Kirjoittaja Aihe: Sääntömuutosvääntö (akut/ajoaika/foamit/hiilettömät)  (Luettu 23341 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Sääntömuutosvääntö (akut/ajoaika/foamit/hiilettömät)
« Vastaus #30 : 09.10.06 - klo: 21.15 »
Tiedä vaikka ennustukset kävis toteen :mrgreen:

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Sääntömuutosvääntö (akut/ajoaika/foamit/hiilettömät)
« Vastaus #31 : 09.10.06 - klo: 21.19 »
OT: Jää kaipaamaan VesaK:n kommenteja......
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Sääntömuutosvääntö (akut/ajoaika/foamit/hiilettömät)
« Vastaus #32 : 09.10.06 - klo: 21.36 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"


Miinuksia
- Autot kokonaan uusiksi, onko edes mahdollista edes 3 vuoden siirtymällä??? tuskin.
- Tiimi kuskeille etu, jota nyt ei ole.
- Stanu autoille vanha alusta tai 4 kennoa...vertaa C-12 stanu--> ei kuskeja.
- Huippu kireet koneet...kallista
- omat akut vastarille...miten aloittelijat...kallista...vaikeeta.
yms.


Samaa mieltä. Nyt ollaan päästy siihen että niissä koneissa on sitä tehoa eikä sita tarvitse nysvätä nysväämällä ulos sieltä. Jos mentäisiin 4kennoon, sitä tehoa pitäisi taas nyhtää sielä koneesta kaikella mahdollisella ja laitella mahdollisesti vastarille omat akut tms... Ja mitä sudittelua ja luistelua? Ei se sutiminen ja luistelu varmaan nopein etenemistapa ole, sitä tehoa pitää sitten osata käyttää oikealla tavalla, ja ainahan voi laittaa tehottomamman koneen jos kokee että se auto vain sutii sielä radalla. Ja foumeilla ajohan se vasta sitä autoa kuluttaisi.. Jos oulun radalla RANDOM välityksellä ja 3300 akuilla ajaa 0.8sek hitaampaa ku 12t:llä, niin ulkobaanoilla erot on jo aikapaljon suurempia, vaikka olisi nykyhetken mukaiset vermeet kiinni...

edit: 7t -> 12t
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Sääntömuutosvääntö (akut/ajoaika/foamit/hiilettömät)
« Vastaus #33 : 09.10.06 - klo: 21.52 »
Tuo tiimikuskihomma nyt ei oo ihan noin kärjistettyä mitä sanotte. Ei se ole ollut niin 1/12 luokassakaan.

TeemuR:

Puhuin EDELLEENKIN 12t koneesta, en 7t koneesta.

Stanuille löytyis varmasti joku vaihtoehtokone. esim 19t

En nyt ihan tajua mikä koneissa on kalliimpaa, onko ne 3 vai 19 lankasia? Edelleenkään ne koneet ei kiertäis sitä mitä nyt 6 kennolla, joten ei ne oo sen kovemmalla rääkillä. VERTAA; 6k ajettiin 15-18t koneilla, nyt ajetaan 8-10t koneilla, en oo kertaakaan kuullu et ykskään kone ois hajonnu 1/12 luokassa 4kennolla. 6kennolla koneet paloivat harvase akku. MIksiköhän mattoluokassa mentiin 4 kennnoon? Miksiköhän formuoissa ajetaan v8 eikä v10? Miksi v8 menee jo nyt kovempaa ku v10 meni viimehetkillään? Miksi ihmiset on niin v*tun puupäitä etteivät uskalla suhtautua uuteen muutenki negatiivisesti? Miksi krossia ajetaaan 5 kennolla?  Miksi autot pitäis suunnitella kokonaan uusiksi, eikö kaikkiin nykyautoihin saa 4kennoa kokeilua varten kiinni, vai pitääks mun järkätä uudet alustat niille jotka ei voi laittaa sitä 4 kennoa 6 kennon autoon kokeilua varten?

vastarin akku on huono, mutta servot toimivat 4 kennolla mattoautoissa, mikseivät touringeissakin, vastarinakut on vaihtoehtoiset.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Sääntömuutosvääntö (akut/ajoaika/foamit/hiilettömät)
« Vastaus #34 : 10.10.06 - klo: 10.43 »
Nyt touringissa, ainakin sisällä, ulkona en aja niin en tiedä, akku ja moottoripuoli on tasoittanut menoa. tiimikuskeilla ei ole huomattavaa etua akuissa tai koneissa. Kaupan kamoilla auton saa kulkemaan tarpeeksi kovaa 5min.

Tuntuu tyhmältä muuttaa sääntöjä jos se tuo taas edun niille joilla on paremmat akut jne. Ajoajan pidennyshän tarkoittaa sitä. Todennäköisesti kennojen vähentäminen myös.

Touringissa pitäis päästä samaan tilanteesen kuin polttiscrossissa. Tehoa on liikaa! Sit se on kuskista kiinni eikä Veskukaan voi sanoa et akuis ei ollu potkua ja jäin B finaaliin
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Sääntömuutosvääntö (akut/ajoaika/foamit/hiilettömät)
« Vastaus #35 : 10.10.06 - klo: 10.51 »
Tehoa nimenomaan on liikaa. Akut ja vehkeet on aika rääkissä. Ei mua teho haittaa, mutta se vituttaa ettei kamat kestä. Ennen tätä vuotta ei ole mennyt ankkureita rikki kuin maks 5kpl. Tänä vuonna on yht 3 ajopäivänä hajonnut 9kpl ankkureita. Enkä todellakaan ole ainoa.


JQ:Eipä oo hirveesti tullu b finaalissa vierailtua tänävuonna, sulla tais olla kokemusta asiasta jossain isommissakin kapinoissa? :) kasva aikuiseksi
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Sääntömuutosvääntö (akut/ajoaika/foamit/hiilettömät)
« Vastaus #36 : 10.10.06 - klo: 11.25 »
Eipäs tapella 8)

Kantsii vaihtaa Vesa tiimiä jos DC koneet paukkuu..... :wink:

Nyt kun harjattomat paranee ja yleistyy, niin ongelmia koneen kestossa ei ole (sintratut roottorit). Uudet noparit saapuvat lähipäivinä.

Myös uudet akut ovat käsittämättömän helppoja "huoltaa" ja kestäviä.
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa Juho

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • www.rc10.com
Sääntömuutosvääntö (akut/ajoaika/foamit/hiilettömät)
« Vastaus #37 : 10.10.06 - klo: 12.00 »
Nyt kun kerrankin on päästy siihen tilanteeseen, että tehoa on enemmän kuin pystyy käyttämään (ainakin matolla), niin heti pitää alkaa muuttamaan sääntöjä?

Jos mennään neljään kennoon, niin akkujen hankintakustannukset tippuu koska tarvii ostaa 4 kennoa vs 6. Tehoa on kuitenkin nyt niin paljon, ja uudet akut kestää sen verran hyvin, että muutamalla akulla ajaa helposti koko talven/kesän kisat. Jos siirrytään 4 kennoon autot ei taas kulje mihinkään ja pitää olla ihan viimeisen päälle vehkeet.

Hiilettömiin moottoreihin siirrytään luultavasti kokonaan seuraavan parin vuoden aikana, niin eikö olisi parempi vähän muokata niiden sääntöjä ettei laitteet hajoais? Oon kokeillut ajaa sintratuilla roottoreilla ja niillä poistuu kaikki ongelmat, mitä hiilettömissä nyt on: Magneetti on niin vahva, että säätimen ei tarvii hoitaa jarruttamista -> säädin pysyy viileenä. Vahvempi magneetti myös parantaa hyötysuhdetta -> pannu ei kuumene niin paljoa. Myös vääntö kasvaa -> kierrokset putoo niin ei hajoa senkään takia, että pitää kiertää 60 000rpm radalla kuten noi vanhat magneetit.

Voisko joku selittää, miten akut on rääkissä, jos tehoa on liikaa? Silloinhan niistä just ei tarvii ottaa kaikkea irti? Ja muutenkaan kamat ei mun mielestä kumirenkailla ajaessa kovin pahasti rasitu kun ei ole pitoa. Renkaat toimii sulakkeina.

Foamiluokasta vielä: Esim IIC:ssä ajettiin molemmat luokat. Kumirenkailla käytin 2 settiä renkaita ja kolmannen treeneissä, foameilla joka treeniin, alkuerään ja finaaliin uudet, yhteensä lähemmäs 15 settiä. Kumirenkailla piti vaihtaa löysempään koneeseen, koska kulki liikaa, foameilla laitettiin varmuuden vuoksi uus pannu joka kisaerään, ettei hajoa. Lisäksi voimansiirto on foameilla todella kovilla, koska pitoa on niin älyttömästi. Onhan se kivaa kun on pitoa, mut kustannukset on sitten ^2.
Associated/Reedy/Sanwa/Pro-Line/Protoform/V-Dezing/RC-Trim

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Sääntömuutosvääntö (akut/ajoaika/foamit/hiilettömät)
« Vastaus #38 : 10.10.06 - klo: 12.04 »
Vesku. Jos kamat ei kestä voi katsoa peiliin. Ja polttiscrossissa ei oo B-Finaalia. Jos ajat MMissä alkuerissä top 10 ilmoittele.

Ja vehkeet hajoo kun ajaa seinään. Ankkurit hajoo jos ne on huonoja. ihan turhä lähtee rajoittaa vauhtia sen takia et jotkut ei malta painaa vähemmän kaasua.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Sääntömuutosvääntö (akut/ajoaika/foamit/hiilettömät)
« Vastaus #39 : 10.10.06 - klo: 12.44 »
....
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Sääntömuutosvääntö (akut/ajoaika/foamit/hiilettömät)
« Vastaus #40 : 10.10.06 - klo: 17.22 »
Vesku puristaa taas mailaa. Pakkaset on ilmeisesti saapuneet pohjoiseen....
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Sääntömuutosvääntö (akut/ajoaika/foamit/hiilettömät)
« Vastaus #41 : 10.10.06 - klo: 17.31 »
yritä olla hauska jossain muualla, mä puhuin asiallisesti sääntömuutoksista. Ei vedetä tähän muuta.

Pakkanen tappaa kaikki säälittävät eliöt, siksi siel eteläs ei oo kylmä :)
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Sääntömuutosvääntö (akut/ajoaika/foamit/hiilettömät)
« Vastaus #42 : 10.10.06 - klo: 18.19 »
Vesku on selvästi menettänyt huumorintajunsa siellä kovassa pakkasessa. Niin ja ne hyttyset....

Juho kirjoitti asiallisesti mun mieleipiteen ja mä kirjotin mun omalla tavalla sen paljon lyhyemmin. Älä purista sitä mailaa. Ei se ollu henkilökohtainen avautuminen sinua vastaan.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Sääntömuutosvääntö (akut/ajoaika/foamit/hiilettömät)
« Vastaus #43 : 10.10.06 - klo: 18.29 »
Oonkohan puhunu itteni ristiin... Akut ei ole rasituksella, vaan koneet, joista mainitsinkin. Tehot vaan lisääntyy koko ajan, eikä pito pysy kumirenkailla mukana. Sulakkeena ne toimii, kuten juho sanoi. Mutta valitettavasti ei normikaupan koneet oikeen kestä nykyakkuja, kesänkin kisat sen todisti joka paikassa. Ei valmistajat turhaan oo olleet aivoriihessä 4 kennoon siirtymisestä.

Foamit tois lisäpitoa, mutta syö myös kalustoa vähän enempi. Kisakuskit vaihtaa kuitenkin auton vähintään kerran vuodessa, joten ei ole varmasti ongelma.Myös ajaminen on hauskempaa foameilla ja kisatilanteet enempi lähikontaktia.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa ALi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Sääntömuutosvääntö (akut/ajoaika/foamit/hiilettömät)
« Vastaus #44 : 11.10.06 - klo: 10.13 »
Mikähän mahtaa olla Suomalaisen edustuksen kanta tuolla Brysselissä  4-5.11 pidettävässä Efra kokouksessa ko. asiaan ? Onko sinne menossa edustajia ?

http://www.efra.se/news/executive001.html

http://www.efra.se/news/agm2006/Agenda_Electric_Nov061.pdf

Tässä EC agendan kohta 3.2 erityisesti kiinnostaa.. Siinä ehdotetaan juurikin tuota 4 kennoon siirtymistä.
..Captain, we have some problems..
” we have nothing right on the left side and nothing left on the right side”

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Sääntömuutosvääntö (akut/ajoaika/foamit/hiilettömät)
« Vastaus #45 : 11.10.06 - klo: 10.36 »
no eikai nyt kukaan ehdottais 4 kennoon siirtymistä, eihän ne vehkeet mee mihinkää 4 kennolla! ;) johan se on täällä foorumilla päätetty. :lol:
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Sääntömuutosvääntö (akut/ajoaika/foamit/hiilettömät)
« Vastaus #46 : 11.10.06 - klo: 11.11 »
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"
no eikai nyt kukaan ehdottais 4 kennoon siirtymistä, eihän ne vehkeet mee mihinkää 4 kennolla! ;) johan se on täällä foorumilla päätetty. :lol:


Ruottalaiset ehdottaa.

Ottaen huomioon harjattomat moottorit, niin koko ehdotus on Dallasin sontaa.

Noparit kuumenee- Ainoastaan Novakilla on ongelmia

Moottorit kuumenee- Oho, hyvin havaittu ruotsalaiselta. Harjattoman koneen kestossa sintratuilla magneteilla ei mitään ongelmia.

Voimansiirto kärsii- No ei ainakaan meilä ole ollut mitään ongelmia, Ei kardaani autolla eikä hihna-autolla.

Ottaen huomioon Dallasin tyylin niin, vaatii päättäväisyyttä ja kokoustekniikan hallintaa kaverilta ketä istuu kokouksessa, muuten peruutetaan hyvinkään suoralla ens kesänä varmasti.
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa ALi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Sääntömuutosvääntö (akut/ajoaika/foamit/hiilettömät)
« Vastaus #47 : 11.10.06 - klo: 11.45 »
Sellainen huomio että kukaan ei ole ehdottanut ainakaan tuolle agendalle että sallittaisiin sintratut magneetit harjattomiin ensivuodelle  :shock:
..Captain, we have some problems..
” we have nothing right on the left side and nothing left on the right side”

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Sääntömuutosvääntö (akut/ajoaika/foamit/hiilettömät)
« Vastaus #48 : 11.10.06 - klo: 12.03 »
Tanska on kans ehdottanut 4 kennoa ja foam renkaita.

enkai mä muuten asiaa ois ottanu esille jos asiaa ei ois jo esitetty EFRA:lle useammalta suunnalta...
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Sääntömuutosvääntö (akut/ajoaika/foamit/hiilettömät)
« Vastaus #49 : 11.10.06 - klo: 14.33 »
hyvä vaan jos päättäjät tappaa touringluokan. Enemmän harrastajia crossiin. Ja torpassa voi vielä tulevina vuosina treenata 6 kennolla :wink:
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Sääntömuutosvääntö (akut/ajoaika/foamit/hiilettömät)
« Vastaus #50 : 11.10.06 - klo: 16.04 »
Nautitaan siis talvi vielä ja voi ruveta katselemaan polttisautoa kesäkis... Kuten on jo monesti sanottu, ny on tilanne se että kaupasta saa kamat joilla kerkee ihan hyvin, eikä tiimikuskeilla ole NIIN suurta eroa. Sitten kun on neljä kennoa niin kaikilla pitää olla huippuakut ja -koneet, ja vaikka olisi jokin 2.5hiiletön, niin edelleen tarvii huippuakut että kerkeää tiimivehkeille edes jotenkin... Ei näin pojat ei... Ja lopulta tiimikuskeilla olisi myös neljälle kennolle suunnitellut prototyyppiautot jotka nekin olisi etua niille tiimikuskeille... Pysytään nyt tässä akkusäännössä ja sallitaan ne sintratut hiilettömät.
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
Sääntömuutosvääntö (akut/ajoaika/foamit/hiilettömät)
« Vastaus #51 : 11.10.06 - klo: 17.35 »
Eipä tarvi sitten ihmetellä, hyppääkö jeepit tuplat ja triplat yhdellä loikalla - ei hyppää.
Ehdotushan koskee ymmärtääkseni kaikkia 1/10 luokkia.
-Pekka

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Sääntömuutosvääntö (akut/ajoaika/foamit/hiilettömät)
« Vastaus #52 : 12.10.06 - klo: 14.53 »
crossissa pitäis kyllä hyppää. Tai siis ainakin takavedot. Jätkäthän ajaa miedoilla koneilla ja jopa 5 kennolla joskus
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Sääntömuutosvääntö (akut/ajoaika/foamit/hiilettömät)
« Vastaus #53 : 12.10.06 - klo: 14.54 »
mutta ei nelkku ainakaan oo yhtä hauskaa enää
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
Sääntömuutosvääntö (akut/ajoaika/foamit/hiilettömät)
« Vastaus #54 : 12.10.06 - klo: 17.24 »
Joo, takatuupparit ehkä, mutta nelkku kyllä kärsii tosissaan, jos toi menee läpi.
-Pekka

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Sääntömuutosvääntö (akut/ajoaika/foamit/hiilettömät)
« Vastaus #55 : 12.10.06 - klo: 18.23 »
Lainaus käyttäjältä: "ALi"
Mikähän mahtaa olla Suomalaisen edustuksen kanta tuolla Brysselissä  4-5.11 pidettävässä Efra kokouksessa ko. asiaan ? Onko sinne menossa edustajia ?
.


Kalle Lehto edustaa Suomea. Kallen mielipiteestä on minulla arveluita, mutta kertokoon itse. Toivottavasti näkemys on enemmän kuin selkeä!
Tässä vaaditaan selkärankaa.
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Sääntömuutosvääntö (akut/ajoaika/foamit/hiilettömät)
« Vastaus #56 : 12.10.06 - klo: 19.47 »
Sähköluokkien kokous pidetään esityslistojen mukaan jälleen yhtenä kokouksena, joten Suomea on kokouksessa edustamassa minä ja Luopajärven Jussi.

Oma mielipiteeni on, että jatketaan 6:lla kennolla JOS sintratut roottorit sallitaan. Jos niitä ei sallita, niin asia ei olekkaan enää niin yksinkertainen. Sintrattuja roottoreita ei ole edes ehdotettu sallituiksi, mutta roottoreita koskevaa sääntökohtaa käsitellään, joten tuollaisen korjauksen voi toki esittää.

Itse näkisin tulevaisuudessa mielelläni LiPot ja pidemmät ajoajat. 4:n kennon akkuihin siirtyminen poistaisi LiPo-mahdollisuuden melko tehokkaasti.

6:lla kennolla jatkaminen vaatisi sen, että harjattomiin moottoreihin sallitaan nykyisestä poikkeavat magneetit (sintratut tuntuvat toimivan hienosti). Muuten jännitteiden noustessa entisestään nykyroottorit ovat helisemässä. Lisäksi 6:lla kennolla jatkaminen uskoakseni poistaa hiilikoneet käytöstä viimeistään kesällä.

Jos sintrattuja roottoreita ei sallita on ensikesänä tilanne moottorien kanssa todella hankala. Nopeat hiilikoneet kestää maksimissaan muutaman akullisen ja hiilettömissä ei ainakaan nykyiset roottorit tule kauaa kestämään. Säätimet saadaan paremmilla komponenteilla uskoakseni kyllä kestämään, mutta kaikki parempi maksaa aina enemmän.

Heitelkää tänne vaan hyviä perusteluita kantoihinne ja puollustuksia oman vaihtoehtonne huonoihin puoliin. Selvää on, että sekä 4:llä, että 6:lla kennolla ajamisessa on molemmissa hyvät ja huonot puolensa. Kokouksessahan olen esittämässä Suomen mielipiteen enkä suinkaan omaa mielipidettäni.




Ja sitä Dallasta on ihan turha jännittää sen enempää. Ei se sähkökokouksessa istu. ;)

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
Sääntömuutosvääntö (akut/ajoaika/foamit/hiilettömät)
« Vastaus #57 : 12.10.06 - klo: 20.00 »
Nämä mainitut ongelmathan koskevat lähinnä turistiluokkaa, joka on vain yksi 1/10-luokka, joten olisi mielestäni hieman yliampuvaa laatia kaikkia 1/10 luokkia koskeva akkusääntö yhden luokan "ongelmien" vuoksi.
-Pekka

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Sääntömuutosvääntö (akut/ajoaika/foamit/hiilettömät)
« Vastaus #58 : 12.10.06 - klo: 20.35 »
Se 4 kennon ehdotus koskee ainoastaan 1/10 turisteja. Sitä on vaan ehdotettu väärällä sääntönumerolla. Ehdotuksessa mainittu 1350 g painoraja paljastaa tuon.

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Sääntömuutosvääntö (akut/ajoaika/foamit/hiilettömät)
« Vastaus #59 : 12.10.06 - klo: 21.08 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"

Oma mielipiteeni on, että jatketaan 6:lla kennolla JOS sintratut roottorit sallitaan. .
6:lla kennolla jatkaminen vaatisi sen, että harjattomiin moottoreihin sallitaan nykyisestä poikkeavat magneetit (sintratut tuntuvat toimivan hienosti).  Lisäksi 6:lla kennolla jatkaminen uskoakseni poistaa hiilikoneet käytöstä viimeistään kesällä.

Jos sintrattuja roottoreita ei sallita on ensikesänä tilanne moottorien kanssa todella hankala. Säätimet saadaan paremmilla komponenteilla uskoakseni kyllä kestämään, mutta kaikki parempi maksaa aina enemmän.

Ja sitä Dallasta on ihan turha jännittää sen enempää. Ei se sähkökokouksessa istu. ;)


Hyvä.

Sintratut tulee hyväksyä ja käymieni keskustelujen pohjalta ihme on ellei näin käy.
Hiilelliset koneet ei tule kestämään varmasti ensi kesänä, mutta tuskin niitä ketään ikävöi.

Nopareiden valmistuskustannus on niin pieni, että muutama lisä fetti tms. ei nosta kuluja. Hinnan noston kyseessä ollen on ainoastaan syynä valmistajan tulostavoite.

Dallas yleensä hoitaa omat ehdotukset ns. "kotiin", että kannattaa olla kovana.
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)