Kirjoittaja Aihe: Viritystä ja sisäänajoa  (Luettu 4968 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teemu L

  • Veteraani
    • Profiili
Viritystä ja sisäänajoa
« : 04.12.02 - klo: 18.21 »
Jep, alpha pitäs saada kulkemaan kun ei se vakiona  tykkää mennä Kovin lujaa. Nyt sitä on viritelty: Kuulalaakerit, 14 hampainen kytkinkello ja Huomenna tulee GS15r moottori, eli 0.9Hv, vakio 0.5hv. Tuuleekohan uudesta koneesta lisää nopeutta? vääntöö varmaan ainakin. Minkä valmistajan viripilli olis .15 koneeseen hyvä, Käykö RB pillit kyoshon koneisiin ? No entäs tämä 2 portainen vaihde? Tuoko lisää tehoa/nopeutta? vai kannattaisiko ostaa 16-20 hampainen kytkinkello? Vähän meinaan noloo hävitä kyoshon sähkikselle (Kyosho Ultima St) jossa on n. 15 lankainen LRP kone!

Sitten: Mikä olsi hyvä sisäänajo? Olisko tämmönen: 1 tankki tyh.käynt. 3 kierrosta Neula auki, 5 tankkia 2.5 kierrosta neula auki ja loput 4 tankkia neulaa kiristäen 1/4 kierrosta joka tankilla?

Poissa Teemu L

  • Veteraani
    • Profiili
Viritystä ja sisäänajoa
« Vastaus #1 : 04.12.02 - klo: 18.25 »
OHO sori sori, ei RB:llä ookkaan .15 moteille pillejä  :cry:

Poissa *toba*

  • Veteraani
    • Profiili
Viritystä ja sisäänajoa
« Vastaus #2 : 04.12.02 - klo: 18.35 »
teme saatko motin jo huomenna?
Prrr

Poissa Maajussi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Viritystä ja sisäänajoa
« Vastaus #3 : 04.12.02 - klo: 20.11 »
Teme, sinuna en enää virittelisi sitä autoa. Meinaan eikös noihinkin osiin ole mennyt jo jokunen euro?  :wink: Ja eihän se haittaa vaikka se nyt hävii jollekin ultimalle. :roll:  Minä ainenkin vain pidän autoa ajokunnossa siihen asti että saan uuden auton.
| HoBao | STS |  JR | Futaba | Medial Pro

Poissa kartturi

  • EPUArc
    • Profiili
Viritystä ja sisäänajoa
« Vastaus #4 : 04.12.02 - klo: 20.58 »
Pilli kyllä tekee tehoa ko. autoon kummasti. Suurempi ongelma, kuin pillin löytäminen on sopiva pakokäyrä ko. autoon. Eipä hätää osta sellainen ns. haitariputki mallinen suora putki kyoshon laipalla, niin saat taitettua sen oikeaan asentoon siten, että pilli mahtuu. Pro Hobbystä ainakin sai ko. käyrää.

Toinen vaihtoehto kyoshon oma setti, mutta osta tässä tapauksessa pelkkä käyrä ja viriputkeksi esim. TT:n .15 motille tarkoitettu putki. On parempi hinta/laatu suhde kuin Kyoshon vastaavissa. Tuon käyrän saaminen voi olla kyllä vähän niin ja näin Slotcar ei "halua" toimittaa ko. käyriä ainaskaan nopsasti, vaan ennemmin myyvät omaa sikakallista settiään.

Poissa Teemu L

  • Veteraani
    • Profiili
Viritystä ja sisäänajoa
« Vastaus #5 : 04.12.02 - klo: 22.03 »
NO En usko että saan vähään aikaan uuden polttiksen, Kun toikin on noin p*ska

Poissa Deadman

  • Jäsen
    • Profiili
Viritystä ja sisäänajoa
« Vastaus #6 : 04.12.02 - klo: 22.26 »
Kyl RB:llä on pilli tohon kysyin timo jalakselta. Lähetä sille mailii olikos se ny iso.hepa@pp.inet.fi tai jotai

Poissa *toba*

  • Veteraani
    • Profiili
Viritystä ja sisäänajoa
« Vastaus #7 : 05.12.02 - klo: 12.20 »
jaa-a en mä aio ainakaan viritellä alphaa koska mielummin osta vaikka tc3:sen tai landmax2:sen
Prrr

Poissa Teemu L

  • Veteraani
    • Profiili
Viritystä ja sisäänajoa
« Vastaus #8 : 05.12.02 - klo: 14.44 »
Deadman: Oke
Toba: Niin, en määkään taida Kummemmin viritellä, En kyllä osta Ainakaan 2 portaista Autom. vaihetta, viripilliä vois harkita!

Poissa Teemu L

  • Veteraani
    • Profiili
Viritystä ja sisäänajoa
« Vastaus #9 : 05.12.02 - klo: 22.51 »
Paljon? Täyttyypä kattoo, saan Lauantaina koneen  ja ajan sisään, katotaan sen jälkeen  8)

Poissa Rc hemmo

  • Veteraani
    • Profiili
Viritystä ja sisäänajoa
« Vastaus #10 : 06.12.02 - klo: 08.18 »
Ei ei ei, älä aja konetta talvella sisään, saat sen pilattua hyvin nopeasti, mutta jos sulla on oikein iso huona jossa on lämmitys, niin sitten.

Poissa feenovi

  • Veteraani
    • Profiili
Viritystä ja sisäänajoa
« Vastaus #11 : 06.12.02 - klo: 12.22 »
Ajoin mun koneen sisään noin. +3 asteessa toivottavasti siitä ei ollu haittaa... :?
täysii

Poissa RChullu

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rc-racing.info
Viritystä ja sisäänajoa
« Vastaus #12 : 06.12.02 - klo: 13.29 »
Rc hemon kanssa samaa mieltä. polttiskoneen saa muutenkin pilattua talvella siis vaikka ei olisikaan sisäänajossa. koneen toinen puoli voi jäähtyä paljon paremmin kun toinen. foliolla tarttis ainakin jäähdytyskansi päällystää.

Poissa Teemu L

  • Veteraani
    • Profiili
Viritystä ja sisäänajoa
« Vastaus #13 : 06.12.02 - klo: 15.05 »
Ajoin Viimevuonnakin auton sisään talvella. Ajan tänäkin vuonna, Tosin folio jäähd.kannen Päällä ja ensimmäinen Tankki sisäänajoa Tyhjäkäynillä Lämpimässä autotallissa, en viitti ihan Sisäänajoo Suorittaa kokonaan autotallissa  :lol:  Olis siinäkin kokemus "ajoin Auton sisään autotallissa Ja menin 10 tankkia Ympyrää"

Poissa *toba*

  • Veteraani
    • Profiili
Viritystä ja sisäänajoa
« Vastaus #14 : 07.12.02 - klo: 09.44 »
heh! no teme mä ajeskielin ekaa kertaa takapihalla 3x3 metrtin alueella p*skarinkiä :) se oli hauskaa mutta autoa siivoilin loppupäivän :)

no joululomalla seuraavaksi ajamaan koska silloin saan uuden vetarin :)
Prrr

Poissa Teemu L

  • Veteraani
    • Profiili
Viritystä ja sisäänajoa
« Vastaus #15 : 07.12.02 - klo: 21.00 »
heh  8) No joo, pitä saada Toikin kone sisäänajettua!

Poissa Maajussi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Viritystä ja sisäänajoa
« Vastaus #16 : 14.03.03 - klo: 15.07 »
Onko "turvallista" ajaa kone sisään +8 asteessa? Siis niin ettei tule mitään jälkivikoja ja eikä lyhennä motin ikää mitenkää?
| HoBao | STS |  JR | Futaba | Medial Pro

Mika R

  • Vieras
Viritystä ja sisäänajoa
« Vastaus #17 : 14.03.03 - klo: 16.43 »
Hyvä kysymys!
Tämänhän voisi laittaa jopa omaksi aiheeksi. Eli mikähän olis sopiva alin lämpöraja jolla hommaa kandee alkaa tehdä?
Itsellänikin on kahden motin sisäänajo edessä. Kyseessä ovat siis kalliit moottorit, ei mitään tusinakamaa joita ei viitsi lähteä pilaamaan 8)

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Viritystä ja sisäänajoa
« Vastaus #18 : 14.03.03 - klo: 16.45 »
Onhan tuo aika turvallista ajaa kone sisään +8. Eri asia onkin tuo pakkanen... Tee se legendaarinen tippatesti, eli tiputat tipan vettä sylinterin kannen päälle ja sitten sen pitäisi haihtua parissa kolmessa sekassa siitä.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

  • Vieras
Viritystä ja sisäänajoa
« Vastaus #19 : 14.03.03 - klo: 16.59 »
Lisäksi tähän liittyy että eri koneet ajetaan sisään eri tavalla. Esim racing kone pitäs ajaa sisään **samoissa** olosuhteissa kuin missä sillä kisataan, siis radalla, ja eipä näillä keleillä vielä radalle pääse.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Viritystä ja sisäänajoa
« Vastaus #20 : 14.03.03 - klo: 17.01 »
Totta puhut. Mutta kyllä nuo kyoshon koneet aika hyvin kestävät erilaisia olosuhteita, ainakin minulla on kestänyt kurakeleistä aurinkoisen helteen kautta harmaaseen pakkaseen!!!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

  • Vieras
Viritystä ja sisäänajoa
« Vastaus #21 : 14.03.03 - klo: 17.04 »
Joo, mä en tällä tarkoitataan lämpötilaa vaan nimenomaan vapaa asfalttia ajaa riittävän kovaa.. nythän on vapaana vain pieniä plänttejä ja racing konetta (OS) ei saa ajaa sisään paikallaan vaan renkaat maassa ja mahd kovaa. mut ton nelarin missä mulla on uusi männänrengas voin kyllä ajaa paikallaankin tai pienellä pläntillä joten siitä voin aloittaa

Poissa Maajussi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Viritystä ja sisäänajoa
« Vastaus #22 : 15.03.03 - klo: 07.59 »
Meiän piha on jo aika kuiva, niin tuli vaan kauhee hinku päästä ajamaan sisään mottia. Mutta ei se varmaan vielä onnistu, kun sitä pitäisi ajaa pääneula 2.5 kierrosta auki maassa ilman isoja\turhia kaasutuksia.... Vai tarviiko? :?
| HoBao | STS |  JR | Futaba | Medial Pro

Mika R

  • Vieras
Viritystä ja sisäänajoa
« Vastaus #23 : 15.03.03 - klo: 18.30 »
Kuulostaa tyypilliseltä sportti moottorilta; ohjeen mukaan kannattaa edetä

Poissa Erkhart

  • Veteraani
    • Profiili
Viritystä ja sisäänajoa
« Vastaus #24 : 15.03.03 - klo: 23.11 »
Kärsiikö kone paljon jos ajelee tässä keväällä n+5-+10 asteen lämmöissä?
Hpi nitro rs4 3, Micro

Mika R

  • Vieras
Viritystä ja sisäänajoa
« Vastaus #25 : 16.03.03 - klo: 11.57 »
Ei kai se kärsi..ainakaan ei pitäs kuumuuden takia leikata kiinni

Poissa Samu Hällfors

  • Tulokas
    • Profiili
Viritystä ja sisäänajoa
« Vastaus #26 : 20.03.03 - klo: 14.47 »
Paljos toi GS15r motti kustantaa?