Tämä on kyllä totta, että kyseinen ominaisuus löytyy. Valitettavasti yleisempi auton karkaamisen syy taitaa kuitenkin olla sähköjen katkeaminen, jolloin tämä ei auto. Muistan nähnee jossain sellaisen vastari, jossa oli varavirtalähde, jolla vikatilanteessa kaasu väännettiin esim. jarrun puolelle. Lisäksi radiohäiriöt kestää yleensä vain hyvin lyhyen ajan, jolloin auton kyllä saa haltuun yhtä nopeasti kuin servokin älyäisi asian hoitaa. Tämän takia käytänkin nykyään sitä kuuluisaa jousta kaasuservon palauttamiseen. Tämä onkin jo pari kertaa pelastanut autoni.
Sille ei tietenkään voi mitään, jos joku muu tulee samalle taajuudelle.
Tästä tulikin mieleeni, että sitähän voisi harrastaa taas pientä askartelua, ja rakentaa seuraavanlaisen laitteen:
- Virrat kytketään autoon releen kautta, jolloin auto toimii normaalisti kunnes vastarinakun jännite ei enää riitä pitämään relettä kiinni.
- Tässä on rinnalla piiri, joka on kytketty y-johdolla kaasuservoon
- Kun rele irtoaa tämä piiri vääntää kaasuservon jarrulle oman pienen virtalähteensä avulla.