Kirjoittaja Aihe: Motocross pyörät!  (Luettu 419779 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #480 : 04.09.09 - klo: 22.27 »
Ei tuossa kaasukahvassa vikaa, vaan piti alumiininen saada :lol:
En kyllä vielä vaihtanut, kun taidankin tuon toisen tangon laittaa niin sit samalla.

Tänään tuli vaihdettua tuo iskari. Oli muuten 15mm lyhempi kiinnitys pituus kuin orkkiksessa, eli perä tippu :embarrassed:



Pakoputken ympärille lämpönauhat. Eipä paljon kannata ruveta peitoista leikkelemään, kun Ruotsista 22€ 7.5m rulla :wink:



Ihmeen hyvin se 125cc tossa tallissa paukkuu :cheesy: :mrgreen:
Axial SCX 10 TR

Poissa .TS.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #481 : 04.09.09 - klo: 22.54 »
ihan hyvältähän tuo BSE näyttää, ootkos Duster ollut tyytyväinen vehkeeseen? onko hintasa arvoinen vehje? -lasikahan tuo on, mutta miten tuohon LIFAN 125cc koneeseen löytyy viritys osia?

laitahan lisää kuvia menopelistä, mielellään lisää tuollaisia ilman noita muoveja että hieman näkee paremmin miltä se "kiinalainen" nyt näyttääpi.. :mrgreen:
OFNA X1-CR - Alpha S852 - Savöx - Spektrum

Poissa Äpärä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #482 : 05.09.09 - klo: 12.22 »
Jaa, ei protaper ollut sitten korkeampi, kuvassa näytti matalammalta tuo bse:n orkkis tanko(näytti että pehmusteen ja raisereiden väliin olisi jäänyt paljon pienempi rako yms.), no noilla korotuspaloilla se nousee sen 30mm, noiden hinta on monesti jotain 30e luokkaa.
On muuten kestävä tanko tuo protaper, edellistä sai oikoa lähes joka lippojen jälkeen, tuo protaper pysyy suorana teki mitä vaan..
Luulisin että tulee muuttumaan aika radikaalisti parempaan suuntaan takapää, kun heität dnm:n kiinni.  :wink:
Pieni vinkki jos sattuu omistamaan sammutuspeitosta niin siitä saa myös tehtyä vastaavan eristyksen putkeen kuin thermotec:llä, leikkaa suikaleita, kääntää kaksinkerroin ja leikattu puoli aina uuden kierroksen alle. Itsellä kuitenkin thermotecillä mutta moni tehnyt ylimääräisestä sammutuspeitteestä.
Oliko orkkis kaasukahvassa vikaa vai pikakaasunko vaihdat?
..pari fotoa viime ajoilta, suurta mielikuvitusta käyttäen sama paikka kuin viimeksi ja kännykällä tietenkin..(no kuvat onnistu vähän paremmin kun oli sopivampi asetus päällä, ja tuossa on hieno hyppiä kun tulee niin paljon "air time:a"..hyppy kun lähtee ihan alhaalta ja viskaa kivasti, vaikka hyppy myötäilee tuota kalliota niin kyllä silti tulee välillä alas ainakin lähemmäs puolestatoista metristä.)
Mikä paikka tuo on missä ajelet? Onko joku yleinen rata vai omaa maata vai joku ei niin luvallinen polku?

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #483 : 05.09.09 - klo: 15.38 »
Valitaan tuo viimeinen vaihtoehto, vaikka kyllä tuo paikka aika yleisessä tiedossa lähialueiden krossi ja enskakuskeilla on, J.Salmista myöten. Tässä on lähistöllä useampi paikka jossa vuosikymmeniä ajettu krosseilla ja enskoilla joten polkua ja baanaa on muodostunut todella tukevasti ja laajoille alueille. Ja ihan rauhassa saa ajaa...sen about 20 vuoden aikana kun olen noissa eri paikoissa ajanut niin yhdessä paikassa on poliisit käyneet aikoinaan pari kertaa ja silloinkin on tainnut meno jatkua, ovat tainneet huomauttaa ettei mene liian lähelle asutusta, kun juuri siinä paikassa asutusta tullut paikan yhteen laitaan.(muistelisin kuulleeni että paikalla on ajettu kisojakin joskus vuonna yks ja kaks.) Kesän alussa joku krossijannu kertoi että oli juuri kyseisessä paikassa poliisi käynyt mutta hän oli maininnut portista joka sijaitsee paikan toisessa sisäänmeno paikassa niin olivat antaneet luvan jatkaa mutta nuo kuvat ovat noin 300 metrin päästä toiselta ajopaikalta, eli ajelen useammassa eri paikassa n. parin kolmen neljän kilometrin säteellä ja välimatkatkin menee hyvin pyörällä.
Eli täällä on mielestäni krossi/enskakuskeilla aika hyvin pullat uunissa vaikka meltsin metroasema on kivenheiton päässä.
Jos jotain kiinnostaa paikat tarkemmin niin voin neuvoa vaikka olen tässä topikissa tainnut jo antaakin jotain ohjeita paikoille.(joihinkin en osaa neuvoa kun ovat niin syvällä metsässä mutta pariin helposti ja mukaan voi joskus lähteä jos haluaa)
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa matecci

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #484 : 05.09.09 - klo: 18.34 »
Tulihan se Bse pro hommattua,sillä pitäisi pysyä poitsun 50cc samurain perässä :grin:
Itsekkin sitä DNM iskaria ajattelin vaihtaa jossain välissä tilalle... ja olisihan sitä vaikka mitä hyviä palikoita mitä laitella,mutta opetellaan nyt ajamaan ensin ja ruetaan sitten päivittämään. Ensikokemusten perusteella hintaansa nähden oikein hyvä pyörä.
Enpä olisi myöskään ihan heti uskonut,että miten komeat saundit tästäkin lähtee!!!

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #485 : 05.09.09 - klo: 19.19 »
ihan hyvältähän tuo BSE näyttää, ootkos Duster ollut tyytyväinen vehkeeseen? onko hintasa arvoinen vehje? -lasikahan tuo on, mutta miten tuohon LIFAN 125cc koneeseen löytyy viritys osia?

laitahan lisää kuvia menopelistä, mielellään lisää tuollaisia ilman noita muoveja että hieman näkee paremmin miltä se "kiinalainen" nyt näyttääpi.. :mrgreen:

Juu eihän tuo mikään tehoihme ole.
Mutta itsekin yllätyin saundeista :lol: miten pikku kone papattaa.

Olen ollut tyytyväinen reilun 600€ hankintaa + 150€ viriosiin. Lähinnä tuo takaiskari on hyvä vaihtaa jossain välissä.
Tuli radalla käytyä nyt ensi testi DNM iskarilla ja kyllähän se parempi on. Pehmeemmin ottaa röykyt jne.
Seuraavana etupään vaihto :wink:

Vaihdoin myös eturattaan 14 piikkiseen (vakio 15), kun rata niin pehmeä ja huonossa kunnossa, joten saa vähän kiihtyvyyttä.

Hyvä tuo on vakionakin, mutta mulla vaan "veressä" kaikenlainen rakentelu/näpräily/parantaminen .

Hinta/laatu suhteeltaan loistava peli. Siis Pro malli eikä se 400€ eco malli.

Ei ole enempää kuvia ilman katteita eikä ajokuviakaan kun ei ole kuvaajaa radalla sattunut messiin.
Muutaman ruuvin vaihdoin takarungon (vai mikä lie satulanrunko) kiinnityksiin kun aika pehmeitä ovat (meinas kannat nyplääntyä).
Pitääpä tilailla säkillinen kunnon pultteja vaihdella kun jaksaa/remppaa tekee.

Tässä muuten crossi rata jossa ajelen ja vieressä oleva soramonttu.
http://www.youtube.com/watch?v=LZcsXhvxXfI&feature=channel_page
http://www.youtube.com/watch?v=rrvgFqvHy0E

Axial SCX 10 TR

Poissa .TS.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #486 : 05.09.09 - klo: 20.28 »
ihan hyvältähän tuo BSE näyttää, ootkos Duster ollut tyytyväinen vehkeeseen? onko hintasa arvoinen vehje? -lasikahan tuo on, mutta miten tuohon LIFAN 125cc koneeseen löytyy viritys osia?

laitahan lisää kuvia menopelistä, mielellään lisää tuollaisia ilman noita muoveja että hieman näkee paremmin miltä se "kiinalainen" nyt näyttääpi.. :mrgreen:

Juu eihän tuo mikään tehoihme ole.
Mutta itsekin yllätyin saundeista :lol: miten pikku kone papattaa.

Olen ollut tyytyväinen reilun 600€ hankintaa + 150€ viriosiin. Lähinnä tuo takaiskari on hyvä vaihtaa jossain välissä.
Tuli radalla käytyä nyt ensi testi DNM iskarilla ja kyllähän se parempi on. Pehmeemmin ottaa röykyt jne.
Seuraavana etupään vaihto :wink:

Vaihdoin myös eturattaan 14 piikkiseen (vakio 15), kun rata niin pehmeä ja huonossa kunnossa, joten saa vähän kiihtyvyyttä.

Hyvä tuo on vakionakin, mutta mulla vaan "veressä" kaikenlainen rakentelu/näpräily/parantaminen .

Hinta/laatu suhteeltaan loistava peli. Siis Pro malli eikä se 400€ eco malli.

Ei ole enempää kuvia ilman katteita eikä ajokuviakaan kun ei ole kuvaajaa radalla sattunut messiin.
Muutaman ruuvin vaihdoin takarungon (vai mikä lie satulanrunko) kiinnityksiin kun aika pehmeitä ovat (meinas kannat nyplääntyä).
Pitääpä tilailla säkillinen kunnon pultteja vaihdella kun jaksaa/remppaa tekee.

Tässä muuten crossi rata jossa ajelen ja vieressä oleva soramonttu.
http://www.youtube.com/watch?v=LZcsXhvxXfI&feature=channel_page
http://www.youtube.com/watch?v=rrvgFqvHy0E


jep, nyt kyllä oikeasti kiinnostaisi tuollaisen BSE:n osto. tehojahan saa aina lisää, jos vain rahaa rittää.. :mrgreen: (melkein parempi olisi ostaa kokonaan uusi kone, esim 150cc lifan tai jopa YX 160cc, pysyy lähes samoissa hinnoissa jos lähtee tuohon vakioon jotain pientä aina ostelemaan). <- LIFAN hitusen alle 400e ja YX n. 500e.

keulaan kuulemani mukaan kannattaa vaihtaa jämäkämmät öljyt sisään, heiman parani meno. (keula taitaa olla VOPO:n mikälie..?) takaiskari yleensä näissä alle 1000e pyörissä on aika kuraa, mutta 200 eurolla saa jo laadukkaan iskarin tilalle.

nyt on jo h*elvetin lähellä, että ensi viikolla haen itselle tuollaisen BSE 125 pro:n. löysin ko. pyörän 300e, josta on iskari p*skana ja tähän tilalle vaikka tuollainen DNM, tai joku halpa väliaikaiseski kepiksi. Miltä tuo itse runko + swingi vaikuttaa, kestävän oloinen? (onhan tuo sentään CROMO- runko.)

OFNA X1-CR - Alpha S852 - Savöx - Spektrum

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #487 : 05.09.09 - klo: 21.20 »
Nämä minien saundit yllättää joka jannun  :lol: ...jää saundeissa toiseksi helposti moni todella paljon isompi kuutioinen 4t pyörä.
Ja noita halpoja 125cc koneita ei tosiaan kannata suuremmin alkaa virittelemään, rahaa palaa mutta tulokset laihoja verrattuna käytettyyn rahaa, sillä rahalla millä tuollaisen saa menemään vähän paremmin saa koneen joka jo vakiona on ihan eri maailmasta. En voi kuin suositella yx160:stä on todella raaka kone kuljettamaan, jää melkein joka kone taakse ellei jokainen, siis jos vakio koneista puhutaan. Tuollainen lifan 125cc tuntuu tuon rinnalla melkein vakio monkeyn koneelta vaikka monkey:kin on todella laiska(siis erittäin) verrattuna tuohon lifan 125:seen.
Duster:kin meinaa tehdä homman pitkän kaavan mukaan eli vaihtaa kohta joka palikan  :grin: (no tuossa bse:ssä pitäisi olla ihan pätevä runko) ..no viime kesän lopussa aloin ostamaan osia että päivitän mopon paremmaksi, no jonkun ajan kuluttua olikin hankittu kokonaan uusi mopo osina.  :lol: ..ja huippu mopo tulikin vaikka itse sanonkin..  :mrgreen:
Hyvältä näytti muuten tuo linkin rata ja ylämäkiäkin on kiva ajella.
Muutama osa odottaisi asennusta, esim. bbr jalkatapit, ovh. noin 100e  :roll:  ..käytettynä toki ostin, en viitsi ihan satasta pistää tappeihin. (kai sitä joutuu jotain pientä tuohon koneeseen vielä talven aikana ruuvata, vaikka teho kyllä riittää vakionakin jokaiselle suomen miniradalle niin että pääsee tuplat ja triplat yms. ja palkintopallille jos osaa ajaa. Ehkäpä siis 4 venakansi, big bore kit yms...no ehkä ei kuitenkaan)
Jos meinaa krossia ajaa niin kannattaa hankkia cromo runkoinen pyörä, eikä mitään blingbling alurunkoja ettei käy näin...
http://www.fifty.fi/forum/viewtopic.php?f=6&t=1436&p=14432#p14418
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa .TS.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #488 : 05.09.09 - klo: 21.40 »
kyllä kovasti houkuttaisi käydä tuo BSE noutamasta pois pölyttymästä..tosiaan noita koneita hieman katsoneena, joko YX 160 tai Lifan 150cc jossain vaiheessa sinne runkoon sujahtaa.

-http://www.24moto.com/pitbikeparts/YX_160cc_V2_4-stroke/2754/Engines/kat-20061114110227//// (YX 495e, saako jostain halvemmalla?)
-http://www.24moto.com/pitbikeparts/Lifan_150cc_with_oilfilter/1511/Engines/kat-20061114110227//// (150cc Lifan, löytyykö halvemmalla jostain?)

eipä taida tuo BSE:n keulakaan mikään huippu vehje olla, säädöt taitavat olla aika vähissä. No ei hätää, löysin jo valmiiksi halvalla käytetyn täysinsäädettävän DMM:n keulan vanhan tilalle.  :smiley:

ensiviikolla taidan mennä ihmetelemään BSE:tä ja jos hinta saadaan myyjän kanssa kohdaleen, niin viedään samantien koko hoito kotiin.. :mrgreen: -ainahan siinä käy niin, että lähes joka osahan sitä tulee jossakin vaiheessa vaihdettua. Vaikka ei niissä mitään vikaa olisikaan..pakko vaan saada aina parempaa tilalle!  :lol:

« Viimeksi muokattu: 05.09.09 - klo: 21.58 kirjoittanut .TS. »
OFNA X1-CR - Alpha S852 - Savöx - Spektrum

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #489 : 05.09.09 - klo: 21.50 »
Ihan näin heitto kysymyksenä: Kestääkö tuo BSE vakiona sen tehonlisäyksen jos pistää tuo yx160 kiinni??

Keula ja takaiskari pitää ainakin uusia vai??
-tauolla-

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #490 : 05.09.09 - klo: 22.40 »
Jos ei kestä niin laitetaan kestämään.

Oikeesti. 600€ pyörä, jolla itsekin painoltaan rapiat 70kg hyppinyt, eikä mitään ongelmia.

Ei kait kukaan tyhmä luule, että tolla hintaa saa 2000€ laatuisen pyörän tai sit pitää vaihtaa harrastusta.


Axial SCX 10 TR

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #491 : 06.09.09 - klo: 14.10 »
Ihan näin heitto kysymyksenä: Kestääkö tuo BSE vakiona sen tehonlisäyksen jos pistää tuo yx160 kiinni??
Takavannehan tehonlisäksessä kovimmalle rasituksele joutuu.
Pinnojen kireyttä kannattaa tarkkailla aika ahkerasti ihan vakio koneillakin.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa .TS.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #492 : 07.09.09 - klo: 20.26 »
noniin, kaupat jo "sovittu" myyjän kanssa ja ensi viikon puolivälissä BSE:tä noutamaan. :roll: tosiaan 300e tästä joutuu köyhtymään. :lol:
ihan hyvältä vehkeeltä vaikutti, mutta tosiaan koe ajoa ei pääsyt kokeilemaan koska se iskari on P*askana..hieman pääsi kokeilemaan ja aivan ehjältä vaikutti.
seuraavaksi alkaa iskarin metsästys ja tälläiseen törmäsin:

Fastace BS-58AR:

-http://www.fastace.com/newEbiz1/EbizPortalFG/portal/html/ProductInfoExhibit.html?ProductInfoExhibit_ProductID=c373e9100a1a822b8f7b8f00f5fa5517&ProductInfoExhibit_isRefreshParent=false (tietoja).

-http://www.24moto.com/pitbikeparts/Fastace_BS-58AR_250LBS/618/Suspension/kat-20051212114530/Rear_suspension/sub-20090306090240// (lisää tietoja)

miltäs tuo vaikuttaa? olisi hieman halvempi kuin DNM..
OFNA X1-CR - Alpha S852 - Savöx - Spektrum

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #493 : 07.09.09 - klo: 21.31 »
Tuo alemman linkin pamppu on A-mallin haarukalle tarkoitettu, eli se ei ainakaan käy ns. normaalin malliseen haarukkaan. Ylemmässä ei hintaa näkynyt enkä jaksanut alkaa etsimään mutta jos hintaero ei ole älytön niin ostaisin dnm:n pampun, jos lämiskä vaan antaa periksi niin pistä dnm:n pamppu kiinni.  :wink:  ..vaikka kyllä tuo fast ace orkkiksen voittaa.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #494 : 08.09.09 - klo: 10.39 »
Englannin Ebaysta DNM MTG-RC 146€ kotiin tuotuna :wink:
Myynti ilmossa kyllä luki MT-RC, mutta tulikin tuo MTG-RC. Liekkö noilla mitä eroa. Ei ainakaan speksien mukaan ja vähän eri näköiset.

Ja tuolta Ruotsin 24moto kaupasta tulee noihin hintoihin 25& lisää, joten hinta nousee tuolle Fastacelle.

Osta ennemmin DNM.
Axial SCX 10 TR

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #495 : 08.09.09 - klo: 17.12 »
Eli noin 100e vähemmän kuin vastaava dnm suomesta(siis MT-RC ja MT-BAG, nuo ainakin samoja, toisessa säiliö kiinteä, toisessa teräspunosletkun päässä)), hintojen vertailu kyllä kannattaa(vaikka 99% täällä jauhaa vaan minimotoraasinkista), itse katson ekana aina ebay.uk:sta, monesti sieltä löytyy selvästi halvimmalla osat. Kun kasasin moponi niin ostin osani tuolta ebay.uk:sta, muista eu maista ja idästä, osan myös yksityisiltä suomesta. Esim. konetta kun olin tilaamassa ja keskustelin englantilaisen myyjän kanssa, hän katsoi posteja ja totesi ettet sä varmaan tätä enää halua kun postit on n.100e....empä, hinta oli silti posteineen noin puolet halvempi kuin suomesta, ostin siis koneen lauharilla, kaasarilla ym. apulaitteilla.
Kun moponi oli valmis niin se oli uutta vastaava(kun suurin osa osista oli uusia, loput oli 08vm. ja ajettu minisupermotoa asfaltilla vähän) ja hintaa oli tullut alle puolet siitä mitä vastaava pyörä maksoi suomessa(siis uusi kokonainen), eli n. +-3500e, saati mitä se olisi tullut maksamaan jos olisin kasannut sen vastaavasti mutta ostanutkin osat suomesta, ulkomaiden sijaan. Suomi on kallis maa...
Noista 24moton hinnoista puuttuu tosiaan verot.
Aina kun joku kysyy vaikka tuolla suomen suurimmalla minifoorumilla mista saa halvimmalla tai mistä jotain kannattaa ostaa, gurut vastaa soitapa minimotoraasingiin..  :roll:  ..mitä siitä jos jostain saisi puolet halvemmalla saman osan, kyllähän joo olisi kiva ostaa suomesta mutta en ole niin rikas että jos pitää valita maksanko samasta osasta 400e vai 800e niin ei mun tarvi asiaa miettiä.
Kannattaa muuten tarkistaa mitat orkkis pampusta ja tilattavasta kun monesti dnm:n malleja saa eri pituisina.
http://www.dnmsuspension.com/
..on muuten tuolla nurkassa nuo dnm:n etupamput(m-200), en vaan tiedä jos rakentaisi vanhasta ministä jotain ja laittaisi siihen ne, super monkey tms...saa nähdä.
Ne parit dnm vastaavat täysin säädettävät jotka on myynniossä foorumeilla(voihan niitä enemmänkin olla), tiedän toisen jannun(ihan pihalla osistansa, alkoi pätemään foorumilla keulallansa mutta kohta saikin jo olla opettamassa sen käyttöä/ominaisuuksia..meinasi vielä että yhtä hyvä/parempi kuin säädettävä marsu  :roll: ..painii hiukan eri luokassa), niin toisiin on vaihdettu fast-ace t-palat ja puuttuu stemmiputki ja toisista taas on alempi t-pala pas**na vaikka myynti ilmossa ei siitä mainitakkaan, oli yrittänyt prässätä stemmiputkea/ohjausakselia ulos väärältä puolelta..  :roll: ..stemmiputket ei ole yhteen sopivia läheskään kaikissa tapauksissa, ihan näin ohimennen mainiten.
Käytettyjenkin huippuosien hinnat tulleet paljon alaspäin kesän aikana, alkaakohan käytettyjen osien tarjonta olemaan niin paljon parempi, itsekin ostin keulan murto osalla ovh.:sta joka on reilut 1000e-2000e riippuen mistä ostaa, nyt noita saa käytettynä 350e-550e about...
Ollut muuten tuossa mun rungossa alunperin ei säädettävä 660mm marsu, nyt täysin säädettävä 735mm marsu, ei kuitenkaan nostettu ihan täyteen korkeuteen mutta silleen että nosti keulaa hieman, toi joustovaraakin lisää, täytyy talvella tehdä takaiskarille säädettävä kiinnityspiste niin voi leikkiä korkeudella, voi silloin esim. laskea keulaa ja perää jos menee ajamaan minisupermotoa, täytyy mahdollisesti ostaa ensikesäksi motokumit toisilla vanteilla, pääsee mikroautoradalle vetämään isoa kovaa..
Noita fast-ace iskareita on muuten orkkiksena reilusti alle tonnin pyörissä, noita dnm:iä vielä 3000e pyörissä.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #496 : 08.09.09 - klo: 23.03 »
Pitäis munkin taakse tehdä säädettävä iskarinkiinnike niin sais tarvittaessa kaikki joustot käyttöön.

DNM keulaakin jo katseltu :wink:
Axial SCX 10 TR

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #497 : 09.09.09 - klo: 00.23 »
Harkitse myös 735 pitkiä pumppuja, tosin joudut silloin perää varmaan korottamaan jos se kerran jo laskikin ja ehkä muutenkin(enkä kyllä tunne tuon bse:n rungon geometriaa muutenkaan).
Itsellä 660mm tilalla 735mm pitkät mutta olisi pari senttiä varaa nostaa keulaa, en asentaessa nostanut täyteen korkeuteen kun olisi tullut turhan takapainoinen mutta talvella viimeistään teen tuon takapampun ylemmän kiinnityspisteen säädettäväksi. Vaikka mulla on kyllä haarukassa irroitettava se iskarin kiinnityspiste, en tiedä olisiko siihen saatavilla erilaista/korkuista kiinnitys"palikkaa"...
On mahtavat joustot ja alusta on kyllä muutenkin niin huippu etten parempaa osaa toivoa.(ja vaikka toivoisi niin ei saisi, no taakse löytyisi parempi iskari tai ainakin kalliimpi wp)
Jos uutena meinasit ja sun nykyiset pumput on 48mm paksut niin sun ei tarvis ostaa t-paloja, nuo pelkät pamput riittäisi.(dnm pamput on 48mm paksut ylä ja ala t-palan kohdalta)
Vaikka ei tossa mun alla olevassa linkissä t-paloille paljon hintaa jää kun tuo 159,50e on kpl hinta pumpulle, ei parille. Ja nuo dnm:n t-palat on aika hyvät, nostaa stongaa n. sentin ja tuo myös pikkasen eteenpäin.(joissain dnm:ssä ollut vain liian lyhyt stemmiputki ns. cradle rungoille.)
http://www.workzparts.com/default.asp?c=shop&cat=166&subcat=168
..itse ostin moiset käytettynä ja oli hieman liian lyhyt stemmi tuohon motovertin runkoon, monella muulla ollut sama homma, silläkai ne kiertääkin tyypiltä toiselle  :grin: ..mutta ainahan voi sorvata uuden stemmiputken, mun vanhempaan miniin nuo kyllä käy(luulisi että uutena saisi nykyään pidemmällä stemmillä) ja siihen ne varmaan laitankin jos tekisi talvella toisen minin stunttipeliksi monkey tyyliin tms. :mrgreen: ..katukumeilla ja leveellä takaläskillä.
Fiftyssä olisi käytetty marsun keula myynnissä...se on parasta mitä rahalla saa  :wink: , ottaa kyllä älyttömän pehmeesti röykyt yms, on kyllä ylivoimainen "ykköskeula" mineissä, suosittelen.

edit: tuo linkin dnm:t missä t-palat mukana on ilmeisesti 660mm pitkät, koska ne ovat wfa:n orkkikset..noita saa kyllä eripituuksilla.
http://www.workzparts.com/view_gallery.asp?pid=456&id=workz_20080118105245.jpg

edit2: aloin muistelemaan ettei lyhyet dnm:t olisi ihan 660mm pitkiä, pitäisi mitata.
« Viimeksi muokattu: 09.09.09 - klo: 00.39 kirjoittanut TheArska »
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #498 : 09.09.09 - klo: 13.03 »
Nyt olis alutanko, 25mm korotuspalat ja laakeroitu alumiininen kaasukahva kiinni.
Tanko nousi 40mm ylemmäksi.

Etupumput on 660mm ja kiinnitykset 48mm ala /45mm ylä.
Axial SCX 10 TR

Poissa opukka

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #499 : 09.09.09 - klo: 19.01 »
Joo nyt on semmonen tilanne että on pakko saada jonin sortin halppis mini 1€-600€. Oikeastaan vaan nuo BSE:n molemmat mallit ovat vertailussa...

http://glanspower.fi/tuote/433
http://glanspower.fi/tuote/435

Kanattaako tosta pro mallista maksaa 200€ enemmän ku SE mallista? Ku tietääkseni se eroaa pro malliin taittuvat ja säädettävät kahvat, ketjut, kaasari, pipari levyt... ja pari muuta lisää mut vaikka noi pipari levytkin on tämmösissä minicrosseissa turhaa hienostelua ku parmempi jarrutus pinta-alahan on pyöreissä. Mutta siis onko noitten kaasareitten ero valtava? Vastaavan laisen mikunin kaasarin saa reilu 50€. Että mua ei oikeestaan kiinnosta noin ominaisuudet lähinnä ainoastaan se kestävyys. Onko kestävämpiä kun vaikka fudet? Mielestäni rungot ovat idettiset PRO ja SE mallien kanssa.

Onko kellään koke muksia noista uusista SE mallista? Onko pro yhtään kestävämpi ku pro ja tuoko siihen proohon sen 200€ lisää vaan nuo ketjut, kahvat, änkkä, levyt, iskarit ja kaasari? Ainoastaa ehkä kaasari ja iskarit olisiva ne tärkeimmät erot. Mut siis jos tommosesta halvasta mallista joku hajoo niin mikä vois mennä ekana?

P.S. vaikuttaako tuo kaasari paljonkin tehoihin?
P.S.S. Toi kahden sada euron ero voi tuntua jostain aivan naurettavan pieneltä summalta ja että sen vuoksi turhaan kannattaa mieltään vaivata, mutta nytkin on rahat niin vähissä että en edes tuota pro mallia heti saisi ja koska olen vielä nuori ja ei tuloja niin haluan käyttää viimeiset rahanu järkevästi :wink:
« Viimeksi muokattu: 09.09.09 - klo: 19.06 kirjoittanut opukka »

Poissa .TS.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #500 : 10.09.09 - klo: 22.07 »
ensiviikon perjantaiksi olisi sovittu nouto BSE:stä.  :grin:
nyt talven aikana olisi ainakin ideana parantaa alustaa, alkaen iskarista ja tuo DNM on todella vahvoilla vaihtoehtona. keulaa sitten ehkä ensi keväänä vasta, mutta jos rahaa vain löytyy niin sellainen myös tulee jo nyt talvella hommattua.

tätä olen kovasti katsonut:
-Fast Ace Fork Complete (WFS125)
( http://www.workzparts.com/default.asp?c=shop&cat=166&subcat=168&id=&line=1075 )
-malliahan tuossa ei kerrota, mutta taitaa olla As-01 tai 02?. ei ehkä mikään "huippu" keula, mutta taitaa olla ihan OK tavaraa kummnkin? -toki on vaihtoehto katsoa käytettyjä.
suomesta en mistään löytänyt ko. keulaa uutena, vaikka Workz kauppiata suomessa on muutamia.

Lifan 150cc koneita myös ihmetelty, englanin ebaysta NS. valmispaketti oli n. 530e, joten hieman alle 100e tuossa säästää jos tilaa suomesta/ruostsista. (VM 26 kaasari mukana ja YM. tarvittavat kamat).
mutta toisaalta tuohon vakio koneeseen voisi ostella erissä aina jotain pientä lisää. esim. (VM 24 kaasari, nokka, rev CDI-boksi. näillä kamoilla jo kohtuu lisäys tuohon), mutta nuo osat maksavat lähes 300e ja n.400e joutuisi maksamaan 150cc kitistä, kun myy vanhan pois. <- joten ehkä kumminkin parempi vain ostaa suoraan tuo 150cc.. :mrgreen:


tahtoo, tahtoo..! Mistä tuollaista tarra settiä saa?!  :huh:
OFNA X1-CR - Alpha S852 - Savöx - Spektrum

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #501 : 10.09.09 - klo: 22.44 »
Sanoisin että unohda tuo keula(ei mielestäni kovin paljon parempi kuin ihan halpis keulat) ja laita se reilu satku lisää ja osta se dnm joka on samoilla sivulla, on huomattavasti parempi keula. Ja 02 tuo käsittääkseni on, mikä löytyy monesta alle tonnin pyörästä, tuo fastace ei ole mikään workz:n tuote merkki(löytyy monen merkin pyöristä) joten sitä myydään muuallakin kuin workz jälleenmyyjillä, suomessa on yksi putiikki mistä tuota saa 590e hintaan!!!(ryöstöä tyhmiltä/tietämättömiltä). :lol: ..ja taitaa sitä muualtakin saada mutta osta nyt ihmeessä dnm kun ei se niin paljon kalliimpi ole mutta selvästi parempi. Käytettynäkin saa hyviä keuloja huokealla...niitä on aika usein tarjollakin, saa paremman samaan rahaan, noihin hyviin keuloihin kun löytyy korjaus/huoltokittejäkin.
Ja mun mielipide on että ei noihin halpoihin 125cc pannuihin ihmeitä kannata alkaa ostamaan, rahaa palaa mutta juuri mitään ei tapahdu...fiksumpaa vaikka myydä vanha pois johonkin hintaan ja ostaa kone jossa valmiiksi potkua..tai jättää vanhan varakoneeksi.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa SO

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #502 : 11.09.09 - klo: 19.36 »
Käytiin porukalla tuossa kesän lopulla (heinäkuun viimeinen viikko) ajelemassa ympäri Itä-Suomea. Oli kyllä hieno reissu, kun aurinko paistoi ja radat olivat varsin mainioita. Ainoiksi vaurioiksi jäi koko porukalta vain yksi solari ja yksi ranne - tosin molemmat ovat vieläkin parantumis vaiheessa --.
 Harmittaa vain, kun ei ole tänä vuonna oikein ehtinyt kunnolla ajamaan. Koko vuoden ajotunnit taitavat nimittäin olla valitettavasti alle 15h.

 Nytkin olin jo varannut matkan ja majoituksen Viroon syyskuun lopulle, mutta reissu on pakko jättää, koska kouluhommat siirtyivät juuri samalla ajalle. Noh - jääpähän jotain hampaankoloon ensi kaudelle, niin kulkee sitten kovempaa. Onneksi nyt loppuvuodelle on vielä tiedossa pari pitkää viikonloppua, niin voi sitten lähteä jonnekin pidemmällekin ajamaan.



 P.S Ostakaa pojat isompia pyöriä, niin ei tarvitse heti vaihtaa ihan joka osaa?!  :wink:

 
Näin  tänään.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #503 : 11.09.09 - klo: 20.19 »
P.S Ostakaa pojat isompia pyöriä, niin ei tarvitse heti vaihtaa ihan joka osaa?!  :wink:
Ja taas sama laulu: ostakaa isompia.. :roll: ..on niitä isompia ollut ja useita.  :wink:(ehkä jotkut haluaa ajaa minillä..? Itse ainakin haluan, en aja sen takia että se olisi halvempaa tms., jos myisin vaikka minini niin siitä saisi niin paljon rahaa että saisi suht tuorean "isomman", vaikka ei mun sitä tarvisi myydä jos nyt juuri tällä hetkellä isomman haluaisin. Varmaan sellainen tuleekin joskus taas, mutta jos haluaa ajaa jollain todella kovaa/hyvin niin kannattaa ehkä panostaa yhteen pyörä tyyppiin.)

Eikä tuo osien vaihto johdu pyörän koosta, jos ostaa kalliimman ja laadukkaamman minin niin ei tarvi vaihtaa yhtään osaa.  :wink: (tai ainakaan ei tarve laadun/ominaisuuksien/tehon puolesta, mutta ainahan se on kiva edes jotain pientä "spessu" palikkaa ruuvata))
..ja kyllä niitä isojakin löytyy ns. kiinapeleinä joihin saa osaa vaihtaa...jos laatua haluaa.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #504 : 11.09.09 - klo: 20.33 »
Itse ostin minin juuri sen takia, että on uutena halpa.

Tuo kun on ensimmäinen pyöräni niin ei paljoa kiinnostanut laittaa 5000€ johonkin hyvään pyörään ja sitten ajaa se heti rytö kuntoon tai todeta ettei tämä 1 vetoinen kiinnostakaan.

Tuolla harjoittelua ja ehkäpä sitten normi kokoista.

Ja kyllä noita on mukava ruuvailla ja sitä yyber palikkaa laitella :lol:

Juu ja ei tuohonkaan olisi tarvinnut mitään vaihtaa. Vaikka kiinalainen niin eipähän tuosta olee mitään vielä rikki mennyt, vaikka radalla ajelen.

Mutta missäs SO olet itä-Suomessa ajellut?
Itse kun asun Joensuun kulmilla.
Uuron crossirata on 5km päässä (jossa nytten ajelen) ja Onttolan rata n. 10km päässä.

Tuolle Uuron radalle on saatu ympäristö lupa, joten todennäköisesti ensi keväänä alkaa radan laajennus projekti.

Mitkä on parhaat renkaat pehmeälle hiekalle?
Misukan starcrossit?
Pitää kyllä jotkut paremmat alle saada, kun tuntuu vetelevän nuo orkkikset jonnin verran. Meinaa kovalla soratiellä kurvissa lähteä pito karkuun ainakin etusesta.
Axial SCX 10 TR

Poissa SO

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #505 : 12.09.09 - klo: 09.21 »
Olisi pitänyt laittaa vielä muutama hymiö lisää? Itse haluaisin minin myös, mutta raha tilanne ja aika ei vain anna myöden...

 Käytiin Kiteella kahdesti (tuo kuva), Joensuussa (oli todella mahti rata, mutta vähän hyppyjen alastulot olivat mielenkiintoiset, mutta kaikki oli silti vielä hypättävissä, kunhan mitoitti sopivasti jonkin patin alarinteeseen), Enon kinttupolku käytiin katsomassa, mennessä ajettiin Liepeellä ja tullessa oli pakko koukata Siilinjärven kautta (varmasti Suomen mukavin rata). Lisäksi oli vielä pari rataa, mutta paikkakunnat ovat päässet jo unohtumaan (joitain pikku paikkoja), kun eivät ne mitään mielettömiä ratoja olleet, niin eipä niitä sitten muistakaan.

 Ollaan muuten kohta käyty kiertämässä Suomen ihan jokainen rata, jotka 'virallisista* (OffroadPro ja Bike) rataluetteloista löytyy. Enkä kyllä voi käsittää ,miksi Suomen ratojen tasoa valitellaan - okei osa on huonoja osa luokattomia, mutta kyllä on myös mahtavia baanoja olemassa (Kitee, Siilinjärvi, Heinola, Joensuu ...).

 Oli se Joensuun takaporras aika vinkeä hypätä, kun koko suora oli sellaista patikkoa sopivalla jaolla, että pystyi antaa vaan torvi auki tulla sen mitä laitteet kulki, hypyn nousu ihan urilla ja pateilla, ja puolivälistä nousurinnettä pääsi jo ilmaan. Hienonnäköisiä kuvia, kun alla vaan uraista hyppyrin nousua, ja pyörä kuskeineen liitelee muutaman kymmenen sentin korkeudella ilmassa siinä yläpuolella. Senkin alastulo oli patikolla, mutta taas sopivasti mitoitettaessa pääsi hyppäämään suurinpiirtein puoliväliin hypyn jälkeen olevaa suoraa, ja siitä sitten heti seuraavasta patista taas ilmaan - ja se seuraava oikean käden mutka - oikea märkäuni!!
Näin  tänään.

Poissa opukka

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #506 : 12.09.09 - klo: 17.37 »
Hei Duster1 millaisen kiinan minin ostit? Itsekkin olisin moni crossia ostamassa Sen vuoksi että se on halpa, neli tahti ja tulisi olemaan ensimmäinen crissini. Kerroit sen olevan halpa en tiedä mikä sinulle on halpa mutta mikähän se mahtoi olla?

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #507 : 12.09.09 - klo: 18.02 »
No kyllähän tuo dusterin minin merkki lukee tälläkin sivulla(kuin myös hinta) ja tarkemmin edellisellä sivulla, eli bse pro...

edit: siis edellisellä sivulla näköjään..kun sivu vaihtui tämän viestin myötä.
« Viimeksi muokattu: 12.09.09 - klo: 18.27 kirjoittanut TheArska »
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #508 : 12.09.09 - klo: 21.34 »
Niinpä.
 
Lukua kehiin ja tämä se on.
http://glanspower.fi/tuote/435

Olen kyllä jo vaihtanut takaiskarin, tangon + korotuspalat, kaasukahvan + tupit, kaasariin suuttimet + UNI suodatin + muuta pientä parantelua (ketjun kiristin paremmaksi, lämpöliinat pakoputkeen jne.)

Mutta hyvä tämä on hintaisekseen.
Axial SCX 10 TR

Poissa .TS.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #509 : 13.09.09 - klo: 03.47 »
No nyt kävi niin että, henkilö jolta minun piti ko. BSE ostaa niin myi jo vehkeensä pois vaikka olimme jo "sopineet kaupat." hieman nyt kyllä veettää..  :angry:
Täytynee vissiinkn tilata tuolta glanspowerista tuo halvempi 400e malli "projektiksi" -eihän noissa niin paljon eroja loppupelissä ole, runko + takahäkki + keula + swingi + kone sentään samaa tavaraa joka nyt on tärkein asia. (tuolla 200e:llä ostaa vaikka sen iskarin). :D
Suurin osa osista tulee kumminkin vaihdettua, joten on järkevämpää ostaa tuo economy malli.
   
OFNA X1-CR - Alpha S852 - Savöx - Spektrum