Kirjoittaja Aihe: kokemuksia harjattomista moottoreista!  (Luettu 611584 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1860 : 05.09.09 - klo: 14.29 »
Ei pidä paikkansa, valmistajan sivuilla lukee "Motor wires OK to shorten".
http://www.castlecreations.com/products/neu-castle_motors.html
Johtojen olisi hyvä olla saman pituisia kuitenkin.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1861 : 05.09.09 - klo: 14.40 »
Kisakuskit yleensä lyhentää johdot niin lyhyeksi kuin mahdollista eli koneen johdoissa on yleensä muutaman sentin ero pisimmän ja lyhyimmän johdon välillä. Ei ole siitä huolimatta mitään ongelmia ilmennyt.

Poissa Jagemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1862 : 05.09.09 - klo: 15.01 »
Jees, no hyvä homma että mutuiluni oli väärässä. En oikein ymmärrä kyllä että mistä moinen on päähäni pilkahtanut.. Mystistä.

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1863 : 05.09.09 - klo: 15.16 »
Elikkä kannattaako laittaa johto katki siitä kohtaa mistä haluu palan pois ja sitten katkasta pala veks ja kolvata johto taas kasaan,vai liitin isti ja päästä pala pois?
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1864 : 05.09.09 - klo: 15.24 »
Älä tee mitään turhia jatkoksia vaan katkaiset johdon päästä ja kolvaat kiinni kuten ennenkin ollut.

Poissa Youha

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1865 : 05.09.09 - klo: 15.25 »
Aina parempi mitä vähemmän liittimiä välissä. Eli kolvilla johto irti moottorista, pätkä pois ja kolvilla takas. Ja tarpeeksi leveä (4mm) ja kuuma (~450astetta) kolvi kaiken aa ja oo. ja nopea juotos jottei sensori kärähdä.
Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1866 : 05.09.09 - klo: 15.31 »
Helpommin sanottu kun tehty,nääs pitää putkaa puoli moottoria että pääse käsiksi.Ja aattelin että ottaa jostain puolivälistä piuhan katki ja pala pois ja ne piuhat taas kolvilla kiinni.
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1867 : 05.09.09 - klo: 15.46 »
Jos ne johdot on moottorissa hankalassa paikkaa niin lyhennä säätimen päästä. Sama pätee sinnekin kolvauksen suhteen eli kunnon kolvi ja lyhyt lämmitys.

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1868 : 05.09.09 - klo: 16.08 »
Itsellä tollanen 60W honkkarin kolvi,eikä parempaa ole nyt saatavissa joten sillä on pakko yrittää laittaa,muuten miten noi bulletit tulee sitten takas niihin piuhoihin?
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1869 : 05.09.09 - klo: 16.57 »
Tuollainen kone siis kyseessä: http://www.superfastrc.com/neu-castle-creations-mamba-monster-2200kv-m2200.html ?

Kutistesukat vaan pois niin selviää sullekin miten se johto on siellä kiinni (eli liittimen johdonpuoleisesta päästä lämmittämällä lähtee vanha johto pois ja lyhennetty johto päästä kuorittuna tilalle + uusi kutistesukka päälle).

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1870 : 05.09.09 - klo: 17.03 »
Juu,kyseinen kone.Juu eiköhän tosta lyhentämisestä selvitä kuhan saadan Xray nippuun =D
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1871 : 05.09.09 - klo: 17.45 »
Noiden bullet-tyyppisten liittimien kanssa olen huomannut että kaikkein parhaiten sen saa juotettua kun lämmittää sitä liitintä niin kauan että tina sulaa siihen ja pysyy hetken sulana ilman kolvia, sitten vaan tökkää johdon liittimeen ja tarvittaessa vielä hetken lämmittää liitintä että tulee kunnon liitos.
Tällä tavalla ei ainakaan kone vaurioidu kun johtoa ei tarvitse lämmitellä.

Tässä pari kuvaa tuollaisesta Medusa Research Afterburner V2 1600kv 80mm koneesta.

Koneella on ajettu aina päädyt auki, eli ei ole noita reikiä tukittu, ja ihan hyvässä kunnossa on kone vielä.
Avasin koneen että sain puhdistettua sen sisältä, ihan vedellä pesin kaikki osat, laakerit taidan vaihtaa.
Tuossa on kaikki mitä koneen sisällä on, tarkkaavaiset huomaakin että koneessa ei ole shimmejä ollenkaan.
« Viimeksi muokattu: 05.09.09 - klo: 17.52 kirjoittanut Jabe »
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1872 : 05.09.09 - klo: 17.53 »
Semisti ot:
Itse hoitelen bulletit seuraavasti:

- kolvilla tinat johdonpäähän.
- kaasupillillä liitin kuumaksi.
- kuppi täyteen tinaa.
- pillillä "sutien" syöttää johdon liittimeen.


Ja yleensä tinausta helpottaa fluxi ja ennenkaikkea puhdas kolvin kärki.
Ja vielä pistää tipan tinaa kolvin kärkeen ja sitten tarjoaa kärkeä kohteeseen, niin lämpö suorastaan hyppää kohteeseen.
/ Jere Siirilä

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1873 : 07.09.09 - klo: 10.55 »
Tais olla se että laitoin Todella pitkät välitykset huippujen testaamista varten (21/62) mutta ei päästy jk:n kiukuttelun takia leikkipuistoa pitemmälle ja ajelin siinä kaheksikkoa turhautuneena...ja kun meno hyyty noin 10min jälkeen niin niin kiuas oli tulikuuma. Ajatelin että kyllä se nyt pikkasen kestää noilla pitkillä leikkimistä mutta ei

Liian pitkät välit varmasti on sitten hajottanut koneen ja lopulta se kahdeksikon ajelu. Noi ei kestä pitkää kasin suttausta kun ne tarvii vähän viilennystäkin. Toisaalta jos revittelee pientä aluetta räväköillä kiihdytyksillä niin virtaa kulkee eniten.
« Viimeksi muokattu: 07.09.09 - klo: 11.03 kirjoittanut Qazu »
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1874 : 08.09.09 - klo: 18.05 »
Itse olen ollut todella tyytyväinen Plettenberg moottoriini, siinä jäähdytyspuhallin auttaa hitaassa ajossa. Koneen kanssa ei ole ollut lämpöongelmia kunhan vain muistaa oikean ennakon säätimestä. Tuossa kuva ko. moottorista.

http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa OzTok

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1875 : 09.09.09 - klo: 15.09 »
Moi, Onko se niinkuin parempi jos Kv määrä on esim 5700 tai jos on vaikka 2100 ?
Varmistan vain. :roll:
Janne
Associate B44 Ft. Castle sidewinder 5700kv,

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1876 : 09.09.09 - klo: 16.01 »
Moi, Onko se niinkuin parempi jos Kv määrä on esim 5700 tai jos on vaikka 2100 ?
Varmistan vain. :roll:
Janne
Se on ihan siitä kiinni mihin se tulee ja millaisella jännitteellä sitä ajetaan.
Voisin veikata että tässä tapauksessa tuo 5700kv olisi oikea.
Mutta kerro kuitenkin että mihin autoon se tulee ja millä jännitteellä on tarkoitus ajaa.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1877 : 10.09.09 - klo: 21.53 »
Laitoin tuon yllä linkitetyn myllyn tilaukseen
KD36-50-08S 4400kv Brushless Inrunner

JiiPee: Tilaa samalla pinjoni kun tuossa on 5mm akseli.

No nyt tuli mylly ja kakat on pöksyssä. Ei pora pure tuohon pinjoniin että saisi isommaksi. Pitäisikö smirkelöidä akselia vai ostaa suosiolla 32dp jaolla olevat uus pinjoni&spurri? 48 jaolla ei tunnu olevan 5mm reiällä pitkää pinjonia.
Vai tilaa se eZRun 9T,niinkuin olis pitäny alunperinkin,*****.
***** että pitää mennä kantapäänkautta kaikki :embarrassed:
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1878 : 10.09.09 - klo: 22.04 »
Ainakin se 32p spurri ja sopiva pinioni on halvempia kuin se poranterä, jolla saat karkaistuun teräkseen porattua reiän suuremmaksi. Lisäksi jos ihan käsikoneella olet sitä reikää tekemässä, niin todennäköisesti hajotat terän leikkuupinnasta kulmat, kun reikä suurenee noin vähän. Toinen mikä voi todennäköisesti käydä on että reiästä tulee liian suuri, vaikka terä onkin olevinaan sopivan kokoinen tai että reikä ei ole pinionin keskellä.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1879 : 10.09.09 - klo: 22.14 »
Se tuli ainakin selväksi että noi pinjonit aika kovaa tekoa :evil:
Onko jengillä tietoa että voiko tuota akselia smilgelöidä vai onko samaa kamaa kuin esim. auton nokka-akselit? Sekin on huomattu että niihin ei tavallisilla vehkeillä saa kuin naarmun...ja jos alkaa modaamaan sitä akselia niin varmaan lopputulos kotikostein on --pilalla koko pata--.
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1880 : 10.09.09 - klo: 22.26 »
Onhan noita hiottu ja sorvattu 6 mm halkaisijasta viiteen, joten miksi ei teoriassa viidestä 1/8 tuumaankin (3,17 mm). Se akseli vaan vääntyy helpommin mitä ohuempi se on ja jäähdytyksestä pitäisi huolehtia, ettei kuumene liikaa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Jessev

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1881 : 11.09.09 - klo: 10.30 »
Tossa esim. jotain 5mm 48p pinioneja, mutta kohtuu hinnakkaita:
http://204.186.93.64/Pinions-48P.htm

Poissa Fbzero

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1882 : 11.09.09 - klo: 12.15 »
Onko 7700kv mamba rustleriin ihan liian tehokas? Ja kestääkö LRP T spec 2007 säädin sitä 2s lipolla 40c? Nyt siinä kiinni 8,5t kone eikä vauhti riitä itselle..

Poissa Jagemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1883 : 11.09.09 - klo: 13.04 »
Onko 7700kv mamba rustleriin ihan liian tehokas? Ja kestääkö LRP T spec 2007 säädin sitä 2s lipolla 40c? Nyt siinä kiinni 8,5t kone eikä vauhti riitä itselle..

Riippuu pinionista, eihän kiekat suoraan tehoa ole vaan vain kierroksia.

Eikö tuon noparin manuaalista löydä paljonko tuo kestää virtaa? Samahan se on että "2S ja 40C" kun ei tiedä akun kapasiteettia. Tuo "C" lukema kun on suoraan verrannollinen.

Ja ennen kaikkea, ei kannata katsoa paljon se akku antaa virtaa vaan paljonko se mamba vie. Eihän se akku anna sitä virtaa "väkisin" mikäli sitä ei mikään laite tahdo ottaa vastaan.

Eli siis katso paljon Mamban kone syö virtaa, katso kestääkö nopari tuota kyseistä virtamäärää ja kiinnitä huomiota antaako akku tarpeeksi virtaa tuolle koneelle.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1884 : 11.09.09 - klo: 21.01 »
Tätä harhaluuloa, että akku tai nopari jotenkin työntäisi virtaa moottorille olen itsekin oikonut sekä tällä että muilla foorumeilla moneen kertaan. Pitäisi kirjoittaa johonkin aiheesta kattava kuvaus ja linkittää aina siihen. Kyllä mä vielä jotenkin ymmär... ...ei kun en ymmärrä. Nämä kun on niitä ihan perusasioita, joita jokaiselle on koulussa opetettu. Hienoa, että joku muu(kin) vielä jaksaa tuota rautalankaa vääntää.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1885 : 11.09.09 - klo: 21.17 »
Onko 7700kv mamba rustleriin ihan liian tehokas? Ja kestääkö LRP T spec 2007 säädin sitä 2s lipolla 40c? Nyt siinä kiinni 8,5t kone eikä vauhti riitä itselle..

Vaikka tuo nyt ei ole selvästi kirjotettu niin eiköhän tuosta selviä ihan hyvin, että kirjoittaja kysyykin juuri kestääkö säädin ja akku moottoria eikä moottori akkua...

Ainakin ite ymmärrän tuon niin, että haluaisi tietää kyykkääkö nopari ja akku kun on 7700kv kone päässä.

Poissa Jagemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1886 : 11.09.09 - klo: 22.33 »

Vaikka tuo nyt ei ole selvästi kirjotettu niin eiköhän tuosta selviä ihan hyvin, että kirjoittaja kysyykin juuri kestääkö säädin ja akku moottoria eikä moottori akkua...

Ainakin ite ymmärrän tuon niin, että haluaisi tietää kyykkääkö nopari ja akku kun on 7700kv kone päässä.

No oli miten oli, 40C antoteho on aika mysteeri itsessään kun akun omasta kapasiteetista ei ole mitään haisua.

Nyt kun tuon noparin kattelin niin näkyy kestävän noita virtoja heittämällä. 400A ilmoitettu, mutta vain 2S lipo on maksimit mitä tuo kestää jänöä.
Eli periaatteessa kaikki on nyt kiinni akusta, eli pystyykö se antamaan tuon "40C" millä kapasiteetilla? Onko 2000mah vai 3000mah akku?

Poissa Laakkanen

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1887 : 11.09.09 - klo: 22.51 »

Vaikka tuo nyt ei ole selvästi kirjotettu niin eiköhän tuosta selviä ihan hyvin, että kirjoittaja kysyykin juuri kestääkö säädin ja akku moottoria eikä moottori akkua...

Ainakin ite ymmärrän tuon niin, että haluaisi tietää kyykkääkö nopari ja akku kun on 7700kv kone päässä.

No oli miten oli, 40C antoteho on aika mysteeri itsessään kun akun omasta kapasiteetista ei ole mitään haisua.

Nyt kun tuon noparin kattelin niin näkyy kestävän noita virtoja heittämällä. 400A ilmoitettu, mutta vain 2S lipo on maksimit mitä tuo kestää jänöä.
Eli periaatteessa kaikki on nyt kiinni akusta, eli pystyykö se antamaan tuon "40C" millä kapasiteetilla? Onko 2000mah vai 3000mah akku?

Eikös se nyt vaan enää sitten vaikuta ajoaikaan? eli nopari kestää kyllä moottoria ja akku antaa 40C joka kyllä riittää mutta se että jos akku tyhjenee täpöllä niin ajoaika lyhenee.
Siis en oikein hoksaa tuota "pystyykö se antamaan tuon "40C" millä kapasiteetilla?"
Jos akussa on 40C niin se on 40C ja eikäs se sitten ole tyyliin että 10 000 mah akku 400 ämpäriä?? jos vaan sitä 40C puretaan? Menee jo vähän yli hilseen mutta ei siinä, tässä sitä oppii.  :smiley: 
Slash | Stampede.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1888 : 12.09.09 - klo: 00.57 »
Niin eli se 40C antoteho ei vähennä yhtään ajoaikaa verrattuna siihen että sulla olisi 30C vastaava akku samalla milliamppeerimäärällä, tuo 40C vaan mahdollistaa isomman teholuokan moottorin käytön, esim. 30C akku riittää vaikka sille Neun 1515 70A tms. moottorille, mutta sitten kun otat tilalle vaikkapa Neu:n 1521 moottorin niin tarviitkin melkeenpä sen kuvitteelliset 100A virtaa niin oho, eipäs riitäkkään paukut 30C akussa mutta 40C akussa voikin riittää.

Käytännössä et hyödy 40C antotehosta mikäli milliamppeereita on tarpeeksi ja käytät normaalia konetta mikä ei vaadi paljon tehoja akulta.
- Tapsa

Poissa Jagemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1889 : 12.09.09 - klo: 09.08 »
"pystyykö se antamaan tuon "40C" millä kapasiteetilla?"
Jos akussa on 40C niin se on 40C ja eikäs se sitten ole tyyliin että 10 000 mah akku 400 ämpäriä?? jos vaan sitä 40C puretaan? Menee jo vähän yli hilseen mutta ei siinä, tässä sitä oppii.  :smiley: 

Niin eli kuvitteellisessa 1000mah akussa 40C ei ole mitään mutta vastaavasti vaikkapa 10 000mah akussa 40C onkin jo aika muhkea. Mutta selkeästi tuon jo tiesitkin kun laskit valmiiksi tuon 400amp. 10 000mah akusta.