Kirjoittaja Aihe: TCD-diffi ja huolto  (Luettu 7766 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa petrit

  • Tulokas
    • Profiili
TCD-diffi ja huolto
« : 10.01.03 - klo: 22.14 »
Tiedustelisin Kyoshon TCD-diffien huoltoväliä...muistaakseni Torsen diffeillä 4 h...

Pete

Poissa Tjs

  • Jäsen
    • Profiili
TCD-diffi ja huolto
« Vastaus #1 : 11.01.03 - klo: 10.33 »
Mä huolsin omiani viime kesänä 6-8 tunnin välein...luultavasti liian harvoin. Jossain joku suositteli huoltoa tunnin välein mikä kuullostaa aika työläältä. Varmaan se neljä tuntia on hyvä huolto väli sillä TCD diffin toimintahan perustuu nimenomaan öjyyn (ja sen "kuntoon"). Kyosholta on tullut myös uutta punaista TCD öljyä mutta en ole vielä itse testannut tavaraa (maksoi jotain 26€ puteli...).

Poissa petrit

  • Tulokas
    • Profiili
TCD-diffi ja huolto
« Vastaus #2 : 11.01.03 - klo: 10.59 »
Tunti kyllä kuulostaa vähän liian työläälle...pitänee kokeilla 4 h. Millaista öljymäärää yleensä suositellaan TCD-diffeihin?

Pete

Poissa Tjs

  • Jäsen
    • Profiili
TCD-diffi ja huolto
« Vastaus #3 : 11.01.03 - klo: 11.05 »
En ole suosituksista tietoinen mutta itse kaadan ne 70%-80% täyteen. Mä aloin jo miettiin tota neljää tuntia että onko se liian pitkä väli kuitenkin. Ehkä 2-3 tuntia olisi sopivampi...pitänee odottaa kevääseen että pääsee testaan mikä on optimi huoltoväli.

Poissa petrit

  • Tulokas
    • Profiili
TCD-diffi ja huolto
« Vastaus #4 : 11.01.03 - klo: 11.34 »
Niin ja yksi asia vielä unohtui eli diffien sisäänajo, varmaan sama kuin Torsenilla..
Kevättä odotellessa on hyvä laittaa autoakin (Inferno 7.5 S täyshuolto)...

Poissa Tjs

  • Jäsen
    • Profiili
TCD-diffi ja huolto
« Vastaus #5 : 11.01.03 - klo: 11.56 »
Tunti tai puoli ajoa ja diffit auki ja uudet mehut sisään...en oikein tiedä sisäänajon merkitystä TCD diffessä kun niitä ei tarvi kuitenkaan shimmata (tai mä en ole ainakaan joutunut laittaan prikkoja minkään rattaan alle).

Poissa rc star125

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
hmmm
« Vastaus #6 : 10.02.03 - klo: 07.42 »
tuota mitähän noi diffit on kun oon just ostanu auton ja en niiistä sen enenpää tiedä?
kuningas

Poissa jarva

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
TCD-diffi ja huolto
« Vastaus #7 : 10.02.03 - klo: 16.04 »
Diffi=tasauspyörästö. Eli kun ajat kaarteeseen niin toinen rengashan pyörii silloin kovempaa, ja näin ollen (ilman diffiä eli tasauspyörästöä) auto ei käänny kunnolla eikä muutenkaan tekisi vetolaitteistolle hyvää. Mutta kun on diffi ja vaikka toinen rengas pyörii lujempaa niin se ei haittaa koska sillon diffi tavallaan hukkaa ylimääräisen pyörimisliikkeen.

Poissa Rc hemmo

  • Veteraani
    • Profiili
TCD-diffi ja huolto
« Vastaus #8 : 10.02.03 - klo: 17.39 »
Vaikuttaako tuollainen diffi enemmän tehoon/vauhtiin, ja kuikan kauan tuollaiset kestää ja diffit yleensäkin?

Poissa jarva

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
TCD-diffi ja huolto
« Vastaus #9 : 10.02.03 - klo: 19.02 »
Kyllähän se kaarteessa vauhtiinkin vaikuttaa, mutta enempi ajo-ominaisuuksiin. Kyllähän ne kestää kun huoltaa, ei oo viä hajonnu yhtäkään (tosin minulla on vain sähköautoja).

Poissa petrit

  • Tulokas
    • Profiili
TCD-diffi ja huolto
« Vastaus #10 : 10.02.03 - klo: 23.44 »
Lainaus käyttäjältä: "jarva"
Kyllähän se kaarteessa vauhtiinkin vaikuttaa, mutta enempi ajo-ominaisuuksiin. Kyllähän ne kestää kun huoltaa, ei oo viä hajonnu yhtäkään (tosin minulla on vain sähköautoja).



Kyllä noilla diffeillä on huomattava vaikutus ajo-ominaisuuksiin kuten kirjoittelit.

Viime keväänä tuli hankittua Inferno MP 7.5 S harjoitteluautoksi ja noin 8 litraa meni ainetta ajellessa ja nyt diffit ovat purettuina ja ovat hyväkuntoiset. Voimansiirtohan on esikasattu sporttiversiossa, mutta itse purin ne heti alkuun ja laitoin diffeihin öljyt.

Mielenkiinnolla odotan tulevaa ajokautta kun tuli hankittua TCD-diffit eteen ja keskelle. Taakse laitoin MP-7.5:n diffin. Samalla tuli hankittua MP-7.5:n ohjaus/kaasu/jarru-linkistöt kun Sportissa ovat aika heppoiset. Samalla pakettiin tulivat myös kallistuksenvaimentimet eteen ja taakse.

Nyt sitten vielä olisi hankittava moottori RB vai OS...

Poissa rc star125

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
TCD-diffi ja huolto
« Vastaus #11 : 11.02.03 - klo: 08.17 »
:?: Tuota missähän päin ne sijaitsevat tarkalleen?Mulla on takavetoinen polttis!
kuningas

Otsomaani

  • Vieras
TCD-diffi ja huolto
« Vastaus #12 : 11.02.03 - klo: 14.20 »
Diffit sijaitsejat ns. koiranluu akseleiden keskellä. No koska sulla on takaveto siinä on vain yksi diffi.

Poissa Erkhart

  • Veteraani
    • Profiili
TCD-diffi ja huolto
« Vastaus #13 : 11.02.03 - klo: 15.55 »
mitä eroo on tcd diffeillä tavallisiin? :oops:
Hpi nitro rs4 3, Micro

Otsomaani

  • Vieras
TCD-diffi ja huolto
« Vastaus #14 : 11.02.03 - klo: 16.48 »
TCD diffin jäykkyys riippuu siitä kuinka paljon vääntöä on.

Poissa Rc hemmo

  • Veteraani
    • Profiili
TCD-diffi ja huolto
« Vastaus #15 : 12.02.03 - klo: 15.54 »
Kuka sitä mottia kysy, niin os kandee osta ekaks kisa motiksi, se on helppo säätöinen , taas minä tilasin viimevuonna rb ws7 ja pillin.

Mika R

  • Vieras
TCD-diffi ja huolto
« Vastaus #16 : 13.02.03 - klo: 22.02 »
Ossilla taidettiin voittaa nyt viimeisin maailman mestaruus, Greg Degani USA, V01B ja MP 7.5. Aikaa Ossin voitosta taisikin olla jo 10 vuotta tai jotain off-roadissa.

Mielenkiintoinen toi TCD diffi; käytetään kuitenkin enimmäkseen off-road autoissa kuten Torseniakin ? On-roadissa paitsi perinteisiä gear-diffejä, niin myös kuuladiffejä joiden etuna on helppo säädettävyys radan mukaan.

Poissa petrit

  • Tulokas
    • Profiili
TCD-diffi ja huolto
« Vastaus #17 : 14.02.03 - klo: 13.19 »
Minähän tuota moottoriasiaa pähkäilin ja nyt olen päättänyt ossin hankkia.

Mitä helpompi säädettävä niin sen parempi. Kun tässä nyt aloittelijana touhuan...

Eikös nuo ossin koneet ole aika luotettavia (kuten myös RB)? Ja jos ei nyt ihan kireimmilään ajele niin käyttöäkin kestää vissiin jonkin aikaa ennen kuin mäntää ja sylinteriputkea joutuupi vaihtamaan ?

Poissa rc star125

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
TCD-diffi ja huolto
« Vastaus #18 : 18.02.03 - klo: 17.20 »
Diffeistä vielä tota noin mistä tietää onko tcd diffit vai tavalliset?Entä miten niitä tavallisia huolletaan?kuinka usein?Jos 1kerran tunnissa niin siinähän joutuu kokoajan niitä availeen??
kuningas

Otsomaani

  • Vieras
TCD-diffi ja huolto
« Vastaus #19 : 18.02.03 - klo: 17.24 »
Enpä usko että sulla on TCD diffi. Niitä yleensä käytetään vaan 1:8 Krossareissa, tosin oon nähny ranskalaisessa Rc lehdessä 1:10 polttis turisteja TCD diffeillä!
Ei normaali diffejä hirveen usein tartte huoltaa, joka toinen kuukausi tarkastat vaan et on öljyy ja rattaat on ehjät eikä kuluneet.

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
TCD-diffi ja huolto
« Vastaus #20 : 18.02.03 - klo: 19.39 »
Mulla on v-onessa TCD takana. Hyvin toimii.
SC10 4x4

Poissa rc star125

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
TCD-diffi ja huolto
« Vastaus #21 : 18.02.03 - klo: 20.26 »
Ok ja kiitos!
kuningas

Mika R

  • Vieras
TCD-diffi ja huolto
« Vastaus #22 : 18.02.03 - klo: 20.32 »
Lainaus käyttäjältä: "Toni"
Mulla on v-onessa TCD takana. Hyvin toimii.

Viimeisessä Xtreme RC Car lehdessä oli juttu V-One-RR :stä. On se pirun hieno auto, mutta on sillä hintaakin, ainakin täällä meillä eiks niin.

Kaikkinensa moottoreineen, starttiboxeineen, radioineen ja pilleineen, riittääköhän edes 1500 euroa ? Komea pirssi kyllä todellakin.

Onko sulla takana vakio diffi ? Taitaa TCD diffillä jarruttaa paremmin kuin one-way:lla, joka olikin auton ainoa heikko kohta tuossa artikkelissa. Onkos TCD diffi Kawaharan vai Kyoshon ? Taidat kisata tällä oikein vakavasti?

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
TCD-diffi ja huolto
« Vastaus #23 : 18.02.03 - klo: 21.06 »
Mika: Kyosho on Suomessa kallis, Ruotsin takia. Mutta Saksasta saa jo ihan kohtuuhintaan. Osatkin on täällä 60% kalliimpia kuin saksassa!!!

Mulla on takana TCD ja edessä one-way, tai ainakin oli viime kesänä. Nyt ajattelin kokeilla tavallista edessä, kun tuo jarruttaminen one-wayllä on enemmänkin vauhdin pienimuotoista hidastamista. Tosin kyllä sillä jarruttelee, kun ei tee sitä kuin suoralla, renkaat ei saa olla yhtään käännettyinä.... Tattarisuolla pärjää ihan hyvin, kun ei siellä tarvii paljon jarrutella.
TCD takana on siitä hyvä, että se on todella herkkä, mutta hanattaessa toimii lähes kuin jäykkä akseli. Mulla on Kyoshon TCD, joka oli hinnaltaan aika suolainen. Se kawaharan "TCD" toimii eri tavalla kuin kyoshon, eli siihen on rakennettu keskipakokytkin, joka lukitsee sen. Mitä olen forumeja lueskkellut, niin kawahara on aika kuluvaa sorttia, eikä varaosia oikein saa. Kyoshon TCD ei ollut kesän aikana kulunut juuri lainkaan.

En mä nyt tiedä kisaanko mä enään niin tosissani, mutta se on vähän sellanen juttu, että kun on 14 kisavuoden aikana tottunut huippukalustoon, niin taaksepäin on vaikea mennä..... ymmärrät varmaan.

Mulla on kellarissa jopa suomen ainoa kyosho Lazer ZX-S. Kyoshon MM:iin tekemä huippumalli kaikilla herkuilla.

Mulle ei xtremeä tulekkaan, oon tyytyny vaan rc/car:iin ja RC Nitroon.....
SC10 4x4

Mika R

  • Vieras
TCD-diffi ja huolto
« Vastaus #24 : 19.02.03 - klo: 10.24 »
Allright, Toni! Kiva kuulla. Aivan, takanahan se TCD olikin, mites mä nyt ton ajattelin mielessäni eteen.. :lol:

Joo, tsekkasin mielenkiinnosta tota Kyoshon luetteloa ja huomasin että Kyosholla on tosiaan tollanen TCD diffi tohon V-one autoon ja arvelinkin että sulla sitten on se. Hyvä että pelaa. Mites kytkin, RR:ssä se taitaa olla Centaxin tapainen säädettävä? Pelaa sekin vissiin hyvin.

Ehkä munkin pitäs siirtyä tilaamaan osat Saksasta. Toivottavasti nään ens kesänä autosi Tattarilla. Onks toi Lazer off-road ?

Otsomaani

  • Vieras
TCD-diffi ja huolto
« Vastaus #25 : 19.02.03 - klo: 11.33 »
Lainaus käyttäjältä: "Toni"
Mika: Kyosho on Suomessa kallis, Ruotsin takia. Mutta Saksasta saa jo ihan kohtuuhintaan. Osatkin on täällä 60% kalliimpia kuin saksassa!!!


Ranskassakin osat ovat melkein 60% halvempia kun Suomessa.

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
TCD-diffi ja huolto
« Vastaus #26 : 19.02.03 - klo: 11.45 »
Saksasta tilaillessa tosiaan Kyoshon osia sai edukkaasti, jos jollain on hyvä idea mistä (EU:n sisältä) saisi yhtäläisen edukkaasti K-Factoryn viripalikoita v-one autoihin niin olisin tiedosta kiitollinen :-)

edit: Tai mistä ylipäänsä saisi järkevään hintaan ilman tullin kanssa pelleilyä K-Factoryn osia, sekin tieto olisi avuksi.
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
TCD-diffi ja huolto
« Vastaus #27 : 19.02.03 - klo: 12.28 »
Uni: www.cmc-versand.de ja osanumerot löytyvät www.reckward.de k-factoryn osat eivät vaan ole kovin laadukkaita, mulla ne tosin on kestäny.

Mika: Valitettavasti mun V-one R(R) ei sisällä sitä kyoshon centaxia, kun se on rakennettu V-one R:stä. Sekin maksaa hunajaa varaosana, paitsi tietysti saksassa.

Vois harkita tilauksen tekemistä, kun pitäisi kesäksi renkaitakin saada...
SC10 4x4

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
TCD-diffi ja huolto
« Vastaus #28 : 19.02.03 - klo: 12.47 »
no voi piru.. yritin penkoa tuolta cmc-versandilta noita mutta osanumeroilla en tajunnut katsoa vaikka tietysti järkeenkäypää olisi ollutkin.. juuri sain sieltä toimituksen hetko sitten :)
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Mika R

  • Vieras
TCD-diffi ja huolto
« Vastaus #29 : 19.02.03 - klo: 12.48 »
Okei. Vielä kysymys: onko sulla uretaanirenkaat vai tavalliset? One-way varmaan edellyttää ensimmäistä. Paraneeko pito? Tosin ei tohon mun Superiin taida edes saada, ainakaan Kyosholta. Radiaalit kyllä pitää hiekkasella asfaltilla aika hyvin.

Mistä osoitteesta ootte Saksasta tilanneet? Ja maksu VISAlla eiks niin.