Tuo rungon vaihto operaatio on aika isotöinen. Noita on tullut ainakin pari vaihdettua tuohon isompaan malliin. Rakennehan molemmissa on aika pitkälti samanlainen. Erona lähinnä osien koko.
Keulasta ja perästä lähtee käytännössä kaikki osat kerralla irti, kun purkaa oikeassa järjestyksessä
- Muovinen suojalevy irti keulasta ja perästä pohjassa
- Muovinen suojalevy irti pohjassa keskellä pohjaa olevasta kardaani tunnelista
- Kardaanin pidätinruuvit irti keskivaihteistosta
- Servovarren irrotus ohjauslinkistöstä
- Iskareiden yläpäiden kiinnitysruuvit
- Keulasta ja perästä kolme pohjalevyn päällä näkyvää ruuvia (osa ruuveista pitää myös puskureita paikoillaan
Tässä vaiheessa pitäisi koko keulan ja perän irrota autosta
- Irrota keskivaihteistoon mahdollisesti jääneet kardaanin pätkät
- Keskivaihteiston kiinnitysruuvit (4kpl) löytyvät rungon pohjapuolelta ja tämän jälkeen koko laatikko irtoaa
Loput osat saakin sitten yksitellen ruuvata levystä irti.
Samalla melkein kannattaa huoltaa diffit (tasauspyörästöt). Työ on kuitenkin tehty melkein puoleenväliin, kun auto on jo palasina. Vakiona öljy on 30wt tai 30 000cst riippuen öljyvalmistajan käyttämästä asteikosta. Rasvana diffin ulkopuolella olevien rattaiden olen käyttänyt mustaa litium rasvaa tai valkoista teflonia, mutta siihen hommaan kelpaa melkein mikä tahansa rasva.
Tässä aika hyvä video diffin huollosta, josta voi olla myös apua rungon vaihtoon (näkyy miten keula ja perä irtoaa autosta)
https://youtu.be/Gnq6PQ2nDpg