Kirjoittaja Aihe: Rotostartin Tarpeellisuus..?  (Luettu 3625 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dikkari

  • Jäsen
    • Profiili
Rotostartin Tarpeellisuus..?
« : 28.06.05 - klo: 13.00 »
Hpi:n autossa,jossa on Rotostart,niin onko se välttämätön, vai voiko käyttää vaikka poraa koneen pyörittämiseen.....
tyhmäkö oon... :?

Poissa ossi v

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://kotisivu.dnainternet.fi/marvirt/index.html
Rotostartin Tarpeellisuus..?
« Vastaus #1 : 28.06.05 - klo: 13.12 »
Perjaatteessa kyllä mutta kun tulee nestelukko niin yksisuuntalaakeri on mennyttä, myös kierroksia saattaa olla liikaa.
Tosin kaikenlaisia viritelmiä on tehty :roll:

Yksi henkilö pisti hylsyavaimen akkuporakoneen päähän ja pisti sen luiston niin herkäksi että juuri pyöritti ja sitten sahasi varovasti pikkukierroksilla.

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Rotostartin Tarpeellisuus..?
« Vastaus #2 : 28.06.05 - klo: 13.22 »
Monissa akkuporissa on räikkä, jota voi käyttää. Nestelukon tapauksessa räikkä alkaa vain kiljua, ja moottori säästyy vakavammalta.

Poissa ossi v

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://kotisivu.dnainternet.fi/marvirt/index.html
Rotostartin Tarpeellisuus..?
« Vastaus #3 : 28.06.05 - klo: 13.35 »
Joo sitä räikkää tarkoitin :?
En vain tiennyt nimeä :mrgreen:

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Rotostartin Tarpeellisuus..?
« Vastaus #4 : 28.06.05 - klo: 14.26 »
Joo minäkin käytin akkuporaa hetken ku roton akku hajos ja luulin että
kone kärähti (roton), mutta aika painava ja epämukava jos ei heti starttaa!
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa eric

  • Jäsen
    • Profiili
Rotostartin Tarpeellisuus..?
« Vastaus #5 : 29.06.05 - klo: 01.09 »
Kokeilin ruuvinväännintä, mutta siinä taas on sen verran hitaat kierrokset että se ei ihan riitä käynnistykseen. Pitäis ehkä päivittää kunnon akkuporaan niin ois varalaite pahan päivän varalle...
Savage 25, CAT3000, Rowdy Baja

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Rotostartin Tarpeellisuus..?
« Vastaus #6 : 29.06.05 - klo: 09.12 »
2-vaihteinen akkupora on varmaan paras ykkösvaihteella
ja mieluiten halpismalli jotka yläänsä pyörii vähä hiljempaa :wink:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Rotostartin Tarpeellisuus..?
« Vastaus #7 : 29.06.05 - klo: 09.16 »
Muistaakseni roton kierrokset on noin 1400 minuutissa.
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Rotostartin Tarpeellisuus..?
« Vastaus #8 : 29.06.05 - klo: 09.43 »
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
2-vaihteinen akkupora on varmaan paras ykkösvaihteella
ja mieluiten halpismalli jotka yläänsä pyörii vähä hiljempaa :wink:


Yleensä asia on juuri päinvastoin. Yleensä akkukoneissa ei riitä kierrokset moottorin käynnistämiseen. Eli akkukoneesta pitää valita se nopea vaihde. Lisäksi pitää hommata sellainen akkukone, että se pyörii nopealla vaihteella riittävästi. Lisäksi mallin pitää olla sellainen, että siinä on se räikkä, jotta moottoria ei hajoteta liian suuren väännön takia. Akkukoneissa on kuitenkin nykyään todella suuriakin vääntömomentteja.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Rotostartin Tarpeellisuus..?
« Vastaus #9 : 29.06.05 - klo: 10.47 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
2-vaihteinen akkupora on varmaan paras ykkösvaihteella
ja mieluiten halpismalli jotka yläänsä pyörii vähä hiljempaa :wink:


Asia on juuri päinvastoin. Yleensä akkukoneissa ei riitä kierrokset moottorin käynnistämiseen. Eli akkukoneesta pitää valita se nopea vaihde. Lisäksi pitää hommata sellainen akkukone, että se pyörii nopealla vaihteella riittävästi. Lisäksi mallin pitää olla sellainen, että siinä on se räikkä, jotta moottoria ei hajoteta liian suuren väännön takia. Akkukoneissa on kuitenkin nykyään todella suuriakin vääntömomentteja.

Sulla on sit vissiin ollu joku susi kisakone joka vaatii 15000 kierrosta
käynnistyäkseen, mutta mun .26 koneelle riitti laiskemmankin (mulla on 2)
koneen ykkösvaihde! kakkosella tietysti lähti paremmin käyntiin mut söi
akun äkkiempää.

Ps. Tai sitte mun toisessa akkuporassa oli aivan SAIRAAT kierrokset :wink:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Rotostartin Tarpeellisuus..?
« Vastaus #10 : 29.06.05 - klo: 11.28 »
Halpisporat kiertää 550 tai 900 rpm.
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa JuusoP

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/juusopa
Rotostartin Tarpeellisuus..?
« Vastaus #11 : 29.06.05 - klo: 11.39 »
Mutta vetostart on kyllä parhaimpia startti menetelmiä 8)
Jo on kerpele jos tuosta ei pääse!
Kotisivut valmistuu...

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Rotostartin Tarpeellisuus..?
« Vastaus #12 : 29.06.05 - klo: 11.53 »
Mulla ei ainakaan akkuporassa riittänyt kierrokset...
Vois tietysti koittaa paineilma poralla :mrgreen:
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa Kuula

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://ilmaisajelijat.info
Rotostartin Tarpeellisuus..?
« Vastaus #13 : 29.06.05 - klo: 12.13 »
Monessa akkuporakoneessahan on vaihteet, joilla voi hakea sopivaa nopeutta. Hifeimmässä eikö oo jopa portaaton kierrosten säätö?

PS. Tuo paineilmapora vois olla aikasta jees ;)
*Life is 2 short, so live it to the MAX!!!*

Poissa plissken_s

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Rotostartin Tarpeellisuus..?
« Vastaus #14 : 29.06.05 - klo: 20.04 »
Lainaus käyttäjältä: "Kuula"
Monessa akkuporakoneessahan on vaihteet, joilla voi hakea sopivaa nopeutta. Hifeimmässä eikö oo jopa portaaton kierrosten säätö?


Sitä enemmän kierroksia, mitä enemmän liipaisinta vetää pohjaan..  :wink: Eiköhän tuollainen ominaisuus löydy mistä tahansa nykykoneesta väliltä 20€-500€
Kyosho - Futaba - Novarossi

Poissa 99999

  • Jäsen
    • Profiili
Rotostartin Tarpeellisuus..?
« Vastaus #15 : 29.06.05 - klo: 20.32 »
koskaan en ole rotostarttia nähnykkää mut eikös esim. gensuun tule roton mukana alennusvaihde motin käynistimen paikalle, eli jos suoraan kampuran päästä laittaa motin käyntiin akkukone vois olla parempi ja toisaalta alennusvaihteen kanssa kierrokset ei riitä akkuporassa. korjatkaa jos olen väärässä.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Rotostartin Tarpeellisuus..?
« Vastaus #16 : 29.06.05 - klo: 20.38 »
Lainaus käyttäjältä: "99999"
koskaan en ole rotostarttia nähnykkää mut eikös esim. gensuun tule roton mukana alennusvaihde motin käynistimen paikalle, eli jos suoraan kampuran päästä laittaa motin käyntiin akkukone vois olla parempi ja toisaalta alennusvaihteen kanssa kierrokset ei riitä akkuporassa. korjatkaa jos olen väärässä.

Tuo alennusvaihde on varmaan syy miks muut väittää ettei
akkupora kierrä tarpeeks, mutta mulla on LSTssä ainakin
suoraa kampuran päässä ilman alennusvaihdetta :wink:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Rotostartin Tarpeellisuus..?
« Vastaus #17 : 29.06.05 - klo: 20.43 »
Näin on. Losin rotossa on planeettavaihteisto alennusvaihteena.

Minun mielestäni näin normaalikäytössä Roto on paras startti, sitten tulee starttiboksi, viimeisenä naru...

Kisakäytössä roto tai boksi, eipä minulla väliä. Roton systeemit vie novarossin ilmoituksen mukaan 0,02hv tehoa, eli ei juuri mitään...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Rotostartin Tarpeellisuus..?
« Vastaus #18 : 29.06.05 - klo: 21.15 »
Tuli koikeiltua käynnistystä paineilmaporalla... Kyllä se käyntiin pörähti...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Rotostartin Tarpeellisuus..?
« Vastaus #19 : 29.06.05 - klo: 21.17 »
HPI:n rotostartista löytyy sellasta kokemusta että 3:n viikon käytön jälkeen roton sähkömoottorista katkesi akseli, avatessa huomasin että alennusvaihteen rattaissa ei ollut yhtään rasvaa, liekö ollut syy rikkoutumiseen?
 Akkuporakonetta tovin käytettyä huonon käynnistyvyyden takia vaihdoin verkkovirta-porakoneeseen (kotona ajellessa), no sehän johti yksisuuntalaakerin rikkoontumiseen, jonka huomasin vasta rotoon palatessa, jonka sain takuuna, kiitos mikolle.
Nyt kaikki toimii taas niin kuin pitääkin.
Onko jollain tietoa, että sopiiko joku rotomalli O.S:n .18 koneisiin.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Rotostartin Tarpeellisuus..?
« Vastaus #20 : 30.06.05 - klo: 09.06 »
dodii..kaveri tarviis tietää että käykö s25 motin roto päätylevy k 4.6 moottoriin?ja liekkö niissä samat yksisuuntalaakerit?
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Rotostartin Tarpeellisuus..?
« Vastaus #21 : 30.06.05 - klo: 18.17 »
Lainaus käyttäjältä: "racer"
dodii..kaveri tarviis tietää että käykö s25 motin roto päätylevy k 4.6 moottoriin?ja liekkö niissä samat yksisuuntalaakerit?


Valitettavasti ei käy!!!! Syynä on juuri tuo erillainen yksisuuntalaakerisysteemi!!!!

Siihen tarvitaan omanlaisensa....

Takalevyjäkin myydään erikseen jos on jo roto tai akkuporakone ennestään.  :P
What the Hell! Who put that rock there!