Pitkästä aikaa FTT -kisoissa ja hyvältä näyttää luokan nykytila. Oli oikeastaan pieni yllätys huomata miten tasainen&korkea taso on kaikissa luokissa. Selkeät maailman luokan tähdet puuttuvat [Karri tietenkin, mutta meriitit vielä enemmän krossissa] ja tämä on tietenkin vähän harmi.
Sarja on mielestäni mennyt myös positiivisella tavalla rennompaan suuntaan, mutta pitäen kuitenkin kiinni perinteistä.
Touringilla selkeä noususuhdanne menossa ja tämän voi helposti huomata Hakkilassa, kun krossikuskit siirtyvät urakalla rata-autoilun pariin (myös C-12 taitaa olla pienoisessa nousussa)
Ja sitten kehitysehdotus ensi kaudelle:
TSP-10 -luokka on itselle se sopivin luokka, mutta nyt lauantaina ajavat kuskit saavat hienoisen edun ja itse olen hidas oppimaan uusia ratoja, niin olisi iso haaste tulla ajamaan vain poroa.
Miten olisi tällainen järjestely:
Sunnuntaina TSP-10 luokassa olisi 3 harjoitusta joihin lauantaina ajavat saisivat osallistua vasta viimeiseen.
Tällöin kisa olisi tasapuolisempi ja lauantaina ajavat saisivat myös nukkua rauhassa sunnuntaiaamuna vähän pidempään…
Nykyisellä osallistujamäärällä tuo 3 harjoituskierrosta onnistuisi hyvin.
Toinen vaihtoehto voisi olla esim. niin, että vain poroa ajaville rata olisi auki 08:00 – 08:30 harjoittelua varten. Tämä tietenkin onnistuu, jos vain poroa ajavia on maksimissaan noin 10.
Itse riippuen tilanteessa tulisin jossain kisoissa ajamaan lauantaina ja sunnuntaina, mutta jossain kisoissa sitten vain ton poron. Nyt pitää oikeastaan valita ajaako TSS-10 vai TSM-10 -luokan, jos osallistuu vain yhtenä päivänä…
4 kisaa talvikaudella on hyvä, mutta ne pitäisi olla tasaisemmin kalenterissa. Nyt Ääneskoski tulee liian nopeasti.