Kirjoittaja Aihe: Kyosho TF-5 sähkötouring  (Luettu 48758 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #90 : 12.10.09 - klo: 18.49 »
Omaan TF-5 Kit versioon olen hankkinut pari Protoform Mazda6-koria, jotka ovat sopineet alustaan ongelmitta. Tosin Light weight kori meni päreiksi jo muutaman akullisen jälkeen, mutta normaalivahvuinen on ollut yllättävän vahvaa tekoa.

Itse olen muuten viime aikoina yrittänyt saada LiPoja sopimaan autoon. Yläpuolen kiinnike on hieman liian lyhyt yleisiin hard case akkuihin. Autossa on kyllä paikat akkuteipeille, mutta en ole niilläkään saanut akkua kovin luotettavasti kiinni. Akku pääsi heiluessaan ottamaan kiinni hiilikuitualustaan siten, että liitin otti kontaktia; hyvin savusi, mutta onneksi ei akku kosahtanut.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #91 : 20.10.09 - klo: 22.30 »
Tännekin rantatui tuollainen TF-5

Kokeillaan ensin drifterinä ja sitten jos Rajatorppaan ehtis kokeilee myös tourinkia..
« Viimeksi muokattu: 28.10.09 - klo: 20.56 kirjoittanut Mika R »

Poissa TfeK

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #92 : 21.10.09 - klo: 20.19 »
kaverin kanssa ollaan tf-5:lla nyt kesän verta reenattu, ja pelkällä harjattomalla ja takavakaajalla tuntuu menevän aika mukavasti.

tietenkin on tullut vtr-säätöjä ja ihan normi turisti settiä ajettua ja siinä auto on iskuakin saanut
rikki saadut osat:
2x tukivarsi (molemmilla kerroilla täys vauhdilla leikannut liiann lähelle seinää, ja siitä osunut rengas edellä siihen)
1x tukivarren kiinnitys (kaveri driftasi takarengas edellä 1:1 auton vannetta päin)


Ja sitten jos joku stallion version omistava viitsisi mitata molempien hihnojen pituudet niin olisin enemmänkuin kiitollinen.
Tuli ostettua tuollainen TF-2 spider josta meinasin drifteriä jalostaa(TF-5 saa jäädä touringiin, ihan jo osien saatavuudenkin takia :laugh:) ja olisi hyvä löytää joku malli mistä saisi melkein suoraan otettua hihnat yms...   jos vaan saa osia sopimaan, niin countersteeriäkin pitäisi pyrkiä tekemään :wink:
Kyosho InfernoGT_LRP ZX.30X | Kyosho tf-5_Nosram brushless 4200kv | Xray T2'008_Team losi xcelorin 7500kv | FG CompetitionMonsterTruck_Formulaoffroad | Traxxas Slash_Flux 5700kv

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #93 : 22.10.09 - klo: 22.09 »
Näin maallikon mielestä oli kiva kurvailla luisua tällä autolla, helpompi kuin tuo Tamiyan TT01D vaikkakin ei ihan yhtä tyylikäs. Varsin leppoisaahan tuo drifting on  :cool:

Poissa Knarkkus

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #94 : 27.10.09 - klo: 22.14 »
Mulle kävi niin et vakiomoottori meni driftaessa pikkasen kuumaks.. Seuraavan kerran ku piti autolla ajaa ni ei liikkunu enää. Moottori rikki, onneks sain tänään uus moottori vanhan  tilalle. Toivottavasti tä uus kestää driftailun. Sitä vähän mitetin et onks teillä ollut ongelimia TF-femman kaa ?


Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #95 : 27.10.09 - klo: 22.34 »
Mulla ei ole tullut ongelmaa vaikka taitaa se vähän kuumentua, ainakaan vielä

Poissa Knarkkus

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #96 : 27.10.09 - klo: 22.41 »
No voin vaan sanoo et älä ajaa kahta akkua peräkkäin  :grin:
Mul on jo seuraava ongelma meneilään... Pyörät ei van millään saa suoriks.. Eli siis ohjaus toimii mut takarenkaat ovat niin vinossa et voi huhhu... Ja eturenkaat taas heittelee samal taval ku ne olis löysäl... en vaa ymmärrä mitä siin on.

Poissa TfeK

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #97 : 28.10.09 - klo: 07.08 »
tarkasta laakerit.
Kyosho InfernoGT_LRP ZX.30X | Kyosho tf-5_Nosram brushless 4200kv | Xray T2'008_Team losi xcelorin 7500kv | FG CompetitionMonsterTruck_Formulaoffroad | Traxxas Slash_Flux 5700kv

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #98 : 28.10.09 - klo: 16.39 »
No voin vaan sanoo et älä ajaa kahta akkua peräkkäin  :grin:
Mul on jo seuraava ongelma meneilään... Pyörät ei van millään saa suoriks.. Eli siis ohjaus toimii mut takarenkaat ovat niin vinossa et voi huhhu... Ja eturenkaat taas heittelee samal taval ku ne olis löysäl... en vaa ymmärrä mitä siin on.

Kuvailit juuri Kyoshon Readyset-autojen perusominaisuudet paremmin kuin mihin itse olisin pystynyt. Juuri luettelemistasi syistä talouteemme ei Readyset autoja enää ilmesty. Vertaa TF-5 Readysettiä oheiseen KIT-versioon - jota meillä on ajettu kolme kesää - niin ymmärtänet mitä tarkoitan:

http://www.kyosho.com/eng/products/rc/detail.html?product_id=100248

Poissa Knarkkus

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #99 : 28.10.09 - klo: 18.19 »
Näyttää olevan vähän laadukkaampi peli.. Kannattaa varmaa jottai sellast katto sit seuraavaks. Ajetaan nyt rtr:llä niin kauan ku se pysyy kasas.

Poissa TfeK

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #100 : 28.10.09 - klo: 18.46 »
toihan on ihan sama kuin rtr runko, mutta laitettu kaikki tehtaan optiot. Vasta stallion mallissa alkaa olemaan todellisia eroja(vetotavan lisäksi esim ohjaus)
Kyosho InfernoGT_LRP ZX.30X | Kyosho tf-5_Nosram brushless 4200kv | Xray T2'008_Team losi xcelorin 7500kv | FG CompetitionMonsterTruck_Formulaoffroad | Traxxas Slash_Flux 5700kv

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #101 : 28.10.09 - klo: 20.56 »
Tollasella olen kurvaillut. Pikkasen jytympää konetta olis tarkoitus kokeilla seuraavaksi. Mielessä on myös käynti torpassa.


Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #102 : 28.10.09 - klo: 21.09 »
toihan on ihan sama kuin rtr runko, mutta laitettu kaikki tehtaan optiot. Vasta stallion mallissa alkaa olemaan todellisia eroja(vetotavan lisäksi esim ohjaus)

Ei pidä paikkaansa; kyse on täysin eri autosta. Kävin juuri Saksan Kyoshon sivuilla vertailemassa autojen varaosaluetteloita eikä yhteisiä osia löytynyt paljoakaan. Yhteisiä osia olivat mm. puskuri (TF-12), Tukivarret (TF-5), Kuuladiffin levyt (TF-13), Kardaani (TF-16).

Enemmän yhteisiä osia löytyy TF-5:stä ja Stallionista, kuin TF-5:stä ja TF-5 Readysetistä.

Poissa TfeK

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #103 : 29.10.09 - klo: 06.55 »
omalla lukutaidolla sain kyllä yhteneväisiksi myös. Ohjaus, Diffi kokonaisuudessaan(readysetissä tosin B osien kera),diffien kuoret, tukivarret ja iskaritornien kiinnitykset näin äkkiä katsottuna. yleisesti ottaen kit mallissa on vain kovemmat versiot osista.

Voi kyllä olla etten osaa noita saksan sivuilla olleita räjäytyskuvia lukea oikein. :undecided:
Kyosho InfernoGT_LRP ZX.30X | Kyosho tf-5_Nosram brushless 4200kv | Xray T2'008_Team losi xcelorin 7500kv | FG CompetitionMonsterTruck_Formulaoffroad | Traxxas Slash_Flux 5700kv

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #104 : 29.10.09 - klo: 07.58 »
Readyset kun on kohtuullisen halpa (189 euroa), niin onko joku kokeillut tehdä moisesta drifteriä? Edullinen hinta hieman houkuttaisi.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #105 : 29.10.09 - klo: 09.55 »
Ainakin minä yritän kertoa ylempänä että olen tehnyt. Toimii maniosti ja ainakin mun tarpeisiin "messumatolla" ajaessa K-liikkeestä ostetuilla drifting renkailla (en muista valmistajaa). Ainoa vertailupohja on Tamiya TT01D:hen joka on selkeästi heikompi tässä suhteessa vaikka on olevinaan oikein "Drift spec". 6-vuotias sanoo samaa ja se puhuu ajokokemuksen pohjalta puhtaasti (ei se tiedä mikä on Kyosho tai Tamiya). Ehkä "Drift Spec" tarkoittaa koria, renkaita ja valosarjaa, niin ja onhan siinä jäähdytyssiili vakiona. Ei sekään huono ole, mutta TF-5 on parempi suoraan paketista.

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #106 : 29.10.09 - klo: 11.27 »
omalla lukutaidolla sain kyllä yhteneväisiksi myös. Ohjaus, Diffi kokonaisuudessaan(readysetissä tosin B osien kera),diffien kuoret, tukivarret ja iskaritornien kiinnitykset näin äkkiä katsottuna. yleisesti ottaen kit mallissa on vain kovemmat versiot osista.

Voi kyllä olla etten osaa noita saksan sivuilla olleita räjäytyskuvia lukea oikein. :undecided:

Näin äkkiä katsottuna luettelemasi osat ovat yhteneväisiä myös Stallion version kanssa, eli ei vaikuta väittämääni, että Stallion ja TF-5 ovat lähempänä toisiaan kuin TF-5 ja Readyset. Tämä johtuu siitä seikasta, etä tietääkseni Readysetit ja Kit-version tehdään eri tehtaissa ja jopa eri maissa. Uskoisin, että Kyosholle nimenomaan Readysettien teettäminen halpamaiden halpatehtaissa on liiketaloudellisesti kannattavampaa kuin hieman kalliimpien Kit-versioiden tekeminen laatuosista omissa tehtaissa. Yksinkertaistaen Readysettejä tehdään "hillon" takia ja Kit-versioita imagon takia. Valmistaja tarvitsee laadukkaampia Kit-versioita tehdäkseen "hilloa" massatuotteilla. Edellinen on puhtaasti oma spekulointiani.

Stallionin ja kardaaniversioiden ero on taas siinä, että kardaaniversioissa on sama voimalinja kun Lazerissa, mutta stallionissa omansa. Erlainen layout vaatii omalaisensa pohjalevyn, eli niitä on laskutavasta riippuen 3/4 erilaista: Readyset, TF-5 ja Stallion (ynnä Stallion Shin). Tosin muistan jokunen vuosi sitten nähneeni valmistajan sivuilla myös hihnavetoisen Lazerin, mutta viime aikoina en tähän versioon ole törmännyt.

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #107 : 29.10.09 - klo: 15.51 »
Myydäänkö Kyoshon TF-5 sähköautoa ilman ohjainta?
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #108 : 29.10.09 - klo: 16.07 »

Poissa TfeK

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #109 : 29.10.09 - klo: 16.24 »
omalla lukutaidolla sain kyllä yhteneväisiksi myös. Ohjaus, Diffi kokonaisuudessaan(readysetissä tosin B osien kera),diffien kuoret, tukivarret ja iskaritornien kiinnitykset näin äkkiä katsottuna. yleisesti ottaen kit mallissa on vain kovemmat versiot osista.

Voi kyllä olla etten osaa noita saksan sivuilla olleita räjäytyskuvia lukea oikein. :undecided:

Näin äkkiä katsottuna luettelemasi osat ovat yhteneväisiä myös Stallion version kanssa, eli ei vaikuta väittämääni, että Stallion ja TF-5 ovat lähempänä toisiaan kuin TF-5 ja Readyset. Tämä johtuu siitä seikasta, etä tietääkseni Readysetit ja Kit-version tehdään eri tehtaissa ja jopa eri maissa. Uskoisin, että Kyosholle nimenomaan Readysettien teettäminen halpamaiden halpatehtaissa on liiketaloudellisesti kannattavampaa kuin hieman kalliimpien Kit-versioiden tekeminen laatuosista omissa tehtaissa. Yksinkertaistaen Readysettejä tehdään "hillon" takia ja Kit-versioita imagon takia. Valmistaja tarvitsee laadukkaampia Kit-versioita tehdäkseen "hilloa" massatuotteilla. Edellinen on puhtaasti oma spekulointiani.

Stallionin ja kardaaniversioiden ero on taas siinä, että kardaaniversioissa on sama voimalinja kun Lazerissa, mutta stallionissa omansa. Erlainen layout vaatii omalaisensa pohjalevyn, eli niitä on laskutavasta riippuen 3/4 erilaista: Readyset, TF-5 ja Stallion (ynnä Stallion Shin). Tosin muistan jokunen vuosi sitten nähneeni valmistajan sivuilla myös hihnavetoisen Lazerin, mutta viime aikoina en tähän versioon ole törmännyt.

Voisitko kuvista sanoa miten kyseiset toteutukset ovat rtr:n ja stallionin kesken yhteneväisiä: Ohjaus, diffien "kuoret" ja iskaritornin kiinnike. ihan näin esimerkiksi.
tf-5 kit http://www.kyosho.de/shop_image/attachment/fe145f83cf66b21e6d9016e2df4376f0.pdf
tf-5 rtr http://www.kyosho.de/shop_image/attachment/23c4c95fa3149cc09102288386389943.pdf
tf-5 stallion http://www.kyosho.de/shop_image/attachment/4aad661fde443e43dafb8df850941088.pdf

tuo tf-5 kit on vain rtr runko kyoshon omilla optio-osilla, stallion on sitten se mistä moisen hypetyksen jo osittain voisi ymmärtää.


Itsellä on tuo tf-5 rtr(eli siis se ihan pska versio josta ei ole mihinkään) drifting käytössä nosramin 10,5lankaisella harjattomalla. Ainakin omaan käteen istuu paremmin kuin tt-01 tai hbx:t. Eniten häiritsee itseä tuo moottorin asemointi, suorallakin kun tuntuu kampeavan itseään kokoajan poikittain.
Kyosho InfernoGT_LRP ZX.30X | Kyosho tf-5_Nosram brushless 4200kv | Xray T2'008_Team losi xcelorin 7500kv | FG CompetitionMonsterTruck_Formulaoffroad | Traxxas Slash_Flux 5700kv

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #110 : 29.10.09 - klo: 17.58 »
haa! Äijä vahvistaa mun havainnot kyoshon paremmuudesta todeksi. Ihmettelen miksi tamiya on taas niin pop.. Tulee mieleen asso vs frog -80 :D

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #111 : 29.10.09 - klo: 18.06 »
Voisitko kuvista sanoa miten kyseiset toteutukset ovat rtr:n ja stallionin kesken yhteneväisiä: Ohjaus, diffien "kuoret" ja iskaritornin kiinnike. ihan näin esimerkiksi.
tf-5 kit http://www.kyosho.de/shop_image/attachment/fe145f83cf66b21e6d9016e2df4376f0.pdf
tf-5 rtr http://www.kyosho.de/shop_image/attachment/23c4c95fa3149cc09102288386389943.pdf
tf-5 stallion http://www.kyosho.de/shop_image/attachment/4aad661fde443e43dafb8df850941088.pdf

tuo tf-5 kit on vain rtr runko kyoshon omilla optio-osilla, stallion on sitten se mistä moisen hypetyksen jo osittain voisi ymmärtää.


Itsellä on tuo tf-5 rtr(eli siis se ihan pska versio josta ei ole mihinkään) drifting käytössä nosramin 10,5lankaisella harjattomalla. Ainakin omaan käteen istuu paremmin kuin tt-01 tai hbx:t. Eniten häiritsee itseä tuo moottorin asemointi, suorallakin kun tuntuu kampeavan itseään kokoajan poikittain.

En ollutkaan katsonut kuvia, mutta nytkun vertailin niitä keskenään olen entistä vakuuttuneempi asiastani. RTR:n ohjaus on otettu suoraa Lazerista, kun taas kitin ja Stallionin ohjauspalat ovat samat. Diffien kuoret ovat samat taas RTR:ssä ja Kitissä; ne on otettu Lazerista, kuten muutenkin voimansiirto. Sen sijaan Diffien sisäpuolella onkin sitten kaikissa laitteissa soveltuvin osin samat kalut.

Itse pääsin hypistelemään ensimmäistä kertaa RTR-versiota parin vuoden takaisessa Motor Show:ssa, ja minut yllätti auton muovisuus. Siinä missä RTR on rakennuttu muovista, muovista ja muovista, on kit- ja stallion versiot tehty hiilikuidusta, alumiinista ja muovista. Yritäpä laittaa pötköakku kit- tai Stallion versioon - ei onnistu. Toisaalta en itse tiedä voiko kisa-akun laittaa RTR-version muoviammeeseen.

Poissa TfeK

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #112 : 29.10.09 - klo: 22.23 »
tuntuu samalta kuin juoksisi jatkuvasti seinää päin... Mieti vaikka mielessäsi saako kit version päivitettyä stallioniksi? ja sitten saako rtr version päiviteltyä kitiksi? siitä voi päätellä kummat ovat keskenään läheisempää sukua...

MikaR: pari tt-01:llä ajelevaa kaveriakin ovat hieman pettyneet omiinsa tuon tf:n testaamsen jälkeen, on meinaan paljon tasaisempaa menoa ja säätöjä ihan joka lähtöön. tuohon hintaan ei montaa vastaavaa löydy. toki kisa turistejakin alkaa 200€ saamaan, mutta lajia aloittavalle on melkoinen kynnys ostaa se kit auto ja siihen koota kaikki tekniikka erikseen.
Kyosho InfernoGT_LRP ZX.30X | Kyosho tf-5_Nosram brushless 4200kv | Xray T2'008_Team losi xcelorin 7500kv | FG CompetitionMonsterTruck_Formulaoffroad | Traxxas Slash_Flux 5700kv

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #113 : 30.10.09 - klo: 07.35 »
tuntuu samalta kuin juoksisi jatkuvasti seinää päin... Mieti vaikka mielessäsi saako kit version päivitettyä stallioniksi? ja sitten saako rtr version päiviteltyä kitiksi?

Miten minustakin on tuntunut samalta jo muutama viesti sitten; en vain kehdannut kirjoittaa sitä tähän yleisten kohteliaisuuskäytänteiden takia. Missä muuten sanotaan, ettei Kit-versioita voisi päivittää Stallioniksi?

Poissa TfeK

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #114 : 31.10.09 - klo: 12.47 »
juu toki kun osia alkaa STALLIONIN listoilta vaihtamaan, ja lähes samat osat vaihtamalla myös rtr:n saa stallionia vastaavaksi.  Mutta edelleen rtr:n saa KIT malliksi RTR:ÄÄN TARKOITETUILLA OPTIO-OSILLA.

Siitä voi itsekukin miettiä kumpi parivaljakko onkaan lähempää sukua keskenään.

Voisit JuhaH kaivaa vaihteeksi jotain faktaa noille sun väitteilles.
Kyosho InfernoGT_LRP ZX.30X | Kyosho tf-5_Nosram brushless 4200kv | Xray T2'008_Team losi xcelorin 7500kv | FG CompetitionMonsterTruck_Formulaoffroad | Traxxas Slash_Flux 5700kv

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #115 : 01.11.09 - klo: 20.11 »
Katsoin Saksan hinnastosta hinnat osille päivitysosille Readysetistä TF-5:een ja sain summaksi 549 Eur. En ehkä bongannut kaikkia osia, mutta ainakin tämä summa pitää käyttää päivitysosiin Saksasta ostettuna, jotta saadaan TF-5 varustus. Toisaalta Readyset mallin optio-osien taulukossa ei olut ainuttakaan TF-5:n optio-osaa, kun taas TF-5:n ja Stallionin optio-osat ovat voimansiirtoa lukuun ottamatta melko yhteneväiset

Laskin samoin hinnan TF-5:n päivittämiselle Stallioniksi ja summaksi 298,50 Eur. Jälleen en ole varma, että kaikki on mukana, mutta nämä ainakin pitänee ostaa. Eli karkeasti siis Readysetistä TF-5:een saa pulittaa tuplahinnan verrattuna TF-5:stä Stallioniin.

TF-5 ei voi olla sama auto kuin Readyset päivitettynä kaikilla optioilla siitä yksinkertaisesta syystä, ettei TF-5:n julkaisemisen aikaan oltu kuultukaan mistään readysetistä. Miten joku laite voi perustua olemattoman mallin päivitysosiin?

Muistaakseni Juuri TF-5 oli ensimmäinen malliperheen autoista. Vähän tämän jälkeen tuli markkinoille Stallion päivitysversioineen ja paljon tämän jälkeen ilmestyi Readyset. Arvelisin, että Kyoshon strategia oli ensin saada kilpa-autot valmiiksi ja kun konsepti oli kunnossa suunniteltiin sen pohjalta halvoista materiaaleista halvalla valmistettava halpamalli massamarkkinoille, millä olisi sitten mahdollista tehdä tulosta. Tämän perusteella en ihmettelisi yhtään jos Kyosholta tulisi Readyset versio myös Ultima RT-5 ja RB5-autoista. Tosin mitään tähän liittyviä huhuja en ole vielä kuullut.

Jotta TfeK:n väite voisi pitää paikkansa olisi Kyoshon täytynyt pitää readyset malli pari-kolme vuotta salassa. Eli ensin tuotaisiin myyntiin versio, jossa on kaikki lisävarusteet ja vasta myöhemmin perusmalli, eli se versio, jolla se aikoo rahaa tehdä.

Se että kilpa-autoihin suunnitellut osat sopivat myös massamalliin on järkevää siitä syystä, että se lisää osien menekkiä, koska readysettien omistajatkin voivat niitä hankkia ja on muutenkin japanilaisen poka yoke ajattelun mukaista. Asiasta kiinnostuneiden kannattaa hankkia käsiinsä aikanaan Suomessakin luennoineen japanilaisen laatuguru Shigeo Shingon (1909-1990) teokset aiheesta. Niistä löytyy mm. selitys sille miksi ruotsalaisen auton valmistamiseen tarvitaan 80-, saksalaisen 40- ja japanilaisen 20 miestyötuntia (puhun siis 1:1 autoista). Itse suoritin japanilaisen tuotantofilosofian kurssin kiitettävän arvoisesti pari vuosikymmentä takaperin. Itse asiassa Kit-mallia kasatessa on kiintoisaa tutkia, kuinka Kyoshon insinöörit ovat poka yokea soveltaneet omassa työssään.

Poissa mc_nopsajalka

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #116 : 04.11.09 - klo: 19.21 »
Mitäs moottoreita, nopeudensäätimiä porukka teeähväs käyttelee ? tai comboja ?
Hong Nor X2-CRT
KYOSHO TF-5

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #117 : 09.11.09 - klo: 22.24 »
Huomenna noudan 27T lankasen hiilikoneen ja sitten kohti TSS-10 kisoja.
Nopari on Lazerista ja vastari giganen Futaba.
Orkkis Novakin vastari+nopari -combo meni vastaavasti Lazeriin.
Saa nähdä mitä tästäkin tulee...  :grin:

Se hyvä puoli RDS Lazerissa ja TF-5 :ssä että osat menee monilta osin ristiin.
RC Centerissä työnsin kokeeksi foameilla, olipas pito, ja kolautin nurkkalautaan, tuloksena ohjauspalan ja nivelvetarin rikkoutuminen. Onneksi oli pakissa Lazerin vetareita ja ohjauspaloja niin sain auton palautettua ajokuntoon suht nopeasti. Vetarit ovat erimittaiset mutta vaihdoin hieman vetarin osia ristiin, niin homma meni täydellisesti.

Yrittäkääs päästä mukaan http://rc10.fi/index.php?topic=41188.msg381683#msg381683
Lysthin pithoon!
« Viimeksi muokattu: 09.11.09 - klo: 22.29 kirjoittanut Mika R »

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #118 : 14.11.09 - klo: 17.43 »
Nonnii, nyt pääsin testaa vihdoin tuonne Alue-8 rajatorpan radalle tätä stanua.

Joku ihme juttu noiden Orion 5100 akkujen kanssa, ne on huomattavasti laiskempia kuin noi mun vanhemmat Orion 4500 akut. Akkujen "heräämisestä" ei pitäs olla enää kyse, mutta on sekin mahdollista. Samalla tavalla niitä olen käsitellyt kuitenkin.

Eli 2 ekaa settiä meni hyvin laiskoissa - siis todella laiskoissa - tunnelmissa noilla 5100 akuilla. Läpit yli kuudentoista, uh. Kolmanteen settiin (ajovuorot you know) sain jo kohtuullista vauhtia 4500 akulla ja läpit putos 14 sekuntiin. Mut on se siltikin aika sairaan paljon verrattuna harjattomiin stanuihin jotka lähentelee 11 sekuntia parhaimmillaan, jos oikein ymmärsin. Aake K meni heittämällä ohi. Joku pikkupoika ajeli stanulla lähemmäs meikäläisen vauhtia ollen kuitenkin nopeampi.

Mulla on siis 2 vaihtoehtoa: Jättää auto puhtaasti drifteriksi ja pihasuttaukseen tai hommata lipo+harjaton joka on taas pari hunttia lisää jos kisata meinaa. Täytyy nyt miettiä olenko ens viikonlopun kisoissa "in" vai "out".

Hieman olen pettynyt, se on myönnettävä. Rata ja puitteet olivat kyllä Rajatorpassa mukavat eli hyvä harrastuspaikka ehdottomasti. Katsotaan.

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #119 : 14.11.09 - klo: 17.52 »
Mulla on siis 2 vaihtoehtoa: Jättää auto puhtaasti drifteriksi ja pihasuttaukseen tai hommata lipo+harjaton joka on taas pari hunttia lisää jos kisata meinaa.
Ohan toi auto nyt aika nihkee ku vertaa johonki esim. vaikka tamyan oikeeseen turistiin. Sen mitä ite olen testannut kaverin TF-5:sta niin ei se lipo + kunnon konekaan huonoa auto paremmaksi tee. Muoviämpäri on vaan muoviämpäri ei se paremmaks muutu vaikka sille mitä tekisi.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC