Kirjoittaja Aihe: kokemuksia harjattomista moottoreista!  (Luettu 611629 kertaa)

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1560 : 12.03.09 - klo: 16.41 »
Ja pitäkää mielessä noitten lipoakkujen iso kyykkääminen kylmänä!
NiCD aikoinaan lämmitti ittensä toimivaksi käyttämällä, mutta liposta ei piikkiä tule ku puolet miinusasteisena..ja pullistuu pilalle väkisten yrittäessä!
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa hekekorte

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1561 : 12.03.09 - klo: 17.56 »
ot
« Viimeksi muokattu: 27.07.10 - klo: 19.18 kirjoittanut hekekorte »
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1562 : 12.03.09 - klo: 18.15 »
Eihän tohon tartteta kun puhdasta perus fysiikkaa. F=ma eli jos haluat kiihdyttää tai pysäyttää autoa niin silloin tosissaan tarttee eniten poweria. Tuli se sitten sähkömoottorista tai polttomoottorista
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa hekekorte

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1563 : 12.03.09 - klo: 19.35 »
ot
« Viimeksi muokattu: 27.07.10 - klo: 19.17 kirjoittanut hekekorte »
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

Poissa oilburner

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1564 : 13.03.09 - klo: 00.17 »
niin juu kiitoksia epäselventävistä vastauksista moottorihommassa:) ehkä se on mun parempi käyttää muitten hyväksi toteamia systeemejä ettei tuu pahoja pettymyksiä. Itse olen sähköasentaja noin työn puolesta että watit ja amppeerit ynnä voltit on jotenki tuttuja mutta rc kone jutut on melko hämmentäviä.

ja asiasta kuudenteen onko kukaan kokellu miten speed passion exige 1.1 ja jr kone kestää kovia voltteja?? omaa konetta(joka heräs henkiin parin päivän kuoleissa olon jälkeen) kuritin tänään 14.4 voltilla eikä se tuntunut olevan moksiskaan ja tuntui vaan käyvän kylmempänä mitä kovempää ajettiin. onhan nää vähän takapihasudittelijan laitteita mutta hauskaan on ollu kuitenkin...

Poissa oilburner

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1565 : 15.03.09 - klo: 19.32 »
Morjensporjens. Piti oikein kirjautua ja kysästä viisammilta. Elikkäs olen suditellu takapihalla 2wd crossilla missä on speed passion exige 1.1 combo sillä jr moottorilla. Hyvin on pärjänny. No nyt kumminkin se rupesi rykimään ja kakistelemaan niin ostinpa uuden kun halvalla sain. Eli nosramin evil/dragon 9.5:sen. Kysymys kuitenkin kuuluu että ovatko nämä tosiaankin saman tehoisia kun kummastakin sanotaan että vastaavat 17 lankaista hiilellistä vaikka kv luvut ja wattimäärät ei täsmää? Nosram 4700kv/200w ja speed jr 3000kv/135w. Ihmetyttää vaan näin amatööriä kun luulin saavani hieman tehokkaamman paketin...

Itse itselleni vastaten: Ihan samanlainen mopokone se on dragoni. Pinta "kaasulla" ehkä hereempi. Ja huippukierroksissa en huomannu juurikaan eroa vaikka kv luvun mukaan pitäis kiertää kymppitonni enempi. Enemmän oli iloa jr combosta koska kestää kovempiä jännitteitä. Eli mainospuheita ovat watit ja kv luvut. Pitäis olla näihinkin oma dyno että sais numerot paperille...

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1566 : 15.03.09 - klo: 21.55 »
Näinhän se on. Itsekin huomasin melkoisen eron kun vaihdoin E-Maxxiin 30,- moottorin tilalle 300,- moottorin...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1567 : 16.03.09 - klo: 01.11 »
Eli mainospuheita ovat watit ja kv luvut. Pitäis olla näihinkin oma dyno että sais numerot paperille...

Juurikin näin, kv arvo mitataan ilman kuormaa ja kv arvoon vaikuttaa myös millä ennakolla mittaus tehdään (suuremmalla ennakolla saadaan suurempi lukema, se pystyykö ajossa käyttämään maksimaalista ennakkoa onkin sitten eri juttu)....
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa RCl

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1568 : 23.03.09 - klo: 20.07 »
onkos noista "feigao kopioista" koekmuksia, eli noista Hobbycityn KD moteista?
hieman on ajateltu joitan S-kokoista 4000-5900kv mottia pedeen, akkuna 2/3S lipo.
vai voisko pedeen laittaa jopa L-kokoisen motin? taitaa tulla liian takapainoinen.

esim. tämä-> http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6667 ( tai pienempi kv, riippuu kumpaa akkua laitan tilaukseen).

tuon kaveriksi olen miettinyt Supersimple 70A / 100A noparia, ja tuohon vielä joku UBEC mutta mikä? (mitään kokemuksia ei näistä ole).

käykö tämä UBEC? -> http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6233
traxxas stampede|X-ray T2 `007

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1569 : 23.03.09 - klo: 20.48 »
Todennäkösesti tällä viikolla tulee kokemuksia spedestä johon laitoin feigao L koneen. Eipä oo painossa eroa kuin muutama kymmenen gr:maa normi 540 s koneeseen. Lehneriin on sitten jo reilu ero painossa.

Perää hieman jäykemmäksi, niin on painoeroa kompensoitu sillä jo. Puskurikin on eteen työnalla, mut ei varmaan ensi testeihin kerkeä valmistua. Ja on sen verran jämäkkää, et se viimeistään poistaa moottorin tuoman paino ongelman jos ongelmaa edes on.
« Viimeksi muokattu: 23.03.09 - klo: 21.41 kirjoittanut Habaku »
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1570 : 23.03.09 - klo: 21.32 »
onkos noista "feigao kopioista" koekmuksia, eli noista Hobbycityn KD moteista?
hieman on ajateltu joitan S-kokoista 4000-5900kv mottia pedeen, akkuna 2/3S lipo.
vai voisko pedeen laittaa jopa L-kokoisen motin? taitaa tulla liian takapainoinen.

esim. tämä-> http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6667 ( tai pienempi kv, riippuu kumpaa akkua laitan tilaukseen).

tuon kaveriksi olen miettinyt Supersimple 70A / 100A noparia, ja tuohon vielä joku UBEC mutta mikä? (mitään kokemuksia ei näistä ole).

käykö tämä UBEC? -> http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6233

Kannattais harkita L-koon moottoria, kun ei autokaan mikään ihan turistin luokkaa ole painossa.
Akuksi 3S ja koneeksi pienempi kv-lukuinen moottori, vaikka 08L 3000kv, se kiertää jo 33300rpm 3S pakalla, tietysti tuolla 4000kv moottorilla pääsis kovempaa.
Eikä olis huono vaihtoehto XL-koon kone ja 4S lipot, painoa tulis lisää, mutta pysyis tavarat viileenä ja ajoaikaa pitäis olla ihan hyvin. Noh ehkä se on vähän turhan raju setti jo...
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa RCl

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1571 : 23.03.09 - klo: 22.35 »
onkos noista "feigao kopioista" koekmuksia, eli noista Hobbycityn KD moteista?
hieman on ajateltu joitan S-kokoista 4000-5900kv mottia pedeen, akkuna 2/3S lipo.
vai voisko pedeen laittaa jopa L-kokoisen motin? taitaa tulla liian takapainoinen.

esim. tämä-> http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6667 ( tai pienempi kv, riippuu kumpaa akkua laitan tilaukseen).

tuon kaveriksi olen miettinyt Supersimple 70A / 100A noparia, ja tuohon vielä joku UBEC mutta mikä? (mitään kokemuksia ei näistä ole).

käykö tämä UBEC? -> http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6233

Kannattais harkita L-koon moottoria, kun ei autokaan mikään ihan turistin luokkaa ole painossa.
Akuksi 3S ja koneeksi pienempi kv-lukuinen moottori, vaikka 08L 3000kv, se kiertää jo 33300rpm 3S pakalla, tietysti tuolla 4000kv moottorilla pääsis kovempaa.
Eikä olis huono vaihtoehto XL-koon kone ja 4S lipot, painoa tulis lisää, mutta pysyis tavarat viileenä ja ajoaikaa pitäis olla ihan hyvin. Noh ehkä se on vähän turhan raju setti jo...



kyllä tuo 3S lipo ja 3000kv tai jopa 4000kv motti kuulostaa aika hyvältä. 4k motilla kierää 3s lipolla "huimat" 44000rpm, mutta pääsisihän tällä kovempaa kuin 3k motilla joten tämä 4k motti voisi olla sopiva bäshinkiin..harkintaan menee kumpaa laitetaan tulemaan.

kyllä tuo XL ja 4S menee jo ehkä hieman yli, ja painoakin tulee reippaasti lisää tollaisella setillä.
jos motti painaa jo 200g enemmän ja akku myös sen 200g, joten voisin sanoa että 500grammaa tulisi painoakin.
mutta ehkä tämä video keroo 1000kv XL:län ja 4S lipon "tuomion" ->
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CxShibUkAWI&feature=related[/youtube]
traxxas stampede|X-ray T2 `007

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1572 : 23.03.09 - klo: 22.44 »
kyllä tuo 3S lipo ja 3000kv tai jopa 4000kv motti kuulostaa aika hyvältä. 4k motilla kierää 3s lipolla "huimat" 44000rpm, mutta pääsisihän tällä kovempaa kuin 3k motilla joten tämä 4k motti voisi olla sopiva bäshinkiin..harkintaan menee kumpaa laitetaan tulemaan.
Jos haluaa ajaa eikä leikkiä niin auto pysynee paremmin hanskassa jos ei kierrä älyttömiä. Huippunopeuttakin saa riittämiin kevyemmällä setillä. 3000kv~ L-konetta kannattaa ehdottomasti harkita kiertää jo hyvin 3S:llä ja välityksillä voi tehdä loput. S-kokoisella koneella auto kulkis kans. Itellä oli Slashissä 540S 3000kv ja 3300kv. Vauhtia oli ihan riittämiin ja ajoaikaa vähintään riittävästi.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1573 : 24.03.09 - klo: 16.10 »
Jestas, että tuo on hirveen näkönen ajettava...  :undecided:

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1574 : 26.03.09 - klo: 16.22 »
kysytään nyt tässäkin topicissa että onko mitenkään mahdollista selvittää onko tuo minun vxl motti muuten ehjä kun magneetti siitä halkesi useampi viikko sitten?
nopeasti katsottuna se näyttää olevan ehjä sisältä, ei ainakaan käämilankoja näytä poikki olevan.

tuollainen se on sisältä:
(kuva ei ole omasta motista mutta näyttäisi täysin samanlainen olevan sisältä.)


Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1575 : 26.03.09 - klo: 17.35 »
Jos ei näy mitään jälkiä käämeissä, että olisi ottanut kiinni, niin uutta roottoria vaan paikalle, niin pitäis lähteä toimimaan.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa crazy man

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1576 : 26.03.09 - klo: 19.53 »
Joo katoin iha samaa et aika hirveen näköme ajaa :shock: Ja pysyy muute aika sukasti pystyssä.
[hpi-racing e-firestorm 10t flux]  [lrp 5300mah 2s lipo] [graupner ultramat 14] [traxxas stampede] [hong nor x-10e]

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1577 : 26.03.09 - klo: 22.13 »
heitämpä tähän väliin kymysyksen. onko kenelläkään kokemuksia team orionin experience paketista?? se on siis combo paketti. tuossa on viiminen MOOTTORI: http://www.kyosho.fi/optionparts.aspx?ArtNr=01.30861T2&OptTyp=OpMotEl

ja tässä ensimmäinen NOPARI: http://www.kyosho.fi/optionparts.aspx?ArtNr=01.30861T2&OptTyp=OpElektronik
« Viimeksi muokattu: 27.03.09 - klo: 16.57 kirjoittanut jiksu »
-tauolla-

Poissa Miika.laurila

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1578 : 27.03.09 - klo: 17.55 »
Nyt tuli tämmönen onkelma...

Miten saadaan tietoon koneen ottama ampeerimäärä? Hieman tutkiskeltuani asiaa, löysin tälläisen kaavan:  watit/voltit=ampeerit
Tällä tavalla sain tästä koneesta 2S(7.4v) lipolla vastaukseksi n.78 ampeeria.

Olenko ihan hakoteillä,vai lasketaanko se todellakin noin yksinkertaisesti?

Ps. Ois varmaan löytynyt haulla vastaus, mutta en keksinyt sopivia hakusanoja  :lol: Ja sivu josta löysin kaavan: *klik*

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1579 : 28.03.09 - klo: 13.58 »
Ei se ihan helppoa ole laskea tuota moottorin ottamaa virtaa, kun siihen todelliseen lukuun vaikuttaa monta tekijää, mutta päästään aikas lähelle kuitenkin.
Tarkempaan laskuun kaava: http://rc10.fi/index.php?topic=33335.msg305185#msg305185
Tässä tapauksessa pääset kuitenkin aikas lähelle kun lasket watit/jännite, jos tuo teho on ilmoitettu 7,4V jännitteellä, muuten ei toimi.
Nuo watit on varmasti akselilta saatava teho, eli ota hyötysuhde huomioon.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1580 : 28.03.09 - klo: 18.30 »
Joo tuo wattien ilmoittaminen on turhaa (Pelkkää myyntimiesten höpötystä) jos ampeereita ja voltteja ei ilmoiteta, esim Lehnerin Basic koneista saadaan 700W (Tosin Lehnerillä ilmoitetaan max ampeerit Basic konesarjalle).
Tuo 581W tulos on voitu saadan vaikka 4s LiPo pakalla koska sitä ei kerrota, voltit ei tapa konetta, ampeerien ylittäminen kyllä.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa LaNi5

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1581 : 28.03.09 - klo: 21.18 »
Tuon LRP:n manuaalissa kerrottiin, että teho 581W on mitattu 7.2V jännitteellä, ja hyötysuhde on 89% eli virta max. teholla on noin 581W/7.2V/0.89=90A. Akseliteho on kuitenkin momentti*kierrosnopeus. Pienillä kierosnopeuksilla moottori ottaa isomman virran jolloin momentti on isompi, kuin max. tehon kierrosnopeudella. Pienillä kieroksilla ja isoilla virroilla hyötysuhde laskee ja moottori lämpenee. Jos tämä on hetkellistä (kiihdytykset) homma OK, mutta jos jatkuvaa (liian pitkät välitykset) moottori kuumenee liikaa. Samoin säädin on kovilla.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1582 : 28.03.09 - klo: 22.04 »
LaNi5...
Eli se ilmoitettu on ilmeisestikkin sitten hetkellinen teho (Jos sitä 90A kone ei kestä jatkuvasti kuumenematta).
Lennokkipuolella harjattomissa yleensä ilmoitetaan jatkuva ampeerimäärä ja hetkellinen (Yleensä vakiintuneeksi tavaksi 30sec) joka on yleensä kaksi kertaa jatkuva teho / ampeerit (Jos ei muuta mainita).
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1583 : 29.03.09 - klo: 09.52 »
Jos ei näy mitään jälkiä käämeissä, että olisi ottanut kiinni, niin uutta roottoria vaan paikalle, niin pitäis lähteä toimimaan.

olin jo päättäny että ostan uuden roottorin ensi viikolla, mutta pisti taas miettimään kun traxxasin foorumilla jollain oli taas magneetti haljennut jo ekalla ajokerralla.
yksi asia tuntuu olevan sama aina näissä halkeamisissa, käytössä on 3s lipo.
kovin traxxas väittää että sitä voi käyttää mutta eipä näköjään voi kun magneetit paukkuu.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa Miika.laurila

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1584 : 29.03.09 - klo: 11.26 »
Onko kyseiseen moottoriin valittavissa kahdenlaisia roottoreita? Kannattaa ottaa aina se sintrattu(sintred) roottori, nuo bondatut(bonded) tuppaa hajoileen jos on vähänkään liikaa akuissa potkua.
Tosin mullakin on hajonnut turistissa yksi sintrattu roottori ekassa kiihdytyksessä vaikka oli "vain" 5 kennon ni-mh, jäi vaan akseli käteen :undecided: Mutta se nyt tais vaan olla maanantaikappale.

Ja niin, näyttäis tosiaan siltä että tuo 4.0 kone voi ottaa sen yli 100A kiihytyksissä. Mutta kyllähän toi 4100mAh,25C constant ja 35C burst pitäisi riittää.

Poissa Juho-M

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1585 : 29.03.09 - klo: 11.47 »

Vaikka käämit näyttävätkin ehjiltä, niin haljennut magneetti on voinut ruopia käämien suojalakan joistain kohden pois.

Mullakin on kokemusta haljenneesta velineonin magneetista. Käytössä oli 3s lipo ja kone kiesi täydellä kaasulla ilman kuormaa(autossa renkaat ilmassa)  koska samaa taajuutta käyttänyt toinen harrastaja kaasutti omalla ohjaimellaan juuri kun olin nostanut autoni maasta. Kone tietysti meni oikosulkuun käämien vaurioiduttua ja kun kaasun anto jatkui, niin poistui tuliterästä mamba maxistakin käyttösavut.

Tästä johtuen en suosittele uuden roottorin vaihtoa koska jos käämitys on oikkarissa niin saattaapi säätimesi tuhoutua. Säästäminen väärässä kohtaa voi tuottaa isot tappiot. Aiempi tuhoutunut harjaton moottorini oli myös jollain tavoin oikosulussa ja sekin vei säätimen mennessään.

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1586 : 29.03.09 - klo: 13.11 »
eli varmempi vaihtoehto olisi ostaa ez-runin 8.5t motti.
noista vaan ei pahemmin kokemuksia ole foorumeilla.
tai on, mutta ne on aina olleet kiinni kevyissä turisteissa tai buggyissä.
jollain tuollainen oli slashissa eikä kuulemma ollut edes kunnolla lämmin kun 3s akun kanssa päästeli.
toisaalta eipä pitänyt vxl motinkaan lämmetä ja minulla se lämpeni alta 10 minsan 80 asteeseen.
taidan muutenkin siirtyä 2s akkuihin, 3s:n kanssa ei ole ollut muuta kuin jatkuvaa lämpöongelmaa vaikka miten välityksiäkin muuttaisi.

vielä kun löytäisi jostain kuinka paljon tuo 8.5 ottaa sitten virtaa niin osaisi katsella sopivaa lipotinta.
60A noparin kanssa sitä ainakin myydään joten kaipa sille sellainen akku riittää joka antaa 75A jatkuvaa ja 90A piikki.
noita kun saisi ihan kohtuu hintaan ec-powerista. 2kpl hiukan päälle 30e

olisi kivaa kerrankin saada ajaa koko kesä ilman kone ongelmia.

ja syy miksi tuo ez-run kiinnostaa on se hinta. n.40e.
ei jaksa mitään kallista ostaa kun sitten vatuttaa vaan kaksi kertaa enemmän kun motti hajoaa.

edit: mikä todennäköisyys sille on että tuossa motissa olisi käämit oikkarissa kun se kuitenkin koitti pyöriä kun kaasua annoin heti jämähtämisen jälkeen.
se jämähti siis silloin kun pidin autoa ilmassa ja vaan pikaisesti kokeilin että ohjaimen kalibrointi oli onnistunut eli ei edes puolella nopeudella silloin pyörinyt.
« Viimeksi muokattu: 29.03.09 - klo: 13.20 kirjoittanut partajeesus »
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa Juho-M

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1587 : 29.03.09 - klo: 13.36 »

olisi kivaa kerrankin saada ajaa koko kesä ilman kone ongelmia.

ja syy miksi tuo ez-run kiinnostaa on se hinta. n.40e.
ei jaksa mitään kallista ostaa kun sitten vatuttaa vaan kaksi kertaa enemmän kun motti hajoaa.

Juuri nuin minäkin ajattelin silloin kun vxl-3 nopari päästi savut ja päätin tilata ez-run 60A noparin ja ez-run 4000Kv koneen. Moni oli kehunut nuita ez-runin vehkeitä ja hinta oli huokutteleva. Ajattelin, että jos taas lykästää maanantaimallin vekotin, niin ainakin rahalliset tappiot jäävät pieniksi.

Noo.. Ez-run moottori oli vissiin valmiiksi oikosulussa ja se kärähti todella nopeasti, niinkuin ez-run 60A noparikin siinä samalla. Ajopelinä oli Stampede. Juuri tästä syystä ei jäänyt kovin positiiviset ajatukset tosta ez-runista. En myöskään lähtisi riskeeraamaan mitään laatunoparia tuollaisella moottorilla.

Tuntuu melkoiselta riskipeliltä, jos halvan kiinanmotin laittaa vaikka mamba maxin kaveriksi. Se kun saattaa viedä noparin samalla. Tiedän kokemuksesta, vuodenvaihteen tienoilla meni kolme harjatonta säädintä ja kaksi harjatonta moottoria kuuden ajokerran sisään. Ajattelin odotella että harjattomien tekniikka kehittyy luotettavammaksi, tai ainakin maanantaimallien määrä markkinoilla vähenee :azn: Siihen asti luotettavilla ja edullisilla hiilivehkeillä.

Poissa Hösö

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1588 : 30.03.09 - klo: 12.51 »
Noni. Tulipa rohkasevaa tekstiä iiziraiderista... :mrgreen:

Semmonen o matkannu meikäläiselle vajaan viikonverran ja tulikin täsä mieleen että tarviiko nuita harjattomia ajella sisään? Vai onko ihan blug-and-play?
*AXIAL 1.9" ProOpenClass/2.2" ProStock Class TOP TRUCK*
 *AXIAL 2.2" ProOpenUnlimited Class TOP TRUCK-projekti*  "Ittekkö tekkee ni saa mitä tullee..."

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1589 : 30.03.09 - klo: 13.55 »
Noni. Tulipa rohkasevaa tekstiä iiziraiderista... :mrgreen:

Semmonen o matkannu meikäläiselle vajaan viikonverran ja tulikin täsä mieleen että tarviiko nuita harjattomia ajella sisään? Vai onko ihan blug-and-play?

Per aatteessa ei tarvii ajaa sisään mitenkään. Voihan sitä toki pyöritellä hetken pienemmällä kaasulla, ei siitä ainakaan haittaa ole.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi