Kirjoittaja Aihe: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)  (Luettu 1943902 kertaa)

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4770 : 03.02.13 - klo: 21.56 »
Onkos jollain tietoa tai kokemusta onko tällä noparilla moottorin lankamäärälle rajoitusta?

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14634__Turnigy_TrackStar_1_10th_Scale_60A_Car_ESC_Version_2.html

Siellä on files kohta mistä voi ladata manuaalin ja siellä lukee tällaista:
KV value <4500KV for touring car and <4000KV for buggy car
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa Micco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4771 : 04.02.13 - klo: 06.54 »
Kas kun en taas hosuessa huomannut et sieltä manuuaalitkin löytyy.
Tässä sama tieto ilmeisesti lankamaarinä??

Input Power (Cells)          Motor Limits

2S LiPo                             On-road: ≥9.0T Off-road: ≥10T
3S LiPo                             On-road: ≥10.0T Off-road: ≥13T
SCX10 LandCruiser40, 1/5 FS Buggy, HSP"Drifting", Douglas SBD-6 lentsikka, AX10TCS projekti, Kyosho LandMax2, Pari 1/4rallycross projektia, Toyota RockCrawler III, Axial BWD whiplash foffi, Robbe vene

Poissa BluePower

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4772 : 08.02.13 - klo: 21.13 »
Anteeksi tuppel-post.

Noniin, oman rc-auto harrastuksen myötä tuli myös isälle mahoton hinku saada rc-auto, sano että ostaa auton, että saa sitten ajjaa sillä. Minun olis tarkoitus koota Asso SC10 4x4, mutta ei hajuakaan minkälainen moottori ja monen muun osan olla pitäisi..

Linkki Assoon.

http://www.rcm.fi/team-associated-sc10-4x4-1-10-scale-electric-4wd-short-course-race-truck-kit.html

Elikkäs, jos joku on halukas tekemään minulle tuosta paketin saa ilmoitella vaikka yksityisviestillä mulle, tai tähän topikkiin, mitä osia tarvii. Käytetään suomalaisia liikkeitä. Rcm:ltä tilaan kummiskin tuon auton, eli sieltä voi kans katsoa osat, jos löytyisi peräti kaikki! Tuossa linkissä Assoon luki, mitä osia tarvii.

Mieluiten kunnon moottori, millä auto kans liikahtaa johonkin.

Otan tuon auton rakennussarjana, eli turha ehdotella sitä valmista pakettia, koska omasta mielestä parempi  koota auto, että tietää siitä jotain.  :azn:

E: Mitäs on porukat mieltä, jos autoon laittaisi Hobbywingin combon?

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4773 : 08.02.13 - klo: 21.37 »
Elikkäs, jos joku on halukas tekemään minulle tuosta paketin saa ilmoitella vaikka yksityisviestillä mulle, tai tähän topikkiin, mitä osia tarvii. Käytetään suomalaisia liikkeitä. Rcm:ltä tilaan kummiskin tuon auton, eli sieltä voi kans katsoa osat, jos löytyisi peräti kaikki! Tuossa linkissä Assoon luki, mitä osia tarvii.

E: Mitäs on porukat mieltä, jos autoon laittaisi Hobbywingin combon?
Hobbywinging sct-pro ja 4000kv moottori lienee suosituin combo. Passelisti tehoo, mutta kummiski sen verran että pystyy hallitsemaan.

Kitin lisäksi tarviit servon, joku 10-20kg vääntävä on varmaan sopiva.

Toki radion, akut sekä laturin. Akuiksi vaikka 5000mah 50C akut joilla pärjää mainiosti. Kannattaa myös hankkia kunnolliset työkalut heti alkuun.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4774 : 08.02.13 - klo: 23.33 »
Niin, aika painavasti goosilta sanottu, että tuo olisi suosituin paketti markkinoilla. On kyllä yksi vaihtoehto, mutta markkinoilla on paljon muitakin. Kannattaa ehkä ottaa yhteyttä RCM:ään ja kysellä hyvä paketti.

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4775 : 09.02.13 - klo: 00.27 »
Anteeksi tuppel-post.

Noniin, oman rc-auto harrastuksen myötä tuli myös isälle mahoton hinku saada rc-auto, sano että ostaa auton, että saa sitten ajjaa sillä. Minun olis tarkoitus koota Asso SC10 4x4, mutta ei hajuakaan minkälainen moottori ja monen muun osan olla pitäisi..

Linkki Assoon.

http://www.rcm.fi/team-associated-sc10-4x4-1-10-scale-electric-4wd-short-course-race-truck-kit.html

Elikkäs, jos joku on halukas tekemään minulle tuosta paketin saa ilmoitella vaikka yksityisviestillä mulle, tai tähän topikkiin, mitä osia tarvii. Käytetään suomalaisia liikkeitä. Rcm:ltä tilaan kummiskin tuon auton, eli sieltä voi kans katsoa osat, jos löytyisi peräti kaikki! Tuossa linkissä Assoon luki, mitä osia tarvii.

Mieluiten kunnon moottori, millä auto kans liikahtaa johonkin.

Otan tuon auton rakennussarjana, eli turha ehdotella sitä valmista pakettia, koska omasta mielestä parempi  koota auto, että tietää siitä jotain.  :azn:

E: Mitäs on porukat mieltä, jos autoon laittaisi Hobbywingin combon?
Onko auto tulossa radalle vai bashaukseen? Jos radalle niin suosittelen ehdottomasti 1/10 krossin sähköjä olettaen että asso painaa saman kuin durango eli n. 2500g rtr. Ajan itse HW 2.1 noparilla joka on toiminut hyvin ja ensi viikolla siiryn Orionin nopariin. Luulen että SP reventon voi myös olla hyvä nopari. Moottoriksi laittaisin 540 kokoisen 6.5t-8.5t moottorin. Olen itse ajanut SP 6.5t moottorilla mutta se ei oikein toiminut koska moottorissa olevat liittimet irtoili toisistaan ja lämpeni niin että liitin irtosi käämistä. Lrp 7.5 on ollut hyvä, ja Orion 6.5t on ollut ajettavuudeltaan paras. Lämmöt minulla on moottorissa ja noparissa n. 50c vartin ajon jälkeen. Vauhtia on senverran että sisäradalla pääsuoralla ei häviä yhtään mitään millään muulle nelkku SC:lle. Servoksi suosittelen ehdottomasti Savox:ia jossa on todellakin hinta ja laatu kohdillaan. Käytän itse sitä 12kg kestävää eikä ollut koskaan mitään ongelmaa vaikka ajettu useampi sata akkua.

Ohjaimeksi suosittelen Sanwaa tai futabaa. Olen itse kokeillut sanwan mx-v:tä, mt-4 ja m11x:ää ja kaikki ovat erittäin asiallisia radioita.

Jos et ajaa radalla vaan ainoastaan pihalla niin sähköistä ei ole niin tarkkaa. Joku sensoriton toimii ihan hyvin varmaan, en ole testannut tarpeeksi jotta voisin antaa hyvän vastauksen. :wink:

Hobbywinging sct-pro ja 4000kv moottori lienee suosituin combo. Passelisti tehoo, mutta kummiski sen verran että pystyy hallitsemaan.
Tämä häiritsee minua, taas "yksityishenkilö" suosittelee tuotteita jotka itseasiassa itse myy omassa kaupassaan. Vielä tiedät että tämä on paras vaihtoehto kaikinpuolin vaikka et itse edes aja nelkku SC:tä. Jos haluaa mainostaa tuotteitaan niin kirjoittaa sitten rehellisesti kaupan nimissä että me myymme tätä tuotetta ja meidän mielestä tämä on hyvä tuote.

Kyseinen SCT-pro combo on ihan hyvä painavaan Losiin ja varmaan bashaukseenkin hyvä. Durangoon ja muihin kevyeihin nelkku SC:hin löytyy parempia vaihtoehtoja jos haluaa olla radalla nopea! Becci on heikompi kuin HW 2.1.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4776 : 09.02.13 - klo: 00.56 »
Tämä häiritsee minua, taas "yksityishenkilö" suosittelee tuotteita jotka itseasiassa itse myy omassa kaupassaan. Vielä tiedät että tämä on paras vaihtoehto kaikinpuolin vaikka et itse edes aja nelkku SC:tä. Jos haluaa mainostaa tuotteitaan niin kirjoittaa sitten rehellisesti kaupan nimissä että me myymme tätä tuotetta ja meidän mielestä tämä on hyvä tuote.
Kyllä sitä on nelkku SC:llä ajettu ihan tarpeeksi testiä, että tiedän mikä toimii ja mikä ei.

Vaihtoehtoja on kaksi joko mennä perinteisillä 1/10 sähköillä tai ns pro4 luokan sähköillä. Ja niinku m.e totesi niin on muitakin vaihtoehtoja kuin Hobbywing. Viper tekee laadukkaita säätimiä ja moottoreita ja jos haluaa maksaa itsensä kuoliaksi niin Tekinillä on toimivia tuotteita. Nosram/LRP säätimillä näköjään monet ajavat myös 4wd SC:tä.

Loppujen lopuksi ei sillä ole niin merkitystä mitä merkkiä ostat jos vaan ostat omille taidoille ja omaan käyttöön sopivat joka mielyttää lompakkoa. Niin kauan kuin ostat ladukkaita tuotteita niin ne ainakin toimivat.

Postaan tähän ihan yksityishenkilön mielipiteillä, toinen harrastaja kyseli hobbywingin combosta kerroin sen tiedon mikä on siitä oleellista tietää taustatietojen valossa.

Kyseinen SCT-pro combo on ihan hyvä painavaan Losiin ja varmaan bashaukseenkin hyvä. Durangoon ja muihin kevyeihin nelkku SC:hin löytyy parempia vaihtoehtoja jos haluaa olla radalla nopea! Becci on heikompi kuin HW 2.1.
Kertoisitko vielä miksi SCT-pro:n beci on heikompi?

SCT:ssähän on uudempi switched mode 6v/3A bec kun taas 2.1 on vanhempi linear mode 5.75v/3A beci.
« Viimeksi muokattu: 09.02.13 - klo: 01.04 kirjoittanut goos »
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4777 : 09.02.13 - klo: 08.34 »
Kaskas. Pitäisikö tähän heittää vielä omakin mainos perään... Taidan jättää väliin kun ei taida olla sääntöjen puitteissa sallittua.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4778 : 09.02.13 - klo: 10.21 »
Loppujen lopuksi ei sillä ole niin merkitystä mitä merkkiä ostat jos vaan ostat omille taidoille ja omaan käyttöön sopivat joka mielyttää lompakkoa. Niin kauan kuin ostat ladukkaita tuotteita niin ne ainakin toimivat.
Tämä on totta.
Postaan tähän ihan yksityishenkilön mielipiteillä, toinen harrastaja kyseli hobbywingin combosta kerroin sen tiedon mikä on siitä oleellista tietää taustatietojen valossa.
Niin, eiköhän jokainen kauppias susittele sitä omaa comboa, RC10 tuskin toimii jos aina kuin aloittelija on ostamassa autoa/sähköja kaikki suomen kauppiaat tulevat kertomaan mikä on paras tuote. Mainospuoli on teidän firman omassa threadissä, ja siellä voit suositella omia tuotteita ihan niin paljon kun haluat
Kyseinen SCT-pro combo on ihan hyvä painavaan Losiin ja varmaan bashaukseenkin hyvä. Durangoon ja muihin kevyeihin nelkku SC:hin löytyy parempia vaihtoehtoja jos haluaa olla radalla nopea! Becci on heikompi kuin HW 2.1.

Kertoisitko vielä miksi SCT-pro:n beci on heikompi?

SCT:ssähän on uudempi switched mode 6v/3A bec kun taas 2.1 on vanhempi linear mode 5.75v/3A beci.
En specseistä tiedä mutta kun tikkurilassa on hyvä pito niin SCT-pro:n kanssa ohjaus kyykkäsi ja renkaat ei kääntynyt. Konkka vastariin korjasi ongelman. HW 2.1 kyseistä kyykkäämistä ei ole vielä tapahtunut vaikka konkka ei ole ollut kiinni.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa BluePower

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4779 : 09.02.13 - klo: 10.34 »
Terve taas! Yön yli tutkin ja katsoin eri moottori-comboja, ja mietin, että minkähänlainen olisi tälläinen?

http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/nopeudensaatimet/speed-passion-reventon-pro-esc-grey-v3-0-7-5r-combo-3338.html

Joku voi sitten kertoa itselle hieman lisää tuosta moottorista, kumminkin tänään meinasin soittaa RCM:lle ja kysyä eri vaihtoehdoista.

Radio todennäköisesti Futabalta. Sekoaakohan tuo oma TT, jos Assossa ja TT:ssä on sama radio ja vastaanotin?

Servohan on sitten täys arvoitus. Savox löytyisi TT:stä, laadukkaan oloinen.

Lipoja katson vielä.

E: Auto tulossa piha-suttaukseen, asfaltti, erittäin hieno murske (siis aivan mahottoman hieno), ja metsäautotiellä tullaan ajamaan.

Huomioikaapa nyt semmonen asia, että ainakaan tämä aloittelija ei ymmärrä suunnilleen yhtään mitään teidän termeistä, bashaus=? :DDD

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4780 : 09.02.13 - klo: 10.49 »
En specseistä tiedä mutta kun tikkurilassa on hyvä pito niin SCT-pro:n kanssa ohjaus kyykkäsi ja renkaat ei kääntynyt. Konkka vastariin korjasi ongelman. HW 2.1 kyseistä kyykkäämistä ei ole vielä tapahtunut vaikka konkka ei ole ollut kiinni.
Ok, enpäs ole itse vastaavaan vielä törmännyt.

Niin, eiköhän jokainen kauppias susittele sitä omaa comboa, RC10 tuskin toimii jos aina kuin aloittelija on ostamassa autoa/sähköja kaikki suomen kauppiaat tulevat kertomaan mikä on paras tuote. Mainospuoli on teidän firman omassa threadissä, ja siellä voit suositella omia tuotteita ihan niin paljon kun haluat
Pahoittelut näin etukäteen OT:sta

1) Olen vastannut aloittelijan kysymykseen, en mitenkään kehottanut suoraan ostamaan tuotetta
2) minullakin on oikeus käyttää forumia, olen oikeutettu osallistumaan keskusteluun ihan yhtä paljon kuin kaikki muutkin.

En koe että olisin tehnyt mitään semmoista mitä en perusharrastajana tekis. Ylläpidon kanssa on selkeet pelisäännöt tehty ja niiden mukaan mennään. Tämä on _minun henkilökohtainen profiili_ ja se edustaa mun mielipiteitä kuluttajana, ei yrityksen mielipiteitä. Nämä ovat kaksi hyvin eriasiaa.

Mun signaturesta löytyy sponsorit ja siitä voi jokainen tehdä omat johtopäätökset. Tällä forumilla löytyy myös paljon kirjoittajia jotka eivät edes sponsoreitaan tuo esille vaan kirjoittavat "muinnamiehinä"
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa BluePower

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4781 : 09.02.13 - klo: 10.52 »
Itse olen sitä mieltä, että aina saa suositella, kukaan ei voi pakottaa ketään ostamaan mitään. Jos nyt kummiskin unohdettaisiin teijän turhanpäiväset tinkaukset, ja jatkettaisiin aiheessa?

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4782 : 09.02.13 - klo: 10.54 »
Radio todennäköisesti Futabalta. Sekoaakohan tuo oma TT, jos Assossa ja TT:ssä on sama radio ja vastaanotin?

Servohan on sitten täys arvoitus. Savox löytyisi TT:stä, laadukkaan oloinen.

Lipoja katson vielä.

E: Auto tulossa piha-suttaukseen, asfaltti, erittäin hieno murske (siis aivan mahottoman hieno), ja metsäautotiellä tullaan ajamaan.

Huomioikaapa nyt semmonen asia, että ainakaan tämä aloittelija ei ymmärrä suunnilleen yhtään mitään teidän termeistä, bashaus=? :DDD
Pihasuttaus=bashaus :) nopeesti ne termit oppii.

Jos radiot on 2.4ghz nin sit niillä voi ajaa samaan aikaan ilman ongelmia, jos taas kiteelliset niin pitää olla eri kiteet. Jos yks on kiteellinen ja toinen 2.4giganen niin ei ole ongelmaa.

Savoxit on ihan hyviä servoja, kato vaan että on tarpeksi kiloja käyttötarkoitukseen ettet riko sitä ennenaikaisesti. Reilu 10kg on riittävä 4wd SC:hen.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook


Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4784 : 09.02.13 - klo: 11.11 »
Okei.

Tässä minun paketti, mitään ei ole vielä lyöty lukkoon.

Moottori: http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/nopeudensaatimet/speed-passion-reventon-pro-esc-grey-v3-0-7-5r-combo-3338.html
Tuossa moottorissa on liittimet mistä Maxxs puhui aikasemmin, eli ne saattaa sulaa irti. Parempi jos piuhat pystyy juottaa suoraan moottoriin kiinni.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa BluePower

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4785 : 09.02.13 - klo: 11.16 »
Vaihtaa liittimet?  :wink:

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4786 : 09.02.13 - klo: 11.21 »
Kertoisitko vielä miksi SCT-pro:n beci on heikompi?

SCT:ssähän on uudempi switched mode 6v/3A bec kun taas 2.1 on vanhempi linear mode 5.75v/3A beci.
En specseistä tiedä mutta kun tikkurilassa on hyvä pito niin SCT-pro:n kanssa ohjaus kyykkäsi ja renkaat ei kääntynyt. Konkka vastariin korjasi ongelman. HW 2.1 kyseistä kyykkäämistä ei ole vielä tapahtunut vaikka konkka ei ole ollut kiinni.

Tuo konkka vastariin on kyllä niin yleinen korjaus kaiken maailman ihme sekoiluihin, että olen itse pitänyt kaikissa autoissa vastarissa konkkaa jo vuoden. Ei ole ollut mitään ongelmia missään autossa. Viimeksi kuukausi sitten oli kerholla auto, joka käyttäytyi ihan omituisesti - ihan hakuammuntana konkka vastariin ja auto alkoi toimia oikein.

Tämä näin niin kuin aloittelijoille vinkkinä. Ja miksei kauppiaillekin, että sellaisia konkkia olisi kiva olla tarjolla.  :wink:
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4787 : 09.02.13 - klo: 11.22 »
Vaihtaa liittimet?  :wink:
Hobbywingistä pystyy juottamaan liittimet pois mutta tuosta ei pysty, eli liittimet on moottorin takalevyssä kiinni. Käytännössä kaikki muut merkit paitsi SP niin on juotospaikat johdoille.

Tässä Reedyn moottori missä näät johtopaikat
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4788 : 09.02.13 - klo: 11.41 »
Okei.

Tässä minun paketti, mitään ei ole vielä lyöty lukkoon.

Moottori: http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/nopeudensaatimet/speed-passion-reventon-pro-esc-grey-v3-0-7-5r-combo-3338.html

Radio: http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/radiot/futaba-3pl-2-4ghz.html

Lipo: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/AKUT-JA-TARVIKKEET-LiPo-ja-LiFe-akut/Muchmore-Impact-Li-Po-6800mAh74V-70C-Flat-109390 Onkohan tuo liian jämerä?

Laatu servo teräsrattailla, reilusti ylimitoitettu, voi käyttää myös tulevaisuudessa johonkin toiseen härveliin.
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SB-2271SG-20kg0065-74V-Brushless-Servo-109230

Tuota servoa et tarvitse kyseisessä käytössä ollenkaan.
Turhan ylimitoitettu.

Pääset halvemmalla ja servo on edelleen todella hyvä kyseisessä käytössä kun hankit mielummin tämän:
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/lennokit-servot-ja-tarvikkeet/savox-sc-1258tg-12kg-008-digital-servo-sc-1258tg

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4789 : 09.02.13 - klo: 11.51 »
Okei.

Tässä minun paketti, mitään ei ole vielä lyöty lukkoon.

Moottori: http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/nopeudensaatimet/speed-passion-reventon-pro-esc-grey-v3-0-7-5r-combo-3338.html

Radio: http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/radiot/futaba-3pl-2-4ghz.html

Lipo: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/AKUT-JA-TARVIKKEET-LiPo-ja-LiFe-akut/Muchmore-Impact-Li-Po-6800mAh74V-70C-Flat-109390 Onkohan tuo liian jämerä?

Laatu servo teräsrattailla, reilusti ylimitoitettu, voi käyttää myös tulevaisuudessa johonkin toiseen härveliin.
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SB-2271SG-20kg0065-74V-Brushless-Servo-109230
Toi vaikuttaa ihan asialliselta paketilta. Jos tarkoitus on ajaa vain pihalla(=bashata :wink:) niin huippunopeus saattaa olla tärkeempi kuin ajettavuus. Silloin voisit mootoriksi valita jonkun 4pole, tyyliin: http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/nopeudensaatimet/viper-r-c-copperhead-esc-vx4-39-4-pole-540-brushless-motor-combo-3900kv.html (muitakin 4pole koneita löytyy). Tossa linkittämässäsi moottorissa siis on noi liittimet joka hajotti minun moottorin, en sitten tiedä oliko minulla vain huonoa tuuria vai onko yleinen ongelma...

Toi ohjain on varmaan hyvä, jos haluaa vastavaa laatua hieman halvemmalla voi katsoa Sanwa MX-v:tä. Servo on sinulla tosi hyvä, mutta jos hankit savoxin n. 70e maksavan 20kg/0.15sek et tule huomaamaan mitään eroa. Eräs harrastaja meidän kerhossa laittoi ton Savox 20kg/0.15 sek servon TT MT-4:seen joka on tosi iso auto ja on ollut käsitttääkseni tosi tyytyväinen siihen
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Miksu L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4790 : 09.02.13 - klo: 11.56 »
Kyllähän noita valmiita konkkia on tarjolla jos ei itse ei viitsi värkätä.
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-nopeudensaatimet-ja-tarvikkeet-tarvikkeet/rx-capacitor-1800-f-rob-1-f1621

Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4791 : 09.02.13 - klo: 12.00 »
Kyllähän noita valmiita konkkia on tarjolla jos ei itse ei viitsi värkätä.
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-nopeudensaatimet-ja-tarvikkeet-tarvikkeet/rx-capacitor-1800-f-rob-1-f1621
Toisaalta. Konkka jostain hajonneista videoista tai kaupasta<1€ ja johto hajonneesta servosta. Hieman tinaa, kutistesukkaa ja kolvi.

Poissa BluePower

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4792 : 09.02.13 - klo: 12.10 »
Tässä vielä minun paketti, yli 40 minuutin raatamisen jälkeen.

RCM hoitaa liitin-työt, deans-liittimet tarkoitus laittaa moottorin ja noparin välille., empä ole sitten ihan varma minkälaiset nuo on, mutta kokeillaan. Saa antaa neuvoja vielä liittimiä koskien, ja muitakin asioita koskien. Mitään ei ole vielä lyöty lukkoon.

Moottorina + nopeudensäädin combona toimii tämä:
http://www.rcm.fi/speed-passion-reventon-pro-esc-grey-v3-0-7-5r-combo-3338.html

Radio: http://www.rcm.fi/futaba-3pl-2-4ghz.html

Servo: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SC-1258TG-12kg008-Digital-Servo-107538

Lipo: http://www.rcm.fi/thunder-power-lipo-5400mah-2s-7-4v-35c-70c.html

Sitten varaosia otin jonkun verran.

Pinjonin ja maalitkin muistin.  :wink:

Sanokaa jos jotkin osat ei ole sopivia keskenään.
« Viimeksi muokattu: 09.02.13 - klo: 12.16 kirjoittanut BluePower »

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4793 : 09.02.13 - klo: 12.18 »
Tässä vielä minun paketti, yli 40 minuutin raatamisen jälkeen.

RCM hoitaa liitin-työt, deans-liittimet tarkoitus laittaa moottorin ja noparin välille., empä ole sitten ihan varma minkälaiset nuo on, mutta kokeillaan. Saa antaa neuvoja vielä liittimiä koskien, ja muitakin asioita koskien. Mitään ei ole vielä lyöty lukkoon.

Moottorina + nopeudensäädin combona toimii tämä:
http://www.rcm.fi/speed-passion-reventon-pro-esc-grey-v3-0-7-5r-combo-3338.html

Radio: http://www.rcm.fi/futaba-3pl-2-4ghz.html

Servo: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SC-1258TG-12kg008-Digital-Servo-107538

Lipo: http://www.rcm.fi/thunder-power-lipo-5400mah-2s-7-4v-35c-70c.html

Sitten varaosia otin jonkun verran.

Pinjonin ja maalitkin muistin.  :wink:
Minä ottaisin ehkä mielummin 7.5t mootorin tai jopa 6.5t moottorin jos lämmöt vaan pysyy kurissa. Durangossa 6.5t pysyy kylmänä, mutta assosta en tiedä. Käytännössä mitä pienempi t luku sen nopeempi, mutta lämpiää enemmän.

Tarkoitat varmaan akun ja noparin väliin? Nparin ja moottorin väliin deans ei sovi...
Deans on ihan ok liitin. Paras on mielestäni EC5 mutta kyllä deanskin on ihan ok.
Vinkki: Kolvaaminen on tärkää tässä harrastuksessa ja kannattaa opetella itse kolvaamaan  :wink: Paikalliselta kerholta tai Youtubesta löytyy lisätietoja miten tehdään hyvä kolvaus.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4794 : 09.02.13 - klo: 12.22 »
Tuohon täytyy sanoa kyllä, että mieluummin aina miedompaa konetta, niin kestää autot järkevästi hallussa. Oletko maxxi kokeillut ajaa miedommalla koneella ? Veikkaisin että sinullakin tulos paranisi. =)

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4795 : 09.02.13 - klo: 12.40 »
Tuohon täytyy sanoa kyllä, että mieluummin aina miedompaa konetta, niin kestää autot järkevästi hallussa. Oletko maxxi kokeillut ajaa miedommalla koneella ? Veikkaisin että sinullakin tulos paranisi. =)
Minulla on käytössä 7.5t kone ja tulos ei kyllä paljon paranisi miedmmalla koneella. Sinänsä aika hauska kommentti koska minä olen lähes ainoa joka tikkurilassa ajaa normi 540 koneella, muut käyttää 4polea tai 550 kannuista. SIlti en jää suoralla niille yhtään mitään. Normisti kun ajan tiksissä 5min niin tulos menee aina kahden sekan sisään toisistaan. Esim viime torstaikisoissa taisin ajaa alkuerät ja kaksi ekaa finaalia niin että yhteensä 15 minuutin ajossa taisi olla 3 tai 4 kierrosta jotka ei ollut 22s puolella vaan ne oli 23s. Että tuskin se miedmmalla koneella paljon parantuisi... Averageläppi taisi olla niissä 3 ajossa n. 0.2 sekan sisällä toisistaan.

Ja kysehän oli nyt bashaus autosta, radalle 8.5t riittää aloittelijalle hyvin.

P.s. Minulla oli ennen 4pole kone, mutta vaihdoin normikoneeseen koska halusin paremman ajotunutman
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa BluePower

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4796 : 09.02.13 - klo: 12.54 »
Tässä vielä minun paketti, yli 40 minuutin raatamisen jälkeen.

RCM hoitaa liitin-työt, deans-liittimet tarkoitus laittaa moottorin ja noparin välille., empä ole sitten ihan varma minkälaiset nuo on, mutta kokeillaan. Saa antaa neuvoja vielä liittimiä koskien, ja muitakin asioita koskien. Mitään ei ole vielä lyöty lukkoon.

Moottorina + nopeudensäädin combona toimii tämä:
http://www.rcm.fi/speed-passion-reventon-pro-esc-grey-v3-0-7-5r-combo-3338.html

Radio: http://www.rcm.fi/futaba-3pl-2-4ghz.html

Servo: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SC-1258TG-12kg008-Digital-Servo-107538

Lipo: http://www.rcm.fi/thunder-power-lipo-5400mah-2s-7-4v-35c-70c.html

Sitten varaosia otin jonkun verran.

Pinjonin ja maalitkin muistin.  :wink:
Minä ottaisin ehkä mielummin 7.5t mootorin tai jopa 6.5t moottorin jos lämmöt vaan pysyy kurissa. Durangossa 6.5t pysyy kylmänä, mutta assosta en tiedä. Käytännössä mitä pienempi t luku sen nopeempi, mutta lämpiää enemmän.

Tarkoitat varmaan akun ja noparin väliin? Nparin ja moottorin väliin deans ei sovi...
Deans on ihan ok liitin. Paras on mielestäni EC5 mutta kyllä deanskin on ihan ok.
Vinkki: Kolvaaminen on tärkää tässä harrastuksessa ja kannattaa opetella itse kolvaamaan  :wink: Paikalliselta kerholta tai Youtubesta löytyy lisätietoja miten tehdään hyvä kolvaus.


Taisin ymmärtää jotakin väärin mitä Rcm:llä sanottiin liittimien suhteen...  :laugh: Kolvata osaan kyllä, ei sen puoleen tarvitte huolehtia..

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4797 : 09.02.13 - klo: 13.03 »
Tässä vielä minun paketti, yli 40 minuutin raatamisen jälkeen.

RCM hoitaa liitin-työt, deans-liittimet tarkoitus laittaa moottorin ja noparin välille., empä ole sitten ihan varma minkälaiset nuo on, mutta kokeillaan. Saa antaa neuvoja vielä liittimiä koskien, ja muitakin asioita koskien. Mitään ei ole vielä lyöty lukkoon.

Moottorina + nopeudensäädin combona toimii tämä:
http://www.rcm.fi/speed-passion-reventon-pro-esc-grey-v3-0-7-5r-combo-3338.html

Radio: http://www.rcm.fi/futaba-3pl-2-4ghz.html

Servo: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SC-1258TG-12kg008-Digital-Servo-107538

Lipo: http://www.rcm.fi/thunder-power-lipo-5400mah-2s-7-4v-35c-70c.html

Sitten varaosia otin jonkun verran.

Pinjonin ja maalitkin muistin.  :wink:
Minä ottaisin ehkä mielummin 7.5t mootorin tai jopa 6.5t moottorin jos lämmöt vaan pysyy kurissa. Durangossa 6.5t pysyy kylmänä, mutta assosta en tiedä. Käytännössä mitä pienempi t luku sen nopeempi, mutta lämpiää enemmän.

Tarkoitat varmaan akun ja noparin väliin? Nparin ja moottorin väliin deans ei sovi...
Deans on ihan ok liitin. Paras on mielestäni EC5 mutta kyllä deanskin on ihan ok.
Vinkki: Kolvaaminen on tärkää tässä harrastuksessa ja kannattaa opetella itse kolvaamaan  :wink: Paikalliselta kerholta tai Youtubesta löytyy lisätietoja miten tehdään hyvä kolvaus.


Taisin ymmärtää jotakin väärin mitä Rcm:llä sanottiin liittimien suhteen...  :laugh: Kolvata osaan kyllä, ei sen puoleen tarvitte huolehtia..
Hyvä että osaat kolvata, tuli vaan sellainen kuva että et osaa kolvata joten rcm tekee sen puolestasi.  :smiley: Moottorin ja noparin välissä voi olle esim 3kpl 4mm bullet liittimiä, mutta suosittelen suoria johtoja ilman turhia liittimiä. Akun ja noparin välissä käytetään aina jotain liitintä, löytyy esim. deans, ec5, traxxas, tamiya tai 4mm bulletit.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa BluePower

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4798 : 09.02.13 - klo: 13.12 »
Elikkäs näin?

Uros http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/johdot-ja-liittimet/c180712-4-0mm-kullattu-urosliitin-4kpl.html

Naaras http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/johdot-ja-liittimet/4-0mm-kullattu-naarasliitin-pari.html

Nopariin naaras, moottoriin uros. Noparista deans-liittimet akulle, ja akkuun naaras, ja nopariin uros.

Näin se mun mielestä pitäs mennä?  :grin:

Poissa eltim

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4799 : 09.02.13 - klo: 13.28 »
Minulla tuupissa Reventon R säädin ja DualSky 7,5 moottori. Tehoja olen yrittänyt pienentää ennakolla ja racing modella mutta edelleen ennenkaikkea lähdössä ja hiljaa ajaessa turhankin tehokas,kiukkunen tai jotenkin tunnoton.
Tiedän 8,5 tai 9,5 moottori sopisi paremmin ja onkin ostolistalla mutta olis kiva tietää mistä johtuu vai onko kyseisen moottorin ominaisuus ????
Sensorin johto on ehjä.
Säädin on kalibroitu ym. temput tehty eli ei pitäs siellä vikaa olla.
Ohjain on Sanwa MX-V
Toivottavasti tästä saipi selvän mitä yritän kertoa  :roll:
Onko kellään neuvoja/ohjeita antaa säätimen arvoihin ja seuraavan moottorin valintaan ???
Kiitos jo etukäteen

T. Timo

TeamC TC02  Mini M03