Kirjoittaja Aihe: Miten saada diffiöljy pysymään sisällä?  (Luettu 3327 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa weli

  • Tulokas
    • Profiili
    • http://www.welinrcsivut.tk
Miten saada diffiöljy pysymään sisällä?
« : 22.12.02 - klo: 21.30 »
Olen yrittänyt täyttää TR-15 Rally:n diffit öljyllä, mutta ne ei pysy millään sisässä. Olen yrittänyt tiivistää diffejä kynsilakalla, kontaktiliimalla ja hydrauliikkatiivisteellä, mutta mikään ei auttanut. Ei vaikka laitoin liimaa diffin saumaan ennen sen sulkemista ja sitten vielä vuorasin sauman liimalla ulkoa päin. Öljyt valui ulos ekan ajokerran aikana. Tein saman myös kynsilakalla, mutta ei se mitään auttanu :cry: . Käytin öljynä iskariöljyä kun ei tahdo tuota diffiöljyä oikeen mistään saada. Nyt laitoin diffeihin rasvat kun kyllästyin niiden aukomiseen. Onko muuten öljy paljonkin "diffiystävällisempää" kuin rasva?

Poissa RChullu

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rc-racing.info
Re: Miten saada diffiöljy pysymään sisällä?
« Vastaus #1 : 22.12.02 - klo: 21.50 »
Lainaus käyttäjältä: "weli"
Olen yrittänyt täyttää TR-15 Rally:n diffit öljyllä, mutta ne ei pysy millään sisässä. Olen yrittänyt tiivistää diffejä kynsilakalla, kontaktiliimalla ja hydrauliikkatiivisteellä, mutta mikään ei auttanut. Ei vaikka laitoin liimaa diffin saumaan ennen sen sulkemista ja sitten vielä vuorasin sauman liimalla ulkoa päin. Öljyt valui ulos ekan ajokerran aikana. Tein saman myös kynsilakalla, mutta ei se mitään auttanu :cry: . Käytin öljynä iskariöljyä kun ei tahdo tuota diffiöljyä oikeen mistään saada. Nyt laitoin diffeihin rasvat kun kyllästyin niiden aukomiseen. Onko muuten öljy paljonkin "diffiystävällisempää" kuin rasva?


kyl sen diffirasvaa pitää olla eikä iskariöljyä.

valuuks se rasva sieltä kaikki pois vai jääkö se esim. puolilleen?

kun avaat diffin ni ei sen kuulukkaan olla piripinnassa. kun ruuvaat sen diffin "kannen" kiinni niin siinä kannessa on yks ratas. se poistaa ylimääräset öljyt sieltä...
en nyt muista millasen diffit siin on mut...

Mika R

  • Vieras
Miten saada diffiöljy pysymään sisällä?
« Vastaus #2 : 22.12.02 - klo: 23.31 »
Mulla on SuperTeneissä samat diffit ja aluksi ei silikoniöljyt pysyneet sisällä, mutta myöhemmin ovat pysyneet kyllä:

1) Hanki kunnon diffiöljyä, jotain väliltä 10000 - 30000 wt sekä
    silikoni-tiivistettä saumaukseen
2) Kasaa diffien puoliskot ensin, niin että akselit ovat suht tiukasti kumista o-lenkkiä vasten (paina tiukasti samalla kun kiristät 6-koloruuvin)
3) Laita öljy toiseen puoliskoon yläreunaan asti suurinpiirtein
4) Laita toinen puolisko päälle (varo ettei öljy loisku yli)
5) Ruuvaa kiristysruuvit ja ennen lopullista kiristystä laita silikonitiivistettä jokaiseen ruuvin reikään ja vastaavan ruuvin kannan väliin, kiristä ruuvit
6) Saumaa diffi liitoskohdasta huolellisesti rataksen vierestä silikonitiivisteellä
7) Annan kuivua yön yli ja sitten radalle

Itselläni ei tämän jälkeen ole diffiöljyt lentäneet pihalle ajaessa.

Poissa weli

  • Tulokas
    • Profiili
    • http://www.welinrcsivut.tk
Re: Miten saada diffiöljy pysymään sisällä?
« Vastaus #3 : 22.12.02 - klo: 23.42 »
Lainaus käyttäjältä: "RChullu"
Lainaus käyttäjältä: "weli"
Olen yrittänyt täyttää TR-15 Rally:n diffit öljyllä, mutta ne ei pysy millään sisässä. Olen yrittänyt tiivistää diffejä kynsilakalla, kontaktiliimalla ja hydrauliikkatiivisteellä, mutta mikään ei auttanut. Ei vaikka laitoin liimaa diffin saumaan ennen sen sulkemista ja sitten vielä vuorasin sauman liimalla ulkoa päin. Öljyt valui ulos ekan ajokerran aikana. Tein saman myös kynsilakalla, mutta ei se mitään auttanu :cry: . Käytin öljynä iskariöljyä kun ei tahdo tuota diffiöljyä oikeen mistään saada. Nyt laitoin diffeihin rasvat kun kyllästyin niiden aukomiseen. Onko muuten öljy paljonkin "diffiystävällisempää" kuin rasva?


kyl sen diffirasvaa pitää olla eikä iskariöljyä.

valuuks se rasva sieltä kaikki pois vai jääkö se esim. puolilleen?

kun avaat diffin ni ei sen kuulukkaan olla piripinnassa. kun ruuvaat sen diffin "kannen" kiinni niin siinä kannessa on yks ratas. se poistaa ylimääräset öljyt sieltä...
en nyt muista millasen diffit siin on mut...


Siis kyllä se rasva pysyy, muttei öljy, joka valuu melko tarkoin pois.
Mistä tuota silikoni-tiivistettä saa?

Mika R

  • Vieras
Miten saada diffiöljy pysymään sisällä?
« Vastaus #4 : 22.12.02 - klo: 23.49 »
Mä oon käyttänyt Bilteman silikonia (siis silikonitiivistettä). Silikoniöljyä saat RC kaupoista.

Poissa Danger

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Miten saada diffiöljy pysymään sisällä?
« Vastaus #5 : 13.05.04 - klo: 08.04 »
Olen nyt lisännyt öljyt diffeihin ja tiivistänyt silikonimassalla. Oli yön kuivumassa. Entäs sitten se diffikotelo (siis kotelo johon diffi tulee sisään ja jossa voima välitetään kardaanilta diffille)? Riittääkö tähän pelkkä rasva vai olisko tämäkin hyvä täyttää öljyllä ja tiivistää?
- Savage brushless. RC18T brushless.

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Miten saada diffiöljy pysymään sisällä?
« Vastaus #6 : 13.05.04 - klo: 08.18 »
Itse olen rasvannut hyvin rattaat ja tiivistänyt hitusella silikoonia kotelon runkoon. Pääasiahan on, ettei sinne pääse likaa kiusaamaan rattaita.

Mika R

  • Vieras
Miten saada diffiöljy pysymään sisällä?
« Vastaus #7 : 13.05.04 - klo: 10.11 »
Lainaus käyttäjältä: "Danger"
Olen nyt lisännyt öljyt diffeihin ja tiivistänyt silikonimassalla. Oli yön kuivumassa. Entäs sitten se diffikotelo (siis kotelo johon diffi tulee sisään ja jossa voima välitetään kardaanilta diffille)? Riittääkö tähän pelkkä rasva vai olisko tämäkin hyvä täyttää öljyllä ja tiivistää?


Sille sun ei tarvii tehdä mitään, vähän sitä vakio greasea rattaille,se riittää, Ne toimii hyvin kuivinakin.