Kirjoittaja Aihe: Kyosho Mini Inferno  (Luettu 403366 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa purr

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #420 : 05.04.08 - klo: 22.58 »
Uusi jäsen ilmoittautuu foorumille! :)

Ostin joulun aikoihin Mini Inferno ST:n pojalle lahjaksi. Auto toimi tammikuun täydellisesti, mutta sitten ohjaus lopetti toimimasta. Auto jäi sitten vähän paitsioon muilta leikeiltä ja ajattelin nyt ruveta tutkimaan asiaa.

Eli:

- Auto ei tottele ohjausta. Kaasu toimii molempiin suuntiin.
- Jos käännän renkaat joko vasemmalle tai oikealle radion ollessa pois päältä ja kytken radioon sähköt, ohjaus keskittyy automaattisesti.

Onko vika radion ratin potikkassa, koska ohjausservo toimii (ja radio ilmeisesti lähettää koko ajan, koska ohjaus keskittyy)?

P.S. Elektroniikasta kiinnostuneena tuli villi ajatus mieleen tehdä tuohon luistonesto+ABS (joka vetariin lukupyörä + jarrusolenoidi + nopea mikrokontrolleri + älykäs softa). Onko tuollaista tehty aikaisemmin tällaisiin peleihin?

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #421 : 06.04.08 - klo: 23.25 »
En ymmärrä mitään elektroniikasta mutta yleinen ongelma näissä on joko ohjausservon tai vastarin rikkoutuminen, harvoin lähettimen. Joten uutta kehiin tai järeämpää tilalle... Selaile ed. Sivuja

Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #422 : 07.04.08 - klo: 00.42 »
Hei, olen seurannut tätä topiikkia jo pitkään. Ja tossa äskettäin taas puheltiin akuista LiPo versus NiMh. Aikaisemminkin on ollut pitkät puheet harjattoman setin ja LiPojen yhteistyöstä lähes pakollisena. Itsellänikin on kahdesta harjattomasta kokemusta MI:ssa ja olen saanut auton kyykkäämään kiihdytyksissä perusakuilla.
Viimein kun laitoin 2,4GHz radiot kiinni niin alkoi kyykkäillä tosissaan. Tällöin tutkin aihetta ja huomasin että kovassa kiihdytyksessä vastari ei saanutkaan tarpeeeksi virtaa, Varsinkaan jos käänsi rattia samalla. Ajattelin laittaa pienen LiPon vain vastarille, mutta juotinkin 4700 mikr.farad. konkan vanhaan servojohtoon. Lykkäsin kapistuksen vastarin vapaaseen lähtöön ja se riitti pitämään hetkellisen jännitekatkon poissa. Tämän jälkeen on vauhtia ja ajoaikaaa ollut tarpeeksi ainakin minulle  ihan perus NiMh akuilla. Onko muilla harjattomien ystävillä moottorin kyykkäämiset johtuneet todellisesta moottorin virranpuutteesta, vai jostakin muusta?
Eihän se ISI, mutta kun se poika...tarttee.
|HoBao|RB|AE|Corally|Novak|Nosram|Grepow|Hitec|Futaba|

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #423 : 07.04.08 - klo: 11.25 »
Ei mulla ainakaan kyykännyt gigahertsisillä, harjattomalla, polttiskrossiservolla ja nimheillä... onko sulla johdot ja akku kunnossa?

Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #424 : 08.04.08 - klo: 00.56 »
Uskoisin niiden olevan, en ole kuitenkaan sata varma. Pitääpä joskus oikein varmistaa asia. Konkka vastarille kuitenkin auttoi rykimisen pois.
Olen käyttäny Greenpower 1500mAh tehoakkuja, mamban 25 + Himark 4800kv + Luupään digiservoa ja Futaban R603FF vastaria ja tällä yhdistelmällä ilman konkkaa vastari alkoi pätkiä kiihdytyksissä. Tuolla aikaisemmin topiikissa porukka kertoi että LiPo olisi pakollinen harjattomille ja minun kokemus on että ei ole ainakaan mun ajotehotarpeella. :grin:
Eihän se ISI, mutta kun se poika...tarttee.
|HoBao|RB|AE|Corally|Novak|Nosram|Grepow|Hitec|Futaba|

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #425 : 08.04.08 - klo: 09.47 »
Ei lipo ole tehon takia pakollinen mutta ajoaika on hieman lyhyt nimhillä

Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #426 : 08.04.08 - klo: 22.44 »
Ai jaa, olen saanut toisenlaisen käsityksen LiPo akuista. Toi oli sitten hyvä tieto. Olen luullut että LiPot antavat ulos myöskin paremmin virtaa kuin NiMh. LiPon etu taitaakin olla sitten vain sen sähkönvarauskyky painonsa suhteen. Eikös LiPoilla ole 4x kyky varastoida sähkövirtaa verrattuna NiMh akkuihin /akun paino. Taitaa kyllä nyt pompata väärälle topiikille!!
Eihän se ISI, mutta kun se poika...tarttee.
|HoBao|RB|AE|Corally|Novak|Nosram|Grepow|Hitec|Futaba|

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #427 : 09.04.08 - klo: 15.19 »
Siis mä en ole todellakaan mikään asiantuntija mutta kyllä jengi ajelee lipoilla paljon pidempään nimheilla noin yleensä. Kapasiteettia saa vissiin kokoon nähden enemmän.

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #428 : 09.04.08 - klo: 15.52 »
Kyllä minun mielestä lipo akuissa on suurempi max purkuvirta suhteessa kapasiteettin, kuin nimh akuissa.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #429 : 09.04.08 - klo: 19.10 »
Mulla on nyt ollu se kyoshon oma 3-kennonen 800mah lipo toisella puolella káytőssá ja hyvin toimii kun kolosi koria takakulmasta váhásen. sinne toiselle puolelle mahtuu samallalailla toinen samanlainen lipo. Sillá sais váhá lisáá ajo aikaakin kun ampeerit nousis...kőssi -07 kuvastossa on loppu páássá kuva mini infernosta noilla lipoilla :wink:

mistä hommasit? kyselin joskus alkuvuodesta, silloin niitä ei ollut saatavilla täällä meillä.

Kárkkáiseltá Ylivieskasta ostin 27,50e kpl.Niillá on vakio hylly tavaraa vissin támá akku...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Japo

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #430 : 11.04.08 - klo: 16.04 »
moro

Onkohan mennny moottorista pakki vai noppari rikki ku ei pakki toimi..
Ku laittaa pakin päälle nii menee hetken eteenpäin ja sit ei tapahu enää mitään

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #431 : 11.04.08 - klo: 16.23 »
Moottorissa ei ole pakkia, pakki on noparin ominaisuus. Eli noparissa vika.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Rockola

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #432 : 13.04.08 - klo: 12.47 »
Moi!
Käykö tuo castle creations mamba kone suoraan MI:n moottori pukkiin, vai täytyykö sitä modata jotenkin?
Jos joutuu modaammaan jotenkin, niin miten?
Mini Inferno ST

Poissa Infernaalinen

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #433 : 13.04.08 - klo: 17.27 »
Kannattaa joka tapauksessa laittaa alumiininen moottoripukki tuohon jos harjattoman asentaa. Voi meinaan moottori "hieman" lämmetessään pehmentää tuota alkuperäistä muovipukkia, jolloin pahimmassa tapauksessa liikahtaa vauhdissa ja pääset vaihtelemaan rattaitakin.

Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #434 : 14.04.08 - klo: 00.08 »
Moi!
Käykö tuo castle creations mamba kone suoraan MI:n moottori pukkiin, vai täytyykö sitä modata jotenkin?
Jos joutuu modaammaan jotenkin, niin miten?

Jos tarkoitat pikku mambaa etkä sitä 540:stä MAXia, niin käy suoraan. Mutta kuten edellinenkin sanoi, kannattaa vaihtaa alumoottoripukki ja -keskidiffinrunko. Muuten alkaa slipperi ja spurri kaupassa juoksu.  :grin:
Eihän se ISI, mutta kun se poika...tarttee.
|HoBao|RB|AE|Corally|Novak|Nosram|Grepow|Hitec|Futaba|

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #435 : 14.04.08 - klo: 16.36 »
slipperin liimasin itse epoksilla yhdeksi kappaleeksi otin vain painelevyt pois välistä ja hyvin on pelannu. pukki alumiinia

Poissa Rockola

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #436 : 14.04.08 - klo: 17.37 »
Kannattaa joka tapauksessa laittaa alumiininen moottoripukki tuohon jos harjattoman asentaa. Voi meinaan moottori "hieman" lämmetessään pehmentää tuota alkuperäistä muovipukkia, jolloin pahimmassa tapauksessa liikahtaa vauhdissa ja pääset vaihtelemaan rattaitakin.

En kyllä ajatellutkaan muovi moottoripukkia harjattoman kanssa.


Mitä keski diffiä olette käyttäneet harjattoman kanssa.
Eteen ja taakse ajattelin 09 mallin diffejä.
Mini Inferno ST

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #437 : 14.04.08 - klo: 18.48 »
mulla on toiminu MIPin kuuladiffit

Poissa Rockola

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #438 : 15.04.08 - klo: 15.54 »
mulla on toiminu MIPin kuuladiffit
Mistä olet hommannut ne?
Mini Inferno ST

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #439 : 15.04.08 - klo: 16.01 »
ulkomailta tuli tilattua. en tiedä mistä suomesta saa

Poissa purr

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #440 : 15.04.08 - klo: 18.10 »
En ymmärrä mitään elektroniikasta mutta yleinen ongelma näissä on joko ohjausservon tai vastarin rikkoutuminen, harvoin lähettimen. Joten uutta kehiin tai järeämpää tilalle... Selaile ed. Sivuja

OK. Tuossa taitaa olla vakiona vastari ja nopeudensäädin samassa?

Ohjausservo toiminee, koska se keskittää ohjauksen kun laitan radion päälle.

Onko jossain listaa, minkälaisia nopareita/vastareita saa helposti Mini Infernoon? Meneekö noihin yleensä ohjausservon liitin ja kide plug-and-play?

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #441 : 15.04.08 - klo: 19.57 »
on.
ohjaimen kanssa toiminee lähes mikä tahansa 27mHz vastari ja siihen servo + nopari, itsellä mm. hiteciä ja acomsia

Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #442 : 16.04.08 - klo: 23.05 »
Kun ostat noparin niin tarkista että sen jännitekestoisuus on 8:lle kennolle jos käytät vakio akkupaketteja (satulamalleja). Aika moni nopari ilmoittaa max. kestoksi vain 7:kennoa.
Eihän se ISI, mutta kun se poika...tarttee.
|HoBao|RB|AE|Corally|Novak|Nosram|Grepow|Hitec|Futaba|

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #443 : 20.04.08 - klo: 15.33 »
Tänään kävin mini infernolla ajelemassa kuusankosken touring radalla. Onhan tuo vähän pieni 1:10 radalle, mutta potkua kuitenkin löytyy koneesta ja ainoastaan yhden mutkan pysty ajaa kaasu pohjassa.
Harmi kun kuusaalla ei ole offroad rataa :cry: Sub-c nimheillä vielä mennään kun lipo vermeet ovat niin kalliit.

Nykykunnossa auto näyttää tältä:

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #444 : 20.04.08 - klo: 20.06 »
onhan se ihan näppärän näköinen, mutta auton ominaisuudet menee kyllä hieman hukkaan asfaltilla

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #445 : 20.04.08 - klo: 20.43 »
Todennäköisesti model expossa tullaan kyseinen auto näkemään  :wink:
Ei tuo alumiininen moottoripukki näytä aivan pakollinen harjattoman kanssa olevan, ainakaan vielä rattasissa ei näy kulumisen merkkejä. Nivel vetarit ja hexi adapterit ovat muuten Xspeden valmistavat ja ainakaan vielä ei mitään negatiivistä ole ilmennyt. Tuollaiset: http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?cPath=595_736_653_701&products_id=15779&pname=Xspede%20(SMIF248W08)%201/10%20conversion%20for%20mini%20inferno%20(SV)

Poissa purr

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #446 : 23.04.08 - klo: 19.42 »
on.
ohjaimen kanssa toiminee lähes mikä tahansa 27mHz vastari ja siihen servo + nopari, itsellä mm. hiteciä ja acomsia

Kiitos kaikille vastanneille. Alkuperäinen ongelma selvisi ihan itsestään. Eli ongelmaa ei enää ole. Ehkä asiaan auttoi se, että purin auton atomeiksi ja kasasin uudestaan. Samalla tietysti tuli ronkittua johtoja ja liitoksia. Ehkä jossain oli vain kontaktihäiriö (?).

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #447 : 27.04.08 - klo: 14.47 »
Onko turvallista kytkeä futaba S9550 low profile servo tuollaiseen vastariin?
Radiona toimii perus kyosho perfex.


Kun on ollut juttua noista sevojen hajoamisista jotka johtuvat esim. radiosta.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #448 : 28.04.08 - klo: 09.11 »
uskoisin näin että on täysin turvallista

Poissa Kawai

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #449 : 28.04.08 - klo: 12.32 »
Pitkästä aikaa!

Hiljattain on aina välillä löytynyt muutama hetki aikaa käydä ulkosalla ajelemassa MI:llä. Täysin vakio edelleen (tosin alkup. iskarit vaihdoin öljyversioihin) ja kulkee GP:n 2700:silla. Tosin Nimhiakut on toivelistalla, samoin paljon mainostetut laakerit pyöriin. Siitä se hajottaminen ja päivittäminen varmaan sitten lähtisi.

Varsinainen kysymys koskee kuitenkin vakiolähetintä.  :azn: Mulla nimittäin palaa ainakin nykyisin kaikki kolme virran varoitusvaloa, vaikka paristot ovat täynnä. Jotenkin muistelin, että aiemmin vain vihreä paloi. Käytännössä en ole kuitenkaan havainnut ongelmia auton hallinnassa, ohjauksessa tai muutenkaan. Myös tältä osin epämääräisen manuskan perusteella vain vihreän tulisi palaa.

Comments?

Missä väki ajelee muuten omillansa? Itse pörräilen täällä Kannelmäen maastoissa välillä, ellei auto kuljeskele poitsun hyökkäysvaunuissa muuten vain mukana, kun lenkillä ollaan. Löytyykö mistään sellaista "pientä söpöä" rataa PK-seudulta? Tuntuu turhalta tuolla lähteä isompien polttisten kans Lavankoon.  :laugh:

-K-
Vakio-MI, modattu MI ja liian vähän aikaa.