Kirjoittaja Aihe: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)  (Luettu 1943508 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kikko

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3630 : 12.12.11 - klo: 18.25 »
Ostin tuossa vähän aikaa sitten Traxxasin Slash 2wd:n jossa noparina Turnigyn esc 60A. Entinen omistaja oli käyttänyt vain Lipo akkuja joten cut off oli päällä. Minulla vain Nimhejä joten kaverin kanssa jotenkin saatiin tuo cut off pois päältä. Ei kuitenkaan tiedetty miten se saatiin pois jotenka jos joku viisaampi kertoisi miten se oikeaoppisesti tehdään? Ja miten myöskin sen cut offin saa päälle? Ja sitten myöskään pakki ei ole autossa toiminut jotenka jos senkin ohjeen päälle laittamiseksi saisi niin oli kiva. Jonkun manuaalin löysin netistä, mutta en siitä aloittelijana oikein selvää saanut.
« Viimeksi muokattu: 12.12.11 - klo: 18.39 kirjoittanut Kikko »

Poissa late333

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3631 : 13.12.11 - klo: 12.18 »
Tuli sitten ostettua Samimakelta Cen Matrix Pro:n sähkökonversio rullaavana. Nyt hakusessa on siihen sopivat sähköt...

Tarkoitus olisi löytää mahdollisimman halpa (tietysti =D) ja silti toimiva yhdistelmä. Siksi olenkin vilkuillut Yhdysvaltojen suuntaan. Hobbykingistä ainakin näyttää saavan aika edullisia tarvikkeita.

Kuinka reilusti auto liikahtaa esimerkiksi 80 ampeerisella nopeudensäätimellä ja 3s lipolla? Siihen kun vielä yhdistää jonkun sopivan moottorin.

Olen aiemmin ajellut ainoastaan Kyoshon Mad Forcella, joten siinä vertailukohtaa. Sitä reilummin pitäisi kulkea, vaikka aika mukavasti silläkin körötteli  :smiley:

EDIT: Eli siis ehdotuksia tulemaan sopivista sähköseteistä, kiitos  :smiley:


"Jollei tällä parralla kaadeta naista niin kaadetahan mies" (jopet-show)

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3632 : 13.12.11 - klo: 22.32 »
Pikagooglauksella Cen Matrix Pro on 1/8 kokonen ja -painonen , myös sähkökonversiona.
2½-3½ kiloa painava, riippuen akkujen määrästä kyydissä. Saa 4½ kiloiseksi jos niin halutaan. Samankokoisen Infernon sai ainakin, sellanen mulla on ollut.

1/10 pikkunen touring-auto liikkuu 80A noparilla kivasti ja pirusti 3s akulla. Teho-paino -suhde tekee sen.
2s eli 7,4 volttia*80A=  592 wattia ja painoa alle 1,5 kiloa.
Kiloa kohden 394,66 wattia voimaa. Riittää kisaradan syheröille, ja on säädettävissä.
3s  11,1 * 80 = 888 tuo jo kiloa kohden                                                   592 wattia
Lasken ton pirusti-tehon mukaan  :evil:   (jos haluat tyytyä kisarata-tehoon vaihda numerot ja laske itte)
Kiloa-kohti-teho kertaa paino, on tahontarve watteja. Se jaettuna volteilla on Amppeeritarve hävikittä.
Samalla voimasuhteella 2½ kilolle tarttis 1480 wattia , 3s akulla 133,33 A noparin ja koneen
-"-                                  3½                     2072w           3s , ni     186,66 A noparin ja koneen , joita ei taida ollakkaan, tai pirunkalliita 1/8 tai 1/5 autojen nopareita.
Samalla voimasuhteella 4½ kilolle tarttis 2664 wattia , 3s akulla ei tartte miettiäkkään.
4s akun 14,8 voltillakin tarttisit vielä 180A nopari/kone setin, joten...

Kasannet matalan budjetin auton vielä isommalla, vaikka 6s 22,2 voltin akustolla. Silloin 120A nopari juuri ja juuri riittää hyvin jäähdytettynä.  Ja 6s voi olla 2kpl 3s akkuja sarjassa!
150A noparilla saat jo jarruttaa kesäkuumallakin, kun jarruenergiakin jää lämpönä noparin ripaan..

Paino nousi sitten sitä mukaa, kun akku sai S-kertoimia, jollet tingi sitten ajo-ajasta tehon tarpeen tyydyttämiseksi! 


                             

MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3633 : 13.12.11 - klo: 23.20 »
Pikagooglauksella Cen Matrix Pro on 1/8 kokonen ja -painonen , myös sähkökonversiona.
2½-3½ kiloa painava, riippuen akkujen määrästä kyydissä. Saa 4½ kiloiseksi jos niin halutaan. Samankokoisen Infernon sai ainakin, sellanen mulla on ollut.

1/10 pikkunen touring-auto liikkuu 80A noparilla kivasti ja pirusti 3s akulla. Teho-paino -suhde tekee sen.
2s eli 7,4 volttia*80A=  592 wattia ja painoa alle 1,5 kiloa.
Kiloa kohden 394,66 wattia voimaa. Riittää kisaradan syheröille, ja on säädettävissä.
3s  11,1 * 80 = 888 tuo jo kiloa kohden                                                   592 wattia
Lasken ton pirusti-tehon mukaan  :evil:   (jos haluat tyytyä kisarata-tehoon vaihda numerot ja laske itte)
Kiloa-kohti-teho kertaa paino, on tahontarve watteja. Se jaettuna volteilla on Amppeeritarve hävikittä.
Samalla voimasuhteella 2½ kilolle tarttis 1480 wattia , 3s akulla 133,33 A noparin ja koneen
-"-                                  3½                     2072w           3s , ni     186,66 A noparin ja koneen , joita ei taida ollakkaan, tai pirunkalliita 1/8 tai 1/5 autojen nopareita.
Samalla voimasuhteella 4½ kilolle tarttis 2664 wattia , 3s akulla ei tartte miettiäkkään.
4s akun 14,8 voltillakin tarttisit vielä 180A nopari/kone setin, joten...

Kasannet matalan budjetin auton vielä isommalla, vaikka 6s 22,2 voltin akustolla. Silloin 120A nopari juuri ja juuri riittää hyvin jäähdytettynä.  Ja 6s voi olla 2kpl 3s akkuja sarjassa!
150A noparilla saat jo jarruttaa kesäkuumallakin, kun jarruenergiakin jää lämpönä noparin ripaan..

Paino nousi sitten sitä mukaa, kun akku sai S-kertoimia, jollet tingi sitten ajo-ajasta tehon tarpeen tyydyttämiseksi! 
                         
Ja sit sama asia silleen että kaikki ymmärtää 1/8 koon autoille:
80A nopari ja n 2000kv moottori on just sopiva 4S setupilla.
150A nopari ja n 2000kv moottori taas kestää 6S akut ja tehoa on ihan hulluna.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Kikko

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3634 : 14.12.11 - klo: 22.48 »
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8996__Turnigy_2_in_1_Professional_Program_Box_for_Brushless_ESC_.html

Tietääkö joku toimiiko tuo laite Turnigyn säätimissä? Joku käyttäjä kirjoittaa ettei toimisi mutta jossain luki että kävisi.

Poissa late333

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3635 : 15.12.11 - klo: 10.00 »
Ja sit sama asia silleen että kaikki ymmärtää 1/8 koon autoille:
80A nopari ja n 2000kv moottori on just sopiva 4S setupilla.
150A nopari ja n 2000kv moottori taas kestää 6S akut ja tehoa on ihan hulluna.

Juu, tuollainen ajatus itselläkin on ollut netistä katseltujen videoiden ja laskettujen tehojen mukaan. Ja enimmillään olinkin juuri sitä 4s:sää laittamassa. Askarruttaa vaan akun kesto, sillä olisi kiva, jos voisi yli puoltuntia ajaa akullisella. Miten esimerkiksi 5000mAh riittää? Teoriassahan 80A nopeudensäätimellä sen kesto on ihan olematon, jos kaasu pohjassa huristelee (3,75 minuuttia...  :cry: )

Kai sitä sitten pitää olla laatikollinen akkuja mukana mennessäni ajelemaan.

Ja tässä loppukevennystä siitä, miten isokin auto liikkuu sähköillä ---> Most powerful brushless HPI BAJA 5B    :laugh: :laugh:


"Jollei tällä parralla kaadeta naista niin kaadetahan mies" (jopet-show)

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3636 : 15.12.11 - klo: 12.50 »
4s 5000mah setupilla ajaa noin 10-15mins riippuen paljonko istut tallapohjassa.

Henkilöauton akkuun saat laturin kiinni, joten ei se lataaminen ole ongelma hiekkamontulla.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa late333

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3637 : 16.12.11 - klo: 08.17 »
Okei, eli pari täysinäistä akkua riittää hyvin omiin juttuihin. Tosin autoa ei ole omalla kohdalla mahdollista käyttää niiden latailuun. Sitten vielä rahat kokoon, niin pääsee harrastamaan...
"Jollei tällä parralla kaadeta naista niin kaadetahan mies" (jopet-show)

Poissa Tekonurmi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3638 : 16.12.11 - klo: 20.05 »
Mitäs eroa on 1/10 ja 1/8 sähkömoottoreilla muutakuin koko? Kun monissakin 10-moottoreissa on isommat kv-arvot kuin 8-moottoreissa ja kuitenkin samat käämikierros-luvut. Mitä tuo kv-arvo käytännössä tarkoittaa?

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3639 : 17.12.11 - klo: 00.32 »
1/10 kokoluokan autoissa moottori on samaa kokoa ulkomitoiltaan kuin aiemmat hiilimoottorit, eli 540.
Siis 5cm pitkä, 40mm halkaisijaltaan.
Autojen 1/10  luokassavoimansiirto on optimoitu tämän kokoisen moottorin väännölle.
Kilpailuissa moottorin mitat määrätään max tähän.

Painavissa monstereissa, ja isomman mittaluokan autoissa näkee pitempikannuisia koneita.
Halkaisijaa yritetään pitää samana, jotta koneen standardoitu kiinnitystapa ei muutu.
Pitempi kannu omaa enemmän pinta-alaa magneettikentälle, ja se tuo lisää vääntöä.
Liika vääntö tekee pidon säilyttämisestä vaikeaa.

Mainittu KV-luku on:" paljonko saat kierroslukua-minuutissa per nouseva voltti jännitettä, kuormatta."
Malli:
KV 4600 antaa 2s lipoakun 7,4 voltin kuormitetulla jännitteellä 4600*7,4 = 34.040rpm
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Tekonurmi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3640 : 17.12.11 - klo: 00.41 »
Ok, selvensi paljon tilannetta! Kiitos!

Mitäs tuo käytännössä meinaa, että 8-koneissa on pienempi kv? Mistä se johtuu?

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3641 : 17.12.11 - klo: 17.05 »
Isompia vehkeitä ajetaan isommilla jännitteillä, joten moottorin kv-arvo voi olla pienempi.
Samoin moottorin isompi fyysinen koko antaa enemmän vääntöä, joten ei tarvita niin paljon kierroksia.

Poissa 5R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3642 : 20.12.11 - klo: 17.40 »
Poistettu
« Viimeksi muokattu: 20.12.11 - klo: 20.31 kirjoittanut 5R »
Traxxas Rustler MM 5700

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3643 : 20.12.11 - klo: 19.27 »
Onko takatuuppareissa tapana käyttää edessä inserttejä? Jostain syntynyt sellainen kuva ettei niitä edessä käytettäisi...

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3644 : 21.12.11 - klo: 07.39 »
1/10 kokoluokan autoissa moottori on samaa kokoa ulkomitoiltaan kuin aiemmat hiilimoottorit, eli 540.
Siis 5cm pitkä, 40mm halkaisijaltaan.


Mitähän koneita mulla sitten on, kun kaikki on noin 36 mm halkaisjaltaan...?
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3645 : 21.12.11 - klo: 08.20 »
536 tietenkin  :roll:

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3646 : 21.12.11 - klo: 12.09 »
Ei se koneen koko ihan noin mene. 540 koneen halkaisija on 36mm ja pituus se ~50mm, kun 550 koneen halkaisija on 36mm ja pituus ~65mm.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Mirkku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3647 : 21.12.11 - klo: 21.46 »
Olen ostanu toisen RC-autoni, Traxxas stampede XL-5. Haluaisin tietää, voiko siihen ostaa uutta ja parempaa moottoria ja noparia. Ei mielellään hirveän kallista...  :tongue:
Traxxas Slash 2wd
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3648 : 22.12.11 - klo: 00.31 »
Olen ostanu toisen RC-autoni, Traxxas stampede XL-5. Haluaisin tietää, voiko siihen ostaa uutta ja parempaa moottoria ja noparia. Ei mielellään hirveän kallista...  :tongue:
Voi ostaa, esim Sabesta tai mistä autonkin ostit.
Vaikka Traxxasen omat sähköt, eli VXL moottori ja nopari, laita ilmoitus ostetaan osastolle, voi löytyä jopa käyttämättömät.
Se mikä on kallis, on sitten jokaisen itse päätettävissä...
Tässä VXL kombo.
Tai sitten Castle Creations Sidewinder V2 tai Sidewinder SCT kombo.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3649 : 22.12.11 - klo: 11.02 »
Olen ostanu toisen RC-autoni, Traxxas stampede XL-5. Haluaisin tietää, voiko siihen ostaa uutta ja parempaa moottoria ja noparia. Ei mielellään hirveän kallista...  :tongue:

itse suosittelisin tuota: http://www.eurorc.com/product/679/hobbywing-ezrun-60a-85t-combo-b5
Varmasti riittävästi kulkua, hyvä ajettavuus ja halpa hinta, sekä kestäväksi todettu laite.
EuroRC / TEK

Poissa gti-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3650 : 25.12.11 - klo: 13.51 »
Eli vanhan kärähtäneen Team Orion Vortex kasin tilalle sain uudemman r8-version. Pistin sen autoon kiinni, mutta tuli ongelmia heti alkuun. Aluksi asennuksen jälkeen kaasu ei toiminut ollenkaan, vain renkaat kääntyivät. Ihmettelin vähän aikaa ja katsoin calibrointiohjeen. Calibrointiyrityksen jälkeen renkaatkaan eivät kääntyneet. Kaikki vastarin johdot on tarkistettu väh. 100 kertaa, mutta ei sekään auta. Mitäköhän olen tehnyt väärin ja mitä minun nyt pitäisi tehdä? Kertokaa kokeneemmat.

Poissa gti-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3651 : 25.12.11 - klo: 16.33 »
Ongelma on nyt selvinnyt. Arvelin, että vastarissa olisi jotain häikkää, kun renkaatkaan eivät kääntyneet. Lainasimpa sitten naapurilta toista vastaria ja ongelma ratkesi.

Poissa Armaada

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3652 : 25.12.11 - klo: 17.19 »

Mites, kun eilen sain Kyosho ultima DB, latasin akun, katselin kaikki tarvittavat toimenpiteet, sitten akku kiinni ja kun painoi kaasua, auto liikkui hyvin, mutta vaikka kuinka pyöritti ohjaussauvan pyörää, ei pyörät kääntyneet. Mikäli vaihtaa ohjausservoon menevän ja nopeudensäätimeen menevät piuhat, eli siis laittaa noparin piuhan ch1 ja ohjausservon piuhan ch2 pystyt kaasulla kääntämään etupyöriä, mutta ohjaimen pyörällä ei pääse eteen eikä taakse:! Onko vika nyt siis ajajassa, virranjakajassa (mikälie) vai ohjaimessa??
Tuolla eräässä paikassa minulle kerrottiink, että luultavasti olisi ohjaussauvassa, mutta kysytään nyt sitten täältäkin.
Hoaah.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3653 : 25.12.11 - klo: 17.22 »

Mites, kun eilen sain Kyosho ultima DB, latasin akun, katselin kaikki tarvittavat toimenpiteet, sitten akku kiinni ja kun painoi kaasua, auto liikkui hyvin, mutta vaikka kuinka pyöritti ohjaussauvan pyörää, ei pyörät kääntyneet. Mikäli vaihtaa ohjausservoon menevän ja nopeudensäätimeen menevät piuhat, eli siis laittaa noparin piuhan ch1 ja ohjausservon piuhan ch2 pystyt kaasulla kääntämään etupyöriä, mutta ohjaimen pyörällä ei pääse eteen eikä taakse:! Onko vika nyt siis ajajassa, virranjakajassa (mikälie) vai ohjaimessa??
Tuolla eräässä paikassa minulle kerrottiink, että luultavasti olisi ohjaussauvassa, mutta kysytään nyt sitten täältäkin.
Marssi nyt sinne liikkeeseen, palauta tuote ja pyydä uusi tilalle.  Älä kelpuuta takuukorjattua tai odota että korjataan. Voit myös pyytää suoraan rahat takaisin jos eivät halua antaa uutta tilalle.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa awiz

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3654 : 27.12.11 - klo: 01.36 »
Pitäis ehkä ostaa HBX Buggy Max 4wd sähköbuggyyn uus ohjausservo. Menin nimittäin uteliaisuuttani aikoinaan halkasemaan servon saumasta kun piti irrottaa servo auton rungosta.. Servoa en oo sen jälkeen saanu toimivasti kasaan, vaikka onkin olevinaan yksinkertainen laite. Piirilevy, parit muovirattaat ja akselit pitämään rattaita paikoillaan. Monta kertaa koittanu kasata, ei puutu osia, mutta ei se ala toimimaan.

Jotain perusinfoa pitäis saaha servoista, niitä on varmaan erilaisia/merkkisiä paljon, minkälaisissa hinnoissa liikkuvat, mistä kannattais ostaa?

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3655 : 27.12.11 - klo: 14.37 »
Menet paikalliseen rc-liikkeeseen ja pyydät kohtuuhintaista perus ohjausservoa. Kyllä se myyjä sieltä löytää sulle tuohon käyttöön sopivan servon, kunhan kerrot vielä että minkälaiseen autoon ja käyttöön se tulee.
Ja jos ei ole sitä paikallista rc-liikettä, niin soitto esim. Sabeen.
Ei sitä kannata lähteä merta edemmäs kalaan.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-


Poissa turpek2

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3657 : 27.12.11 - klo: 19.06 »
Kysymys kuuluu, olenko i*iootti jos luovun näistä http://s1080.photobucket.com/albums/j329/turpek2/Rc%20roinaa/
55€
Auto on siis 88vuosimallin yokomo yz10
Autot : Pari tamiya QD:ta.Kyosho hilux. Nikko dictator 2.

Poissa MUSTAJARVI

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3658 : 27.12.11 - klo: 19.18 »
Kysymys kuuluu, olenko i*iootti jos luovun näistä http://s1080.photobucket.com/albums/j329/turpek2/Rc%20roinaa/
55€
Auto on siis 88vuosimallin yokomo yz10

Kyllä noista vähän enemmän voisi pyytää

Poissa turpek2

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3659 : 27.12.11 - klo: 19.23 »
Pyytäähän toki aina voi  :wink:
Vaan toinen juttu on, että missä maksajat  :grin:
Autot : Pari tamiya QD:ta.Kyosho hilux. Nikko dictator 2.