Kirjoittaja Aihe: GT2000 sääntökeskustelu  (Luettu 49928 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #150 : 25.03.24 - klo: 23.45 »
Mitäs tämä sääntöpäivitys käytännössä tarkoittaa siis?

"- Siipi ei saa ylittää auton kattolinjaa (korkein kohta)."

Näyttäisi että aika monessakin korilistalla olevassa korissa ainakin siiven reuna ylittää kattolinjan.
Eli mikä kohta siivestä ei saa ylittää kattolinjaa (katon korkeinta kohtaa?)
Destiny RX10SR, Team Corally SBX410

Poissa Kanki80

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #151 : 31.03.24 - klo: 23.44 »
Mitäs tämä sääntöpäivitys käytännössä tarkoittaa siis?

"- Siipi ei saa ylittää auton kattolinjaa (korkein kohta)."

Näyttäisi että aika monessakin korilistalla olevassa korissa ainakin siiven reuna ylittää kattolinjan.
Eli mikä kohta siivestä ei saa ylittää kattolinjaa (katon korkeinta kohtaa?)

Lähinnä sitä tarkoitettu, että jos laittaa esim. vatupassin katon ja siiven päälle niin on max. Vaaterissa.
Hacthpack koreissa saattaa näyttää, että tulee yli kun monesti kattolinja laskee edestä taaksepäin. Tulkitaan kuitenkin katon korkeimman kohdan mukaan. Gt2000 säännöillä siiven max. korkeus 15mm en usko olevan ongelmaa. Mikäli käyttää siivessä irto päätypaloja niin nehän ei saa ylittää siiven yläreunaa.
Ainut missä näkisin, että saattaa tulla tarve mittaillla tarkemmin on omavalmiste siipitelineet.

Toi maininta kattolinjasta ehkä hieman harhaan johtava, mutta toivottavasti tänä selvensi mitä tarkoitettu.

Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #152 : 01.04.24 - klo: 11.48 »
Lähinnä sitä tarkoitettu, että jos laittaa esim. vatupassin katon ja siiven päälle niin on max. Vaaterissa.
Hacthpack koreissa saattaa näyttää, että tulee yli kun monesti kattolinja laskee edestä taaksepäin. Tulkitaan kuitenkin katon korkeimman kohdan mukaan. Gt2000 säännöillä siiven max. korkeus 15mm en usko olevan ongelmaa. Mikäli käyttää siivessä irto päätypaloja niin nehän ei saa ylittää siiven yläreunaa.
Ainut missä näkisin, että saattaa tulla tarve mittaillla tarkemmin on omavalmiste siipitelineet.

Toi maininta kattolinjasta ehkä hieman harhaan johtava, mutta toivottavasti tänä selvensi mitä tarkoitettu.

eli mitataanko se tästä? (kuva)
tämä on ihan valmistajan siipi ilman mitään shimmausta niinku paketissa tuli (päätyt joutu trimmaamaan 15mm)
Destiny RX10SR, Team Corally SBX410

Poissa Kanki80

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #153 : 02.04.24 - klo: 13.05 »
Joo tuota tarkoitin.

Erikoisen mallinen siipi... Mikä kori sulla olikaan?
Olettaen, että sulla 190mm leveä kori niin meneekö toi siipi 190x40x15mm laatikkoon?

Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #154 : 02.04.24 - klo: 14.59 »
Mon-techin Renault RS01

Tässä on vielä matalampi siipi kuin monessa muussa korissa, vain sivut on 15mm sitten korkeat ja silti ilmeisesti sitten jää kisaamatta tällä korilla.

https://mon-techracing.net/rs01gt10

Silläkin uhalla, että pistesaldo nollataan ( :grin: ) vatupasseilin tuossa myös aiemmat korini Bittydesignin Venom että Seven20 on näin mitattuna myös siiven yläreuna kattoa korkeammalla. Valmistajan viivoja pitkin olen leikannut.
« Viimeksi muokattu: 02.04.24 - klo: 15.11 kirjoittanut SourOldGeezer »
Destiny RX10SR, Team Corally SBX410

Poissa Verskis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #155 : 02.04.24 - klo: 15.07 »
Eihän tuosta paljon varmaan tarvitsisi leikata pois, että menisi sääntöihin?

Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #156 : 02.04.24 - klo: 15.17 »
Eihän tuosta paljon varmaan tarvitsisi leikata pois, että menisi sääntöihin?

Valmistajan kuvista näkee kuinka ohut se siipi jo on tuon muotoilun vuoksi. Toki "saksilla selviäisi", mutta mutta aika suora siipi jäisi. Toki tässäkin Mon-tech on ottanut taiteellisia vapauksia. Esikuvan siipi näyttäisi olevan suora...

Mietityttää vain kuinka monta koria korilistalle suoraan paketista kelpaavana jää jos tämä sääntö jää voimaan?
Destiny RX10SR, Team Corally SBX410

Poissa Verskis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #157 : 02.04.24 - klo: 15.24 »
Mietityttää vain kuinka monta koria korilistalle suoraan paketista kelpaavana jää jos tämä sääntö jää voimaan?
Kaikki Tamiyan korit  :cool:

Poissa JSa

  • PRCA
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #158 : 02.04.24 - klo: 16.41 »
Mitäs tämä sääntöpäivitys käytännössä tarkoittaa siis?

"- Siipi ei saa ylittää auton kattolinjaa (korkein kohta)."

Näyttäisi että aika monessakin korilistalla olevassa korissa ainakin siiven reuna ylittää kattolinjan.
Eli mikä kohta siivestä ei saa ylittää kattolinjaa (katon korkeinta kohtaa?)

Lähinnä sitä tarkoitettu, että jos laittaa esim. vatupassin katon ja siiven päälle niin on max. Vaaterissa.
Hacthpack koreissa saattaa näyttää, että tulee yli kun monesti kattolinja laskee edestä taaksepäin. Tulkitaan kuitenkin katon korkeimman kohdan mukaan. Gt2000 säännöillä siiven max. korkeus 15mm en usko olevan ongelmaa. Mikäli käyttää siivessä irto päätypaloja niin nehän ei saa ylittää siiven yläreunaa.
Ainut missä näkisin, että saattaa tulla tarve mittaillla tarkemmin on omavalmiste siipitelineet.

Toi maininta kattolinjasta ehkä hieman harhaan johtava, mutta toivottavasti tänä selvensi mitä tarkoitettu.

Todella moni siipi menee n. 10mm yli kattolinjan 15mm leikattuna. Tämä sääntö tulee olemaan aika radikaali muiden kuin tamiya korien osalta. FWD korit toki käy kun siellä on sama sääntötulkinta.

Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #159 : 03.04.24 - klo: 12.45 »
Mietityttää vain kuinka monta koria korilistalle suoraan paketista kelpaavana jää jos tämä sääntö jää voimaan?
Kaikki Tamiyan korit  :cool:

Eipä taida enää kaikki Tamiyankaan korit läpäistä vatupassitestiä, kun katsoo tuota Motul Autech Z siipeä...
Destiny RX10SR, Team Corally SBX410

Poissa Kanki80

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #160 : 03.04.24 - klo: 17.25 »
Ei muuta kun sakset käteen ja leikkaa ne sopivaksi tai vaihtaa siiven toisen malliseen.

Valmistajan siipien leikkausviivat taitaa yleisesti olla tehty n. 20mm korkeiksi, että melkein aina niitä joutuu leikata enemmän mitä leikkausviivat näyttää. Täytyy muistaa, että mennään GT2000 sääntöjen mukaan eikä kori valmistajan.
Lisäksi on näitä banaanin muotoisia siipiä, jotka hieman haastavia sääntöjen puitteissa. Voimakkaasti leikkelemällä ne saa max. mittojen lokeroon sopimaan, mutta ei välttämättä paras vaihtoehto. Siksipä henk.koht. niitä ei tule käytettyä.

Suosittelen käyttämään perus touring siipiä. Sillä saa max. kokoisen siiven ja downforcen.
Niitä myydään myös erikseen esim.
https://www.eurorc.fi/category/283/touring-takasiivet


Voisin ihan mielenkiinnosta kiertää korit Riihimäellä läpi niin näkee paremmin onko monessakin korissa katto-siipi linjan kanssa "ongelmia" ja miettiä kyseistä tarkentavaan sääntöä uudelleen sen jälkeen.

Sen vuoksi kisoista ei kannata jäädä pois  :grin:



Paikalla Jolo

  • RSRCA
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #161 : 03.04.24 - klo: 17.58 »
Mikäs juttu toi on et sääntöi muokkaillaan kesken kauden? Täältä ei löydy nykyisten sääntöjen mukaista min0.7mm paksua koria eikä 1.5viikon varoajalla sellaista mistään riihimäen kisoihin saakkaan.
Awesomatix A700

Poissa Kanki80

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #162 : 03.04.24 - klo: 23.25 »
Pahoittelut, että näin on tullut tehtyä. Olet Jolo oikeassa, ei muutoksia kesken kauden.

Ajatus 0,7mm säännössä oli lähinnä koskien fwd hatchback koreja. Niissä huono valikoima/saatavuus ja fwd kuskeilla olisi halua ajaa Fwd koreilla. Siksi mukaan lisättiin mm. ets koreja, joissa saatavilla 0,5mm ja 0,7mm vahvuudella koreja. Halusin kuitenkin rajata 0,7mm, koska oletin myös kaikkien ei efra neliveto korien olevan 0,7mm ja tamiyan kopat taitaa olla osittain jopa 1mm. En ajatellut sen vaikuttavan mihinkää aiempaan sinänsä. Sama oletus koski katto-siipi linjaa ja sääntötarkennus tehty rajoittamaan mahdollisia ylilyöntejä itsetehtyissä siipitolppissa.
Ei ollut tarkoitus aiheuttaa haittaa kesken kauden. Korisäännöt kuitenki ollut suht vapaat, mutta jotain rajoja halusin asettaa, ettei ihan laukalle lähde. No, ketuix män. Toisaalta noita nyt ole katsastettu eikä kyllä Riihimäelläkään.

Joka tapauksessa otan noi muutamat tarkennukset pois ainakin Riihimäen osalta.

Tarkennuksena vielä edelliseen viestiini:
Ei myöskään ollut tarkoituksena silmä kovana katsastaa koreja ja hylätä mitään vaan lähinnä saada lisää tietoa noista kun näkee livenä.




Paikalla Jolo

  • RSRCA
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #163 : 04.04.24 - klo: 06.46 »
Juu,kyllä muutoksia saa tehdä(ja pitääkin tehdä),mutta jos pyrittäisiin siihen että säännöt löydään ennen kautta lukkoon ja muutetaan sit taas ensikaudeksi jos tarvetta ilmenee :wink:

Ei muuten mutta tuo siipisääntö vaikuttaa esikuvan mukaisuuteen aika paljon,jos esim protoformin ford gt leikataan siipi 5mm soiroksi,kun muuten se on vakio tolpilla katol yläpuolella , samainen kori muuten on 0.5mm paksu helmasta(ei lightweight).
Pidetään ennemmin vaan noi siiven mitat jos se tulee katon yli niin se tulee,se on kuitenkin todennäköisesti esikuvassakin näin,jollei tolppia ole itse tehty sinne.

Pidetään luokka rentona ja korit esikuvan mukaisena :cool:

Antti Louhi #30
Awesomatix A700

Poissa Kanki80

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #164 : 05.04.24 - klo: 16.32 »
Näihän se on toimittava jatkossa. Esim sääntömuutos ehdotuksia otetaan vastaan kesäkuun loppuun saakka tulevalle kaudelle ja vaikka heinäkuun aikana ne käsitellään ja lyödään lukkoon.

Toi siipisääntö saattaa mennä vaikeeksi niinkuin moni kommentoi asiaa. Tulkoo katon yli jos tulee.

Ford GT on 0,7mm kori, helmat yleensä ohenee kun lämmitetty lexalevy  imastaa imupöydällä muottia vasten.
Siinä mielessä toi on huono sääntö eikä niin selkeä katsastaa. Min. paino voisi olla parempi niinkuin FTT:ssä 80g. Yli 80g kori on vähintään 0,65mm vahva.

Pyritään pitään hauskaa  :cool:




Poissa Verskis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #165 : 06.04.24 - klo: 00.55 »
Jos saa nyt ehdotella uusia sääntöjä ensi kaudelle, niin ehdottaisin roimaa minimipainon korotusta.
Perusteluni:
-Mitä enemmän pikkuautossa on massaa, sitä realistisemman ja hienomman näköistä on auton käytös mutkissa
-Hienot mutta painavahkot Tamiyakorit eivät olisi enää niin suuren tasoituksen antajia
-Myös halvemman pään muoviammeautot olisivat kilpailukykyisempiä kuin nykyään
-Mahdollistaa suuremmat akut ja tarvittaessa pidemmät kisaerät
-Painoa on helppoa ja halpaa lisätä, vaikeaa ja kallista vähentää

Paljonko olisi sitten sopiva painoraja? Minun puolestani vaikka kaksi kiloa, mutta koska se aiheuttaisi varmasti liian suurta vastarintaa konservatiivisemmissa kisailijoissa, niin heitetään ehdotukseksi vaikkapa 1500g näin alkuun.

Poissa ripe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #166 : 06.04.24 - klo: 10.58 »
Kannatus korkeammalle minimipainolle. Sopiva raja olisi varmaankin 1400-1450g välillä jolloin selvittäisiin vähemmällä määrällä lyijyä. Painon lisääminen autoihin ei ole niin helppoa kun kuvitellaan. Itsellä jo vakiona painava(1380g) ja ajatus 1500g painosta aiheuttaa harmaita hiuksia.

Poissa Verskis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #167 : 06.04.24 - klo: 12.39 »
Tässä oiva keino lisätä painoa oikein hyötykuorman avulla: kuskit ajamaan autoja  :azn:

Poissa JSa

  • PRCA
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #168 : 06.04.24 - klo: 16.30 »
Myös painorajan noston kannalla, harvassa on edulliset rungot mitkä on alle 1400g suoraa laatikosta. Omalla ajotaidolla 100g painonpudotus on Hervannassa 0.3s pois 8minuutin mediaanista eli reilu kierros lisää 8min aika-ajossa. Mun mielestä turha seurata touring sääntöjä painorajan suhteen jos tarkotus on nähdä näyttäviä autoja radalla.

Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #169 : 06.04.24 - klo: 17.16 »
Mun ehdotukset siipisääntöjen parantamiseksi olisi:

Siipi saa syvimmästä kohtaa olla 35mm (nykyisin 40mm kokonaissyvyys)
Muutos siis ottaisi paremmin huomioon myös kaarevat siivet jotka ovat yleistyneet GT koreissa

Siipi ei saa vaakatasoltaan ylittää kattolinjaa
Muutos siis sama kuin aiemmin keskusteltu, mutta mittauskohta olisi siiven vaakapinta ei korkein kohta. 15mm maksimikorkeus rajoittaisi ylilyöntejä, mutta voisi korivalmistajien siivet laittaa ilman päänvaivaa

Kuva ymmärrettävyyden lisäämiseksi.
Vanhat säännöt kuvassa himmennetyllä katkoviivalla.
« Viimeksi muokattu: 06.04.24 - klo: 17.31 kirjoittanut SourOldGeezer »
Destiny RX10SR, Team Corally SBX410

Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #170 : 06.04.24 - klo: 17.31 »
Ford GT on 0,7mm kori, helmat yleensä ohenee kun lämmitetty lexalevy  imastaa imupöydällä muottia vasten.
Siinä mielessä toi on huono sääntö eikä niin selkeä katsastaa. Min. paino voisi olla parempi niinkuin FTT:ssä 80g. Yli 80g kori on vähintään 0,65mm vahva.

Kuinka moni valmistaja ilmoittaa GT koreissa painon? Nopeasti kurkattuna ainakaan Mon-tech, Bittydesign tai Protoform ei kerro painoa.
Olisiko tuollainen painosääntö hankala kisailijan kannalta siis, jos ei voi tilatessa tietää paljon kori painaa?
Tästä tietysti johdatteluna että saisiko koriin sitten lisätä painoa, jos se olikin liian kevyt esim. tällaisilla korivaihvikkeilla mitä touring koreihin myydään?
Destiny RX10SR, Team Corally SBX410

Paikalla Jolo

  • RSRCA
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #171 : 06.04.24 - klo: 18.51 »
Tuohan minimipainon nostoon,niin itse en olisi sen kannalla(ainakaan noin suurissa määrin), koska se saattaa rajoittaa noiden ftt ajavien kuskien halukkuutta ajaa gt2000 jos siihe joutuu ostamaan toisen auton,kun auto ei toimi samoilla säädöillä jos toisen luokan painoraja on 1320g ja toisen vaikka 1500g. Jos painorajaa täytyy nostaa niin 1350g olisi mielekkäämpi vaihtoehto ja huomattavasti helpommin toteutettavissa normaaleihin turisteihin,kun 1500g. Näitä painoja voisi vaikka riihimäellä punnita ja kirjata ylös että minkä painoisella kalustolla KISOJA kiertävät ajavat. Epäilen vahvasti että siellä ei ketään tällä hetkellä aja yli 1400g autolla...

Korin painoon sen verran että maalaamalla siihen saadaan painoa lisää niinkuin ftt koreissakin tehdään, ja helpoin katsastuksessa todeta korin paino kun se otetaan autosta irti ja punnitaan ja siihen vaikka tarra yms merkki että on todettu oikean painoiseksi, koriin painoon vaikuttaa leikkaukset yms niin paljon ettei sitä voi todeta muutakun punnitsemalla mitä kenenkin kori painaa ajovalmiina
Awesomatix A700

Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #172 : 06.04.24 - klo: 19.48 »
Tuohan minimipainon nostoon,niin itse en olisi sen kannalla(ainakaan noin suurissa määrin), koska se saattaa rajoittaa noiden ftt ajavien kuskien halukkuutta ajaa gt2000 jos siihe joutuu ostamaan toisen auton,kun auto ei toimi samoilla säädöillä jos toisen luokan painoraja on 1320g ja toisen vaikka 1500g.

En olisi tästä niin huolissani, kun moottorikin on nyt eri niin samalla autolla ajaminen vaatii jo nyt enemmälti säätöä.
Destiny RX10SR, Team Corally SBX410

Paikalla Jolo

  • RSRCA
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #173 : 06.04.24 - klo: 19.59 »
Tuohan minimipainon nostoon,niin itse en olisi sen kannalla(ainakaan noin suurissa määrin), koska se saattaa rajoittaa noiden ftt ajavien kuskien halukkuutta ajaa gt2000 jos siihe joutuu ostamaan toisen auton,kun auto ei toimi samoilla säädöillä jos toisen luokan painoraja on 1320g ja toisen vaikka 1500g.

En olisi tästä niin huolissani, kun moottorikin on nyt eri niin samalla autolla ajaminen vaatii jo nyt enemmälti säätöä.

Moottorin vaihto on aika paljon pienempi homma ,kun muuttaa setuppi pienemmälle painolle sopivaksi.
Awesomatix A700

Poissa pitsinki

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #174 : 06.04.24 - klo: 22.58 »
Myös painorajan noston kannalla, harvassa on edulliset rungot mitkä on alle 1400g suoraa laatikosta. Omalla ajotaidolla 100g painonpudotus on Hervannassa 0.3s pois 8minuutin mediaanista eli reilu kierros lisää 8min aika-ajossa. Mun mielestä turha seurata touring sääntöjä painorajan suhteen jos tarkotus on nähdä näyttäviä autoja radalla.

Nyt en kyllä ihan ymmärrä tätä painon nosto juttua, et mitä järkeä siinä on?
Halpoihin runkoihin, mitä tulee niin Yokomo RS 1.0(209€) painaa ilman koria/akkua 1018g. Painoonhan vaikuttaa, myös suuresti millaisella akulla ajat.
Itsellä tuo Yokomo kisa kunnossa 1402g ja eikä todellakaan ole millään kiilakorilla, vaan 60:sen Impalan kopalla. Tällä yhdistelmällä Kuopion kisassa 3 sija.

Minä pitäisin nuo painot tuollaisenaan, enkä lähtisi niitä nostelemaan. Jos saisin päättää, niin kieltäisin kaikki kiilakorit GT2000 luokasta, ja suuntaisin ennemmin VTR tyylisiin koppiin, näillä saataisiin näyttävyyttä radalle  :azn: mutta tämä on vaan minun mielipide.

Kalle Raatikainen #92#
Mini M-03x4+muutama muu

Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #175 : 06.04.24 - klo: 23.09 »
Nyt en kyllä ihan ymmärrä tätä painon nosto juttua, et mitä järkeä siinä on?
Halpoihin runkoihin, mitä tulee niin Yokomo RS 1.0(209€) painaa ilman koria/akkua 1018g. Painoonhan vaikuttaa, myös suuresti millaisella akulla ajat.
Itsellä tuo Yokomo kisa kunnossa 1402g ja eikä todellakaan ole millään kiilakorilla, vaan 60:sen Impalan kopalla. Tällä yhdistelmällä Kuopion kisassa 3 sija.

Cartenin T410 maksaa alle 100e mutta sen saaminen 1320 vaatii korin sahaamista vaikka ajaisi shortyllä
Sama ongelma myös Tamiyan TT-sarjassa esim.

Eihän tämä sinänsä "ongelma" ole "oikeille" touring alustoille, mutta lisäisi halvempia mahdollisuuksia tulla mukaan ja olla silti kilpailikykyinen.
Myöskään minimipainon korotus vaikkapa 1420g ei ole ongelma "oikeille" touring alustoille.

Mitä matalammaksi kynnys tehdään tulla koettamaan kisailua mahdollisesti jo kaapista löytyvällä Tamiyalla niin se on ainakin kokeilun arvoista.
« Viimeksi muokattu: 06.04.24 - klo: 23.33 kirjoittanut SourOldGeezer »
Destiny RX10SR, Team Corally SBX410

Poissa Verskis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #176 : 06.04.24 - klo: 23.24 »
. Näitä painoja voisi vaikka riihimäellä punnita ja kirjata ylös että minkä painoisella kalustolla KISOJA kiertävät ajavat. Epäilen vahvasti että siellä ei ketään tällä hetkellä aja yli 1400g autolla...
Itse ajoin Tampereen kisan 1750g painavalla etuvetoautolla, eihän se ollut kuin 500g yli minimin  :grin:

Riihimäen kisaan olen todennäköisesti tulossa nelivetoautolla, joka sekin painaa päälle 1600g...

Poissa Kanki80

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #177 : 07.04.24 - klo: 01.40 »
Kiitos ehdotuksista, mutta voin heti kertoa, että autojen kokonaispaino rajaa ei tulla nostamaan.
a) tollasta määrää painoja ei saa mitenkään järkevästi sijotettua autoon. Niitä kun pitää jo muutenkin puntittaa, että saa edes 1320g. 
b) Ei ole mielekästä alkaa pilaamaan hienojen autojen ajo-ominaisuuksia.
c) sit ku sellaset 50-100g punttitornit lähtee autosta irti esim. törmäyksen johdosta ja seuraava hurauttaa 50 km/h siihen lyijymöykkyyn niin siitähän riemu repee.


Siipi asia voidaan ottaa käsittelyyn.


Poissa JSa

  • PRCA
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #178 : 07.04.24 - klo: 08.41 »
Myös painorajan noston kannalla, harvassa on edulliset rungot mitkä on alle 1400g suoraa laatikosta. Omalla ajotaidolla 100g painonpudotus on Hervannassa 0.3s pois 8minuutin mediaanista eli reilu kierros lisää 8min aika-ajossa. Mun mielestä turha seurata touring sääntöjä painorajan suhteen jos tarkotus on nähdä näyttäviä autoja radalla.

Nyt en kyllä ihan ymmärrä tätä painon nosto juttua, et mitä järkeä siinä on?
Halpoihin runkoihin, mitä tulee niin Yokomo RS 1.0(209€) painaa ilman koria/akkua 1018g. Painoonhan vaikuttaa, myös suuresti millaisella akulla ajat.
Itsellä tuo Yokomo kisa kunnossa 1402g ja eikä todellakaan ole millään kiilakorilla, vaan 60:sen Impalan kopalla. Tällä yhdistelmällä Kuopion kisassa 3 sija.

Minä pitäisin nuo painot tuollaisenaan, enkä lähtisi niitä nostelemaan. Jos saisin päättää, niin kieltäisin kaikki kiilakorit GT2000 luokasta, ja suuntaisin ennemmin VTR tyylisiin koppiin, näillä saataisiin näyttävyyttä radalle  :azn: mutta tämä on vaan minun mielipide.

Kalle Raatikainen #92#

No sinähän sen tuossa ylempänä hyvin avasit, ehkä sullakin olisi ollut kirkkaampi punnus kaulassa jos olisit ajanut 1400g säännöillä. Ja samaa mieltä korien osalta, siinä ratkee samalla myös tuo paino ongelma kun vaihdetaan nykyiset 60g touring korit vaikka Tamiyan 150g Nismo gtr tai vastaaviin. Ei tarvi juurikaan punnuksia lisäillä kun korit painaa sen verran reippaammin.

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #179 : 07.04.24 - klo: 08.45 »
Myös painorajan noston kannalla, harvassa on edulliset rungot mitkä on alle 1400g suoraa laatikosta. Omalla ajotaidolla 100g painonpudotus on Hervannassa 0.3s pois 8minuutin mediaanista eli reilu kierros lisää 8min aika-ajossa. Mun mielestä turha seurata touring sääntöjä painorajan suhteen jos tarkotus on nähdä näyttäviä autoja radalla.

Nyt en kyllä ihan ymmärrä tätä painon nosto juttua, et mitä järkeä siinä on?
Halpoihin runkoihin, mitä tulee niin Yokomo RS 1.0(209€) painaa ilman koria/akkua 1018g. Painoonhan vaikuttaa, myös suuresti millaisella akulla ajat.
Itsellä tuo Yokomo kisa kunnossa 1402g ja eikä todellakaan ole millään kiilakorilla, vaan 60:sen Impalan kopalla. Tällä yhdistelmällä Kuopion kisassa 3 sija.

Minä pitäisin nuo painot tuollaisenaan, enkä lähtisi niitä nostelemaan. Jos saisin päättää, niin kieltäisin kaikki kiilakorit GT2000 luokasta, ja suuntaisin ennemmin VTR tyylisiin koppiin, näillä saataisiin näyttävyyttä radalle  :azn: mutta tämä on vaan minun mielipide.

Kalle Raatikainen #92#
[/quote







Oisin pitkälti samaa mieltä.ja mitä auton hintaan tulee niin käytettyjä on kyllä tarjolla,itse"uusasin" just auton 150 sähköinen.
« Viimeksi muokattu: 07.04.24 - klo: 08.56 kirjoittanut kyoshodbx »