Kirjoittaja Aihe: Paluu hiekkalaatikolle  (Luettu 7925 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Paluu hiekkalaatikolle
« Vastaus #30 : 15.03.06 - klo: 22.06 »
Lainaus käyttäjältä: "jarppi"
Osta savage jos haluat olla koko ajan ostamassa uusia osia!!
Savagella ei uskalla edes hypätä,kun runko on sen jälkeen ihan kippurassa!!Ja muutenkin koko ajan rikki. . .siis jos haluaa oikeasti käyttää sitä siihen tarkoitukseen,mihin sen pitäisi olla soveltuva(hyppimiseen jne)Ja kaikki tämä on henkilökohtaisesti koettu. . .joku rupee tod.näköisesti tästäkin määkymään mutta siitä vaan. . . .


 :shock:  Mikäs Savage tollanen on??? Mulla kestää aina, jos oikein yrittää rikkoa niin onnistuu (ei aina hajoa vaikka yrittäisi)  :wink:
Kyllä se tosiasia on niin että Savage KESTÄÄ!!!

Poissa usa-1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Paluu hiekkalaatikolle
« Vastaus #31 : 15.03.06 - klo: 22.19 »
Oon täysin eri mieltä!!Savageenhan ei just tartte niitä osia ostella :| Auto kestävimmästä päästä..Riippuuhan se vähän kuskista ja ajopaikasta..Tää mun mielipide ja turhahan tästä on kinata.. :roll: :wink:
Overpowered Savage/RB Concept TM728, Overpowered Revo/RbTm323, Mad Force Crawler x2/Nosram Rs28, Xray XB8 Pro,Xray T1, Homemade Tuber

Poissa jarppi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Paluu hiekkalaatikolle
« Vastaus #32 : 15.03.06 - klo: 22.24 »
Joopa joo. . .savage kestää tosiaan jos sillä pihalla sudittelee!!!

Poissa Boltsi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/index.html
Paluu hiekkalaatikolle
« Vastaus #33 : 16.03.06 - klo: 00.08 »
Lainaus käyttäjältä: "jarppi"
Osta savage jos haluat olla koko ajan ostamassa uusia osia!!
Savagella ei uskalla edes hypätä,kun runko on sen jälkeen ihan kippurassa!!Ja muutenkin koko ajan rikki. . .siis jos haluaa oikeasti käyttää sitä siihen tarkoitukseen,mihin sen pitäisi olla soveltuva(hyppimiseen jne)Ja kaikki tämä on henkilökohtaisesti koettu. . .joku rupee tod.näköisesti tästäkin määkymään mutta siitä vaan. . . .


Minuakin kiinnostaisi millaisia hyppyjä ei autosi ole kestänyt? Karu factahan on että mikään auto ei kestä Jenkki tyylistä bashaamista, korkealta ja kovaa...

Noniin sitten asiaan. Olen myös monsun/trukin kannalla, ns. joka paikan höylä, ja ihan varteen otettava vaihtoehto on se HPI:n MT 2. Jos itse tässä vaiheessa olisin ostamassa "ensimmäistä" autoa niin olisi se MT 2, helppo huoltaa, kompaktin kokoinen kuljetettavaksi vaikka apostolin kyydillä, varaosat eivät vie vararikkoon ja varaosien saatavuus iso plussa. Mutta tietenkin päätös on sinun...
Pieni video savagesta ja MT 2:sesta *KLIK* Videolla omasta huolimattomuudesta johtunut renkaan irtoaminen  :wink:
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

tuplaesa

  • Vieras
Re: Paluu hiekkalaatikolle
« Vastaus #34 : 16.03.06 - klo: 01.06 »
Lainaus käyttäjältä: "Janiksnk"


Toivon autoltani:

Helppoa käyttöä, luotettavuutta sekä hauskuutta. Autolla pitää pystyä rissaamaan mökin soratiellä pirunmoisissa sivareissa. Autolla ei todellakaan tarvitse voittaa kisoja, mutta tehoakin saa löytyä.  Toki tiedän että näitä pitää rassata, mutta ajaisin mielelläni lähes yhtäpaljon kun olisin sormet haisevana sitä rassaamassa. Jos tiedät mitä merkkiä kannattaa etsiä myös käytettynä, niin ehdottomasti sellaisetkin vinkit. Voihan olla että harrastus lopahtaa jo parin ajokerran jälkeen.


No tuota, vaikka kyseisen mallin omistankin niin sun tarpeisiin nyt näyttäs aika hyvältä vaihtoehdolta tämä Schumacher Havoc.
Tuo sun kuvaus ihanneautostasi vastaa mun mielestä aika tarkoin havocia.
Nimenomaan hauskanpitoon tehty kampe, yksinkertainen takaveto joka tarkoittaa halvempaa huoltoa jos niitä yleensäkään onnistut saamaan aikaiseksi.
Mulla hajos gallonan aikana ainoastaa koritolpat(muovi+20c pakkanen= ei hyvä) ja kytkin joka oli täysin oma vika kun en käyttänyt kierrelukitetta.
Kuutioita koneessa se 4,6 ns. Big Block, vetreitä hevosia 2,4 kappaletta, tuokun räpsäytetään takapyörille niin menee sivareissa.
Todella hieno laite, yksinkertainen kaunis ja tehokas.
Kaasari on tosin 3 neulainen mutta vähän aikaa pähkäiltyään sitäkin oppii säätämään, mikäli ei ole peukalo ihan keskellä kämmentä.

Eka auto oli kyoshon halpislelu(ei tosin halpa, laatu vain 'halpaa') ja sen kanssa meinas todellakin mennä hermot, olin kyllä aloittelija silloin.
Tää Havoc on mun toinen polttis ja luulen ettei ihan heti tarvi vaihtaa.
Luulen että pidän enemmän takavetoisista kuin 4wd vehkeistä, niillä on enemmän haastetta ajaa, kuin myös hauskuuttakin.
En tiedä voiko tuolla kilpailla, liekö olemassa 2wd monsteri luokkia?

Tutki vaihtoehtoja rauhassa, mieti yö jos toinenkin hankintaa, riittääkö aika?
Katso autoa aina mahdollisimman kriittisellä silmällä, älä tuijota niitä hienouksia vaan hae ennemminkin vikoja.
Kannattaa myös tuijottaa varaosien hintoja, vaihtelevat merkeissä aika rajusti. Kyosho kallein, sen voin sanoa.

Toivottavasti sulle löytyy mieluinen peli johon et pety ihan hetkessä, kuten
mulle kävi sen kyoshon kanssa.
Tähän Havociin ei mun tarvinnut ainakaan pettyä, säädöt on vielä hieman hukassa mutta kyllä tuon on jo jotain 50-60kmh saanut kulkemaan.

Antoisia hetkiä hienon harrastuksen parissa.
Olen itsekin hieman varttuneempi, noh 25v mutta kait tämän voorumin keski-ikää vanhempi.

Ainiin, mulla ei todellakaan ole muuta kokemusta näistä monstereista kuin tästä Havocista, mutta katsele netistä videoita eri malleista niin saat jotain kuvaa laitteen toiminnasta.

ps. enkä todellakaan ole mikää Schumacherin edustaja vaan ihan tavan kuluttaja rehellisine mielipiteineen.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Paluu hiekkalaatikolle
« Vastaus #35 : 16.03.06 - klo: 15.21 »
Onko kaasari "oikeasti" kolmineulainen, vai onko yksi kolmesta tyhjäkäynnin säätöruuvi. Mikäli kaasutin olisi aidosti kolmineulainen, niin en ymmärrä mikä siitä tekee vaikeamman kuin kahdella neulalla varustettu versio. Tunnetusti keskineulaan ei ole suositeltavaa koskea, jos ei ole ihan täysin varma siitä mitä on tekemässä ja miksi. Eli näin ollen niitä säätökohteita olisi kuitenkin vain 2, kuten myös kaksineulaisessa kaasuttimessa.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.