Jeespoks, kinastellaan viel lisää.
Ite nyt pari vuotta molempia luokkia ajaneena annan yksimielisesti ääneni M8 luokalle.
M8 on rentoa kisailua muitten kanssakilpailijoiden kanssa.
Turistista sen verran, että lajin luonteeseen kuuluu tuo tiukkapipoisuus, sillä onhan porukat kaikissa rataluokissa ihan haudanvakava-ilme kasvoillaan. Tosin on siellä tourinkipuolellakin pari hauskaa kaveria, tästä esimerkkinä TEK. Kerhokavereitten kanssa torpassa ajaessa ei ole mitään vakavaa meininkiä.
M8 myös sen takia, että ajoaika on moninkertainen, vrt. turisti.
Saa ajaa, ja saa niille rahoilleen vastinetta.
Turistikisassa on kaikki erät 5min, joten aika vähän päästään ajamaan.
Eräharjotus, 3 alkuerää, 3 finaalia = 35min.
Polttiskrossissa taas päivän ekat erät on 5min + 3min lämmittely, eli 8min. Eräharjotus ja 3-5 alkuerää. Iltapäivällä nousufinaaleissa sitten ajetaankin ihan eri määriä, 15-20 min hitaammat nousufinaalit ja semit 25min ja finaali 45-60min.
Molempiin saa laitettua rahaa niin paljon kuin huvittaa, mutta turistit tulevat ainakin omalta osaltani kalliimmaksi. Nyt tänä talvena tosin ei tuu, koska ajetaan wanhoilla kamoilla.
M8 ei myöskään ole niin tarkka auton/koneen säädöistä, kuin TP-10.
Samoilla renkailla voit ajaa niin kauan, kunnes ovat lähes slicksit.
Jos suomessa olisi koko vuoden kesä, niin ei olisi mitään mietittävää mitä luokkaa ajaisin, vain ja ainoastaan M8!
Turistikuskeilla jotka ei oo ajanu polttiskrossia, ei tiedä mitä on tämä letkeä krossifiilis. Minä tiedän, moni muukin tietää, mutta ei kaikki!