Kirjoittaja Aihe: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)  (Luettu 1946584 kertaa)

0 jäsentä ja 30 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3030 : 03.07.11 - klo: 20.41 »
Jos akussa ei ole ulkoisia merkkejä vaurioista niin tuskin mitään vakavaa on sattunut. Eri asia jos on pullistunut...
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa Gixi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3031 : 04.07.11 - klo: 17.19 »
Pelkän pinjonin ostaminen ei välttämättä riitä, autossa voi olla nyt sen verran kookas isoratas, että sopivan välityksen antavan pinjonin kanssa rattaat voi olla yhteensä niin isot ettei koneen siirtovara riitä. Eli voi joutua ostamaan pienemmän isorattaankin.
Pinjoneja kannattaa ostaa saman tien useampi, ja lähtee kokeilemaan lyhyemmän välityksen (isomman välitysnumeron, pienemmän pinjonin) suunnasta. Liian pitkä välitys kuumentaa laitteita.

Tohon samaan asiaan oon täälä aikaisemminkin törmännyt. Mikä sitten on oikea kierros alue esim kV3600 koneelle? Pitäisikö se käytetyin vauhti olla esim 80% täydestä vauhdista ettei lämpene niin helposti?

Eli jos auto kulkee suoralla tiellä esim 50 km/h niin suurin osa ajamisesta tapahtuu siinä 40 km/h nurkilla (+-10 km/h)?

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3032 : 06.07.11 - klo: 11.56 »
Minkäslaista servoo suosittelisitte nelkku coriin? riittääkö 7kg vääntävä?
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa pasi78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3033 : 06.07.11 - klo: 18.26 »
Mikäs on ongelma spedessä kun painaa kaasua,niin kaikki muut pyörii paitsi renkaat,slipperi ei luista eli on kireällä ja voimansiirrossa näyttäs olevan hammasrattaissa hampaat?

Itse itselleni vastaten:Se spurriakselilla kotelon sisäpuolella oleva tappi oli irti siitä hammasrattaan lovesta.Ei ihan äkkiseltään löytynytkään toi vika:)
« Viimeksi muokattu: 06.07.11 - klo: 20.30 kirjoittanut pasi78 »

Poissa eputsunkka

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3034 : 08.07.11 - klo: 09.42 »
Hei, minulla olisi 4.5T moottori ja tarvitsen sille noparin. Tietaisiko joku mista saisi halvalla mutta hyvan?

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3035 : 08.07.11 - klo: 10.42 »
Hei, minulla olisi 4.5T moottori ja tarvitsen sille noparin. Tietaisiko joku mista saisi halvalla mutta hyvan?

Jos ulkomailta onnistuu tilaus niin hobbyking. Sillä on suht edukkaasti "omatekele" nopareita. Itsellä käytössä "Hobbyking car esc 100A reverse" malli ja ihan ok toiminu.

Jos ei sieltä jaksa odotella tavaraa niin varmasti mm. sabe.fi/hobby löytyy sopivaa tavaraa tai racingfactorylta.

Ja jos haluaa vielä halvemmalla päästä niin tuolta "myydään tarvikkeita palstalta".

Poissa ypi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3036 : 08.07.11 - klo: 21.06 »
mulla kävi niin että moottorin kiinnitys petti vaikka motilla oli ajettu vain muutama akullinen...

kävin skeittirampeilla ajamassa ja otin jotain 3 metrin loikkaa ja väliin tuli tasaselle alustalle maahan... kaikki muu kesti hyvin, mutta moottorista meni kierteet rikki siitä mihin tulee kiinnityspultit kiinni. onko ihan normaalia että moottori saa tuommosta rasitusta? onkohan tuo johtunut kovasta tärähdyksestä alastulossa vai jostain muusta? vai pitäisikö kestää moisia loikkia? jotenkin tuntuu hullulta että ensimmäinen osa joka autosta menee rikki on moottorin kiinnitys.

moottori on hobbykingistä ostettu kiinanihme ja siinä on 4:lle pultille reikä, mutta omaan autooni ei voi laittaa kuin 2:lla pultilla kiinni.


Poissa kaistapää

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3037 : 09.07.11 - klo: 13.10 »
mulla kävi niin että moottorin kiinnitys petti vaikka motilla oli ajettu vain muutama akullinen...

kävin skeittirampeilla ajamassa ja otin jotain 3 metrin loikkaa ja väliin tuli tasaselle alustalle maahan... kaikki muu kesti hyvin, mutta moottorista meni kierteet rikki siitä mihin tulee kiinnityspultit kiinni. onko ihan normaalia että moottori saa tuommosta rasitusta? onkohan tuo johtunut kovasta tärähdyksestä alastulossa vai jostain muusta? vai pitäisikö kestää moisia loikkia? jotenkin tuntuu hullulta että ensimmäinen osa joka autosta menee rikki on moottorin kiinnitys.

moottori on hobbykingistä ostettu kiinanihme ja siinä on 4:lle pultille reikä, mutta omaan autooni ei voi laittaa kuin 2:lla pultilla kiinni.

käännä moottoria 90 astetta,toisiin reikiin ruuvit ja kovaa ajoa.luultavasti ruuvit liian löysällä tai sitten kiristäessä jengat jo korkannu.

jos ovat jääneet löysälle ja sitten tärinässä löystyneet reilummin niin korkkaa jengat melkeinpä 100 varmasti.
Kesämies!

Poissa ypi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3038 : 09.07.11 - klo: 13.53 »
mulla kävi niin että moottorin kiinnitys petti vaikka motilla oli ajettu vain muutama akullinen...

kävin skeittirampeilla ajamassa ja otin jotain 3 metrin loikkaa ja väliin tuli tasaselle alustalle maahan... kaikki muu kesti hyvin, mutta moottorista meni kierteet rikki siitä mihin tulee kiinnityspultit kiinni. onko ihan normaalia että moottori saa tuommosta rasitusta? onkohan tuo johtunut kovasta tärähdyksestä alastulossa vai jostain muusta? vai pitäisikö kestää moisia loikkia? jotenkin tuntuu hullulta että ensimmäinen osa joka autosta menee rikki on moottorin kiinnitys.

moottori on hobbykingistä ostettu kiinanihme ja siinä on 4:lle pultille reikä, mutta omaan autooni ei voi laittaa kuin 2:lla pultilla kiinni.

käännä moottoria 90 astetta,toisiin reikiin ruuvit ja kovaa ajoa.luultavasti ruuvit liian löysällä tai sitten kiristäessä jengat jo korkannu.

jos ovat jääneet löysälle ja sitten tärinässä löystyneet reilummin niin korkkaa jengat melkeinpä 100 varmasti.

sain jo käännettyä moottoria 90 astetta. ja ajattelinkin että vika saattaisi olla pultin kireydessäkin. Pitää nyt ajella hieman rauhallisemmin ettei tule aina tasaselle maahan :D varmaan iskareitakin olisi syytä jäykistää hieman.

Poissa koivistonkylä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3039 : 09.07.11 - klo: 14.40 »
Mikä vikana minulla, Nopari ei anna kalibroida itseensä? Olen buutannut castlelinkin kautta mut ei auta. Hiljaa olen koittanut niin, Ei ole jarrua olleskaan, vaan vetää vaudista pakin päälle, eli jarru puuttuu välistä.
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3040 : 09.07.11 - klo: 19.26 »
Tuli seuraava probleema, vinkkiä mikä on kun tuo hobbykingin nopari tekee nyt niin että renkaat kääntyy mutta kone ei liiku,eikä edes yritä liikkua. Johdot tarkistin mutta ei ollu rikki silmämääräsesti. Nopari ei myöskään pidä päälle laittaessa normaaleja piipityksiä eikä mihinkään asetusvalikkoihin pääse.

Löysin netistä yhden ongelman lähteen jolla samat asiat kuin itsellä, se oli korjaantunut itsestään 20min jälkeen mutta tuo on ollu kyllä jo eilisestä pimeä kun vähän väliä sitä koittanu herätellä.

Koitin niinkin että otti moottorin johdot irti - ei mitään piippauksia tms.

lisäys.
jos tuohon uutta ajattelee niin löytyykö suomen kaupoista minkälaisia kohtuuhintasia nopareita? pitäis siis toimia 3s ja tuolla ezrunin 4000kv koneella. Vai pitääkö ruveta ulkomailta tilailemaan...
« Viimeksi muokattu: 09.07.11 - klo: 19.38 kirjoittanut sprawl »

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3041 : 09.07.11 - klo: 19.47 »
Varmista vielä ne moottorin johdot. Itsellä oli samoja oireita muuten mutta moottori ei tiennyt kumpaan suuntaan pyöriä. Se piipitys tulee moottorista noissa nopareissa...
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3042 : 09.07.11 - klo: 20.13 »
Varmista vielä ne moottorin johdot. Itsellä oli samoja oireita muuten mutta moottori ei tiennyt kumpaan suuntaan pyöriä. Se piipitys tulee moottorista noissa nopareissa...

juu tuo piipitys selvis itelleki tuolta ulkomaisilta palstoilta että se ilmottaa jotain moottorista niillä äänillä sekä akun cellien määrän.

täytyypi käydä ne vielä läpi, yks johto oli saanu vähän siipeensä kun ilman koteloa ajelin ja sen aukasin ja korjasin, saattaapi vielä jostain olla poikki.


lisäystä:
kokeilin tollasella "piipperillä" johtimet niin kaikki oli sen mukaan ainakin kontaktissa johtojen läpi eli ei suoranaisesti poikki, pitää vissii purkaa kaikki kutistesukatkin ympäri jos joku on niin löysällä ettei virtaa kulje juuri läpi.
tietääkö joku kuinka herkästi noparin pitäis se tunnistaa, aattelin vaan että jos siellä on yksikin johtimen säije juuri ja juuri kiinni niin tunnistaako se että moottori on ok, sillonhan ei johdoissa vikaa kun piipperi piippailee kaikki johdot läpi.

pitää vissii nopari irrotella liimoista ja kattoa palaako joku ledi pohjassa kun pistää päälle.
« Viimeksi muokattu: 09.07.11 - klo: 20.30 kirjoittanut sprawl »

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3043 : 09.07.11 - klo: 23.21 »
Mietin tällaisen moottorin ostamista:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6673

Tuolla sivulla lukee:
Kv (rpm/v)    3500
Weight (g)    260
Max Current (A)    89
Resistance (mh)    0
Max Voltage (V)    0
Power(W)    0

Ja nyt kaipaisin mielipiteitä siitä, voiko tuota ajaa HobbyWingin 60A Xerun noparilla. Tai yleensäkin, millainen nopari tuolle koneelle riittää. Kun en oikein tajua, miten noista numeroista voisi päätellä jotain.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3044 : 10.07.11 - klo: 09.38 »
Mitähän vaihtoehtoja tällaiselle motille olisi
http://shop.strato.de/epages/61870705.sf/de_AT/?ObjectPath=/Shops/61870705/Products/33366

Tulee 4x4 maastokuorma-autoon, tai kyseinen moottori tulee vakiona. Onko ihan jees vai katsonko suosiolla tilalle jotain muuta.
Tiger II

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3045 : 10.07.11 - klo: 10.07 »
irrotin tuon hk100a  noparin ja siellä vilkkuu vihreä sekä punanen kokoajan, manuaali sanoo seuraavaa:

3, both the red and green LED flash, when the voltage is low or over, or the ESC is over-heat.

oon kokeillu sekä puolitäydellä 2s:llä sekä taydellä 3s:llä eikä muuta vaikutusta kuin tuulettimen meteli.

vinkkejä?


lisäys,
testasin vähä lisää, maxampsin 2s lipolla punanen led välkähtää 4 tai 5kertaa ja sitte ei enää vilku mikään ledi, eikä pidä myöskään ääntä -> servo toimii, mutta ei moottorin ohjaus. kun painaa kaasua syttyy ihan oikein vihreä ledi ja pakilla punanen jonka jälkeen sammuu kun päästää liipasimesta. Eli perjaatteessa jos valoihin on uskomista niin nopari olis muuten kunnossa mutta joku häikkä sitte tuossa joko moottorissa tai kaapeleissa. toinen moottori kyllä olis mutta ei sovi liittimet ihan suoraan.

turnigyn akulla palaa noi alussa kerotut valot :)

toisella akulla pääsin nyt resetoimaan asetukset valikkojen kautta mutta ei vaikutusta.'


lisäys2,
johdot purettu, ei häikkää niissä ainakaan. Pitää vissii lähtee jostain purkamaan ja ostaa uus nopari. Luulis motin olevan kunnossa kun sillä ajettiin illalla, pidetty 15min tauko jonka jälkeen ei enään käynnistyny.

lisäys3,
sain jopa puolet piipytyksistä kerran kuulumaan mutta en enään toista kertaa :D. Latasin 3s:n täyteen niin sen jälkeen sain kuulumaan pari piippausta mutta sekin oli sellasta "käheetä" eli saattais ollaki noparissa vika eikä motissa. Saapa nähdä kuinka kauan kestää tuo hobbykingin tilauksen tule kun niin kevyt paketti että airmaililla tulee.
« Viimeksi muokattu: 10.07.11 - klo: 18.11 kirjoittanut sprawl »

Poissa Mitza

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3046 : 11.07.11 - klo: 17.10 »
Tässä olen pari viikkoa yrittänyt opiskella näitä lipoja, nopareita harjattomia moottoreita yms.

Eli mitä mottia, noparia & akkua suosittelisitte Tamiyan TT-01 kaveriksi? Tahtoisin että auto kulkisi niin maan perhanasti. Tilasin juuri kaikki ripustukset yms voimansiirrot ja moottoripukit alumiinisina. Jotta kestäisi. http://www.rcmart.com/catalog/rc-tt01-yeah-racing-ttck01-coversion-tamiya-tt01e-p-28691.html?cPath=595_744_708 (lisäksi jotain diffirattaita yms pientä tilpehööriä.)

Auto siis odottaa noita yllämainittuja osia. Ajattelin samalla, että voisi päivittää koko auton. En saa mitään tietoa irti moottorista, enkä noparista. Tässä kuitenkin kuva niistä:



Uploaded with ImageShack.us

Noillakin toi kulki ihan kivasti, mutta nälkähän tässä kasvaa.
Akkuna on turnigy 2s 5000mah. Kasvaako teho, jos hommaa 3s akun tuohon?

Olen siis tekemässä tilausta hobbykingistä. Uutta akkua joka tapauksessa, ja mahdollisesti uusi motti ja nopari.
Eli mitä suosittelisitte?

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3047 : 11.07.11 - klo: 17.37 »
Olen siis tekemässä tilausta hobbykingistä. Uutta akkua joka tapauksessa, ja mahdollisesti uusi motti ja nopari.
Eli mitä suosittelisitte?

Näyttäis siltä että sulla on kohtuu laadukas combo autossa. Eli jos tilaat hobbykingistä saat luultavasti heikompaa tilalle.

Säädin on LRP ja olisiko SPX tai sphere? Joku oldtimeri ehkä tunnistaa.

Moottori on kait vanha prostock moottori eli 8.5t kääminen novak?
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3048 : 11.07.11 - klo: 17.42 »


Noillakin toi kulki ihan kivasti, mutta nälkähän tässä kasvaa.
Akkuna on turnigy 2s 5000mah. Kasvaako teho, jos hommaa 3s akun tuohon?

Tottakai kasvaa nopeus, ja ihan mukavasti kasvaakin. Tuntuu todennäkösesti ihan eri autolta kun pistät 3s:n 2s:n tilalle. =)

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3049 : 11.07.11 - klo: 17.42 »
Eli mitä mottia, noparia & akkua suosittelisitte Tamiyan TT-01 kaveriksi? Tahtoisin että auto kulkisi niin maan perhanasti. Tilasin juuri kaikki ripustukset yms voimansiirrot ja moottoripukit alumiinisina. Jotta kestäisi.

Säätimessä ei ole mitään vikaa, toi moottori on vaan mieto. Hommaa joku 4.5 -6.5r sensorillinen moottori (hobbywing, speedpassion, lrp etc.) niin ei varmasti kestä se auto kovin pitkään. Noi akut riittää ihan hyvin myös.

Muista vaan vaihtaa sitten välitykset paljon lyhyemmiksi, eli ainakin puolet pienempi pinioni mitä tossa kuvassa.
---

Poissa Mitza

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3050 : 11.07.11 - klo: 17.53 »


Noillakin toi kulki ihan kivasti, mutta nälkähän tässä kasvaa.
Akkuna on turnigy 2s 5000mah. Kasvaako teho, jos hommaa 3s akun tuohon?

Tottakai kasvaa nopeus, ja ihan mukavasti kasvaakin. Tuntuu todennäkösesti ihan eri autolta kun pistät 3s:n 2s:n tilalle. =)

Eli siis nopari ja moottori kestää korkeamman jännitteen? Tarviiko noparille tehdä jotain säätöjä, jos vaihtaa isompijännitteisen akun?

Noita pinjoneita mulla onkin tossa mukava kasa. Pitää vaan luntata ohjekirjasta tuo moottoripukki asetukset.
Tossa oli 58T ratas kiinni. Mukana olis 55T varmaan sen vois kansa heittää yhdessä pienemmän pinjonin kanssa?

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3051 : 11.07.11 - klo: 18.09 »
Löytyykö sulta ohjekirjaa säätimeen? Sitä voit etsiä LRP:n sivuilta: http://www.lrp.cc/en/products/product-archiv/electronic-speed-controls/

Todennäköisesti tuo säädin on speksattu joko max 2S lipolle (7,4V) tai 7 nimhille (8,4V) eli ei kestä 3S lipoja.

Poissa ripa_k

  • TamUA
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3052 : 11.07.11 - klo: 18.18 »
Moottori lienee 13.5 lankainen tätä sarjaa
http://www.teamnovak.com/products/brushless/sspro_motors/index.html

Eli suht mieto.
Tuohon nopeudensäätimelle pitää  sitten laittaa tuuletin jos kireitä koneita vaihtaa.


Edit: sprawlille vinkiksi että kannattaa tietää hieman laitteista mihin suosittelee 3S akkuja ettei toisen laitteet pala.
Risto Koskinen
Jarru on vauhdin surma

Poissa Mitza

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3053 : 11.07.11 - klo: 18.21 »
Ei löydy ohjekirjaa, ja noparissa ei lue mitään muutakuin tuo merkki LRP.

Eli jos vain moottorin päivittäisi, niin mitä suosittelisitte hobbykingin valikoimista? Kun sieltä tilauksen teen jokatapauksessa.

Myyjä sanoi että noparin "pitäisi" kestää 3.5t moottori. Siinävaiheessa noi oli vielä mulle hepreaa ja saattoi mennä vähän asioita ohi korvien :)


Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3054 : 11.07.11 - klo: 18.32 »
Joku tuollainen olisi varmaankin kirein kone mitä kokeilisin säätimellä kun siitä ei ole sen tarkempaa tietoa: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__16022__HobbyKing_X-Car_5.5_Turn_Sensored_Brushless_Motor.html

Poissa Mitza

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3055 : 11.07.11 - klo: 19.28 »
Jees. Näillä mennään sitten. Toi motti lähtee huomenna tilaukseen. Tilaan samalla 2.4ghz radio / vastari paketin. Mietin vaan, että olisko tota vakio ohjaus-servoa mitään syytä päivittää? Kun ohjaukseenkin on tulossa kaikki osat alumiinista.

Katonko vain jotain akkua missä on yli 35c purkuvirta, vai onko syytä katsoa vieläkin parempaa?

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3056 : 11.07.11 - klo: 19.49 »
Katonko vain jotain akkua missä on yli 35c purkuvirta, vai onko syytä katsoa vieläkin parempaa?

Ilmoitettu C arvo ei kerro sit koko totuutta. Asiaan vaikuttaa myös:
- valmistaja, eri valmistajat tekevät eri laatuisia akkuja
- paljonko C luvussa on valehdeltu, moni valmistaja lisää 10-40C specseihin jotta ne myyvät paremmin
- akun kapasiteetti, purkuvirta= C*Ah=A

EDIT: mAh -> Ah eli jätetään millit pois vaikka sitä yleensä lukee akuissa.
« Viimeksi muokattu: 11.07.11 - klo: 20.10 kirjoittanut goos »
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3057 : 11.07.11 - klo: 20.22 »
Noita pinjoneita mulla onkin tossa mukava kasa. Pitää vaan luntata ohjekirjasta tuo moottoripukki asetukset.
Tossa oli 58T ratas kiinni. Mukana olis 55T varmaan sen vois kansa heittää yhdessä pienemmän pinjonin kanssa?
Eikös TT-01 ole sellainen auto, jossa se moottori ei liiku ollenkaan, vaan spurrille on olemassa aina 1 pinioni, jonka kanssa se sopii? Ja muistaakseni siihen saa kolme spurria ja siten kolme pinionia. Eli, kun laitat kiinni suurimman spurrin ja pienimmän pinionin, niin se lyhin välitys on siinä ja siitä se ei helpolla lyhene.

EDIT: Eli näinhän se meni:
http://rc10.fi/index.php?topic=26065.msg489690#msg489690
« Viimeksi muokattu: 11.07.11 - klo: 20.30 kirjoittanut pijokela »
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Mitza

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3058 : 12.07.11 - klo: 18.07 »
Elikkäs tänään tuli nuo "tuning" osat. Tilailin vähän osia varastoon ja "kokeiluun" Kun kokeilemalla kerran oppii.
Tuossa kuvassa näkyy noi kaksi diffiä. Tuo lappu kertoo mikä on edessä jo valmiiksi kiinni. Eli One way unit.
Kumman noista pistän taakse kiinni, ja millätavoin auto käyttäytyy niillä verrattuna vakioon?




Ja heitänkö noihin kaikkiin rattaisiin vaseliinia? Vai laitetaanko sitä vain spurriin ja pinioniin vai pelkästään bevel pinion geariin? Tuon vaseliinin kuulin ihan RC kauppiaalta, kun yritin ostella ratasrasvaa.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3059 : 12.07.11 - klo: 18.27 »
Laita spooli eteen (tai oneway mutta pakkauksessasi on kyllä spooli) ja taakse tasauspyörästö (eli diffi).