Kirjoittaja Aihe: Tulppa Hyper 8p -koneeseen kylmällä säällä  (Luettu 1760 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa artell

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.students.tut.fi/~artell
Tulppa Hyper 8p -koneeseen kylmällä säällä
« : 22.04.05 - klo: 10.33 »
Olen huomenna sitten vihdoin pitkän talven jälkeen menossa ajelemaan pränikällä Hobaollani Lavankoon. Sää on kuitenkin vielä vähän mitä on, ja tulppa kannattanee valita sen mukaan. Eli olisiko 6 liian kylmä tälle säälle (säätiedotus lupaa 7 astetta ja puolipilvistä), vai osaako joku kertoa täsmähankinnan? :)

En todellisuudessa edes tiedä mitä 6 tai 8 tarkoittaa ja miten ne menee eri tulpissa.

Kertokaa nyt samantien millaisia tulppia ostelen jatkossa, kun säät lämpiää? :)

Toinen asiani koskee juuri huomista, eli kerkeisikös kukaan teistä osaajista huomenna Lavankoon jossain vaiheessa, mielellään aamusta? Auto on Hobao hyper pro 7 pcr ja mottina hyper 8p pro ja vehkeet ois kiva saada pelittämään.

Starttiboksi isolla moottorilla ja kuumailmapuhallin löytyy, että sen puoleen ei pitäisi tulla ongelmia, mutta kun mulla ei ole kokemusta edes kolmeneulaisesta kaasarista, olen ruuvannut melko heikolla menestyksellä ainoastaan infernon 7.5:n sitä rtr-perusmottia, mikä gs olikaan.

Eli jos joku haluaa tulla kummiksi, niin viestiä tähän tai yksityisviestiä vaan, laitan puhelinnumeroa sitten.

PS. Onhan siellä Lavangossa sähköt tänäviikonloppuna? Että saa puhallinta käytettyä?

PPS. Kaverilla on uus x-ray ja sillä taitaa olla huomenna samantapaisia tarpeita.

EDIT: siis kyseessä on .21 -kone

Poissa Jani Lindqvist

  • Veteraani
    • Profiili
Tulppa Hyper 8p -koneeseen kylmällä säällä
« Vastaus #1 : 22.04.05 - klo: 10.45 »
Tulppien lämpönumeroinnit riippuu merkistä. Jos Cipollaa ostat niin kutonen on bueno tälläsella kelillä. Myöhemmin kesällä hyperin koneeseen 7 tai ehkä jopa 8. Seiska on hyvä perustulppa.

Turusta on tulossa huomenna kolme xray kuskia Lavankoon. Käydään aamulla model expossa heti kun aukeaa, ja sieltä pikkuhiljaa Lavankoon.. Joten eiköhän apua tarvittaessa löydy, kysyt vaan. Toivottavasti tulis enemmänkin jengiä huomenna radalle ajamaan... Ja kattomaan myös, mulla ois ainakin tankkaajan paikka vapaana  :mrgreen:

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
Tulppa Hyper 8p -koneeseen kylmällä säällä
« Vastaus #2 : 22.04.05 - klo: 10.49 »
Jos tänään olis vähän kuivempaa ja sais ton moottorin vihdoinkin sisäänajettua niin vois tulla myös kolme autoa ;)

Mut niin, tulppa. Ite ajelin koko viime kesän seiskalla ja kutosella, eli kyllä tällä kelillä varmaan vitostakin vois pistää. Ja noi siis Cipollan asteikolla. Perstuntumalla on todettu että Novarossin vitonen vastaa Cipollan seiskaa.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa Olbe

  • Veteraani
    • Profiili
Tulppa Hyper 8p -koneeseen kylmällä säällä
« Vastaus #3 : 22.04.05 - klo: 10.55 »
juu täällä kanssa tarkotus "kävästä" model expossa huomenna ja sit lavankoon hakeen rata kokemusta....  :roll:  
tulppa asiaa sen enempää kommentoimatta... mulla on 7 cipolla katotaan kuinka toimii huomenna...  :?
Junnumestari 2007

Mika R

  • Vieras
Tulppa Hyper 8p -koneeseen kylmällä säällä
« Vastaus #4 : 22.04.05 - klo: 10.55 »
Täällä on sitten lunta ja aika helevetin kylmä. Ehkä huomiseksi vähän lämpimämpää. Asennetta!
Lämmin tulppa kehiin.



ps. mun MP on siellä messuilla, joten en pääse itse ajamaan. Ajattelin ettei sitä lumikelillä kuitenkaan viitsi mennä.

Poissa artell

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.students.tut.fi/~artell
Tulppa Hyper 8p -koneeseen kylmällä säällä
« Vastaus #5 : 22.04.05 - klo: 11.07 »
Öö häh miten päin noi nyt menee. 8 Cipolla on varmaan lämpimämpi kuin 6 Cipolla, mutta miks yksi neuvoo, että 5-6 nyt ja kesällä 7-8 kun taas toinen neuvoo laittamaan lämpimän tulpan _nyt_? Menin sekaisin.

Vai onko tässä taas yhtä monta mieltä kuin on miestäkin. Logiikkani sanoisi että kylmällä kelillä lämmin tulppa ja toisinpäin että motti pysyy sopivasti 110-130 asteen haarukassa ja kulutus (niin löpön kuin männänkin) pysyy kohtuullisena.

Mika R

  • Vieras
Tulppa Hyper 8p -koneeseen kylmällä säällä
« Vastaus #6 : 22.04.05 - klo: 11.09 »
Näin minäkin olen kuvitellut....

Poissa artell

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.students.tut.fi/~artell
Tulppa Hyper 8p -koneeseen kylmällä säällä
« Vastaus #7 : 22.04.05 - klo: 11.11 »
Ytimekkäästi: Jos laitan lämpimän tulpan NYT, niin eikös kesällä sitten viileämpi, eikä niinkuin tuolla neuvottiin 5 nyt ja 7-8 kesällä.

Vai meneekö nuo lämpöarvot väärinpäin että 5 on lämmin ja 8 kylmä?

??

:D

Mika R

  • Vieras
Tulppa Hyper 8p -koneeseen kylmällä säällä
« Vastaus #8 : 22.04.05 - klo: 11.17 »
tossa on ainakin Cipollan lämpöarvot
http://www.iansboats.co.uk/Glowplugs.htm
eli pienmpi kuumempi

Poissa artell

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.students.tut.fi/~artell
Tulppa Hyper 8p -koneeseen kylmällä säällä
« Vastaus #9 : 22.04.05 - klo: 11.18 »
Hyvä juttu. Osoitin tietämykseni tason tälläkin saralla. Kiitoksia! :)

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Tulppa Hyper 8p -koneeseen kylmällä säällä
« Vastaus #10 : 22.04.05 - klo: 12.51 »
Tiedoksi kaikille. Cipolla lopetti taannoin moottorien ja tulppien myynnin. Samoja tulppia saa nyt SPM nimellä ja moottoreita SPM Vega nimellä. Siis SPM jatkaa Cipollan markkinointia omalla nimellään. Cipolla toisin sanoen jatkaa valmistusta, mutta ei enää omalla nimellään.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND