Kirjoittaja Aihe: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan  (Luettu 429895 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #90 : 10.10.07 - klo: 00.40 »
kaikki jota ei vakiona autossa ole.


Tuo ois aika karua jos esim vetarit vaihtaa niin joutuu luokkaa vaihtamaan.

Harjattomiin sen verran että ite en ainakaan vielä kisaile muuten kun kavereiden kanssa leikkimielistä mutta ite tuota harjatonta lähinnä leikkimiseen, polttikset on sit vähän vakavammin otettavia vehkeitä. Mulla oli shark monster ja siinä mamba 25 ja nuke mega moottori niin oisin halunnut tehokkaamman moottorin silti. Mutta vakio auto kuitenkin kulki niin tarpeeksi että en tiedä varmaksi lähdenkö tulevaa buggyä edes väsäämään harjattomaksi, hallinta menee kuitenkin hankalammaksi ja se on mukava ajaa kun auto pysyy hyvin räpylässä.
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #91 : 10.10.07 - klo: 09.24 »
Mielenkiintoista keskustelua moottoreiden tehoista... Laitetaan entisen (huonon) kisakuskin ja nykyisen pihasudettelijan kommenttia. Talossa on kolme Sharkkia ja ne on vaihtelevassa käytössä, yksi on enemmän ollut aktiivikäytössä ja sillä on vuoden aikana ajettu kymmeniä, ellei joku sata akullista pihasudittelua. Moottori kesti tasan vuoden ilman mitään ongelmia, tehoa on riittävästi moneen puuhaan, paitsi jos tykkää harrastaa FHRA kiihdyttelyjä...

Poika kaipaili tehoja lisää mutta sanoin että jos siirrytään pihasudittelusta radalle, kun pystyt ajamaan akullisen törmäämättä mihinkään ja pysyt radalla "kisavauhtia" kierrosaikojen osuessa saman sekunnin sisään niin sitten vasta laitetaan tehoja lisää.

Valitettava tosiasia on että tehojen nosto ei koskaan ole tehnyt kenestäkään parempaa kuskia, kyllä se tasaisuus sekä menestys haetaan aivan eri jutuista. Toki jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee ja laittaa sellaisen moottorin minkä haluaa, itselle ja pojille riittää vakiokoneet. Poikien koneet on jopa ajoitettu myöhäisemmälle joten tehoa on vakiota vähemmän, ajoaikaa taas on joskus ollut jopa kyllästymiseen asti.

Jossain vaiheessa syksyn aikana ei sitten tarvii ihmetellä kun radalle ilmestyy kolme keltanokkaa joista yksikään ei taatusti pysy radalla ensimmäisten ajokertojen aikana. Tämä kommentti siksi että ei tässä mitään seppiä olla vaikka uskalletaan kommentoida aktiiviharrastajien näkemyksiä :wink:

Sharkin "virityksestä" sen verran että en sanoisi että osien päivittäminen kestävämpiin tekisi siitä Open luokan laitetta. Varsinaisesti noilla päivityksillä ei ole suurempaa merkitystä auton nopeuteen vaan luotettavuuteen. Avainsanat menestykseen kun on tasainen suoritus sekä pomminvarma luotettavuus, nopeus tulee sitten ajallaan jos on tullakseen, allekirjoittaneelle jälkimmäistä ei valitettavasti ole koskaan siunaantunut...
Kylätason RC-kuski.

Poissa Spin

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #92 : 10.10.07 - klo: 10.42 »
Tässä nyt kaikki on niin kisaajia että. Ottakaas huomioon että suurin osa kuskeista lienee pihasudittelijoita. Ulkona tuon vakion tehot kyllä alkaa kyllästyttää nopeasti.

Täällä jumalan seläntakana porukka on niin pieni, ettei hallivuoroja ole edes mahdollista hommata.

Tehot näissä harjattomissa on varmasti liikaa sisälle ja etenkin radalle, mutta isoille ulkoalueille tehoja kaipaa rutkasti. Ja pakkoko se on ajaa kokoajan sormi koukussa ;).
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #93 : 10.10.07 - klo: 11.14 »
Pihasudittelussa mun mielestä oli Nuken mega liian köydä, huippunopeus siis ei tyydyttänyt. Siitä voi kelata että ei kummoinen rata ole jos 50kmh ei riitä vaikka sinne kiihtyy nopeeta :) Pihasudittelu saattaa tarkoittaa isoakin pihaa jossa vakiokoneella ajaminen on yhtä tylsää kun viiltäis pankkikortilla ranteita...
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #94 : 10.10.07 - klo: 11.27 »
Epätietoinen kysyy: Eikä siihen isoon pihaan saa tehtyä pientä rataa vai onko laitteen kiihtyvyys ja huippunopeus se mitä laitteelta todellisuudessa halutaan?

Nyt on kyse kahdesta eri kategoriasta ja omat kommentit on enemmän radalla ajamiseen kuin lentokentän kiertoon. Oli kyse sitten sisäradasta tai pihasudittelusta, omat pihasudittelut sisältää jonkinasteista "radalla ajoa" joka on ainakin omasta mielestä mielekkäämpää ja opettavaisempaa auton hallinnan kannalta kuin lentokentän kierto mahdollisimman kovaa. Tehoilla leikkiminen on aina kivaa mutta jos kuskin ajotaidot ja laitteen ajettavuus ei ole tehojen tasolla niin muilla samaan aikaan ajavilla ei välttämättä ole yhtä kivaa...

Oli miten oli, pääasia on että kaikilla on kivaa ja lompakko tyhjä... :grin:
Kylätason RC-kuski.

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #95 : 10.10.07 - klo: 11.53 »
Joo siis vakiokone riittä todella hyvin ns tavallisella ajolla. Tuossa pihalla kun ajelin joskus niin että ajoin tiettyä lenkkiä kokoajan niin vakkarilla oli todella loistava ajaa. Siis kisa-akulla (1400mah NiMH) se punainen vakioakku on mun mielestä ihan sukka.

Harjattomilla taas sitten on vaan ihan leikkimistä, onhan se siistiä kun vauhissa painaa kaasun niin niiaa keulaa kauniisti  :grin:

Mulle on ihan sama miten kukakin ajelee mutta ei ole yhtä oikeaa tapaa että esim harjattomat on jotain ja vakkarilla ei tee mitn vaikka joku niin ajatteleekin. Taas mielipide kysymyksiä, toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä ja joku molemmista.

Tämä on siis vain mun mielipide mutta pidän kunnon ajoa varten polttista ja leikkimisessä enemmänkin 1/18 on ok.
« Viimeksi muokattu: 10.10.07 - klo: 11.59 kirjoittanut No Pain »
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #96 : 10.10.07 - klo: 13.14 »
Tässä nyt kaikki on niin kisaajia että. Ottakaas huomioon että suurin osa kuskeista lienee pihasudittelijoita. Ulkona tuon vakion tehot kyllä alkaa kyllästyttää nopeasti.

Täällä jumalan seläntakana porukka on niin pieni, ettei hallivuoroja ole edes mahdollista hommata.

Tehot näissä harjattomissa on varmasti liikaa sisälle ja etenkin radalle, mutta isoille ulkoalueille tehoja kaipaa rutkasti. Ja pakkoko se on ajaa kokoajan sormi koukussa ;).

Aivan, minä tässä yritän kertoa että meidän kisa hommissa noita harjattomia ei todellakaan tarvita koska meidän pääsuoran pituus on peräti 12m ja 180 mutkia on paljon ja nopeimat kuskit jotka siellä ajaa niin on just noilla vakiokoneilla koska virheitä tulee huomattavasti vähemmän ja osat pysyy ehjänä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #97 : 10.10.07 - klo: 20.17 »
Harjattomien puolesta puhuu hyötysuhde joka on jossain 90% hujakoilla ja jopa yli, riippuen valmistajasta. Normaali harjallisissa se taas heiluu jossain 60% kahta puolen, parhaissa harjallisissa se taitaa olla jopa lähelle 70% eli saman kapasiteetin omaavalla akulla ajaa harjattomalla huomattavasti pidempään oli kyseessä Nimh tai LiPo.
 
 Harjattomien puolesta puhuu myös huoltovapaus eli ei vaihdettavia hiiliä ja kollektorin sorvausta, vain laakerien vaihto moottoriin, jos ajaa pölyisissä olosuhteissa eikä päätyjä ole suojattu, niin korkeintaan laakerien vaihto moottoriin riittää. Mamban 25A säädin on riittävä 1/18 autoon ja esim. Nuken tai Mamban omalle koneelle ja säätimessä on kattava valikoima säätöjä joita voi helposti tietokoneella mieleisekseen muuttaa ajoalustan mukaan ja jos potkua tuntuu olevan liikaa, niin sitäkin voi rajoittaa jos sormi ei pelaa.

 :tongue: ...eli täältä ehdottomasti yksi ääni harjattomien puolesta.

Edit, .. typoja korjattu.
« Viimeksi muokattu: 10.10.07 - klo: 21.01 kirjoittanut Jankka »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #98 : 10.10.07 - klo: 20.28 »
Itsellä on assossa mamban 5400 moottori.
Tehoa on lipo akun kanssa mielettömästi.
Tietokoneella olen säätänyt ennakot minimiin, potku rajoitettu 70% (eli vain 30%käytössä)
Ja silti nostaa välillä keulaa matolla.
Suoranopeus on niin kova että montaa kertaa ei tosiaan tarvitse kaasua pohjaan painaa.
1800 akku kestää lähemmäs puoltuntia kovaa ajoa.

Eli ehdottomasti harjattoman moottorin puolella olen minäkin.
Kunhan siis tehot on rajattu sille tasolle että on kiva ajaa radalla.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #99 : 10.10.07 - klo: 23.00 »
Minähän en todellakaan väitä että yleisesti harjaton olis huono vaihtoehto mutta jos laittaa esim 8000kv mamba kiinni mihin tahansa 1.18 autoon niin onko mitään järkeä ja jotkut viellä käyttää 3s lipoja. Auton kesto ja ominaisuudet häviää samantien kuin painat kaasua.
Tuon tehon takia olen jakannut sharkki cupin 2 eri luokkaan eli vakio ja virit johon myös kaikki harjattomat menee eittämättä.
Jos jollain on tietoa harjattomasta joka vastaa sharkin vakio konetta ja on ajettavuudeltaan sammanlainen ja akselin koko 2.3mm niin ilmoita minulla olis kiva tietää.
Viellä ei ole tullut semmoista konetta vastaan.
Toinen juttu miksi vakio luokassa ei saa olla minkäänlaista harjatonta on sen hinta.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #100 : 10.10.07 - klo: 23.41 »
Toinen juttu miksi vakio luokassa ei saa olla minkäänlaista harjatonta on sen hinta.
Jerzi
Ymmärrän hyvin minkä takia vakioluokassa ei harjattomia suvaita, mutta tuo perustelu asialle pisti vähän miettimään? Mitäs se hinta mihinkään vaikuttaa :P
| Academy | Axial |

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #101 : 11.10.07 - klo: 00.24 »
Toinen juttu miksi vakio luokassa ei saa olla minkäänlaista harjatonta on sen hinta.
Jerzi
Ymmärrän hyvin minkä takia vakioluokassa ei harjattomia suvaita, mutta tuo perustelu asialle pisti vähän miettimään? Mitäs se hinta mihinkään vaikuttaa :P



Meillä on monenlaista asiakas kuntaa ja monet ovat ostaneet tuon rtr auton ja jos viellä tuohon pitää ostaa harjattomat vehkeet hinta noille on 120e ja mitäs sen jälkeen.
Jos aloittelija ostaa tuon FT mallin niin hinta harjattoman kanssa tulee aika paljon kalliimaksi vai mitä.
Jerzi

PS Mihin hintaanSuomesta saa noita harjattomia settejä, meillä maksaa mamba 125e vastaavasti saa noita rtr nopareita hintaan 39e ja moottori on 14e.
Kuin olen myymässä en missään nimessä lähde ensimmäiseksi myymään rtr auton päälle harjatonta koska ei ole viellä kovinkaan montaa järkeviä settejä myynissä.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #102 : 11.10.07 - klo: 00.29 »
Juu eihän se harjaton paras ekaks päivitykseksi ole, mutta en siltikään ymmärrä minkä takia ne hintansa takia kiellettäsiin :P
| Academy | Axial |

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #103 : 11.10.07 - klo: 00.47 »
No voitte keskenään perustaa oman kisaluokan ja tehdä omat säännöt, miksi minun pitää puolustella säännöt jota olen tehnyt.
Joko ne kelpaa tai sitten kukin saa miettiä että tuleekos ajamaan vai ei.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #104 : 11.10.07 - klo: 00.57 »
Jos jollain on tietoa harjattomasta joka vastaa sharkin vakio konetta ja on ajettavuudeltaan sammanlainen ja akselin koko 2.3mm niin ilmoita minulla olis kiva tietää.
Viellä ei ole tullut semmoista konetta vastaan.
Toinen juttu miksi vakio luokassa ei saa olla minkäänlaista harjatonta on sen hinta.
Jerzi

Olisikohan tämä lähellä teholtaan Sharkin vakiokonetta Feigao 1308430S, ko moottoria löytyy 7A, 10A, 15A ja 18A mallina, on jopa paljon halvempi kuin LRP Shark Tuning Mootori, eli vähän yli 17€ ($24.95).
Ajettavuushan on säätimestä ennemminkin kiinni, eikös se ole muiden etu jos harjattoman säätimellä on hankalempi ajaa. ;)
Halvin autosäädin mitä löysin nopsaan on Dynamite Tazar Brushless ESC, hintaa alle 49€!
Hintaeroa jää enään vain alle yhden LRP Shark Tuning Mootorin verran, siis jos olet yhden harjallisen koneen ajanut loppuun niin halvemmaksi harjaton olisi tullut! ;)

EDIT. Nyt löytyi alle 45€ hintaan rcmart:ista jo Quark 22amp Pro-Car Brushless Controller.

« Viimeksi muokattu: 13.10.07 - klo: 17.48 kirjoittanut Hermanni »
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #105 : 11.10.07 - klo: 01.04 »
Jokuhan voisi ostaa nuo ja kokeilla miltä tuntuu.
Mutta vakio luokka pysyy edelleen samana sinne ei oteta harjattomia moottoreita.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #106 : 11.10.07 - klo: 01.09 »
:D Luetkos viestejäni vai sokkonako vastaat.

Ihan varmasti olen samaa mieltä että ei ole tasaväkistä jos vakiomoottorit ja harjattomat lykätään samaan sarjaan, monestihan olen sanonutkin sen tässä keskustelussa. Kunhan vain ihmettelin kun lisäsit perusteluksi tuon että harjatonta ei hyväksytä luokassa koska se maksaa liikaa, mutta auton ajettavuutta saa parantaa vaikka minkä hintasilla osilla, kunhan vakiomoottori pysyy paikallaan :P

Ei muuta, se oli vain ihmettelyä.
| Academy | Axial |

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #107 : 11.10.07 - klo: 01.16 »
Minähän vastasin mitä hermanilla oli asiaa.
En muista samanlaista skeida puhetta moottori säännöissä. Ei tuolla esim 1.8 polttis autoissa mitään 4.6 koneita saa olla tai 1.10 stanu turistissa ei missään nimessä saa olla harjatonta 3.5 koneita.
Jerzi

PS En muista tälläistä ihme vääntöä kuin tuo monsteri luokka joka kuopattiin enennkuin se edes alettiin ajamaan, ja minkähän takia, joo kaikki rupes vääntämään säännöistä ja kukaan ei ollut tyytyväinen. Pitääköhän minun nyt toivoa että tälläistä ei tapahdu.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa DagO

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #108 : 11.10.07 - klo: 01.28 »
Jos jollain on tietoa harjattomasta joka vastaa sharkin vakio konetta ja on ajettavuudeltaan sammanlainen ja akselin koko 2.3mm niin ilmoita minulla olis kiva tietää.
Viellä ei ole tullut semmoista konetta vastaan.
Toinen juttu miksi vakio luokassa ei saa olla minkäänlaista harjatonta on sen hinta.
Jerzi

Olisikohan tämä lähellä teholtaan Sharkin vakiokonetta Feigao 1308430S, ko moottoria löytyy 7A, 10A, 15A ja 18A mallina, on jopa paljon halvempi kuin LRP Shark Tuning Mootori, eli vähän yli 17€ ($24.95).
Ajettavuushan on säätimestä ennemminkin kiinni, eikös se ole muiden etu jos harjattoman säätimellä on hankalempi ajaa. ;)
Halvin autosäädin mitä löysin nopsaan on Dynamite Tazar Brushless ESC, hintaa alle 49€!
Hintaeroa jää enään vain alle yhden LRP Shark Tuning Mootorin verran, siis jos olet yhden harjallisen koneen ajanut loppuun niin halvemmaksi harjaton olisi tullut! ;)
Onkohan tossa motissa tarpeeks vääntöö sharkille, vois meinaan tilaa ja lyödä mamba 25 noparin kaa toimimaan?

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #109 : 11.10.07 - klo: 08.01 »
Kunhan vain ihmettelin kun lisäsit perusteluksi tuon että harjatonta ei hyväksytä luokassa koska se maksaa liikaa, mutta auton ajettavuutta saa parantaa vaikka minkä hintasilla osilla, kunhan vakiomoottori pysyy paikallaan :P

Kertoisitko aloittelijalle millä osilla parannetaan Sharkin ajettavuutta? Tietää jatkossa mihin satsataan kun vakiokoneella on muuten tarkoitus ajaa, ainakin toistaiseksi :wink:



Kylätason RC-kuski.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #110 : 11.10.07 - klo: 08.08 »
Kunhan vain ihmettelin kun lisäsit perusteluksi tuon että harjatonta ei hyväksytä luokassa koska se maksaa liikaa, mutta auton ajettavuutta saa parantaa vaikka minkä hintasilla osilla, kunhan vakiomoottori pysyy paikallaan :P

Kertoisitko aloittelijalle millä osilla parannetaan Sharkin ajettavuutta? Tietää jatkossa mihin satsataan kun vakiokoneella on muuten tarkoitus ajaa, ainakin toistaiseksi :wink:





Eikös Antti ajannut assolla.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #111 : 11.10.07 - klo: 20.28 »
Shark Tuning Moottori menee siis käsittääkseni edellisistä viesteistä viriluokkaan, niin kuin Multiplex 280BB ym....
No anyway, tänään tuli tilattua Hobby Pointista uusi harjaton Sharkkiin, Mega ACn 16/15/4 (Ovat teetättäneet valmistajalla ko moottoreita 2.3mm akselilla), Kv2200, 18A (25A hetkellinen), suositeltava kennomäärä 7 (2s LiPolle siis omiaan) ja hyötysuhde yli 88%.
Hätäpäissäni tilasin myös paljon puhutun Multiplex Permax BL-400/4D moottorin joka menee omakustannushintaan suoraan myyntiin kun saapuu jenkkilästä (Jos kiinnostaa kyselä voi yv), tuo on mielestäni aivan liian raju motti ko autoon sisäradalle....
Tehosta vielä voin kertoa että ainakin minulle jo miedompi Nuke harjaton (18A malli) moottori ei ollut mikään mukava ajaa sisäradalla, tehoja piti pudottaa niin ajokin alkoi sujua paljon paremmin.
Nyt siis panostus onkin enemmän moottorin ajettavuudessa (Vaikka uusikin ottaa tuon 18A), siihen pyrin tuolla suurempihalkaisijalla olevalla harjattomalla, jossa siis vääntö ja kaasuun vastaavuus pitäisi olla parempi kuin pienempihalkaisijaisella moottorilla.

PS Jos joitakin kiinnostaa nuo "järjettömät" harjattomat, Hobby Pointista löytyy samaa moottoria 38A mallina 2.3mm akselilla jolla Sharkki pitäisi jo siirtyä maatakiertävälle radalle!
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #112 : 12.10.07 - klo: 16.52 »
Voi Mamba 25 noparilla ajaa isommalla 1/10 luokan moottorilla huoletta ? Mun pitäis hommata nopeudensäädin harjattomille joka kävin sekä 1/18 Sharkkiin ja Xray T1 pirsseihin kun tavalliset noparin on sanoneet sopimuksen irti.

Oisko Mamba 25 tällainen taikka tämänlainen LRP ?
LRP A.I. Brushless Reverse digital #80100
Motorlimit Brushless over 12.5 Turns
Motorlimit Brushed over 10 Turns
Voltage input 4.8 - 9.6V
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa Luisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #113 : 12.10.07 - klo: 18.37 »
Hei pojat antakaas minulle yksi hyvä syy laittaa harjaton peli alle tuohon esim sharkkiin.
Minä en löydä näin äkkiä yhtään hyvää syytä muuta kuin että jos on moottori joka on vakiomoottorin tehoinen niin siitä saa hieman ajoaikaa lisää.
Meidän vakio mkoneilla saadaan aivan riittävä teho ja ajo aika(yli20min) niin miksi nyt ptää mennä rikkomaan autoa ihan turhaan.
Jos haluat saada auto kulkemaan 1000ja100 niin osta c10 tai c12 auto ja siihen nuo harjattomat.
Kyllähän minä myyn jos joku haluaa ostaa mutta jokin järki hommassa pitää kuitenki olla.
Viime kisassa 3 selvästi nopeinta ajoivat vakiokoneilla, mistäköhän se johtui :lol:
Jerzi

ei voinut olla kaikilla kokemuksesta..  :mrgreen:

T. Aloittelia
« Viimeksi muokattu: 12.10.07 - klo: 18.46 kirjoittanut Luisu »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #114 : 12.10.07 - klo: 19.03 »
Mjaah...
Kuinkas tuo nopeus katsotaan?

Mikäli se katsotaan lopputuloksista niin selvä...
Ainiin... mutta nythän puhuttiinkin sharkeista... my bad.

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #115 : 12.10.07 - klo: 19.07 »
Jerry eiköhän sillä harjattomalla saa muutakin kuin ajoaikaa ja vauhtia..pitäshän sitä myyjänä tietää  :shocked:

Nimim: harjaton....huoleton.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Spin

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #116 : 13.10.07 - klo: 10.40 »
Tuosta pinnapultin tekemisestä vielä renkaisiin. Mitenkäs olette lukinneet sen toisen pään sinne vetariin? Riittäiskö pelkkä punainen ruuvilukite? Entäs mistä olette 3mm laippamuttereita hommanneet? En bonganut noita edes ruuvilinjan sivuilta.

Jengasetti ois tuossa valmiina odottamassa vain "uskallusta" alkaa modaan noita. Tilasin vielä varoiksi pidätinruuveja 3mm koossa, niin nekin saa katkomatta perus ruuveja. Tulee siistimmät, ja saa ruuvattua kuusioavaimella paikalleen.
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #117 : 13.10.07 - klo: 18.08 »
Jos en väärin muista niin pidätinruuvi oli 18mm pitkä, tai sitten ei :wink:

Omaan autoon teen lähiaikoina joten sitten tiedetään mitta varmuudella. Lukitteena mulla oli jonkun valmistajan sininen "kova" lukite, muista ensin rasvanpoisto että lukite pitää. M3 laippakanta nylokkeja löytyi miljoonalaatikosta mutta kun etsin niitä omaan autoon niin eipäs enään löytynytkään joten prikka/mutsku tulee käyttöön.

Kylätason RC-kuski.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #118 : 07.11.07 - klo: 18.04 »
Kumpi kannattaisi paremmin vaihtaa LRP Sharkkiin, kun ositin viimekeväällä auton ja se jostain syystä meni rikki :cry:, mutta auto korjataan :grin: ja olisin kiinnostunut auton virittämisestä ja siksi kysyn tätä kysymystä, että kumman vaihtaisi mielummin Moottorin vai Nopeudensäätimen
ja mikä merrki kannattaisi ostaa? Jouset minua myös kiinnostaisi. Pitäisiko vaihtaa jouset pehmeisiin vai koviin jousiin? ja renkaat ja vanteet myös aikoisin vaihtaa, että mistä saisi vanteet ja renkaat? Renkaita voisi olla kahdeksan, koska pitäisi varmaan olla talvi ajoon renkaat ja kesä ajoon, mutta kyllä neljäpariakin sopii?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #119 : 07.11.07 - klo: 18.53 »
Perus Sharkin virittäminen kannattaa aloittaa voimalinjasta eli vatoakseleiden ja diffien päivityksestä kestävämpiin, seuraava kohde on alumiiniset kääntöpalat. Kun nämä on vaihdettu niin peli alkaa pysymään nipussa aivan eri tavalla kuin vakiona.

Suosittelen näitä päivityksiä ennen kun edes harkitset moottorin tai noparin vaihtamista, vakiosähköt on yllättävän hyvät ja vakiokoneessa on mukavasti tehoa.

Jousien ja iskareiden öljyjen jäykkyydet määräytyy aika pitkälti sen mukaan minkälaisessa ajossa autosi on. Pihasudittelussa pärjää hienosti vakiojousilla kun taas radalla kaipaa hieman jäykempiää alustaa.
Kylätason RC-kuski.