Kirjoittaja Aihe: mekaaninen nopari, akkupatterit  (Luettu 1414 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mesi

  • Tulokas
    • Profiili
mekaaninen nopari, akkupatterit
« : 01.01.03 - klo: 14.29 »
mulla on tossa marui shogunissa mekaaninen nopari, Ja yhtäkki se päätti että ku pakittaa niin pakki on täysillä koko ajan(tosi ärsyttävää ku renkaat pyörii vaan tyhjää).
Sit viel et ku ostin mun radioon akku patterit niin ostin ne kahessa erässä.
Eli molemissa erillisessä pakkauksessa luki 700mAh, Elikkä onko minulla 700mAh vaiko  1400mAh akku patteria.
Kannattaako siihen shoguniin laittaa elektrooninen nopeudensäädin vai onko turhaa!

Poissa jarva

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
mekaaninen nopari, akkupatterit
« Vastaus #1 : 01.01.03 - klo: 15.33 »
siis eihän se niin mee että jos sulla on kaksi 700mah kennoa niin ne olisi 1400 mah, ei ei. vaan vaikka jos sulla olisi 8 kpl 700mah kennoja niin niiden kapasiteetti ei ole 700*8 vaan 700mah. eli se montako kennoa on ei määrää sitä paljonko on kapasiteetia, mutta sen määrää paljonko on jännitettä. eli jos on 8kpl 1,2 volttisia kennoja niin niiden nimellisjännitehän on silloin 9,6 volttia (mun matikkapään mukaan :mrgreen: )

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
mekaaninen nopari, akkupatterit
« Vastaus #2 : 01.01.03 - klo: 19.38 »
Jos kaksi 700 mAh kenno on kytketty sarjaan, niin silloin niiden jännite on 2,4 V ja kapasiteetti 700 mAh. Toisaalta jos nämä kaksi kennoa on kytketty rinnan, niin silloin tuo kapasiteetti on 1400 mAh ja jännite 1,2 V. Samaa voidaan soveltaa useampiin kennoihin.