Kirjoittaja Aihe: kokemuksia harjattomista moottoreista!  (Luettu 612238 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Danger

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #180 : 31.12.05 - klo: 21.28 »
Savagessani on nyt Lehner Basic-XL-4200 moottori, WarriorCar 9920 säädin ja Kokam 7,4V 6400mAh akkuja kaksi rinnana (2s2r). Auto liikkuu todella hienosti, mutta jos haluaisin lisää huippunopeutta niin kumpaa suosittelette:

1. Välitysten muuttaminen, mutta akkujen pitäminen ennallaan. Huippunopeus kasvaa, mutta mahtaako kiihtyvyys kärsiä paljon?

2. Kolmas kenno sarjaan akkupakettiin, jolloin moottori kiertää enemmän. Moottori ottaa virtaa myös enemmän ja ajoaika lyhenee, mutta lyheneekö merkittävästi?

Tietenkin välitysten muuttaminen ja kennin lisääminen yhtä aikaa voisi olla tehokkain ratkaisu, mutta yritän ensin päästä selvyyteen näiden harjattomien systeemien ja LiPojen käyttäytymisestä.
- Savage brushless. RC18T brushless.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #181 : 31.12.05 - klo: 21.39 »
Lainaus käyttäjältä: "Danger"
Savagessani on nyt Lehner Basic-XL-4200 moottori, WarriorCar 9920 säädin ja Kokam 7,4V 6400mAh akkuja kaksi rinnana (2s2r). Auto liikkuu todella hienosti, mutta jos haluaisin lisää huippunopeutta niin kumpaa suosittelette?


Jos moottori ei pahemmin lämpiä, pidennä välitystä (Sen on myös halvin tapa).......
Pidät vain huolen ettei 100c lähesty, joku 60c-70c on vielä hyväksyttävissä...
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa puzzle

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #182 : 06.01.06 - klo: 20.47 »
Lainaus käyttäjältä: "puzzle"
Eli, warrior 9920/3bec säädin ja oops :shock:


No, ongelma ratkesi kun BK-Electronicks lähetti väärän säätimen "70A".

Ja jos nyt ketään kiinnostaa nähdä miten se meni niin...n.2min pätkä pelleilystä löytyy tuolta.
http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=71315
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #183 : 08.01.06 - klo: 19.53 »
Jes... tätä olenkin odottanut, Castle Creations on julkaissut Mamba Max setin myös 1/10 autoille. http://www.castlecreations.com/products/mamba_max.html
Sekä Mamba Monster Max setin monster truckeille. http://www.castlecreations.com/products/mamba_monster_max.html
Toivottavasti näitäkin saadaan tulevaisuudessa Sabelta........
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #184 : 09.01.06 - klo: 22.39 »
Myöskin ALIGN on julkaissut harjattomia moottoreita että säätimiä autoille, hintakaan ei ole paha, alle 92€ setti (Moottori + säädin).
Tosin tehoissa 6 kennolla liikutaan vähän yli 200W tuntumassa, mutta jos hintaa katsoo niin kannattaakin jo miettiä ostaakko esim 16 lankainen ja harjallisen säädin koska samaan hintaan alkaa saada harjatonta (Ja tehoa on enemmän sekä varsinkin ajo aikaa).
http://www.align.com.tw/shop/index.php?cPath=22_73&language=en

Ainakin Hobbylinna ja Sabe myy ALIGN:in harjattomia moottoreita........
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #185 : 09.01.06 - klo: 22.46 »
Moi
Tarviiko harjattomissa sorvata kollektoria? :roll:

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #186 : 09.01.06 - klo: 22.53 »
Lainaus käyttäjältä: "tumppi91"
Moi
Tarviiko harjattomissa sorvata kollektoria? :roll:

Niissä ei ole kollektoria eikä hiiliä, eli ei. ;)
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #187 : 09.01.06 - klo: 22.57 »
Eli ainoa kuluva osa on mikä?
Laakeri :lol: ?

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #188 : 09.01.06 - klo: 22.59 »
Lainaus käyttäjältä: "tumppi91"
Eli ainoa kuluva osa on mikä?
Laakeri :lol: ?


Juuri niin.....
Sehän näissä harjattomissa parasta onkin, moottorit on liki huoltovapaita (Laakereita lukuunottamatta).
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #189 : 09.01.06 - klo: 23.03 »
Paljonko on suurinpiirtein harjattoman elin ikä? Jos laakerin aina vaihtaa ku se on kulunu. :roll:

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #190 : 09.01.06 - klo: 23.16 »
Lainaus käyttäjältä: "tumppi91"
Paljonko on suurinpiirtein harjattoman elin ikä? Jos laakerin aina vaihtaa ku se on kulunu. :roll:


Sitä on vaikea määritellä, vanhimmat harjattomat lennokin moottorini ovat noin 5v ja edelleen uudenveroisessa kunnossa (Ei edes laakerin vaihtoa ole tarviinut suorittaa, tosin ei ilmassa pahemmin hiekkaakaan ole).
Eli taitaa harjattoman elinikä olla enemmänkin ulkoisista tekijöistä kiinni....
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #191 : 18.01.06 - klo: 09.24 »
Onko muuten kukaan tutkinut, toimiiko LRP:n ja Novakin moottorit ja säätimet ristiin. Periaatteessa sensorijohdoissa pitäisi kulkea samaa tietoa. Minulla ei kuitenkaan ole LRP:n säädintä tai moottoria, joten itse en ole pystynyt asiaa testaamaan tai selvittämään. En myöskään muista törmänneeni tietoon netissä. Ja kuinka paljon LRP ja Novak ovat optimoineet noparinsa softaa juuri omalle moottorilleen.

Muutama viikko sitten tosin ajelin Hackerin autosäätimellä (sensoriton) ja Novakin (sensorillinen) moottorilla ja vertasin sitä Lehnerin (sensoriton) moottoriin. Näiden moottorien välillä ei ollut käyttäytymisessä mitään merkittävämpää eroa. Eli perusrakenteeltaan Novak taitaa olla muidenkin harjattomien moottorien tasolla, vaikka sinne onkin tungettu ne sensoritkin.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #192 : 18.01.06 - klo: 12.40 »
Itse olen ajanut nyt jonkin verran Novakin GTB:llä ja 5,5t koneella. Kone näyttää päällisin puolin samalta kuin LRP:n/Reedyn mutta siitä ei löydy ilmeisesti ennakon säätöä?

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #193 : 18.01.06 - klo: 12.55 »
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
Itse olen ajanut nyt jonkin verran Novakin GTB:llä ja 5,5t koneella. Kone näyttää päällisin puolin samalta kuin LRP:n/Reedyn mutta siitä ei löydy ilmeisesti ennakon säätöä?

Ei ole ennakonsäätöä, mutta se "mukautuu automaattisesti" välitysten- ja ajotavan mukaan.... (termi varmaan väärä)

Kokemuksemme on, että "aika tiuha" välitys kun on, niin paras "potku" löytyy silloin.... ja eniten muistuttaa harjallista.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #194 : 18.01.06 - klo: 13.10 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Onko muuten kukaan tutkinut, toimiiko LRP:n ja Novakin moottorit ja säätimet ristiin. Periaatteessa sensorijohdoissa pitäisi kulkea samaa tietoa. Minulla ei kuitenkaan ole LRP:n säädintä tai moottoria, joten itse en ole pystynyt asiaa testaamaan tai selvittämään. En myöskään muista törmänneeni tietoon netissä. Ja kuinka paljon LRP ja Novak ovat optimoineet noparinsa softaa juuri omalle moottorilleen.


Varmaksi en osaa sanoa, mutta ROAR on määritellyt sensorillisten harjattomien kaapeloinnin liittimen nasta järjestysta, väritystä myöten. http://www.roarracing.com/pdfs/2005rules3.21.05.pdf
Jotenka uskosin että kävisivät ristiin (ainakin kaapeloinnin osalta).....
Niinpä niin, ROAR sääntö on tehty niin kuin vähän pelkäsinkin, vain ja ainoastaan Novakin (sekä niiden sukulaisten) tähden, vai miltä kuullostaa että kannun minimimitan pitää olla 50mm (500 kokoluokka), mutta roottorin (Magneetin) 27mm!
Käytännössä tuo tarkoittaa että on valmistettava 300 kokoluokan harjaton 500 kokoluokan kannuun, eli säännöillä on varmistettu että tällä hetkellä vain Novakin (Ja sen sukulaisilla) saa ajaa kilpaa.
Sanonko mistä tuollainen "monopolisääntö" on.....
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #195 : 18.01.06 - klo: 13.21 »
Tuota nykyistä ROARin ja EFRAn harjattomien moottorien sääntöä tehtiin sellaisella ohjeistuksella, että sääntöjen mukaisen moottorin tulisi vastata ominaisuuksiltaan noi 11-kiekkaista hiilikonetta. Tämä selittää paljon...

Nyt on kuitenkin huomattu, että tämä ei välttämättä ollut kovin fiksua ;). Kesäkuuhun mennessä EFRAn piirissä on tarkoitus saada valmiiksi ehdotus uudesta säännöstä harjattomille koneille. Tämä sääntö sitten joko hyväksytään tai hylätään tämän vuoden EFRA AGM:ssä.

Uskoisin myös, että EFRA tekee asiassa yhteistyötä IFMARin kanssa.

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #196 : 18.01.06 - klo: 13.27 »
Mikä estää muidenkin valmistajien valmistamasta ROAR-säännöissä määriteltyä moottoria? Voihan sitä kannua kasvattaa vaikka kiinteillä jäähdytyselementeillä tms. Raja oli varmaankin vain vedettävä johonkin. Eikä se nyt mitenkään ihmeellistä olisi, että säännöt muuttuisi jollain aikavälillä. Onhan näin käynyt ennenkin. Kun vielä ottaa huomioon harjattomien tuoreuden autopiireissä sääntöjen päivittyminen on vähintäänkin todennäköistä.

Samalla logiikalla voisi sanoa, ettei nykyiset harjallisten säännötkään ole hyvät. Ei tuo nykyinen rakenne välttämättä ole se kaikista optimaalisin, kivoin, kaunein jne. Näillä säännöillä kuitenkin eletään ja valmistajat tekevät sääntöjen mukaisia moottoreita.

Mielestäni huvittavin kohta on kuitenkin noissa ROAR-säännöissä tuo hintaraja. Toisaalta tämä edes hieman rajoittaa harrastuksen kustannuksia. Laittais samalla kaikille osille hinnat, jotka ovat vähintäänkin kohtuulliset. Tulisi valmistajillekin melkoista optimointia.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #197 : 18.01.06 - klo: 13.49 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Mikä estää muidenkin valmistajien valmistamasta ROAR-säännöissä määriteltyä moottoria? Voihan sitä kannua kasvattaa vaikka kiinteillä jäähdytyselementeillä tms. Raja oli varmaankin vain vedettävä johonkin. Eikä se nyt mitenkään ihmeellistä olisi, että säännöt muuttuisi jollain aikavälillä. Onhan näin käynyt ennenkin. Kun vielä ottaa huomioon harjattomien tuoreuden autopiireissä sääntöjen päivittyminen on vähintäänkin todennäköistä.

Samalla logiikalla voisi sanoa, ettei nykyiset harjallisten säännötkään ole hyvät. Ei tuo nykyinen rakenne välttämättä ole se kaikista optimaalisin, kivoin, kaunein jne. Näillä säännöillä kuitenkin eletään ja valmistajat tekevät sääntöjen mukaisia moottoreita.


No ei periaatteessa mikään, olen kyllä Lehnerillekkin maininnut ko asiasta (ROAR ja EFRA säännöitä), ymmärrän kyllä ettei heilläkään ole kiinnostusta valmistaa moottoreita noilla spekseillä.
Sääntö "haisee pahasit" siksi että kannun pitää olla iso, jos minimikannun mitaksi olisikin laitettu tuo 300 kokoluokka (Jonka kokoinen moottori käytännössä on esim Novakissa) olisi sääntöjen mukaisia moottoreita markkinoilla monia kymmeniä, jos ei jopa satoja.
Esimerkkinä ostin juuri kopteriin Het-Rc 300 kokoluokan moottorin, max 375W tehoisen, hintaa 62€! http://lennokit.net/viewtopic.php?t=9982

Totta että kannun voisi kasvattaa, hiilariputkella esim, säännöissähän ei määrätä muistaakseni että kannun tarvisisi olla umpinainen.  :mrgreen:
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Lusikka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #198 : 18.01.06 - klo: 21.08 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Onko muuten kukaan tutkinut, toimiiko LRP:n ja Novakin moottorit ja säätimet ristiin. Periaatteessa sensorijohdoissa pitäisi kulkea samaa tietoa. Minulla ei kuitenkaan ole LRP:n säädintä tai moottoria, joten itse en ole pystynyt asiaa testaamaan tai selvittämään. En myöskään muista törmänneeni tietoon netissä. Ja kuinka paljon LRP ja Novak ovat optimoineet noparinsa softaa juuri omalle moottorilleen.

Mulla on käytössä Lrp ja Novakin 6,5 ristiin. Signaali häviää matolla ajettaessa vastarista, mutta se saattaa johtua spektrumista (isompaa konkkaa vaan). Ei muita ongelmia ole ollut.
XXX-4 / XXX-CR

Poissa ChrLi

  • Tulokas
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #199 : 19.01.06 - klo: 10.06 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Onko muuten kukaan tutkinut, toimiiko LRP:n ja Novakin moottorit ja säätimet ristiin. Periaatteessa sensorijohdoissa pitäisi kulkea samaa tietoa. Minulla ei kuitenkaan ole LRP:n säädintä tai moottoria, joten itse en ole pystynyt asiaa testaamaan tai selvittämään. En myöskään muista törmänneeni tietoon netissä. Ja kuinka paljon LRP ja Novak ovat optimoineet noparinsa softaa juuri omalle moottorilleen.
sensoritkin.


Minäkin olen ajannut LRP Sphere ja SS5800 yhdistelmää ja hienosti toimisi... mielestäni jopa paremmin mattoradalla kuin Sphere & Neo 3* koska SS5800 vääntää enemmän (vaikka vaihdoin 4 hammasta pienempään pinioniin Neolle) ja Neon vauhtia ei kuitenkaan pääse hyödyntämään pienessä jumppasalissa. Lisäksi SS5800 kone kävi viileämpänä ja sillä ajoi kauemmin kun se ei ollut niin "kireä".

Eli Novakin ja LRPn/Reedyn/Nosramin harjattomat toimivat hienosti ristiin (kannattaa kuitenkin katsoa ettei heitä liian "kireä" konetta esimerkiksi Novakin SS säätimelle joka vissiin kestää vain 8,5 lankaista ja enemmän).

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #200 : 19.01.06 - klo: 11.59 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
Tuota nykyistä ROARin ja EFRAn harjattomien moottorien sääntöä tehtiin sellaisella ohjeistuksella, että sääntöjen mukaisen moottorin tulisi vastata ominaisuuksiltaan noi 11-kiekkaista hiilikonetta. Tämä selittää paljon...

Nyt on kuitenkin huomattu, että tämä ei välttämättä ollut kovin fiksua ;). Kesäkuuhun mennessä EFRAn piirissä on tarkoitus saada valmiiksi ehdotus uudesta säännöstä harjattomille koneille. Tämä sääntö sitten joko hyväksytään tai hylätään tämän vuoden EFRA AGM:ssä.

Uskoisin myös, että EFRA tekee asiassa yhteistyötä IFMARin kanssa.


Toivottavasti muuttavat tuota kannun minimi mittaa ainakin, sillä sääntökohdalla on tahallaan suljettu muiden valmistajien harjattomat sääntöjen ulkopuolelle (Novak kumppaneineen on tainnut tarjota muutakin kuin kahvit ko sääntökohdan johdosta).
Muutakaan selitystä ei löydy tuolle säännölle että 300 kokoluokan kone on valmistettava 500 kokoluokan kannuun.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #201 : 19.01.06 - klo: 13.38 »
Veikkaisin, että 500 kokoluokka säilyy, sillä autot on suunniteltu sen kokoisille koneille. Menisi nimittäin kaikki kilpa-autot uusiksi, jos moottorin kokoa pienennettäisiin. Mutta eihän sitä koskaan tiedä...

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #202 : 19.01.06 - klo: 13.56 »
Voisihan sitä tulla moottorin mukana adapteri 500-kokoluokan kiinnitystä varten. Näin on esim. Mtroniksin sporttitason moottorissa.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #203 : 19.01.06 - klo: 13.57 »
Kyllä, mutta pienempi moottori mahdollistaisi rakenteiden optimointia aika rankasti. Eli käytännössä pitäis autot tehdä uusiksi, jos haluisi pärjätä.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #204 : 19.01.06 - klo: 14.10 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
Veikkaisin, että 500 kokoluokka säilyy, sillä autot on suunniteltu sen kokoisille koneille. Menisi nimittäin kaikki kilpa-autot uusiksi, jos moottorin kokoa pienennettäisiin. Mutta eihän sitä koskaan tiedä...


No en nyt sentään sitä tarkoittanut että kaikkien kannujen kokoa pienennettäisiin, minimikoko vain poistettaisiin.
Harjallisille koneillehan ei ole koskaan säännöissä ollut kannun minimimittaa, nyt harjattomien kohdalla se yht äkkiä onkin sääntöihin ilmestynyt, tästä kun laskee 1 + 1 ymmärtää liki jokainen mistä asiasta on kyse (Kuka parhaat pullakaffeet on komitealle tarjonnut). ;)
Ainahan on helppo sovittaa pienempi moottori isomman tilalle, ei tarvitse tehdä kuin soviterengas, ja onhan noita mambojakin laitettu 540 kokoisten koneiden tilalle.

EDIT.
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
Kyllä, mutta pienempi moottori mahdollistaisi rakenteiden optimointia aika rankasti. Eli käytännössä pitäis autot tehdä uusiksi, jos haluisi pärjätä.

Ei se mitään muutoksia autoon tarvitse, motti menee heittämällä paikoilleen, vilkases alla oleva kuva.....
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #205 : 19.01.06 - klo: 14.24 »
Mr Cale on kyllä oikeassa. Kyse ei siis ollut pakosta vaan kaanattavuudesta. Jos esim. 300-sarjan harjattomat koneet olisivat sallittuja, autojen rakenne muuttuisi radigaalisti. Mm. painopistettä voitaisiin laskea huomattavasti, jolloin auton kilpailukyky paranisi huomattavasti. Eli käytännössä tämä tarkoittaisi sitä, että menestyäkseen on hankittava uusi auto ja kone.

Poissa puzzle

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #206 : 19.01.06 - klo: 17.07 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Mr Cale on kyllä oikeassa. Kyse ei siis ollut pakosta vaan kaanattavuudesta. Jos esim. 300-sarjan harjattomat koneet olisivat sallittuja, autojen rakenne muuttuisi radigaalisti. Mm. painopistettä voitaisiin laskea huomattavasti, jolloin auton kilpailukyky paranisi huomattavasti. Eli käytännössä tämä tarkoittaisi sitä, että menestyäkseen on hankittava uusi auto ja kone.


Täytyy sen verran tähän väliin mainita, että jos ns.piirien ulkopuolista "yleisöä/katsojia" halutaan jatkossa paikalle kisoihin...niin ne tulee katsomaan aina sitä nopeinta kalustoa? Eli joku "F1" laji pitäisi mielestäni olla.

Poikkeuksia ei juuri ole, no ehkä naisten tennis kuitenkin? :oops:
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #207 : 20.01.06 - klo: 08.51 »
Novak julkaisi oman 4,5R moottorinsa. Onkohan nyt harjattomienkin puolella riittävän tehokas moottori uhkaamaan harjallisten asemaa?

http://teamnovak.com/password/nov_pic/sec_page/photos/3404_Velociti4.5_1000px.jpg

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #208 : 21.01.06 - klo: 10.56 »
Lainaus käyttäjältä: "puzzle"
Lainaus käyttäjältä: "puzzle"
Eli, warrior 9920/3bec säädin ja oops :shock:


No, ongelma ratkesi kun BK-Electronicks lähetti väärän säätimen "70A".

Ja jos nyt ketään kiinnostaa nähdä miten se meni niin...n.2min pätkä pelleilystä löytyy tuolta.
http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=71315


Ei mitään järkeää noissa tehoissa kuin auton suoritus kyky ei anna periksi (ja myös kuskin). Miksi tuossa autossa ei voida pudottaa tehoa niin silloin saisi jopa ajettavan auton.
No onhan se kiva että sutii niin siitähän naapurin pikku pojat innostuu.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #209 : 21.01.06 - klo: 16.49 »
No, välillä on kiva vain driftailla kuivalla asfaltilla, renkaat oikeasti savuten. Sitten kun haluaa ajaa oikeasti radalla, ainakin minä säädän tehot pidon mukaan. Eli, mitäpä se haittaa, että joskus joku innostuu leikkimäänkin tehoilla, kun niitä on saatavilla?
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg