Kirjoittaja Aihe: FTT -talvi 2006 visiointia  (Luettu 17355 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
FTT -talvi 2006 visiointia
« : 11.03.05 - klo: 15.00 »
Kisapäivät ovat tänä talvena venyneet ainakin järjestäjän kannalta vähän turhan pitkiksi. Nyt kun ongelmat ovat vielä tuoreena mielessä voitaisiin pohtia mahdollisia ratkaisuja tilanteeseen.

Oma ehdotukseni talvikaudelle olisi seuraava:

Ajetaan 2-päiväiset kisaviikonloput (la + su)
- perjantaina ei treeniä vaan pelkkää rakentamista
- lauantaina C-12 ja TSS-10 + kisan jälkeen vapaa treeni TS ja TSP
- sunnuntaina TS-10 ja TSP-10


Perusteluja:

Perjantai
- Koulusta ja töistä poissaolot perjantaitreenien vuoksi jäisivät  niin kisaajilta kuin järjestäjiltä pois. Tämän lisäksi rata ja muut puitteet voitaisiin rakentaa huolella ja ilman ylimääräistä kiirettä.

Lauantai
- Junnuille nykyistä lyhyempi kisapäivä (jaksaa paremmin ja kenties pienempi kynnys saada vanhemmat mukaan).
- Koska muita turistuluokkia ei ole samana päivänä, voidaan mennä enemmän junnujen ehdoilla (esim. opastus eri asioissa).
- Näin saadaan C-12 SM-sarjan profiilia vähän nostettua, kenties uusia kuljettajia, koska lauantain kisaaminen mattoautoilla olisi varmaan monelle sunnuntaina kisaavalle hyvää treeniä ja tutustumista rataan.
- C-12 tuo rataan nopeasti hyvän pidon niin junnuille kuin myös sunnuntain kisaa ajatellen
- Monien virikuskien kaipaamat edellisen illan treenit voidaan toteuttaa helposti lauantain kisan jälkeen

Sunnuntai
- Nykyistä lyhyempi kisapäivä viri- ja prostock -kisaajille koska yksi  luokka kisaajineen jää pois.
- Lauantain kisan jäljiltä radassa heti hyvä pito

* * *

Nykyiseen systeemiin verrattuna luvassa olisi siis enemmän ajamista ja vähemmän odottamista.

Kommentteja ja omia ehdotuksia?

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #1 : 11.03.05 - klo: 15.14 »
Itse olen juuri yllä esitetyn näkemyksen kannalla. Tosin itseäni pitkät kisapäivätkään eivät ole haitanneet. Vain tuo yhden alkuerän putoaminen pois erien määrän takia on harmittanut.
EuroRC / TEK

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #2 : 11.03.05 - klo: 15.25 »
toi on mun mielestä mahtava ajatus!

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #3 : 11.03.05 - klo: 15.55 »
Erinomainen ehdotus, kannatetaan.

Olemme nyt ensimmäistä vuotta mukana stanuluokassa FT-tourilla. Juniorin kanssa olemme kiertäneet kaikki kuluvan kauden kisat, ja ehdotettu malli tuntuu monelta osin ratkaisevan nykymallissa koettuja pikkuongelmia.

Jospa vaikka saataisiin yksi eräharjoitus lisää ohjelmaan, sekin olisi tervetullut.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #4 : 11.03.05 - klo: 16.39 »
Ja stanun joka finaalii 3 lähtöö! Todella ärsyttävää kun vai a-finaalissa on kolme ja muissa kaksi.

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #5 : 11.03.05 - klo: 19.38 »
Ketjun aloittaja muutettu Mr Caleksi, koska viesti oli vahingossa kirjoitettu väärällä tunnuksella.

Tänään päivällä itse lukaisin tämän aiheen ja nyt kerkesin sen lukemaan paremmin ajatuksella lävitse. Tällä hetkellä ainakin Calen ehdotukset kuullostavat loistavilta. Annan asian hautua vielä hetken ja kirjoittelen sitten tähän hieman lisää .. ;)

Poissa artov

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #6 : 11.03.05 - klo: 20.08 »
Loistava idea. Eikö tästä tainnut olla puhetta jo viime vuonna... No kuitenkin, ainakin minulle Oululaisena kun yöpyminen on kuitenkin edessä, tämä varmasti sopii.

Eikä sitten tule turhaa jupinaa treeni mahdollisuudesta ja lähtökohdat on tasaväkisemmät. Myös hyvää on se ettei tarvitse pärjätäkseen tehdä erikseen treenireissua, tulevaa kisaa varten.

Sunnuntai tuskin venyy edes kovin pitkäksi, joten voi lähtä jo aikaisemmin ajelemaan kotia kohti...

Ainoa mikä tässä on haittapuoli on se jos ajopaikan saaminen kahdelle päivälle tuottaa vaikeuksia. Ainakin jos ajopaikan joutuu vuokraamaan...

Poissa OttoL

  • Veteraani
    • Profiili
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #7 : 11.03.05 - klo: 22.04 »
Hyvä idea,kannatetaan!!!!!!!

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #8 : 11.03.05 - klo: 23.31 »
Äkkiseltään luettuna järjestely kuulostaa mielestäni hyvältä ja jotakuinkin tuota on varikkokeskusteluissa juuri pohdiskeltu.
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #9 : 12.03.05 - klo: 01.24 »
Erinomainen ehdotus! Tällainen järjestely asettaisi eri matkoilta tulevia kilpailijoita samanarvoisenpaan asemaan.

Poissa karisi

  • Jäsen
    • Profiili
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #10 : 12.03.05 - klo: 18.05 »
jep, periaatteessa hyvä idea.
slotti & rc & molempien lajien sm sarjat eri viikonlopuille, huomioonottaen kv. kisaajat molemmista luokista.
Kisapaikalle / koululuokkaan tai vaikka jopa kisahallin pukuhuoneeseen omapatja majoitus mahdollisuus, niin säästyy kisakalustoon käytettäväksi 60€/yö=> 120 €/vkl 'kumulus' hinta.
t.Kapa

Poissa AAKE K.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #11 : 12.03.05 - klo: 18.35 »
Loistava ehdotus. Ei kuitenkaan lähdetä pidentämään kisaformaattia vaan pidetään nykyisellään.
Awesomatix-RS5-Traxxas-Team Durango-Nosram-LRP-Sanwa, www.power-racing.net

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #12 : 13.03.05 - klo: 13.38 »
Kannatan Calea.

Kisaformaattiin ei sinänsä kannata ainakaan lisätä alkueriä, 3-4 alkuerää on hyvä määrä.

C-12 lauantaina olis juurikin hyvä tapa nosta luokan tietoisuutta ja suosiota.

Kapan ehdottama omapatja tms majoitus olisi kans erittäin tervetullut.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #13 : 14.03.05 - klo: 10.59 »
Noniin, "kiireisen" viikonlopun jälkeen päätin hieman kirjoitella tähän asioita jotka ovat tulleet mieleeni.

Tähän liittyen oikeastaan on kaksi näkökulmaa. Toinen on kisaajan ja toinen järjestäjän silmistä. Jos mietitiään nykyistä tilannetta, että kisaaja ajaa kisapaikalle, ajaa siellä päivän kestävät kisat ja sitten lähtee takaisin, niin käytännössähän tilanne ei tästä muutu mikäli kisaaja ei niin itse halua. On täysin mahdollista käyttää vain yksi päivä (lauantai taikka sunnuntai), mikäli ajaa sen yhden luokan mitä aikaisemminkin FT-sarjassa. Jos TS-/TSP-kuskeilla tulee kiinnostusta ajaa myöskin C-12, niin silloin viikonloppu venyy kahdelle päivälle tietenkin. Se mitä tästä asiasta olen aikaisemmin keskustellut muutamien kuskien kanssa, niin alustavasti ainakin on tuntunut että C-12 luokka saisi tällä tapaa paljon "uusia" kuskeja, eli käytännössä TS-/TSP-kuskeilla on kova kiinnostus päästä kokeilemaan rataa C-12 kisan muodossa. Kuusankosken ja Oulun kisoissa myöskin C-12 oli sijoitettu samalle viikonlopulle, tosin ehdoituksesta poiketen seuraavalle päivälle, mutta näissä molemmissa kisoissa osanottajamäärä oli huomattavasti suurempi kuin mitä erillisissä kisoissa. Mäntsälään ei saatu SM-arvoa ja Ylistaron kilpailuun porukkaa on jouduttu enemmän kuin vähän "potkimaan", jotta tarvittava kuskimäärä on saavutettu.

Mietiskelin asiaa myöskin TSS-kuskien kannalta, jotka ovat kiinnostuneita ajamaan C-12 luokkaa. Heillehän tämä tarkoittaa sitä, että heidän tulee ajaa kahta luokkaa samana päivänä. En suoraan sanottuna tiedä kuinka monta TSS-kuskia tällä hetkellä ajaa C-12 luokkaa, mutta näin pikaisesti laskettuna olen tainnut nähdä 2 TSS-kuskia tähän mennessä C-12 kisoissa. Näillä molemmilla on ollut mekaanikot/huoltajat myöskin mukana kisoissa. Kuten Vesa Yli on jo muutamissa kisoissa todistanut, niin C-12 luokan ja jonkun toisen (hänen tapauksessaan TS-10) luokan ajaminen samanaikaisesti on mahdollista ilman mekaanikkoakin, joten olettaisin että silloin myöskin C-12- ja TSS-10 luokan ajaminen samanaikaisesti, etenkin mekaanikon kanssa; on mahdollista ilman suurempia ongelmia. Kilpailun tuomaristo lisäksi varmastikin pystyy nämä kuskit vapauttamaan nostovuoroista tarvittaessa.

Näiden mietteiden pohjalta en ainakaan pysty näkemään mitään ongelmaa etteikö C-12 kisojen sijoittaminen FT-sarjan yhteyteen toimisi kaikkien luokkien kuskien osalta.

Vaikka en koskaan ole ollut kisoja järjestämässäkään, niin uskoisin että järjestäjän näkökulmasta oleellisin seikka tulee tilojen kanssa. Käytännössä tällä tarkoitan sitä, että kisapaikka tulee varata käyttöön koko viikonlopuksi, kun taas aikaisemmin puolestaan on riittänyt ainoastaan toisen päivän (lauantain) varaaminen. Tämä ei tietenkään koske kaikkia, koska monella kerholla / seuralla on käytettävissä sellaiset tilat, joilla ei ole laisinkaan viikonloppukäyttöä taikka käytöstä voidaan neuvotella jonkun asiasta ymmärtävän kanssa. On kuitenkin mahdollista että jollekin seuralle tilojen saaminen kahdeksi päiväksi käyttöön tuottaa ongelmia. Olisi mukava kuulla tästä asiasta kommentteja.. Eli siis mielipiteitä?

Kisaformaatista sen verran, että mielestäni sitä ei tarvitse pidentää, mutta mikäli kisat tällä tapaa jaettaisiin viikonlopulle, niin silloin mielestäni olisi hyvä mahdollisuus taata aina 4 alkuerää. Kaikille se ei välttämättä tunnu niin suurelta asialta, mutta ainakin itse koen 3 alkuerää liian pieneksi määräksi. Tämän lisäksi tulee myöskin ottaa huomioon se, että jos sunnuntaina ajetaan 3 alkuerällä kisat ja osa kuskeista tulee ajamaan lauantaiksi C-12 sarjaa, niin silloin nämä kuljettajat saavat suuremman hyödyn siitä että ovat tulleet päivää aikaisemmin. Ei tietenkään voida olettaa että tätä eroa voitaisiin mitenkään tasoittaa kokonaan, mutta ei myöskään voida olettaa että C-12 luokkaan on "pakko" osallistua mikäli haluaa sunnuntaina pärjätä alkuerissä.

Tässäpä nyt asiat jotka pullahtivat mieleen ilman suurempaa mietiskelyä.. ;)

Poissa Nappe

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.power-racing.net
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #14 : 15.03.05 - klo: 15.53 »
Ainakin minun kannalta tuo ehdotus vaikuttaa todella hyvältä, itse kannatan Mr.Cale:n ehdotusta! C-12 luokka aivan varmasti hyötyisi tällaisesta järjestelystä.

Copterin mainintaan TSS- ja C-12 luokan ajamisesta samana päivänä, olen kyllä sitä mieltä että vaikka Vesa on tätä harrastanut menestyksekkäästi, niin en kyllä suosittelis tätä yhdellekään TSS-luokan kuljettajalle, sillä kumipyörä ja solukumiluokan ajaminen samana päivänä on mielestäni kohtalaisen vaativaa. Ainakin näin olen huomannut treeneissä kun olen yrittänyt sekoittaa C-12 ja TS-10 treenit. Jopa Syndicate ja TS-10:n ajaminen samoissa kisoissa vaatii kovaasti keskittymistä molempiin luokkiin, ja ensimmäinen minuutti menee käytännössä joka erässä totutteluun, kun edellisessä erässä ajoi aivan toisenlaisella autolla, vaikka kumipyörät on molemmissa alla.

Nythän tilanne on kuitenkin niin että suurin osa C-12 luokan kilpailijoista tulee TSP tai TS-luokasta, joten ongelma ei ole mitenkään valtava.

Just my 5cents.

Poissa AssoRacing

  • EKpa ry
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi/
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #15 : 15.03.05 - klo: 16.12 »
Kannatan kisaformaattia nykyisellään. Ei 2-päiväisiksi..

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #16 : 15.03.05 - klo: 17.50 »
Lainaus käyttäjältä: "AssoRacing"
Kannatan kisaformaattia nykyisellään. Ei 2-päiväisiksi..


Eikai tässä nyt 2-päiväisiä kisoja kellekään ehdotella, ellei sitten halua ajaa moisia.

Luokkien jakamisessa eri päiville pelättiin sitä, että porukka rupeaa jakaantumaan liiaksi kahtia. Kuitenkin tuo la illan vapaa harjoittelu mielestäni mahdollistaa sosialisointia puolin ja toisin sekä stanuilijoille virikuskien ajon näkemistä.

Saako muuten stanukuskit tulla ajamaan prostockia? Tällä tavoin hekin voisivat ajaa kahta luokkaa viikonlopun aikana, ellei ole kiire kotiin.
---

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #17 : 15.03.05 - klo: 18.58 »
Saahan ne tulla, mutta sitten ei ole paluuta stanuun saman kauden aikana.

Itse kannatan Calen ehdotusta ilman muuta.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa OttoL

  • Veteraani
    • Profiili
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #18 : 15.03.05 - klo: 19.08 »
Mitenköhän pärjätättäis ilman Calen HYVIÄ ehdotuksia?

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #19 : 15.03.05 - klo: 19.45 »
Hyvälle kuulostaa Calen ehdotus. Henkilökohtaisesti aloitan kisat mielummin 10 aikaan ja päätän ne myös ennen ilta 10. Kolme luokkaa lauantaille tuntuu olevan liikaa tämä vaikuttaisi paremmalle.

Poissa artov

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #20 : 15.03.05 - klo: 23.25 »
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Hyvälle kuulostaa Calen ehdotus. Henkilökohtaisesti aloitan kisat mielummin 10 aikaan ja päätän ne myös ennen ilta 10. Kolme luokkaa lauantaille tuntuu olevan liikaa tämä vaikuttaisi paremmalle.


Onko näin?  :mrgreen:

Poissa mza2

  • Tiim Lahti
    • Profiili
maksu
« Vastaus #21 : 16.03.05 - klo: 19.22 »
muuten oikeen hyvä tuo copterin ehdotus, mutta jos järjestäjät/seura joutuu vuokraamaan paikan kahdeksi päiväksi niin toivon mukaan osanottomaksu ei enää nouse.. ei ole kovin helppoa 15v teinixellä nytkään :(
TAMIYA TRF416X Racing Factory

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #22 : 29.08.05 - klo: 11.29 »
Nostetaas tämä aihe ylös.

Asia alkaa olla pikkuhiljaa ajankohtainen. Jos jotain kommentoitavaa tai uusia ajatuksia on tullut, niin nyt olisi hyvä aika kertoa niistä. Jos ei tänne halua kirjoittaa, niin yksityisviestiä tai sähköpostia minulle vaan.

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #23 : 29.08.05 - klo: 11.39 »
Viitaten keskusteluun jota kävimme aiheesta eilen, niin toivoisin että ratkaisu viikonloppujen formaatista tulisi ilmi mahdollisimman nopeasti.

Kävimme eilen Calen kanssa pientä suullista keskustelua aiheesta kisapaikalla ja siellä keskustelimme juuri näistä 2 päivän kisoista. Käsitykseni mukaan on mahdollista että aikatauluun tulee sellaisia muutoksia, että lauantaina ajettaisiinkin TSS-luokan sijasta TSP-luokka ja silloin siis sunnuntaille jäisi TS- ekä TSS-luokat ja lauantaille sitten tosiaan TSP- ja C-12-luokat.

Vaikka asia ei ole kovinkaan suuri, niin sillä kuitenkin on aika suuri vaikutus monen kilpailijan (TSS- ja TSP-luokkien) viikonlopun ohjelmaan ja matkasuunnitelmiin, joten mielestäni tämä asia tulisi päättää mahdollisimman nopeasti, koska myöskin viikonlopun aikataulujen rakenne saattaa vaikuttaa monella ihmisellä luokkavalintoihin ja sitä kautta syksyn kalustohankintoihin ja treenipanostuksiin.

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #24 : 29.08.05 - klo: 11.52 »
Se lienee sitten kuolinisku Prostockille sijoittaa se C12 kanssa samalle päivälle...

En kannata ko. järjestelyä.

Ja tiedä tuosta sitten, kaksi ns. "isompaa" luokkaa sunnuntaille, lyhentääkö se lopulta sitten päivää vai ei?
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #25 : 29.08.05 - klo: 12.24 »
Tällä hetkellä ehdottomasti vahvin vaihtoehto on tuo ensimmäisessä viestissä esitelty muoto.

TSS - TSP -muutosta puoltava seikka olisi se, että stanukuskit olisivat kisapaikalla samaan aikaan virikuskien kanssa ja näkisivät heidät tositoimissa. Ja toisaalta voisivat kysellä heiltä neuvoja. Mielestäni kuitenkin tuosta muutoksesta aiheutuisi enemmän haittaa kuin hyötyä. Ja varmasti lauantaina on c-12 -luokkaa ajamassa sen verran kärkipään virikuskeja, että neuvoja kisapaikalta saa varmasti. Kesällä junnutkin näkevät sitten virikuskit oikeasti kisaamassa.

Otin tämän sen takia uudelleen puheeksi, että lauantaina Hyvinkäällä eräät kertoivat kuulleensa asiasta vasta ensimmäistä kertaa. Asia on jo lajiryhmässä hyväksytty, joten jos tässä on jonkun mielestä jotain vakavasti pielessä, niin kertokoon siitä mahdollisimman pian.

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #26 : 29.08.05 - klo: 12.54 »
Jos TSP ajetaan sunnuntaina TS:n kanssa, niin eikö looginen nousu stanusta olisi tuohon TSP luokkaan? Samallahan sitä sitten näkisi niitä huippukuskeja tositoimissa. Onhan maailmallakin 19T luokat siinä välissä ja eräille tuntuu sekin vauhti jo riittävältä.

Noh, oli päätös mikä tahansa niin sen mukaan mennään.
---

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #27 : 29.08.05 - klo: 14.07 »
Muutamia pointteja:
-Mielestäni lauantaina "pääluokat tai isot luokat" touring stanu ja viri sekä sunnuntaina pro-stock ja matto

Syitä:
- Stanukuskien on hyvä olla samana päivänä touring virien kanssa, jolloin tieto ym. siirtyy..TÄRKEÄ!
- Stanussa ja virissä on suhteellisesti suurin osa junnukuskeja (vrt. C-12), joille koulu maanantaina on TÄRKEÄ! Aikataulu kun kuitenkin venyy pitkälle iltaan. Kuskeja kun voi olla yli 80 kpl sunnuntaina  (TS ja PST)
- TSP ja C-12 luokassa selkeä enemmistö on aikuisia, he jaksavat mennä töihin / opiskelemaan pitkän viikonlopun jälkeen.
- Jos aikoo pärjätä sunnuntaina virissä, siinä kuin C-12 kuskitkin, niin on syytä aloittaa ajamaan C-12 luokkaa. Tällöin treeniä tulee roppakaupalla enemmän kuin vain la illan treeneissä (puhutaan mitä puhutaan). C-12 kuskit vaan vaihtaa illalla autoa. Rata kun on jo opittu Ja tämä taas lisää kuluja ja vaivaa. C-12 kuskien on oltava esim Ylistarossa jo pe-iltana. Jos on omia lapsia niin tietää mitä tapahtuu keskittymiskyvylle iltapäivällä, jos matkaan on lähdetty 4-6 aikaan aamulla.
- Stanusta kärki nousee suoraan viriin ohitse pro-stockin, juteltuani muutaman kanssa. Erothan stanussa on nykyään aika isoja. Tuskin tänä vuonna montaa harrastajaa nousee yleensäkään stanusta ?
- edelleen voidaan rata tehdä rauhassa perjantaina.

Miinus lauantain TSS ja TS-10 järjestelylle:
- Rata ei pidä heti ekoissa treeneissä lauantai aamuna aivan niin paljoa, mutta onko se haitannut esim. Kuusankoskella viime tammikuussa ?

Ja missään nimessä ainakaan stanuja ei sunnuntaille koska ne on kaikki junnuja!!!
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #28 : 29.08.05 - klo: 14.55 »
Jos TSP-10- ja C-12-luokat ajetaan samana päivänä, niin useammalle TSP-10- luokan kuskille se pakostakin merkkaa sitä, että on pakko jättää kyseinen luokka, koska todella moni kuljettaja tästä luokasta on harkinnut C-12-luokan ajamista talvella. Stanukuskeista ei niin moni aja C-12-luokkaa kuin mitä TSP-10 kuskeista, näin ainakin itse olen asian käsittänyt.

TSP-10-luokka on muutenkin kärsinyt pahasti osanottajapulasta ja pelkään pahoin että tilanne ei ainakaan mitenkään korjaannu sillä, että se sijoitetaan eri päivälle kuin muut touring-luokat. Mielestäni jos TSP-10-luokan kohtalo on se, että sille ei mitään arvostusta anneta ja kohdellaan "jämäluokkana" jonka osanottajien pitää joustaa stanu- ja viriluokkien takia, niin on parempi lopettaa koko luokka. Tämä olisi sääli, koska vääntö kyseisessä luokassa on kuitenkin erittäin tiukkaa ja toisin kuin monet ovat käsittäneet, niin panostukset kalustoon erittäin kovia. Toisaalta kyllähän se on jo kauden kuluessa huomattu, että arvostus kyseistä luokkaa kohti varsinkin virikuskien keskuudessa on hyvin pieni.

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #29 : 29.08.05 - klo: 15.09 »
Lainaus käyttäjältä: "copter"
Tämä olisi sääli, koska vääntö kyseisessä luokassa on kuitenkin erittäin tiukkaa ja toisin kuin monet ovat käsittäneet, niin panostukset kalustoon erittäin kovia. .


No niin ja mihin on hävinnyt se halpa harrastajaluokka virin ja stanun välistä, joksi VesaK aikoinaan luokkaa suunnitteli?
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)