Kuten tuossa yllä on todettu Patteriratakasit ovat vielä uusi luokka ja säännöt ovat vielä hakusessa esim. EFRA:lla. Luokassa ei toistaiseksi myöskään ole ajettu vielä mitään isompia kisoja tai sarjoja. Tulee varmasti viemään vielä muutaman vuoden, että säännöt ja Sähköratakasi luokkana vakiintuu.
Onko järkevää nyt Suomessa ruveta puuhaamaan tästä kilpaluokkaa, kun luokka on vielä uusi ja kalustokaan ei ole missään mielessä vakiintunut? Olen edelleen sitä mieltä, että pitäisi keskittyä kilpailumielessä vain Nitroratakasiin seuraavan parin vuoden ajan ja katsoa mihin Patteriratakasi maailmalla kehittyy. Varmasti olisi kaikille mukavampaa kisata, jos luokassa olisi 30 osallistujaa kuin, että porukka jakautuisi kahteen tai useampaan luokkaan.
Toisaalta harkitsen itsekin Patteriratakasia tukemaan Nitroratakasin treenaamista. Tuollainen ”Lankkupatteriratakasi” olisi helpompi valinta, mutta sitten menetän yhteiset varaosat Nitroratakasin kanssa…
Pitää ottaa myös huomioon, että jo nyt osa porukasta pitää Nitroratakasia ”liian” nopeana, mitenkä on sitten Patteriratakasin kanssa? Tässäkin täytyy myöntää, että ainakin uusi Tattiksen rata on tehnyt ajamisesta ”helpompaa”, mutta silti… Alussa luokassa olisi kuitenkin vain se max 10 osallistujaa jolloin vauhtierot olisivat hirmuiset.