Kirjoittaja Aihe: Kyosho Mini Inferno  (Luettu 403402 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #450 : 28.04.08 - klo: 12.49 »
mulla palaa kaikki, ei ongelmaa :)

Poissa Kawai

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #451 : 28.04.08 - klo: 13.03 »
No hyvä, hyvä. Mä jo ajattelin, et mulla alkaa palaa raha.  :grin:

Ihan ensimmäisenä lienee hankintalistalla kuitenkin pienten kiintoavainten sarja, kun slipperiä (joka nykyisellään ei pidä sen vertaa, että pääsisi puolijyrkässä mäkilähdössä liikkeelle) ei Kössin muovipalikalla säädellä yhtään mihinkään. Suht' loivalla ei mitään hätää.

-K-
Vakio-MI, modattu MI ja liian vähän aikaa.

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #452 : 28.04.08 - klo: 22.29 »
Pikku krossareille tehdään rataa juuri paraikaa tattikselle. Sinne vaan sitten ajamaan. Siitä on oma topikkinsakin täällä jossain.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa Infernaalinen

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #453 : 30.04.08 - klo: 09.46 »
Ihan ensimmäisenä lienee hankintalistalla kuitenkin pienten kiintoavainten sarja, kun slipperiä (joka nykyisellään ei pidä sen vertaa, että pääsisi puolijyrkässä mäkilähdössä liikkeelle) ei Kössin muovipalikalla säädellä yhtään mihinkään. Suht' loivalla ei mitään hätää.

-K-

Kannattaa avata slipperi ja poistaa prikka välistä ja lyödä kunnon liimaa tilalle. Saatat yllättyä, miten hyvin auto liikahtaa noinkin pienen modifikaation jälkeen. Joudut tosin purkamaan puoli autoa tuon tehdäksesi, mutta tuleepahan tekniikka tutuksi, ellei ole jo. :grin:
« Viimeksi muokattu: 30.04.08 - klo: 09.52 kirjoittanut Infernaalinen »

Poissa Kawai

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #454 : 30.04.08 - klo: 11.48 »
Hep!

Olisi varmaan paikallaan purkaa kerran tuo vehje atomeiksi ihan vain tosiaan tekniikkaan tutustuakseni. Taidan kuitenkin jättää toistaiseksi väliin. Revin sitten palikkaa irti, kun jotakin oikeasti brakaa.

Säikähdin jo tässä pari iltaa sitten, kun poitsun kanssa olin ulkona ajelemassa. Hiekalla/hiekkaisella asfaltilla ajeltiin ja ykskaks vasen takarengas ei liikkeelle lähtiessä pyörinytkään. Nostin auton ylös, sheikkasin enimpiä kivenmurkuloita ym. veks ja taas mentiin. En tiedä mihin väliin oli kivi todnäk. mennyt, mutta onneksi noinkin pienellä selvisi. =)

Pitäisi varmaankin lähteä jonnekin katsomaan kuinka tuo vehje hieman paranneltuna kulkee. Itsellä tosiaan tulee ensi vaiheessa kyseeseen tuo ajoakun uusiminen. Eikös se niin ollut, että tuo yksi Medasecin (muistelen nyt ulkoa) NiMhipaketti menee suoraan tuohon alkup. setuppiin? Lähinnä vaan kiinnostaisi se, että mitä etuja tästä on. Paljon on puhuttu ajoajan pitenemisestä, mutta vaikuttaako se paljon myös tehoihin? Muutenkin pitäisi varmaan NiMh-systeemeistä lueskella täältä palstoilta. Kauanko esim. akkupakettia lataillaan aina ajon jälkeen? Pitääkö olla useampi sarja akkuja, jos meinaa nauttia yhdestä radalla käynnistä? Lipoihin en kyllä ihan heti lähde sekaantumaan. Ainakin Mika on useaan otteeseen todennut, että vähemmälläkin pääsee pitkälle.

-K-
Vakio-MI, modattu MI ja liian vähän aikaa.

Poissa Kawai

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #455 : 01.05.08 - klo: 10.40 »
Noniin,

Nyt se sitten tapahtui, eli ensimmäinen ongelma/rikkoutuminen MI:ssä.

Puistossa ajelin hiekkaisella kävelytiellä ja yht'äkkiä ohjausservo meni mykäksi. Mitään erityistä ei tapahtunut juuri tätä ennen, vaan ihan normi käyttötilanteessa sattui. Sammutin vehkeen ja hieman myöhemmin tutkailin asiaa. Servo on valtaosan ajasta mykkänä, mutta reagoi aina välillä (harvakseltaan) ohjaimen liikkeisiin. "Jumittumisasento" satunnainen. Totellessaan keskittää normaalisti ja hyvissä voimin.

Vaikuttaa siltä, että jossakin jokin ei yhdistä kunnolla. Servon johto ainakin on kunnolla kiinni vastaripaketissa. Nopari toimii normaalisti, eli käytännössä autolla pääsee eteen ja taakse.

Ehdotuksia kokemustenne perusteella mistä kannattaisi lähteä liikkeelle?

-K-
Vakio-MI, modattu MI ja liian vähän aikaa.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #456 : 01.05.08 - klo: 15.42 »
Ehdotuksia kokemustenne perusteella mistä kannattaisi lähteä liikkeelle?

-K-

Mun Mini Infernosta ja kaverin Mi:stä meni pari kuukautta sitten samalla lailla, pari viikkoa sitten meni pojan Mini Infernosta myös ohjaus :roll: Kaikista näistä pikku(ja isoistakin) autoista ne jossain vaiheessa hajoaa.
Seuraava vaihe on sullakin hankkia normi vastari + erillinen nopari + modata iso vakioservo ohjaukselle. Ite pari viikkoa sitte tein kossin autoon päivityksen jotta ei olis koko ajan rikki:
Hitec am27 vastari + kyoshon 1200Mah akut + Speedtech nopari + Futaban iso vakioservo + Kuulalaakerit ja nivelvetarit joka nurkkaan + keskidiffi pikaliimalla lukkoon + 3Racingin kuuladiffit eteen ja taakse + 13 pinjoni.

Nyt on pärjätty jo kaksi viikkoa ilman lausetta " Isi tämä Mini Inferno ei toimi." :wink:

Ps. nopareita ei helpolla löydy 8 kennoselle, tuo kossin autossaki oleva nopari on "4,8V-8,4V" ja silti toimii. Mun MI:ssä on Hitecin EZX-R Pro taijotain sinne päin 4,8V-7,2V niin se ei taho täydellä akulla lähteä kun sielä joku ylikuormitus suoja vissiin katkoo menoa, vähän tyhjemmällä akulla kulkee pois tiehensä.

Edit: siis halpoja nopareita ei löydy helpolla jotka virallisesti kestäis sen 9,6V.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #457 : 01.05.08 - klo: 16.55 »
Jos budjetti ei ole kauhean tiukka niin kannattaa ostaa harjaton moottori ja säädin. Niistä löytyy yleensä 8 kennon kesto.

Poissa Infernaalinen

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #458 : 01.05.08 - klo: 19.19 »
Hiekalla/hiekkaisella asfaltilla ajeltiin ja ykskaks vasen takarengas ei liikkeelle lähtiessä pyörinytkään. Nostin auton ylös, sheikkasin enimpiä kivenmurkuloita ym. veks ja taas mentiin. En tiedä mihin väliin oli kivi todnäk. mennyt, mutta onneksi noinkin pienellä selvisi. =)

Luultavasti takarenkaan alatukivarren ja vanteen väliin jäänyt sopivan kokoinen kivi. Tuosta yleensä helpoiten selviää, kun pistää hieman pakkia ja taas mennään. Ei nääs tarvitse vaivautua auton luokse kumartelemaan. :afro:

Poissa Kawai

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #459 : 02.05.08 - klo: 09.00 »
Mielenkiintoista tämä vian määrittäminen. Ainakaan näin noviisina en kyllä varmaksi menisi sanomaan, että vika on tasan siinä tai tässä. Pitäis tässäkin tapauksessa olla toinen, samanlainen servo, jotta voisi sen tökätä kiinni ja testata että toimiiko se. Näin toimien saisi tarkasti tietää, että siinähän se vika on. Kuinka te löydätte viat pomminvarmasti? Mä ainakin henkkoht. tiedän, ettei mulla ole varaa ostella ehjien osien tilalle uusia. Täällä kirjoittelevista "poroporvareista"/lottovoittajista en sitten tiedä...  :roll:   Tällaisen ikuisen ininän välttämiseksi tuo auton modaaminen erillisosia käyttäen on tietysti ainoita vaihtoehtoja.

Ei täällä palstalla kuitenkaan sattuisi olemaan ketään, jolla olisi tuollainen MI:n vakioservo laatikon pohjalla ja on menossa vaikkapa illansuussa/viikonloppuna IGT:n kans ajelemaan Tattikselle?  :tongue: Tuli vain mieleeni... Toinen vaihtoehtohan on ajella Pro Shoppiin tai Jumboon ja testata siellä liikkeessä.
Vakio-MI, modattu MI ja liian vähän aikaa.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #460 : 03.05.08 - klo: 07.03 »
Tuo servojen ristiin vaihto kokeilu on hyvä idea, paitsi että: kaverin autosta hajos jus tolleen se ohjausservo tai "vastaanotin/nopari/servonohjaus" laatikko hässäkkä... Hetken ihmeteltyä päätettiin laittaa minun MI siihen vierelle ja kokeilla servon johtoja ristiin.
=> Sitten meillä oli 2 Mini Infernoa jossa oli ohjaus homma sökönä :wink:.

Eilen illalla kävin ajamassa pikku pätkän "uudella" MI:lläni joka valmistuu tässä pikku hiljaa.Laitan kuvia tännekkin kun saan sitä vähän siistittyä(ZeroNine-Brushless) :wink:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Kawai

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #461 : 04.05.08 - klo: 17.44 »
Katselin tuossa justiinsa huutiksen sivuja ja siellä joku oli myymässä tarpeettomaksi jäänyttä IGT:n palikkaa: http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=77868101

Heti tuli mieleeni, että tämä myyjä ei liene ainoa, jolta tuo vastari on jäänyt jalkoihin pyörimään uusittuansa sähköjä. Kuinka käyttökelpoinen tuo olisi MI:ssä, jos MI:hin sitten laittaisi erillisen noparin ja isomman servon? Tiettävästi tuo Perfex-radio IGT:ssäkin on kuitenkin 27 MHz:in AM. Menisikö kokonsa puolesta?

Ajatuksena taustalla siis se, ettei radiopuolta tarvitsisi paljoakaan uusia, mutta kuitenkin saisi muut osat hieman paremmiksi/kestävämmiksi.
Vakio-MI, modattu MI ja liian vähän aikaa.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #462 : 04.05.08 - klo: 19.26 »
itsellä on juuri ko. setti MI:ssä, toimii

edellisillä sivuilla olen kertonut servomodista MI:hin

Poissa Kawai

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #463 : 04.05.08 - klo: 19.40 »
itsellä on juuri ko. setti MI:ssä, toimii

edellisillä sivuilla olen kertonut servomodista MI:hin

Kiitos. Taas.  :laugh:

Kaippa tuohon vastariin muutkin servot menee kuin tuo Kyoshon valmistama? Servojen liittimistä esim. kun en tiedä mitään.

Sitten vielä noparin kun kekkasis jostakin... Hiljaa hyvä tulee.
Vakio-MI, modattu MI ja liian vähän aikaa.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #464 : 04.05.08 - klo: 19.41 »
menee menee.. itsellä on MI:ssä sekä IGT:n servo että vastari (kahdessa autossa)

servon tolpat joutuu itse hieman modaamaan mukana tulevista telineistä (lue edelleisiä sivuja tästä aiheesta)

Poissa ratakarju

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #465 : 04.05.08 - klo: 22.37 »
Morjens kaikki!
Tuli hankittua Mini Inferno st ameriikoista halvan taalan vuoksi. Tähän mennessä auto on toiminut moitteettomasti. Purin sen heti ensimmäisenä yönä paloiksi ja vaihdoin moottorin puolta, jotta saan käytettyä li-po akkuja. Tämä onnistui varsin jouhevasti parissa tunnissa. Tämän jälkeen ajoaikaa on riittävästi 2000mah akulla. Nyt on nälkä kasvanut ja mamban moottori odottelee uudelleen puretun auton vieressä servoa ja noparia. Ostin nopariksi käytettynä Quark ProCar 33, jota on maailmalla paljon käytetty ko. autoissa. Vastaria hakiessani, koko oli ensisijainen kriteri. Assolta löytyi todella pieni 27mhz vastari, joka toimii moitteettomasti Perfex ohjaimen kanssa. Servoksi valitsin Hitecin 81mg, jota myös yleisesti pidetään toimivana. Keskidiffin liimasin super-epoxilla heti kärkeen, ja se on toiminut hienosti. Etu ja taka diffi hieman mietitttää harjattomaan siirtymisen jälkeen. St:ssä kyllä on suljetut diffit, että hyvillä öljyillä(1000) pitäisi kestää myös hieman tehoakin, mutta viikolla nähdään kuinka käy. Alumiinista olen myös rakennellut keskijäykkäriä, jotta kaikki muut jäykistävät rakenteet voisi purkaa, ja näin saada sisätila siistiksi ja valmiiksi hiilikuitu alustaa varten.

Onko kellään kokemuksia mamba 5400 moottorista ST:ssä?

Jos jollakin on tarvetta, niin minulta löytyy alkuperäinen servo, nopari-vastari hässäkkä, moottori, patterikotelot + muuta sälää jota on ST:stä irroitettu.
« Viimeksi muokattu: 04.05.08 - klo: 22.42 kirjoittanut ratakarju »

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #466 : 06.05.08 - klo: 13.16 »
Siinä ois ny kuvia Z9:stä muokatusta harjattomasta Mini Infernosta. Oikealle kun selaa niin löytyy kuvia sisältäkin... http://www.opel.desteem.org/displayimage.php?album=lastup&cat=10398&pos=0

Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #467 : 06.05.08 - klo: 14.04 »
Paljon tossa lipossa on kapasiteettiä ja paljon on jännite? Näyttää aika sopivan kokoiselta mini infernoon.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #468 : 07.05.08 - klo: 23.33 »
Paljon tossa lipossa on kapasiteettiä ja paljon on jännite? Näyttää aika sopivan kokoiselta mini infernoon.

2100mAh 3kennoinen. Tuo Polttiskoppa on 11milliä pidempi kuin sähköversio niin tilaa on enempi.Mutta kyllä tuon kokoonpanon saa sähkönpohjalevyllekki mahtumaan...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Kawai

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #469 : 15.05.08 - klo: 23.01 »
Ja sitten otettaisiin vastaan hyviä ehdotuksia kestäviksi vanteiksi. Atalasta kyselin ja siellä oli tarjolla alkuperäistä sarjaa, jossa renkaat on kiinni vanteilla. Oli normivannetta, "kromi"vannetta ja ruohikkorengasta.  :laugh:
Löytyykö jostain vaihtoehtoja? Ainakin Mikan lähettämissä kuvissa näkyy ns. "puolavanteet" olevan parissa autossa MI-army -kuvassa. Ne ainakin kiinnostais, et mitä ne on. Tarkoitus olisi edelleen jatkaa perinteisillä nappularenkailla, alkuperäisen kokosilla jne. Vain vanteiden kestävyys on hieman kyseenalainen. Vastaavia kokemuksia?
Vakio-MI, modattu MI ja liian vähän aikaa.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #470 : 17.05.08 - klo: 23.32 »
http://www.rcmart.com/catalog/default.php?language=en

Itse tilasin tuolta renkaat ja 5 puola vanteet oli jotain 7-10 dollaria...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Kawai

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #471 : 21.05.08 - klo: 10.25 »
http://www.rcmart.com/catalog/default.php?language=en

Itse tilasin tuolta renkaat ja 5 puola vanteet oli jotain 7-10 dollaria...

Siellä näytti 5-puolaista edelleen olevan kolmea eri väriä jopa. Ovatko kestäneet hyvin?

Tuohon päälle pläjäytetään tietysti postikulut. Kannattaa varmaan tilata muutakin samalla. Kuinka paljon (edes haarukkaa kun saisi, eikä millekään valtavalle paketille) postarit vois olla? Te, joilla kokemusta, kertoisitteko?
Vakio-MI, modattu MI ja liian vähän aikaa.

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #472 : 21.05.08 - klo: 22.24 »
Mini inferno sai tällä kertaa hiilikuituisen pohjalevyn ja ylädekin. Keskidiffi + slipperi viritelmä sai myös lähteä ja tilalle tuli asson rc18:a spurri omatekoisella akselilla. Tämä lisäys teki autosta paljon hiljaisemman  :shock:
Pari räpsäystä:

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #473 : 23.05.08 - klo: 20.10 »

Siellä näytti 5-puolaista edelleen olevan kolmea eri väriä jopa. Ovatko kestäneet hyvin?

Tuohon päälle pläjäytetään tietysti postikulut. Kannattaa varmaan tilata muutakin samalla. Kuinka paljon (edes haarukkaa kun saisi, eikä millekään valtavalle paketille) postarit vois olla? Te, joilla kokemusta, kertoisitteko?
Siellä sivuilla teet tilauksen niin näät loppu summan rahteineen, sitä tilausta ei tarvi tehä loppuun asti jotta se näyttää kokonaiskustannukset. Mulla oli 50 euron eestä tavara: pikku paketti jossa luki että tavaraa alle 10usd arvosta.
Tuli lähi postiin ja seuranta paketilla toimi koko ajan. Reilu viikko muistaakseni meni.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Pietari

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #474 : 24.05.08 - klo: 13.09 »
Uusi MI:n puolionnellinen omistaja astuu foorumille.
Tuli semmonen probleema, mitä tuntuu muutkin kokeneen, että vastari-nopari pömpeli lakkasi toimimasta kääntymisen suhteen. Vauhdissa kun irtosi fettien jäähdytysripa ja lensi suoraan servovivustoon jumittaen servon toiminnan. Kääntyy itsekseen vasemmalle, eikä millään oikealle.
Kokeilin uutta servoa, mutta sekin tekee saman tempun, kaikesta päätellen vastarin toinen kanava pimeni.
Mitenkäs auton takuuhommat menee, radiolaitteilla kun pitäs olla 6kk takuu, kattaako se tämmösen jutun?

Kiitokset jo etukäteen.
MI 4400KV 3S
e-Revo VXL 1/16

Poissa Kawai

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #475 : 26.05.08 - klo: 12.59 »
http://www.medasec.com/do?action=group&id=23

Mahtaisiko tuollainen Medasecin harjaton+nopari -paketti (DY, useitakin, hintaluokka noin 50 egee) mennä MI:hin? Ei ois pahan hintainen. Nykyisen moottorin (vakio) moottoripukkiin tuo em. kone ei kuitenkaan oletettavasti menisi, kun tuon harjattoman halkaisija on paljon pienempi.

Lähinnä hakusassa pientä lisäpotkua + lisääntynyttä ajoaikaa. Onko kellään kokemusta noista paketeista?

Käytössä AM-radiot ja NiMh-akut.
Vakio-MI, modattu MI ja liian vähän aikaa.

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #476 : 26.05.08 - klo: 16.43 »
Itse ostin joskus tuollaisen paketin juuri MI:n joku aika sitten. Moottori käy suoraan vakio moottoripukkiin, mutta 2,5mm ruuvit joudut jostain etsimään. Kannattaa ostaa tuollainen pidempi malli koska siinä riittää vääntöä MI:n liikuttamiseen. Nopari ei ole mikään paras mahdollinen, mutta kyllä se silläkin liikkuu,noparissa ei ole myöskään pakkia. Kannattaa valita 2,3mm akselilla varustettu moottori niin, vakio pinjoni käy suoraan. Jollain on noista DY:n moteista pääty irronnut, mutta itselläni ei ainakaan sellaista ole käynyt.
« Viimeksi muokattu: 16.07.08 - klo: 18.39 kirjoittanut _valtsu_ »

Poissa Pietari

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #477 : 27.05.08 - klo: 17.44 »

Tossa tuli RCmartista tilattua vähä alupalikkaa, etu- ja takaarmit, hubit eteen ja taakse sekä vanteet.
Merkki on GPM, mutta onko paljo (tai ollekaa) eroo esim. Atomiciin tai 3Racingiin, ja jos hubi GPM, niin onko yhteensopiva 3Racingin armiin?
MI 4400KV 3S
e-Revo VXL 1/16

Narmer

  • Vieras
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #478 : 28.05.08 - klo: 09.27 »
Mistä saisi Kyosho Mini Infernoon 9V akut?
Ei ole löytynyt mistään.

Poissa Kawai

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #479 : 28.05.08 - klo: 11.30 »
Mistä saisi Kyosho Mini Infernoon 9V akut?
Ei ole löytynyt mistään.

Moi!

Kurkistapas täältä: http://www.medasec.com/do?action=group&id=27
Pikkuisen scrollaat alas, niin siellä on valmis paketti (1400 mAh) MI:hin. Käsittääkseni tuo on 8-kennoisena 9,6-volttinen. Kaipa noita muuallakin on, mutta tuon ainakin pitäisi mennä suoraan alkuperäisen akkupaikkoihin.
Vakio-MI, modattu MI ja liian vähän aikaa.