Mielenkiintoista keskustelua moottoreiden tehoista... Laitetaan entisen (huonon) kisakuskin ja nykyisen pihasudettelijan kommenttia. Talossa on kolme Sharkkia ja ne on vaihtelevassa käytössä, yksi on enemmän ollut aktiivikäytössä ja sillä on vuoden aikana ajettu kymmeniä, ellei joku sata akullista pihasudittelua. Moottori kesti tasan vuoden ilman mitään ongelmia, tehoa on riittävästi moneen puuhaan, paitsi jos tykkää harrastaa FHRA kiihdyttelyjä...
Poika kaipaili tehoja lisää mutta sanoin että jos siirrytään pihasudittelusta radalle, kun pystyt ajamaan akullisen törmäämättä mihinkään ja pysyt radalla "kisavauhtia" kierrosaikojen osuessa saman sekunnin sisään niin sitten vasta laitetaan tehoja lisää.
Valitettava tosiasia on että tehojen nosto ei koskaan ole tehnyt kenestäkään parempaa kuskia, kyllä se tasaisuus sekä menestys haetaan aivan eri jutuista. Toki jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee ja laittaa sellaisen moottorin minkä haluaa, itselle ja pojille riittää vakiokoneet. Poikien koneet on jopa ajoitettu myöhäisemmälle joten tehoa on vakiota vähemmän, ajoaikaa taas on joskus ollut jopa kyllästymiseen asti.
Jossain vaiheessa syksyn aikana ei sitten tarvii ihmetellä kun radalle ilmestyy kolme keltanokkaa joista yksikään ei taatusti pysy radalla ensimmäisten ajokertojen aikana. Tämä kommentti siksi että ei tässä mitään seppiä olla vaikka uskalletaan kommentoida aktiiviharrastajien näkemyksiä
Sharkin "virityksestä" sen verran että en sanoisi että osien päivittäminen kestävämpiin tekisi siitä Open luokan laitetta. Varsinaisesti noilla päivityksillä ei ole suurempaa merkitystä auton nopeuteen vaan luotettavuuteen. Avainsanat menestykseen kun on tasainen suoritus sekä pomminvarma luotettavuus, nopeus tulee sitten ajallaan jos on tullakseen, allekirjoittaneelle jälkimmäistä ei valitettavasti ole koskaan siunaantunut...