Päävalikko

Kytkin??

Aloittaja 41287710, 07.08.05 - klo: 22.44

41287710

Paljonko kytkinpalojen ja vauhtipyörän välissä on yleensä rakoa?? Kun auto ei meinaa lähteä liikkeelle..

41287710

Jaa ei vissiin kukaan tiedä??

rs tuning

Ihanko oikeen 6minuuttia jaksoit odottaa :lol:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

41287710

Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"Ihanko oikeen 6minuuttia jaksoit odottaa :lol:

no nii-in..

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: "41287710"Jaa ei vissiin kukaan tiedä??

Revossa on noin 1-2mm rakoa, ei se väli ole niin kriittinen kunhan palat eivät ole loppu (Senhän näkee kyllä).
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

41287710

Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "41287710"Jaa ei vissiin kukaan tiedä??

Revossa on noin 1-2mm rakoa, ei se väli ole niin kriittinen kunhan palat eivät ole loppu (Senhän näkee kyllä).

En muuta vikaa kyllä keksi kun auto ei lähe liikkeelle..

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: "41287710"
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "41287710"Jaa ei vissiin kukaan tiedä??

Revossa on noin 1-2mm rakoa, ei se väli ole niin kriittinen kunhan palat eivät ole loppu (Senhän näkee kyllä).

En muuta vikaa kyllä keksi kun auto ei lähe liikkeelle..
Siis kone huutaa mutta auto ei liiku?
Ota kori pois ja katso pyöriikö surri kun painat kaasua, jos pyörii on joko loota rikki tai sitten diffi.
Jos kone ei ota kierroksia ja spurri liikahtelee on vaihteisto tai diffi jumissa......
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

41287710

Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "41287710"
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "41287710"Jaa
Siis kone huutaa mutta auto ei liiku?
Ota kori pois ja katso pyöriikö surri kun painat kaasua, jos pyörii on joko loota rikki tai sitten diffi.
Jos kone ei ota kierroksia ja spurri liikahtelee on vaihteisto tai diffi jumissa......

olen vaihtanut laatikkoon pari hammaspyörää.. pitäis olla kunnossa.. mitä ne diffit on??

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: "41287710"
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "41287710"
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "41287710"Jaa
Siis kone huutaa mutta auto ei liiku?
Ota kori pois ja katso pyöriikö surri kun painat kaasua, jos pyörii on joko loota rikki tai sitten diffi.
Jos kone ei ota kierroksia ja spurri liikahtelee on vaihteisto tai diffi jumissa......

olen vaihtanut laatikkoon pari hammaspyörää.. pitäis olla kunnossa.. mitä ne diffit on??
Tasauspyörästöt, siinä vetoakseleiden välissä......
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

tapsa92

Onko ihan normaalia että kun olen kasannut kytkimen, niin moottorin kierto kanki tulee ulos kytkimestä 2 milliä :?: . Entä mitä teen, jos kytkin ruuvi on liian pitkä mennäkseen kokonaan kiinni kierto kankeen, pitääkö ruuvia lyhentää rautasahalla :?:  :? . Ainiin, moottori on Infinity 521.
- Tapsa

Mika R

Siis kampiakseliin... ei se nyt oikein kuulosta hyvältä..pitäshän sinne varmaan saada ne kytkinlaakeritkin mahtumaan... kampiakselin päähän tulevaa lukitusruuvia voit kyllä lyhentää mutta parempi jos löytyy jostain sopiva - eikö moottorin mukana tullut? tai laita ristipää jos ei muuta löydy.

Hount

Lainaus käyttäjältä: "41287710"olen vaihtanut laatikkoon pari hammaspyörää.. pitäis olla kunnossa.. mitä ne diffit on??

Mene radalle silloin kun siellä on kuskeja ja kysy niiltä, koska nyt vika voi olla periaatteessa missä tahansa?


Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"Onko ihan normaalia että kun olen kasannut kytkimen, niin moottorin kierto kanki tulee ulos kytkimestä 2 milliä  . Entä mitä teen, jos kytkin ruuvi on liian pitkä mennäkseen kokonaan kiinni kierto kankeen, pitääkö ruuvia lyhentää rautasahalla

Meinasin ensin samaa kuin Mika että what the ... mutta -> "kytkin_ruuvi on liian pitkä" tajusin että kiertokangen pää tulee 2mm yli kytkinkellosta ja ulommasta laakerista.

Katso että kytkinkellon helma ei hankaa vauhtipyörään tai ota mihinkään kiinni. Mikäli ottaa, laita sopiva paksuus simmiprikkoja sisemmän laakerin ja vauhtipyörän mutterin väliin, jolloin koko kytkinkello siirtyy laakereineen ulommas.
Mikäli kytkinkello ei ota kiinni helmastaan ja pääsee pyörimään vapaasti, en näe haitaksi laittaa vaan riittävä määrä prikkoja tuonne ulomman laakerin ja kytkinkellon lukitusruuvin väliin, mutta sen kokoisia prikkoja etteivät ota laakerin ulkokehään tai kytkinkelloon kiinni, vaan koskevat ainoastaan laakerin sisäkehään, koska muuten ne ahdistavat kytkinkellon toimintaa ja sorvautuvat jossain vaiheesssa pois.

- Hount

Mika R

Siis kampiakselin ... se onkin jo ikävämpää jos kiertokanki tulee kytkinkellosta ulos ;-)

JuusoP

Mutta vika voi olla myös ns. kardaani kuppien ruuveissa eli ''ruuvit löysällä'' tällöin auto voi hieman nykiä, mutta liikkuu huonosti :wink: eli ne ruuvit joilla kiristetään kuppi kiinni akseliin.
Jo on kerpele jos tuosta ei pääse!
Kotisivut valmistuu...

tapsa92

Okei kiitos neuvoista :) . Laitetaan sitten niitä shimmejä tonne kytkimen sisälle paljon :wink: . Siis kampiakseli... Yritän muistaa jatkossa ton kampiakselin :roll: .
- Tapsa