Kirjoittaja Aihe: xray touringin vaihto sähkökrossariin  (Luettu 1825 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tarhytti

  • Tulokas
    • Profiili
xray touringin vaihto sähkökrossariin
« : 03.02.06 - klo: 17.44 »
Heips, pari vuotta on takana touring kaahailua ja nyt halut alkaisi kääntyä sähkökrossin puolelle niin saisi hiukkasen vapaammat ajovuorot.

Onko kenelläkään kokemusta siitä mikä krossari olisi kivuttomin vaihtoehto T1R:n ja Raycerin tilalle ? Tavoitteena olisi saada mahdollisimman paljon nykyisestä varaosa arsenaalista käyttöön: pinjonit, jouset, moottorit, akut, jne.

Alustavien tutkimusten jälkeen kiinnostavimmilta näyttäisivät takatuupparit, esim traxxas bandit.

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
xray touringin vaihto sähkökrossariin
« Vastaus #1 : 03.02.06 - klo: 17.50 »
Meinaatko ajaa kisaa vai pelkästään pihasuttailla? Jos kisata meinaat niin unohda Traxxas Bandit ja hanki Associated B3 tai B4. Oikeastaan pihasudittelussakin Assot ovat parempia.
Raycerin kamoista voit hyödyntää pinjonit ja sähkölaitteet. Jouset ovat liian lyhyet krossareihin.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
xray touringin vaihto sähkökrossariin
« Vastaus #2 : 03.02.06 - klo: 20.30 »
Asson b4 stealt team on loistava valinta.
250€ rc-pisteeltä ja sieltä saat myös varaosat.
joo o

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
xray touringin vaihto sähkökrossariin
« Vastaus #3 : 03.02.06 - klo: 20.33 »
Mä ostin just käytettynä sellasen. hyvä kuntonen, pari koppaa, muutamia renkaita, varaosaa, jousia... viritelty melkeen FT:ksi ja 140e posteineen :wink:
Eli kannattaa kattella käytettyjä koska ne on huomattavasti halvempia...

Poissa tarhytti

  • Tulokas
    • Profiili
xray touringin vaihto sähkökrossariin
« Vastaus #4 : 09.02.06 - klo: 20.02 »
Kiitoksia kommenteista.
Tuo Asson B4 tuntuisi hyvältä valinnalta ainakin meikäläisen pihasuditteluun. Rakenne näyttää sen verran yksikertaiselta että selviää ämpäriä pienemmällä varaosapurkilla :)
Yks kaveri suositteli lämpimästi takatuupparia vedoten siihen että 4WD:n kanssa joutuu huoltohommiin useammin. Onko tämä tarua vai faktaa ?
Hihna-kardaani väittely on jo näköjään meneillään toisaalla, joten kommentit voi heittää vaikka kardaani-2wd eroista.

Poissa Jrx

  • Jäsen
    • Profiili
xray touringin vaihto sähkökrossariin
« Vastaus #5 : 10.02.06 - klo: 15.11 »
Onhan siinä nelkussa noin tuplasti(?) enemmän voimansiirronosia jotka voivat hajota. Ei nyt tule muuta syytä että sitä nelkkua tartteis rassata enempää.

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
xray touringin vaihto sähkökrossariin
« Vastaus #6 : 10.02.06 - klo: 15.17 »
Lainaus käyttäjältä: "tarhytti"
Kiitoksia kommenteista.
Tuo Asson B4 tuntuisi hyvältä valinnalta ainakin meikäläisen pihasuditteluun. Rakenne näyttää sen verran yksikertaiselta että selviää ämpäriä pienemmällä varaosapurkilla :)
Yks kaveri suositteli lämpimästi takatuupparia vedoten siihen että 4WD:n kanssa joutuu huoltohommiin useammin. Onko tämä tarua vai faktaa ?
Hihna-kardaani väittely on jo näköjään meneillään toisaalla, joten kommentit voi heittää vaikka kardaani-2wd eroista.

Kyllä siinä on enemmän huoltamista kun voima välitetään hihnalla tai kardaanilla auton lävitse ja edessä on toinen diffi.
joo o

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
xray touringin vaihto sähkökrossariin
« Vastaus #7 : 10.02.06 - klo: 21.30 »
ja onhan nelkussa enemmän säätämistä jne...
2wd on yksinkertaisempi ja siksi helpompi. jos katsot esim kuvia ja vertaat nelkkoa ja takatuupparia niin kyllä nelkku näyttää aivan hirveeltä :D