Päävalikko

Fullspeed RC:n lavangon 1/8 krossirata

Aloittaja *HOKE*, 15.04.05 - klo: 16.45

Mika R

Käy, jos ei sada

jarkkom

Lainaus käyttäjältä: "neppi"
liikkuukos Lavangon radalla Kyosho Mega Force, ja kestääkö hyppyreitä vai hajooko heti?

Jos muistelee Lavangon hyndiä ja katsoo videon vastaavan kössin monsterin ajo-ominaisuuksista niin...

http://videos.radiocontrolzone.com/mad_force_rcx.ZIP
---

jeejee

Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"
Lainaus käyttäjältä: "neppi"
liikkuukos Lavangon radalla Kyosho Mega Force, ja kestääkö hyppyreitä vai hajooko heti?

Jos muistelee Lavangon hyndiä ja katsoo videon vastaavan kössin monsterin ajo-ominaisuuksista niin...

http://videos.radiocontrolzone.com/mad_force_rcx.ZIP

Hän puhui MEGA forcesta eikä mad forcesta, megassa on .15 kone eikä jäykkiä akseleita yms.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Mika R

No eipä tuolla ole hirveesti merkitystä kun tästä radasta on kyse

*HOKE*

Riippuu tietysti päivästä ja varsinkin ilman kosteudesta (tarkemmin tietysti radan kosteudesta).

Kyllä siellä ihan kiitettävästi on ruvennu porukkaa käymään.

Yleensä noin 3-8 autoa kiertelemässä, mut sekaan mahtuu aina.

Tervetuloa vaan.

EDIT:Viesti oli siis osotettu Henkka 88:lle

henkka88

Hienoa!
Todellakin tuun jos vaan kelit ja muut järjestely hommat onnistuvat!
Katsotaan nyt.
Xray XB8TQed, M18 / Futaba 3PK / ProLine / Ripmax

Mika R

Joo, tervetuloa vaan Henkka. Jos tällä kertaa pääsisit ajamaan enemmän kuin Tattarisuolla viime kesänä :(
oot hommannu Xrayn, no se onkin kunnon kärry se. Kandee kyllä ajaa se moottori etukäteen, muuten et oikein pääse ajamisen makuun. Vaatii nimittäin helposti toisen kymmentä tankkia ennen kuin kone pelittää kunnolla ja Lavangossa on tylsä körötellä siinä muiden jatkona (kokemusta on).

henkka88

Lainaus käyttäjältä: "Mika"Joo, tervetuloa vaan Henkka. Jos tällä kertaa pääsisit ajamaan enemmän kuin Tattarisuolla viime kesänä :(
oot hommannu Xrayn, no se onkin kunnon kärry se. Kandee kyllä ajaa se moottori etukäteen, muuten et oikein pääse ajamisen makuun. Vaatii nimittäin helposti toisen kymmentä tankkia ennen kuin kone pelittää kunnolla ja Lavangossa on tylsä körötellä siinä muiden jatkona (kokemusta on).
Jep, semmonen tuli tossa ostettua.
Täytyy ruveta huomenna tyypittään mosaa, kun tänään sain kaikki kuntoon boxia myöten.

Olipa muuten loistava toteutus k -kaupasta hankitussa starttiboksissa!
Boksista tulee akun(joka on boksin sisällä) latausta varten kaksi liitintä kyljestä läpi banaaneilla, joissa on siis aina akulta tuleva virta.
No siinä sitten kasailin ja käänsin boksia kyljelleen säätääkseni pyörän asentoa..
Kun se tapahtui, laskin huolimattomasti kättä boxin päälle ja kelloni ranneke yhdisti samassa virtapiirin oikosulkuun..
Noo ei tainnu käydä sen huonommin, mutta pikkasen kyllä säpsähdin! :?
Opittua tuli siitäkin, teipit liittimien päälle! Suositelen myös muille kyseisen boksin omistajille!
Näin!
Sori tää snadi off topic...

Vois olla, että tällä kertaa pääsee ajamaan reilusti enemmän kuin viime kesän reisulla!
Tällä kertaa kun vois päästä ajamaan myös useampana päivänä.
Saa nähdä nyt.
Xray XB8TQed, M18 / Futaba 3PK / ProLine / Ripmax

Mika R

Heh, kandee ottaa virrat pois kasatessa/modatessa  :lol:
Onko toi K oma boxi vai Unistart 2000 tai joku vastaava mitä K kaupat myös myy? Mulla on toi jälkimmäinen, se on cronon (radiosistemi.it) tekemä, ja todella hyvä.

henkka88

Tuo on ty1:sen valmistama ja nimeltään super starter..
Sehän siinä onkin, että kun boksi on käyttövalmis niin virtaa ei saa katkaistua niista liittimistä kuin ottamalla akun irti joka siis on siellä boksin sisällä.
Itse olinkin kerennyt saamaan sen jo muuten kasaan, mutta pryörän asentoa piti vain säätää ja sitä saa siis säädettyä boksin ulkopuolelta!
Saman tällin voi saada siis missä tilanteessa vain esim. kuljetuksen aikana.
Mutta mä en aio ottaa sitä toista kertaa, teipit tuli lyöty liittimien päälle.

Saas nähdä onko muuten toimiva, kun itse olin todella tyytyväinen siihen Unistarttiin joka mulla oli onroad aikoihin!

Noo eiköhän lopetella tää off topickki..
Xray XB8TQed, M18 / Futaba 3PK / ProLine / Ripmax

Mika R

Jep, tsäkällä päästään sunnuntaina tai jopa huomenna ajaa. Tietääkös kukaan mitään radan kunnosta tänään PE ? Vettä tuli ainakin eilen vielä ihan kiitettävästi.

Jartsa

Lainaus käyttäjältä: "Mika"Jep, tsäkällä päästään sunnuntaina tai jopa huomenna ajaa. Tietääkös kukaan mitään radan kunnosta tänään PE ? Vettä tuli ainakin eilen vielä ihan kiitettävästi.
Ois tarkotus mennä sisään ajamaan Samurai tänään radalle! Eilen oli kuulemma lätköitä hieman ja sellasita perus mutaa se rata. Nyt on kuitenkin paistanut aurinko hyvin!  :mrgreen:

Mika R

Niin just, paatko viestiä illalla mikä on tilanne, tänks Jartsa!

JK

Baana on aikalailla kuiva.
Ja korokkeen portaat on fiksattu.
Minnekköhän on muuten vasarat hävinny?

Jartsa

Ihan OK kunnossa oli rata!  :)

Mika R

Kiitos, eli huomenna LA vois koittaa kun lupas kaunistakin.

Olbe

jahas jos laittas akut lataukseen ja huomenna kohti lavankoo  8)
Junnumestari 2007

Jartsa

Lainaus käyttäjältä: "olbe"jahas jos laittas akut lataukseen ja huomenna kohti lavankoo  8)
Samoin!   :D

*HOKE*

Tjaahas... no taidan sitten itekki tulla huomenna paikalle.

Matias V

_o/ mä kans!

Nyt täytyy reenaa sitä, et malttaa ajaa röykyt ja pitää auton pystyssä.

Ite tulen varmaan joskus 17 jälkeen, ku työt loppuu 16.00
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

*HOKE*

Mitää malttia reenata... täysii tai ei mitään. :twisted:

Pitää treenaa aina naru kireellä niin sit ehkä jossain vaiheessa oppii ajaa kovaa myös niistä röykyistä. Meneehän se Josekin kovaa vaikka ois mikä monttu edessä.

No joo... kannattaa sitä tietysti vähän rauhallisemmin vetää ku ihan täysii, mut sit jos ei auto kaadu niin tietää että menee hiljaa. Rajoille tai ei mitään on mun treeni tyyli.

Jartsa

Sitä täytyy ajaa lujaa että oppii ajamaan lujaa! Son miun tapa  :twisted:

Matias V

Yleensä ite treenannu silleen, et ensin ajetaan varman päälle, ja sit ruvetaan nostaa vauhtii.
Ulvilassa oltais voitu mennä lujempaa, mutta tuli varmisteltua liikaa.
Lisätään vauhtia pikkuhiljaa...
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

*HOKE*

Oot varmasti huomannu että kisoissa toi rata on aluks nopeimmillaan ja kuluu loppua kohden...
Ensin mennään kovaa ja sit pitää himmailla...

Eli reenataan niin että parikierrosta otetaan tuntumaa autoon ja rataan, mut sit mennään rajoilla. Sit kun osaa ajaa kovaa niin voi vähän himmata, mut jos ajaa rauhassa niin siitä on vähän vaikee nostaa nopeutta jos se ei syystä tai toisesta riitä.

Oli kisoissa helppo nostaa yhtäkkiä vauhtia vaikka oli ajanu jo 42 minsaa körötellen. Tossa ajassa rata oli kulunu jo aikatavalla mut mä pääsin helposti samoihin kierrosaikoihin ku semeissä. Auto meni jopa paremmin radalla heti kun nostin vähän vauhtia.

Oispa ollu tota kisakokemusta pikkusen enemmän niin oisin tajunnu ottaa reilusti aikasemmin isomman vaihteen silmään, niin ehkä ois ollu voitto taskussa.

AssoRacing

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Oispa ollu tota kisakokemusta pikkusen enemmän niin oisin tajunnu ottaa reilusti aikasemmin isomman vaihteen silmään, niin ehkä ois ollu voitto taskussa.

No sun täytyy otta se voitto sit viimeisessä osakilpailussa  :wink:
www.saikart.fi/   www.rc-offi.net  www.ekpa.suntuubi.com/

*HOKE*

No noinhan mulle sanottiin Ulvilassa että mun pitää voittaa lavangossa kun on kotietu.
Sanoisin jo etukäteen että ne kisat menee ihan reisille, varsinkin kun pari on "vaatinu" voittoa.

Matias V

Noniin pojtsut!

Huomenis sit lavankoon, pistin vastarinakun just lataukseen!

LRP lähtee remonttiin huomisen jälkeen (takalaakerissa jotain pientä häikkää). Kokeillaan nyt pienemmällä kurkulla. Isommalla kurkulla ajettaessa koneen tyyli muuttui täysin.
Ei jaksanut lähteä alhaalta, eikä kiertänyt kunnolla, mutta keskikierroksilla voimaa tuntui oleva kuin pienellä härällä. Eilen ajettaessa 5min jälkeen alapää rupesi puutumaan, aivan kuin se olisi laihalla, mutta silti kone kerää fuilia jos käy tyhjäkäynnillä. Pistin alapäätä rikkaammalle, niin rupes vaan kerää enemmän, ja silti puutuu.

Uus kurkku, uudet kujeet... :wink:
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Matias V

Jees, eli sellasta tällä kertaa..

Tuli tuossa mieleeni, että koskas voitais ajaa kerhokisaa?
Kertsikisoja ei tule, jos niitä ei joku järkkää, ja kukaan ei tunnu niitä edes yrittävän järjestää. Tässä olisi nyt mahdollisuus saada kerhokisat aikasiks, joten ihmiset, aktiivisuutta asian suhteen!
Ensinnäkin, kerhokisat, Kyllä vai Ei?

Ehdotelkaa jotain päivämääriä.
-Ei muita päällekkäisiä kisoja saman päivänä.
-Päivämäärän sovittava kierroslaskennalle (Napelle tai Lefalle)

Sitten kun on päivämääriä selvillä, niin äänestetään.
Eniten ääniä saanut päivämäärä voittaa.

Mutta mutta.. pari asiaa vielä..
Kerhokisat vaativat kaikilta jotain.
-Talkoot ennen kertsejä?
-Kilpailunjohtaja?
-AKK:lta jonkunlainen vakuutus?

Laitan huomenissa Napelle mailia tästä asiasta. Ketkä ovat kiinnostuneet asiasta, niin nyt olisi oikea aika osoittaa aktiivisuutta lajia kohtaan.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Jartsa

Joo mukana ollaan mutta talkoot ois aika MUST homma ensin.  :D

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"Joo mukana ollaan mutta talkoot ois aika MUST homma ensin.  :D

Tjaa... Kävin just lennättämässä Triplaa Lavangossa ja se on kyllä makee ajettava, todellinen nautinto. Ratakin on erinomaisessa kunnossa, ei sille mitään tarvii tehdä.

Mun lisäksi siellä oli yks Inferno RTR ja pari pomppulinnaa (=Savage) pomppimassa, jälkimmäisiä on kyllä hauska kyykyttää krossarilla  :twisted: Vaikka kyllähän ne vähän sotkee ajorytmiä jos krossilla tosissaan treenaa, no saahan siinä samalla harjotusta ohittelusta ja väistelystä.

Kyselin samalla ajolupia ja yllätys kenelläkään kolmesta kuskista ei ollut sellasta. Opastuksen jälkeen lupasivat kyllä kauniisti hommata sellasen enkä pyytänyt poistumaan radalta ;-)