Sarjassa nyt kun oletettavasti on vielä 4 kisaa niin itse ainakin olen sen puolella, että pidettäisiin kisat yksipäiväisinä.
Päivien pituutta voitaisiin kontrolloida sitten vaikka formaatilla, esimerkiksi vaihdettaisiin jenkkityyliseen finaalijärjestelyyn, jossa ajetaan A, B, C... jne. finaalit joista noustaan aina seuraavaan finaaliin. Sarjassa nyt kuitenkin on ollu pääosin semifinaalit ja vajaat 1/4 finaalit, eikä joulukuusikaaviosta ole pienellä kuljettajamäärällä oikein hyötyä.
Oma mielipide on se, että tehdään kiinteä aikataulu, jota noudatetaan jokaisessa kisassa, ja siihen asetetaan kuljettaja rajat ja tietyn rajan ylittyessä kisa ajettaisiin 2 päiväisenä. Tällä kuljettajamäärällä ei kuitenkaan ainakaan omasta mielestä ole hirveän järkevää alkaa muuttaa kisoja 2 päiväisiksi varsinkaan, kun niitä sarjassa on 4. Toki, jos sarja saa nyt uusien ykstyyppirengaspäätösten ja sun muiden kautta suosiota enemmän niin on 2 päiväsyyteen siirtyminen lähes välttämätöntä, mikäli halutaan ajaa sähkö ja polttis samana viikonloppuna.
Itse ainakin kannattaisin jotain uudistusta formaattiin etenkin alkuerien puolelta ja etenkin polttiksiin. Omalta osaltani alkuerillä ei ole juurikaan merkitystä kisan lopputulemaan, kun ajetaan semifinaalit kuitenkin. Pienellä kuskimäärällä aikaa vastaan ajetut alkuerät eivät itselleni ole juurikaan mieleisiä oikeastaan vaan lisätreenejä. Toki semifinaalipaikasta tiukasti kilpaileville asia on eri, mutta niitä on noin 8 kuskia niistä 30 mukana olleesta. Itse ainakin haluaisin nähdä enemmän radalla kisaamista kuin aikaa vastaan kisaamista.