Kirjoittaja Aihe: Xray X4F 2024  (Luettu 974 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa iippo777

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray X4F 2024
« : 19.02.24 - klo: 22.23 »
Aloitetaan tästä vielä oma threadi niin jää sitten tulevaisuuden muistiin. Ohessa linkki, jossa auto esitellään:
https://teamxray.com/x4f/2024/en/

Itse hankin auton Hakkilassa sisällä käytettäväksi. Ideana miksi tämän hankin on ihan niinkin yksinkertainen, että simppelimpi mekata (yksi diffi) yhdet vetävät renkaat, jotka ovat vielä edessä. Lisäksi haaveilen oppivani tällä ajamaan turistia.

Auto on keskimoottorinen ja kitti setupissa olen muutamalla profiililla päässyt autolla ajamaan. Olen todennäköisesti tehnyt tämän auton kasauksessa lähes kaikki virheet mitä voi kitin nasaamisessa tehdä, mutta jokaisen olen omin pikkukätösin askarrellut p*skarrellut kasaan aika tymäkässä kuumeessa ja esim. Iskunvaimentimista yksi päätyi autoon väärinpäin (kertoo kuumeesta, kun auton kasasin) mutta tämänkin ihmekyllä huomasin ennen radalle päätymistä.

Manuaali on Reiskan perinteitä kunnioittaen erittäin laadukas ja sisältää vielä linkit vidoihin (QR-koodit tms) mikäli kasaus ahdistaa.

Rakensin auton kitti setuppiin ja sähköiksi HW:n Justock noppa ja HW:n Justock 17,5 ETS kone. Servoksi joku matala Highest. Servon valinnassa itse suosittelen jotain hieman hitaampaa servoa, sillä auto on todella nopea hitaammallakin servolla. Olen kokeillut jotain Savöxin jotain vuosikerta servoa, joka toimi oikein hienosti. Highestin servolla olen ottanut ratista nopeutta pois, sillä auto reagoi todella nopeasti rattiin.

Kokeilin saada auton ohjautuvuutta rauhoittumaan lisäämällä Reiskan 100g painon keulaan. Tämä ei ainakaan minun käsilleni sopinut ja auton perästä tuli todella levoton ja ehkä jousia ja öljyjä vaihtamalla olisi auton saanut asettumaan, mutta palasin 30g lisäpainoon puskurissa. Tällä auto toimii vakio jousilla sekä 450cst öljyillä.

Renkaina olen itse tykästynyt Hudyn Ride renkaisiin ja korina joku ETSin listoilta. Ainakin HC-F ja Gorilla toimii hienosti. Kokeilin itse Dartin koria ja noilla perus turren koreilla läppi ajat tippuu n. Sekunnin per kierros.

Autona äärettömän miellyttävä ja makea ajaa ja olen alan miesten antanut kokeilla niin lyhyillä testeillä jokainen ajaa n.2 sekkaa hitaammin per läppi kuin omalla stokillaan, MUTTA n. 3 sekkaa per läppi nopeammin, kuin stokkirekalla nopeimmat kuskit.

Yksi käytännön vinkki: Etuvedossa ei voi käyttää drägbreikkiä. Se aiheuttaa aika isoja ongelmia käytöksessä.

Toivottavasti näitä (viittaan KAIKKIIN FWD turreihin) saataisiin enemmänkin tuonne Hakkilaan. Nyt siellä on kokonaista 2 kpl etuvetoa niin sinne mahtuisi hyvin vaikka 50 kuskia lisää tähän luokkaan.

Ps. Kaikkialla muualla paitsi Suomessa on FWD löytänyt hyvin harrastajia. Itsellä on haaveena käydä ETSissä ensi talvena sekoilemassa yksi kilpailu. Noh ehkä mä alan siellä rekkaskaboissa treenaamaan tota turistimaailman kisaamista.

Suosittelen kokeilemaan etuvetoa ja rakentamaan sen ETS spekseillä suoraan. Muistaakseni 38pinjoni ja 100 spurri (vakio) luo sen loppuvälityksen tasan 5.0 (ETS minimi) itse ajan tällä hetkellä muistaakseni 40/96 välityksellä, eli aikamoisella aavikkovälityksellä, mutta auto toimii hyvin ja kone ei liikaa lämpene.
« Viimeksi muokattu: 19.02.24 - klo: 22.28 kirjoittanut iippo777 »

Poissa ankku3

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Xray X4F 2024
« Vastaus #1 : 03.03.24 - klo: 09.37 »
morjens.kyllä etuvetoisella on kiva ajaa ja voi kilpailla kerhokisoissa gt2000 luokassa