukkuu
« Vastaus #4 : 29.01.05 - klo: 22.17 »
Eikös mädissäkin ole sillain että ne vaihteet on heti siinä kytkinkellossa?

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Rattaat paukkuu
« Vastaus #5 : 29.01.05 - klo: 22.27 »
Jep, mutta pureteinissa ei ole muistaakseni vaihteita vakiona.

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
Rattaat paukkuu
« Vastaus #6 : 29.01.05 - klo: 22.29 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Jep, mutta pureteinissa ei ole muistaakseni vaihteita vakiona.
Ei olekkaan.. Mistä saa muka päärattaan teräksisenä??

Poissa Paddington

  • Jäsen
    • Profiili
Rattaat paukkuu
« Vastaus #7 : 29.01.05 - klo: 22.33 »
Ööö.. teettää vaikkapa astex:lla.  :twisted:

Mika R

  • Vieras
Re: Rattaat paukkuu
« Vastaus #8 : 31.01.05 - klo: 14.38 »
Lainaus käyttäjältä: "Dikkari"
Kysyisin, että onko olemassa Kyoshon pta gp:hen 2_vaihde laatikkoa,jossa kaikki rattaat olisivat terästä? Pääratasta löytyy teräksisenä,ja eri välityksilla.... mutta silti...kertokaa...?
Muoviset tuppaa murjoutumaan....


Eipä taida olla. Kello on terästä tai alumiinia, päärattaat (ne isommat rattaat laatikossa) on aina muovia tai nylonia. Ne kestää sen minkä kestää mutta ei kovin hyvin hiekkaa tai kiviä. Kyseinen auto on tarkoitettu puhtaalle asfaltille.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Rattaat paukkuu
« Vastaus #9 : 31.01.05 - klo: 15.24 »
Oh, sorry! Nyt vasta tajusin ton Dikkarin kysymyksen.  :oops:  Sehän kysyikin, että onko olemassa 2 vaihteista laatikkoa metallisilla rattailla, luulin että se höpisee jotain auton nykyisestä olemattomasta laatikostaan. Ei ihmekään että meni niin sekavaksi.
Pitää opetella lukemaan tarkemmin!  :shock:

Poissa Dikkari

  • Jäsen
    • Profiili
rattaista
« Vastaus #10 : 31.01.05 - klo: 20.49 »
tiedän,että on kysymys asfalttiautosta,mutta olen modifoinut sitä Zaboonin renkailla ja vanteilla Crossivaatimuksiin päin.. tarvittaessa vakionakit kiinni, alustasäädöt ja eikun asfaltille ja toisinpäin....