Kirjoittaja Aihe: Kyosho Mini Inferno  (Luettu 403444 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jej

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1020 : 08.08.12 - klo: 06.26 »
Uusissa Mini Infernoissa on vakiona jo se x-speed :wink: Tai ainaki mulla oli kun noin vuosi sitten sellaisen omistin, viikon verran se kesti ja sit lähti takas. Ja Traxxas oli seuraava :wink:
| Traxxas Stampede 4x4 VXL | Kyosho Blizzard SR  | Team Losi Micro-T |

Poissa KiSaVa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1021 : 08.08.12 - klo: 07.08 »
Uusissa Mini Infernoissa on vakiona jo se x-speed :wink: Tai ainaki mulla oli kun noin vuosi sitten sellaisen omistin, viikon verran se kesti ja sit lähti takas. Ja Traxxas oli seuraava :wink:

Jaa, siis tässä T6 mallissako? Minullakin hajosi jo yksi vakiomoottori mutta lisäsin sitten puhaltimen sille. Nyt on kestänyt.

Poissa jej

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1022 : 08.08.12 - klo: 13.00 »
No en nyt oo varma mikä malli mulla oli, mutta moottori oli musta ja siinä luki isolla x-speed :wink: Jotenki oudolta tuntus et kyosho ois välillä pistäny jo tehokkaampaa konetta jo tehtaalla ja nyt sit taas laiskempaa nii luulisin että ihan uusimmissakin on se x-speed. Onhan se tietysti mahollista et sitä ei lue enää moottorissa vaikka sama moottori onkin..
| Traxxas Stampede 4x4 VXL | Kyosho Blizzard SR  | Team Losi Micro-T |

Poissa Tzei

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1023 : 13.08.12 - klo: 20.55 »
Olisko kellään suositella hyvää ja HALPAA harjatonta comboa Mini Infernoon. Voisin vaihtaa sit kun tuosta harjallisesta seuraavan kerran tulee entinen... Kulkupuoli riittää 6v. junnun käytössä nytkin, mut voishan se vähän tehokkampikin olla... ;) Silleen kuitenkin, että vakio diffit ei heti sulais alle.

Poissa KiSaVa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1024 : 14.08.12 - klo: 09.02 »
Mikä olis hyvä edullinen harjaton combo?

Olisko kellään suositella hyvää ja HALPAA harjatonta comboa Mini Infernoon.

Eikö ne edelliset kelvanneet? Tässä vielä yksi halpa:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__20993__TrackStar_1_18th_Scale_14T_Brushless_power_System_4300kv_.html

Joku muu saa suositella niitä hyviä kun en itse näistä niin tiedä.

Poissa mattika

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1025 : 22.09.12 - klo: 08.48 »
Ehkä tyhmiä kysymyksiä, mutta kuitenkin...

Mini Infernoon tuli nyt se Orionin optio-combo (4200 kv) ja lipot. ESC:n ohjelmointi onnistui kolmannella kerralla. Ohjaus toimi hienosti. Aluksi auto totteli kaasua, n. minuutin, eteen ja taakse, sitten alkoi pätkiä, ei reagoinut kaasuun, sitten jäi kaasu päälle ja mentiin kovaa päin seinää ja käry nousi. Jäähdyttelin, ohjelmoin uudelleen ja sama juttu kävi.

Nyt siis se tyhmä kysymys: Voiko johtua vaan siitä, että akun liittimenä on Kyoshon pikkuliitin, ei ole päivitetty isompaan? Liitin ainakin kuumeni kovin eikä meinannut irrota... Vai onko ongelmaa/ratkaisua oireista päätellen muuallakin?

Poissa mr man

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1026 : 22.09.12 - klo: 10.07 »
Pärjääkö ihan vakio-Mini talvella, vai pitääkö rakentaa kosteussuojia? Entäs syksyn kosteat ilmat?

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1027 : 22.09.12 - klo: 10.54 »
Pärjääkö ihan vakio-Mini talvella, vai pitääkö rakentaa kosteussuojia? Entäs syksyn kosteat ilmat?

En vastaa kysymykseen vaan viereen...
Auto on liian pieni tamppaantuneelle lumelle, renkaat tökkäävät jokaiseen jalanjälkee. Hankikannolla voisi toimia.
Mulla oli noita kolme, tuli kokeiltua kaikenlaista. Toi pikkukirppu vaatii todella tasaisen alustan johtuen pienistä renkaista.

Poissa Juubis123

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1028 : 27.09.12 - klo: 19.38 »
Juuh, elikkäs otin autoni moneen vuoteen ensimmäistä kertaa säilöstä ja muistin että tällänen ongelma autossa olisi:

Eli, kun autossa laittaa kaasua, niin moottori pyörii mutta auto ei liiku. Se vaan rahisee ku viimistä päivää.

Epäilisin, että joku diffi on menny rikki/sileeks/rikki ja täytyy vaihtaa. Keskidiffi (jos se siis on se joka ulkoa näkyy) on kunnossa.

Mitä kyseiseen operaatioon tarvitsen, mitään huomioimisen arvosta ja onko ongelma mahd. joku muu?

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1029 : 27.09.12 - klo: 22.11 »
Kokemuksen perusteella veikkaan takadiffiä ja sen pinjonia. Kuusi ruuvia auki ja pääset tarkistamaan tilanteen.
Tarvitset Philips #2 ruuvarin ja uudet osat. Räjäytyskuva on myös hyvä olla. Hyvät hermot myös koska puoli autoa pitää purkaa että pääsee vaihtamaan diffin pinjonin.

Poissa Juubis123

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1030 : 28.09.12 - klo: 19.33 »
Kokemuksen perusteella veikkaan takadiffiä ja sen pinjonia. Kuusi ruuvia auki ja pääset tarkistamaan tilanteen.

Ei ollut takadiffi, eikä pinjoni....

Edit: kun ton takadiffin avauksen jälkeen laitoin koko homman kasaan, niin alkoi laite yhtäkkiä toimia...
Sieltä tuli joku taijanomainen pikkukivi kyl.... Mitenköhän sinnekkin joutunut...
« Viimeksi muokattu: 28.09.12 - klo: 19.56 kirjoittanut Juubis123 »

Poissa Juubis123

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1031 : 29.09.12 - klo: 14.21 »
Eli. Jos tässä kyseisessä autossa alkaa moottoria ja sähköjä vaihtaa, niin mitä täytyy tarkalleen ottaen tehdä.

Mitä tässä tarkalleen ottaen tulee mukana (http://www.ebay.com/itm/eZRun-Combo-A3-18T-5200kv-Motor-25A-ESC-RC-CAR-1-18-26-/200680369348) ja mitä tarvitsen lisäksi?

Pärjääkö vakioakuilla?

Uusi ohjain + vastari Perfex:in tilalle?

Tl: mulla ei oo mitään hajuu mitä pitää tehä...
« Viimeksi muokattu: 29.09.12 - klo: 14.46 kirjoittanut Juubis123 »

Poissa MRT

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1032 : 10.11.12 - klo: 10.53 »
niistä renkaista että suosittelen vaihtaa 1/10 renkaat hexit 45e plus renkaat
 :cheesy:
Maverick Strada XB - Brushless/2S

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1033 : 10.11.12 - klo: 16.08 »
Eli. Jos tässä kyseisessä autossa alkaa moottoria ja sähköjä vaihtaa, niin mitä täytyy tarkalleen ottaen tehdä.

Mitä tässä tarkalleen ottaen tulee mukana (http://www.ebay.com/itm/eZRun-Combo-A3-18T-5200kv-Motor-25A-ESC-RC-CAR-1-18-26-/200680369348) ja mitä tarvitsen lisäksi?

Pärjääkö vakioakuilla?

Uusi ohjain + vastari Perfex:in tilalle?

Tl: mulla ei oo mitään hajuu mitä pitää tehä...

Jätä vakioksi. Sellaisena auto ei ole koko ajan rikki.

Jos kuitenkin lähdet rakentelemaan on linkittämäsi esc fyysisesti liian iso buggykorin alle. Tämä mahtuu.

Onko vastari ja nopari samoissa kuorissa?
Jos on niin ohjain meni uusiksi myös.

Montako johtoa servolle menee?
Jos neljä pitää myös servo vaihtaa.

Poissa Pooxo

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1034 : 09.12.12 - klo: 08.01 »
Hei. Aatteissani olisi ostaa tuo Kyosho Mini Inferno niin onko se hyvä. Aku(i)ksi ehkä NiMh ja virimoottori varmaa, ku se on kai joku 25e. Niin että sellasta...

Ite oon aina vaa ajanu jottai Nikkoo tai sellasii et ku ajaa seinää ni se on siinä  :grin:... Myllyn Kyosho kaupassa sanottii ainaki et se on hyvä ja sopii alottelijalle. Mut heti sitä virimoottorii en kyl osta.

                                            Vastatkaa.. plz      T. Pooxo

Poissa Roko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1035 : 09.12.12 - klo: 11.35 »
Hei. Aatteissani olisi ostaa tuo Kyosho Mini Inferno niin onko se hyvä. Aku(i)ksi ehkä NiMh ja virimoottori varmaa, ku se on kai joku 25e. Niin että sellasta...

Ite oon aina vaa ajanu jottai Nikkoo tai sellasii et ku ajaa seinää ni se on siinä  :grin:... Myllyn Kyosho kaupassa sanottii ainaki et se on hyvä ja sopii alottelijalle. Mut heti sitä virimoottorii en kyl osta.

                                            Vastatkaa.. plz      T. Pooxo

Itse kiertäisin TODELLA kaukaa, ainakaan kaverin oma ei kestänyt yhtään mitään edes vakiona. Ja kyoshon varaosat ovat suolaisen hintaisia ainakin täällä suomessa.
    Uskoisin että vain kyoshon kilpa-autot ovat hyviä, mutta kuin muilta merkeiltä saa vähintään yhtä hyviä, ja halvemella esim. ainakin m8 sarjan auton  ( vaikka kyosho mp9tki3 ja jq yellow edition) , Niin kyosho on jostain syystä 56% kalliimpi ja ei se ainakaan parempi ole. Perusteluna tälle että esim m8 sm 2012 #3 kisoissa finaalissa oli :JQ x4 Xray x3 Mugen x2 Kyosho x2 HB x1.
    Halvalla et sää hyvää ainakaan uutena, käytetyt kisapelit olis varmaan paras vaihtoehto aloittelijalle
Ex Rousku, mutta se ymmärrettävästi sekoitettiin Juha Rouskuun

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1036 : 09.12.12 - klo: 21.32 »
En kyllä ostaisi mini infernoa enää vaikka sellaisen kanssa olen tapellut jo tovin. :azn: Auton vakio sähköt ovat sellaisia räpellyksiä etteivät hirveän tehokkaita tai kestäviä ole ja virimoottorit eivät hirveästi vaikuta. Jos taas haluaa päivittää tehokkaampiin ja kestävempiin harjattomiin pitää vaihtaa lähes kaikki sähköt mitä autosta löytyy ja sen jälkeen ei enää runko kestä tms. muut osat.

Sinulle ja ylipäätään ensimmäistä autoa etsiville suosittelisin traxxasin mallistoa. Esimerkiksi traxxas vxl slash on aivan pommin varma vekotin. Olen ajanut ja nähnyt ajettavan kyseisellä autolla ja perus suttauksessa ihan vertaansa vailla oleva auto. Hinta luokkakin on aikalailla samalla tasolla joten ei pitäisi sen kanssa tulla ongelmia. Jos ei rahat nyt juuri riitä (huomaa JOS) kannattaa istua aloilleen ja kasata säästöjä ja samalla miettiä sitä juuri parasta autoa juuri sinulle itsellesi.
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa KiSaVa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1037 : 10.12.12 - klo: 13.26 »
Jaa-a. Pitää vähän puolustaa. Suomesta 180€:n hintaan sitä ei varmasti kannata ostaa. Saksasta esim. täältä http://www.cmc-versand.de/en/modellbau/Models/Cars+Electropowered/Offroad/Scale+1zu18++und++1zu16/seite2.html sen saa 99 € + pk (tosin just ei ole hyllyssä). Tuo mainittu Traxxas näyttäisi maksavan halvimmillaan 250€ luokkaa, joten ihan samasta hintaluokasta ei kyllä voi puhua.

Totta että auto ei ole vakiona kovinkaan kestävä. Itsellä siihen on laitettu eteen alatukivarret + ohjauksen osat alumiinisia. Lisäksi vakiosähköihin 2200 mAh lipo ja vakiomoottorille puhallin kun rupesi käymään vähän kuumana tuon akun vaihdon jälkeen. Kulkee 6v. pojan käyttöön riittävästi, ajoaika on pitkä*, on toistaiseksi kestänyt kasassakin ja hinta on varmasti vielä kaukana tuosta 250€:sta. Näperrellä on toki saanut mutta se onkin kivaa.

*ei ole aikaa tullut katsottua mutta autolla voi käydä kaupassa reilu puolen kilsan päässä, ajaa takaisin ja jatkaa ajelua pihalla (ostokset pitää kyllä kantaa itse). Minusta se on näissä parasta kun omatkin aiemmat kokemukset ovat Nikko autoista lapsena- minuutti ajoa ja pattereista paras puhti poissa.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1038 : 10.12.12 - klo: 13.45 »
Ettei tulisi liian positiivista kuvaa autosta lue koko tämä ketju läpi.
Ja mieti, millaisella alustalla haluat ajaa. MI;n renkaat on niin pienet, että hiekoitussepelikin on liian karkea alusta. Tämä kolmen ko. auton kokemuksella... Ja virittäminen ei kannata. Ei kestä.

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1039 : 10.12.12 - klo: 17.12 »
Aivan totta puhutte. Vertasin itse enimmäkseen tuohon kyoshon lista hintaan mistä ero slashiin ei ole kuin alle puolet. Enimmäkseen koitan ilmaista sen, että kannattaa satsata ekaan autoon vähän enemmään eikä tehdä samaa virhettä kuin minä itse. (asso 18 mt :grin:)
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa Pooxo

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1040 : 11.12.12 - klo: 13.13 »
Toi mun budjetti on jotai 150e-200e mut aatteli pyytää tota mini infernoo joululahjaks

T:Pooxo

Poissa Ermu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1041 : 16.12.12 - klo: 21.11 »
E: Siirretty.
« Viimeksi muokattu: 16.12.12 - klo: 21.18 kirjoittanut Ermu »

Poissa NUKE

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1042 : 05.05.13 - klo: 11.22 »
mulla itellä on toi mini inferno T5 on ihan kiva värkkäys auto jos toimii mutta nyt on sillatten että se raksutta vaikka olen putsannu etu-, taka- ja keskidiffin siks haluaisin kysyä olisiko ongelmaan ratkaisua vai mennä ostaamaan uuet rattaat difffeihin
Kyosho Mini inferno T5 TRX Rustler vxl

Poissa kumitarzan

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1043 : 22.07.13 - klo: 20.00 »
dodiin nyt joku jos viittiis vähän neuvoa kaverilla kyseinen auto ja aivan vakio. sähköt otti ja suli akun johdoista ja nyt pitäs alkaa parsimaan elikkäs kysymys kuuluu kestäkö lipo akkua? kun ei noin pieniä akkuja oon nyt just varastossa ainoot nihm akut on traxxasin 1/16 revon vakio akku. kiitos ja anteeksi


joo elikkäs nopari on sökö sit jos jollain olis linkkiä mistä sais täältä suomesta uuden kombon tilattua
« Viimeksi muokattu: 22.07.13 - klo: 21.57 kirjoittanut kumitarzan »

Poissa Ilari58

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1044 : 23.07.13 - klo: 13.58 »
dodiin nyt joku jos viittiis vähän neuvoa kaverilla kyseinen auto ja aivan vakio. sähköt otti ja suli akun johdoista ja nyt pitäs alkaa parsimaan elikkäs kysymys kuuluu kestäkö lipo akkua? kun ei noin pieniä akkuja oon nyt just varastossa ainoot nihm akut on traxxasin 1/16 revon vakio akku. kiitos ja anteeksi


joo elikkäs nopari on sökö sit jos jollain olis linkkiä mistä sais täältä suomesta uuden kombon tilattua


tossa olis hyvä nopari+moottori combo http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=3269&nav=500200244

ja tuossa lipo akku http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=3034&nav=60030061

siinä pitäis olla hyvä paketti ja kulkee kyl hyvin
“When I came around the corner, it all went to Hælvette” -Petter Solberg

Poissa kumitarzan

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1045 : 23.07.13 - klo: 19.17 »
kiitos..... sit ton vakio noparin säätö ohjeita?  kun ei itse löydä niin taas tyhmänää täällä kyselen..

Poissa jarzi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1046 : 26.07.13 - klo: 18.45 »
Mistähän löytäs vakio sähköihin passaavan servon? kyoshon liikkeestä ei näytä originellia saavan enää.

Poissa Ilari58

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1047 : 29.07.13 - klo: 12.58 »
Mistähän löytäs vakio sähköihin passaavan servon? kyoshon liikkeestä ei näytä originellia saavan enää.

tuonhan pitäisi käydä kun eikös se käytä niitä mini servoja? http://www.rcm.fi/traxxas-2080-mini-waterproof-servo.html
“When I came around the corner, it all went to Hælvette” -Petter Solberg

Poissa NUKE

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1048 : 07.08.13 - klo: 20.22 »
http://www.rcq.fi/rcqwebshop/RcqProducts/product.aspx?ArtNr=01.IHW06
onko näitä mahollista saada jostain kun ei ainakaan täältä. tai voisko niitä saada vaikka vastaavia
Kyosho Mini inferno T5 TRX Rustler vxl

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1049 : 07.08.13 - klo: 21.58 »
Google on ystävä jos liikkeeseen soittamalla ei saa tietoa toimitusajasta. Osanumero hakuun ja linkkejä kahlaamaan. Tämä tuli vastaan ja näyttäisi olevan hyllyssä.
Mulla oli aikanaan 3Racing:in palat ja ne oli hyvät. Ja huomattavasti edullisemmat. En tiedä, saako niitä enään.