Päävalikko

Uutiset:

RC10.fi kunnioittaa sivuston perustajan, Heulin (Pauli Helin), muistoa 17.6.2025.

Kytkin ottaa tosi myöhään kiinni?

Aloittaja TeroK, 07.04.05 - klo: 18.13

TeroK

Kuvittelenko vain, vai onko jokin syy sille, että polttikseni kytkin ottaa tosi myöhään kiinni? Siis lähdössä jos vetäsee suoriltaan lämän pohjaan, kuuluu vruuuuuuuuuum.....ja noin puolen sekunnin-sekunnin(?) kuluttua kytkin ottaa kiinni ja auto lähtee. Saattaa kyllä myös olla kiinni siintä, että olen niin tottunut sähköihin :roll:

Samaan syssyyn, kuuluuko auton pakoputkesta tippua polttoainetta, vai pidänkö seosta liian rikkaalla kun sieltä tippuu??
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)

kukkalapio

Mikä auto sinulla on? Onko siinä säädettävää kytkintä? Ei sen kuulu juurikaan aikailla, vaan ampua saman tien. Eipä sieltä enään kun auto on kunnon säädöissä paljoa ihan öljyä tule. Hyviä säätöohjeita löydät mm. ari-pekan sivuilta..

TeroK

Auto on joku harvinaisemman oloinen Ofnan formula, lisenssit Carsonilla. Mitään tietoa autosta ei ole, kuin että moottorina on force .12. Tuosta minun videostani saa aikas hyvin selville, mitä tarkoitan. Kun vaan joku suostuisi uppimaan sen nettiin.. :( Mistä saan selville, onko autossa säädettävä kytkin?
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)

jhellman

voi olla ainakin 2 syytä;
1) kytkinpalat ovat kuluneet (eli ei nappaa kiinni vasta kuin kovemmilla kierroksilla)
2) kytkimen jousi on liian tiukka tai lyhyt

Kytkin auki niin se selviää. Jos palat on kunnossa niin kokeile pidemmällä/löysemmällä jousella. Voit myös kokeilla venyttää jousta hiukan - mutta kun sen teet niin parempi olla varma että siitä on apua. Jousta ei voi "lyhentää" venytyksen jälkeen.

Voit myös kokeilla laittaa palat "vastakarvaan". Nappaa paljon paremmin.

Onnea!

TeroK

Kiitoksia vaan. Olin tuossa juuri ajamassa tankkia loppuun, ja yllätyksekseni huomasin, että auto tuntuukin lähtevän suht.koht. normaalisti. Eli Jose saa katsoa, itse en polttisten päälle hurjemmin ymmärrä(autolla ajettu n. 1/3 osa gallonaa :D )
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)

Catiska

Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"Mikä auto sinulla on? Onko siinä säädettävää kytkintä? Ei sen kuulu juurikaan aikailla, vaan ampua saman tien. Eipä sieltä enään kun auto on kunnon säädöissä paljoa ihan öljyä tule. Hyviä säätöohjeita löydät mm. ari-pekan sivuilta..

Mistä löytää nämä Ari-Pekan sivut??
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Olbe

Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"Mikä auto sinulla on? Onko siinä säädettävää kytkintä? Ei sen kuulu juurikaan aikailla, vaan ampua saman tien. Eipä sieltä enään kun auto on kunnon säädöissä paljoa ihan öljyä tule. Hyviä säätöohjeita löydät mm. ari-pekan sivuilta..

Mistä löytää nämä Ari-Pekan sivut??

http://kotisivu.mtv3.fi/liljeroos/
Junnumestari 2007

jeejee

Kun  kytkimistä puhutaan niin onko kukaan pistänyt "tavallisii" paloja ja alumiinipaloja sekasin kytkimeen? Että vaikka 3 palanen kytkin niin 2"tavallista" ja 1 alu?
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

l150040

Olen kokeillut. Mitään ihmeellisiä vaikutuksia sillä ei saa, mutta sellainen vivahde-eron kyllä todennäköisesti huomaa.

HelpDesk

Lainaus käyttäjältä: "TeroK"Kuvittelenko vain, vai onko jokin syy sille, että polttikseni kytkin ottaa tosi myöhään kiinni? Siis lähdössä jos vetäsee suoriltaan lämän pohjaan, kuuluu vruuuuuuuuuum.....ja noin puolen sekunnin-sekunnin(?) kuluttua kytkin ottaa kiinni ja auto lähtee. Saattaa kyllä myös olla kiinni siintä, että olen niin tottunut sähköihin :roll:

Samaan syssyyn, kuuluuko auton pakoputkesta tippua polttoainetta, vai pidänkö seosta liian rikkaalla kun sieltä tippuu??

Tai sitten auto on liian tehoton, painavuuten. Niin että auto ei jaksa heti lähteä  :D
Team Kyosho Sweden
www.kyosho.se Omat kotisivut: www.tha-dark.com

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: "jeejee"Kun  kytkimistä puhutaan niin onko kukaan pistänyt "tavallisii" paloja ja alumiinipaloja sekasin kytkimeen? Että vaikka 3 palanen kytkin niin 2"tavallista" ja 1 alu?

En ole kokeillut, mutta luulen että saattaa täristää hivenen enemmän jos palat on eripainoisia.......
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Jose.92

Pitänee katella sitä Teron autoa vaikka tälä viikolla, jos kerkii. Itsekkin huomasin, että se ei kyllä lähde kovin sutjakkaasti. Siis vaikka lämäsee kaasun pohjaan, niin siinnä menee melkein se sekuntti ennenkuin se alkaa liikkua.
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "jeejee"Kun  kytkimistä puhutaan niin onko kukaan pistänyt "tavallisii" paloja ja alumiinipaloja sekasin kytkimeen? Että vaikka 3 palanen kytkin niin 2"tavallista" ja 1 alu?

Tosikisaajat tekee 1/8 krossareissa tätä mutta se kuluttaa paloja jotka kuulemma pitää vaihtaa tunnin välein tällä setupilla
Lue toi Kortzin MP777 stoori tosta linkistä
http://www.rcnitro.com/rn/articles/ht_revitclutch3.asp

TeroK

Lainaus käyttäjältä: "HelpDesk"
Lainaus käyttäjältä: "TeroK"Kuvittelenko vain, vai onko jokin syy sille, että polttikseni kytkin ottaa tosi myöhään kiinni? Siis lähdössä jos vetäsee suoriltaan lämän pohjaan, kuuluu vruuuuuuuuuum.....ja noin puolen sekunnin-sekunnin(?) kuluttua kytkin ottaa kiinni ja auto lähtee. Saattaa kyllä myös olla kiinni siintä, että olen niin tottunut sähköihin :roll:

Samaan syssyyn, kuuluuko auton pakoputkesta tippua polttoainetta, vai pidänkö seosta liian rikkaalla kun sieltä tippuu??

Tai sitten auto on liian tehoton, painavuuten. Niin että auto ei jaksa heti lähteä  :D
Joo mahdollista :D Ei se on itse asiassa aika kevyt auto, kun on alumiinirunkoinen. No sillä nyt ajelee, ei niin väliä. Katson sitten kun ei lähde enää ollenkaan.
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)