Kirjoittaja Aihe: Ilman suodattimen vaihto  (Luettu 21910 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hellbound

  • Jäsen
    • Profiili
Ilman suodattimen vaihto
« Vastaus #60 : 17.06.06 - klo: 02.02 »
joo...yksi harrastaja vähemmän...kiitos!!

Poissa hellbound

  • Jäsen
    • Profiili
Ilman suodattimen vaihto
« Vastaus #61 : 17.06.06 - klo: 02.20 »
miten tästä surkeesta foorumista saa poistettua omat tiedot?? jatkan harrastusta ihan omaksi iloksi, en HOKEn iloksi....se voi vetää mun puolesta........luin tossa muitakin threadeja, ja taitaa olla koko äijä "vähän" ongelma.....no kiittäkää sitä....kai se tietää siihenkin selityksen....modet voi poistaa mun tiedot rekisteristä....

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Ilman suodattimen vaihto
« Vastaus #62 : 17.06.06 - klo: 02.20 »
En menetä yöuniani.

Iso mies eikä silti tajua mikä oli koko jutun juuri.
Sinä et vaan millään voi tulla toitottamaan muille aloittelijoille mielipiteitäsi, koska joku saattaa nyt mennä pesemään tiskialtaassa fairilla putsarinsa (eikä tee sitä edes kovin huolellisesti, vaikka omasta mielestään tekeekin) ja lopputulos on että moottori ei nähnyt kolmatta gallonaansa.

Todistat viel oikein hyvin olevasti kohta 30 jos tällainen asia saa sinut lopettamaan harrastuksen... anteeksi nyt vain mutta en voi olla nauramatta.

Poissa hellbound

  • Jäsen
    • Profiili
Ilman suodattimen vaihto
« Vastaus #63 : 17.06.06 - klo: 02.34 »
naurappa kuule ihan vapaasti....en ole kehoittanut ketään pesemään suodattimiansa....en halua harrastaa sellaista lajia, missä heti ruvetaan haukkumaan yms....asiansa saa ilmaista myös haukkumatta toista tietämättömäksi yms....sanoinkin jo tuossa, että voisin vaihtaa sen suodattimen, mutta se s*****an jurputus vaan jatkuu, niin mitä se onkaan sitten radalla, jos sinne joskus eksyy??? noi ohjeet suodattimien vaihtoon ovat vain ohjeellisia ja kukin vaihtaa suotimensa silloin kuin haluaa.....myös nitron osuun polttoaineessa on vain ohjeellinen....kuin myös öljyn määrä.....tietääkseni kisakuskit ajaa alle suositusten öljypitoisuuksissa saadakseen lisätehoa.....nojoo...antaa olla....HOKEhan se tietää kaiken....

Poissa Spin

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Ilman suodattimen vaihto
« Vastaus #64 : 17.06.06 - klo: 02.42 »
Eiköhän tällainenkin vääntö vois loppua. Pesköön kukainenkin suodattimensa jos katsoo sen olevan sen arvoista :).  Koitetaan jatkaa asiallisemmalla linjalla. Vaikka olihan tässä hivenen huvia lukea threadia ;). Turha alkaa tappelemaan. Hyödyllistä infoa tältä foorumilta kuitenkin pääsääntöisesti saa.

Se suodattimen vaihtokin on ihan käyttöympäristöstä kiinni. Tuntuu, että tässä vääntää kättä perus pihasutittelija, ja krossiradalla ajaja. Onhan ne suodattimen vaihtovälit varmasti hivenen eriä kyseisten maastojen välillä. Jopa kärjistetty. :).
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Ilman suodattimen vaihto
« Vastaus #65 : 17.06.06 - klo: 02.46 »
Tuonkin tietosi on pielessä.
En aja todellakaan pienellä öljypitoisuudella kuten ei kukaan muukaan kisakuskeista.
Lopeta jo tuo lapsellinen vänkäämisesi. Kyllä sen on jo moni huomannut.

Käyttäisit edes isoja alkukirjaimia ja lopettaisit tuon naurettavan lapsellisen "Hoke tietää kaiken" mussutuksen.

Sinä todellakin toitotit pariinkin kertaan että suodatin kannattaa pestä ja on tyhmää vaihtaa se heti uuteen.
Kyllä... se oli "neuvomista", koska tässä topikissa nimenomaan kysyttiin neuvoja.
Eli silloin jokainen vastaus on neuvo.

Mitä tulee sinun radalle eksymiseesi niin en voi muuta sanoa kuin että minä, eikä kukaan muukaan kaipaa sinne ketään joka tulee mielipiteitään tilittämään ja haukkumaan tyhmäksi.

No eihän siinä... Onhan näitä nähty ennenkin jotka opettavat äitiään imettämään.

Poissa hellbound

  • Jäsen
    • Profiili
Ilman suodattimen vaihto
« Vastaus #66 : 17.06.06 - klo: 03.00 »
voisitko ystävällisesti kopioida sen lauseen, missä kehoitan pesemään suodattimen??? miten alkukirjaimet liittyy tähän keskusteluun?? olen myös netistä tuon lukenut, että kisaajat käyttävät pienempiä öljymääriä koneissa lisätehon takiaja koneen kestävyyden kustannuksella....öljyhän kun ei tuota tehoa koneessa....

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Ilman suodattimen vaihto
« Vastaus #67 : 17.06.06 - klo: 03.15 »
Mistähän ihmeestä olet tuollasita lukenut.

Etkö vieläkään siis ymmärtänyt että esimerkiksi minä ajan kilpaa...
Juu... ajan ja jopa voin sanoa olevani suomen krossikuskeista aika korkealla tasolla.
Ajan kilpakäyttöön tehdyllä polttoaineella, eikä siinä ole todellakaan laihahkosti öljyä.
Samalla polttoaineella ajaa maailman huipuista erittäin suuri osa.
Jos kerta netistä olet tuollasista lukenut niin lueppas sitten myös se kohta jossa kerrotaan polttoaine säännökset ja mitkä kaikki asiat tuohon myös vaikuttavat.
Okei... juu onhan näissä 25% polttoaineissa yleensä vähemmän öljyä kuin joissain 10% pihasuditus löpöissä, mutta se pienikin määrä on laadukkaimmista öljyistä tarkkaan koostettu, ja tämä pienempi öljymäärä  usein jopa voitelee paremmin rasittavan kilpailun aikana kuin isompi määrä heikompitasoista öljyä.
Ja kisaajat eivät edelleenkään ole niitä voiden koneet kestävät yleensä lyhyimmän aikaa.
Vähänkään keskitasoa korkeammalla oleva kuski jo kyllä osaa koneiden niksit niin hyvin että käyttöikäkin on maksimoitu.
Sehän on koko kisaamisen edellytys.

Ja mikäli sinä et itse osaa selata viestejä niin että löydät kirjoittamasi niin minä en ole sinulle sitä näyttämässä... Ehkä joku toinen jaksaa vaivautua pasteemaan kirjoittamaasi, mutta en minä todellakaan.

No mutta minä menen nukkumaan ja aamulla suuntaan jälleen kohti kilpailua.
Itseasiassa taidan olla koko loppuvuodenkin tyhmä kun kierrän arvokisatkin läpi, enkä silti tajua pestä suodatinta... saati tajua ajavani polttoaineella jossa on öljyä laihasti.

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Ilman suodattimen vaihto
« Vastaus #68 : 17.06.06 - klo: 06.40 »
Noh noh....täällähän on äksönii :mrgreen: pitkästä aikaa..Näin perus ohjeena voisin sanoa että suosittelen uskomaan näitä kisakuskeja mutta edelleen,oma on autos(konees).

P.s. Meijän äiti pesee suotimen paremmin kun teijän äiti

 :mrgreen:
-Team lapsena liian vähän leluja-

PoisonHeart

  • Vieras
Ilman suodattimen vaihto
« Vastaus #69 : 17.06.06 - klo: 09.00 »
Niin, mut meidän isä ajaakin Kyosholla kovempaa kuin teidän isä!  :P

PoisonHeart

  • Vieras
Ilman suodattimen vaihto
« Vastaus #70 : 17.06.06 - klo: 09.15 »
Lainaus käyttäjältä: "hellbound"
no....mä nyt vaan sitten pesen tällein huonosti.....en mene markkinamiesten vipuun ja osta heti uutta....kai mun kone hajoaa parissa päivässä....sanon vaan, että kunnon pesu tekee suodattimesta uuden veroisen....vaihtakaa mun puolesta suodatinta vaikka joka tankillisen jälkeen!!! mä en ole niin tyhmä.....sorry

Tuossa on asiaan selvennys, että kehotit pesemään sitä. Nyt riitapoikki ja uusia suodattimia väliin. Ei ruveta tappelemaan.  :D

PoisonHeart

  • Vieras
Ilman suodattimen vaihto
« Vastaus #71 : 17.06.06 - klo: 09.18 »
Mistä sais muuten halvalla niitä suodattimia ja jotain 6 kpl kerralla? (siinä arkissa siis)

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
k
« Vastaus #72 : 17.06.06 - klo: 09.31 »
Lainaus
P.s. Meijän äiti pesee suotimen paremmin kun teijän äiti


haha! vähän repesin..!!

voi sen päällimmäisen pestä jos vaihtaa sen ennen kun sisimmäiseen suodattimeen menee likaa(sisimmäinen aina puhdas), onko mitään järkee... en tiiä.. parempi vaihtaa aina uus.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Ilman suodattimen vaihto
« Vastaus #73 : 17.06.06 - klo: 12.38 »
noi ohjeet suodattimien vaihtoon ovat vain ohjeellisia ja kukin vaihtaa suotimensa silloin kuin haluaa.....
Ei näin. Toi ei ole itseasiassa ohje, se on FAKTA. Me ollaan vaan yritetty neuvoa miten pitää menetellä ettei tule ikäviä kokemuksia tästä harrastuksesta, mutta sä et usko ja muut alottelevat harrastajat jotka lukee noita sun kommentteja tekee samalla tavalla kuin sä näitten ilmansuodattimien kanssa, ja näin ei pitäs tosiaankaan tehdä, se on väärän tiedon levittämistä. Et tiedä paljonkaan minkälaista porukkaa täällä on :wink:
- Tapsa

Poissa Spin

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Ilman suodattimen vaihto
« Vastaus #74 : 17.06.06 - klo: 12.59 »
Keskustelua seuranneena, ja eilisen erittäin pölyisen ajokeikan jälkeen ajattelin suodattimen vaihdon olevan ajankohtaista. Kuten kuvasta näkyy, päältä on melko rypeneen näköinen, mutta sisäpintaan ei ole ehtinyt imeä pölyä.



Onko kenelläkään tietoa käyvätkö nuo JP-Nitro racingin myymät edulliset vaihtoelementit savagen putsarin runkoon? Sisäreikä heittää n.2mm, mutte senverta varmasti antais periksi suodatin. Eli pituus on vielä se joka saattaa olla väärä, mutta sivuilla ei tuota mittaa ilmoiteta.
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ilman suodattimen vaihto
« Vastaus #75 : 17.06.06 - klo: 13.01 »
Jos meinaat Power Save Racingin suodattimia niin eivät ne kyllä aivan sopivia siihen ole.

Mutta ensiviikon loppupuolella pitäisi saapua Savagen ja Hyper 8 runkoon sopivia filttereitä!  :)

Poissa Spin

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Ilman suodattimen vaihto
« Vastaus #76 : 17.06.06 - klo: 13.16 »
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Jos meinaat Power Save Racingin suodattimia niin eivät ne kyllä aivan sopivia siihen ole.

Mutta ensiviikon loppupuolella pitäisi saapua Savagen ja Hyper 8 runkoon sopivia filttereitä!  :)


Kyseessähän on Savagen vakiosuodatin. http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=87198

Eli tuo. Hieno homma jos saadaan edullisia filttereitä myös tähän vakiorunkoon. Eihän tuo uusi runko mahdottomia maksaisi, ja se lähteekin hankintaan, ellei ala löytyä edullista suodatinta vakioon :). Minkälaisessa paketissa, ja mihin hintaan noita Savageen sopivia suodattimia saa, kun saapuvat varastoon? Tuleeko tuote sitten sivuillenne? Tietää heti tilata jos hinta on kohdallaan :).
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ilman suodattimen vaihto
« Vastaus #77 : 17.06.06 - klo: 13.26 »
Samanlaisissa 12 parin paketeissa öljyineen tulevat.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Ilman suodattimen vaihto
« Vastaus #78 : 17.06.06 - klo: 13.34 »
Jartsa, onkos teillä noita ilmanputsarirunkoja kun niitä ei sivuilla ainakaan näy? Tulisi RB:n TM323 .23 koneeseen, onko mikään krossarin ilmanputsari runko sopiva tohon koneeseen? Ei viitsisi turhaan ostaa väärän kokoista runkoa...
- Tapsa

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ilman suodattimen vaihto
« Vastaus #79 : 17.06.06 - klo: 13.37 »
Onhan siellä, tsekkaas ilmansuodattimet.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Ilman suodattimen vaihto
« Vastaus #80 : 17.06.06 - klo: 13.39 »
Oho, enpäs huomannut :oops: Pari päivää sitten ei näkynyt, mutta ihan sama :roll: Tollasen rungon ja elementit voisi tilata :)
- Tapsa

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Ilman suodattimen vaihto
« Vastaus #81 : 17.06.06 - klo: 18.31 »
Joo, on se meidän mutsi kova pesemään suotimia :mrgreen: Mutta jos sisemmämmä on skeidaa niin se heitetään pois,jos ei, niin se pestään.

Mutt ennen kuin kohu nuosee niin mä ajankin fg bensavehkeellä, joka ei ole ihan niin herkkä kuten joku jo mainitsi.Ei sekään tietty tykkää et pölyt menee sisään mutta jokainen varmasti tajusi pointin.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Tounison

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/tounison/
Ilman suodattimen vaihto
« Vastaus #82 : 17.06.06 - klo: 19.35 »
Lainaus käyttäjältä: "hellbound"
ja prkl...jos kone hajoaa, niin ostetaan uusi....sillä siitä selviää!!! ei nyt luulis jonkun 100€:n koneen vievän työssäkäyvää ihmistä konkkaan...ei ainakaan mua!!!


ja prkl...jos putsari likastuu, niin ostetaan uusi....sillä siitä selviää!!! ei nyt luulis jonkun 5€:n putsarin vievän työssäkäyvää ihmistä konkkaan...ei ainakaan mua!!!

Poissa Spin

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Ilman suodattimen vaihto
« Vastaus #83 : 17.06.06 - klo: 19.46 »
Lainaus käyttäjältä: "Tounison"
Lainaus käyttäjältä: "hellbound"
ja prkl...jos kone hajoaa, niin ostetaan uusi....sillä siitä selviää!!! ei nyt luulis jonkun 100€:n koneen vievän työssäkäyvää ihmistä konkkaan...ei ainakaan mua!!!


ja prkl...jos putsari likastuu, niin ostetaan uusi....sillä siitä selviää!!! ei nyt luulis jonkun 5€:n putsarin vievän työssäkäyvää ihmistä konkkaan...ei ainakaan mua!!!


Mutta jos kone maksaa 100€.....suodatin 5€...ja noita suodattimia vaihtaa jokaisen pölyisen ajokeikan jälkeen....niin se on äkkiä tuo 100€.....Kysymys kuuluukin, kuinka kauan kone kestää likaisella suodattimella :D.... No niin...meni vähän OT. Älkää kommentoiko :). Tosiasiassa se suodatin kun on luokkaa 1€ tai vähän yli.
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

Poissa Tounison

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/tounison/
Ilman suodattimen vaihto
« Vastaus #84 : 17.06.06 - klo: 20.33 »
Lainaus käyttäjältä: "Spin"
Lainaus käyttäjältä: "Tounison"
Lainaus käyttäjältä: "hellbound"
ja prkl...jos kone hajoaa, niin ostetaan uusi....sillä siitä selviää!!! ei nyt luulis jonkun 100€:n koneen vievän työssäkäyvää ihmistä konkkaan...ei ainakaan mua!!!


ja prkl...jos putsari likastuu, niin ostetaan uusi....sillä siitä selviää!!! ei nyt luulis jonkun 5€:n putsarin vievän työssäkäyvää ihmistä konkkaan...ei ainakaan mua!!!


Mutta jos kone maksaa 100€.....suodatin 5€...ja noita suodattimia vaihtaa jokaisen pölyisen ajokeikan jälkeen....niin se on äkkiä tuo 100€.....Kysymys kuuluukin, kuinka kauan kone kestää likaisella suodattimella :D.... No niin...meni vähän OT. Älkää kommentoiko :). Tosiasiassa se suodatin kun on luokkaa 1€ tai vähän yli.


Toi oli niin sanottua SARKASMIA :D

PoisonHeart

  • Vieras
Ilman suodattimen vaihto
« Vastaus #85 : 17.06.06 - klo: 21.43 »
Tämä topicin lukeminen alkaa mennä hauskaksi. Koko ajan jaarittelua ja kinastelua!  :lol:  :P  No kerrankin näkee toimintaa oikein kunnolla.  :mrgreen:

Poissa Spin

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Ilman suodattimen vaihto
« Vastaus #86 : 17.06.06 - klo: 22.18 »
Lainaus käyttäjältä: "PoisonHeart"
Tämä topicin lukeminen alkaa mennä hauskaksi. Koko ajan jaarittelua ja kinastelua!  :lol:  :P  No kerrankin näkee toimintaa oikein kunnolla.  :mrgreen:


 :D Samaa mieltä. Viime yönä aloin seuraamaan mielenkiinnolla tätä vääntöä, ja välillä jo "otti pattiin" tuo kinastelu :). Mutta, onhan tässä tullut esiin hyödyllistäkin informaatiota :).
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

PoisonHeart

  • Vieras
Ilman suodattimen vaihto
« Vastaus #87 : 17.06.06 - klo: 22.20 »
Joo osittain... Heh heh

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Ilman suodattimen vaihto
« Vastaus #88 : 17.06.06 - klo: 22.24 »
Teidän olis pitäny olla lukemassa joskus viimesyksynä kun oli foorumilla aika maukas vääntö krossi vs. rata aiheesta :lol:  :lol:  :mrgreen:

PoisonHeart

  • Vieras
Ilman suodattimen vaihto
« Vastaus #89 : 17.06.06 - klo: 22.28 »
Enpäs ollu sillon vielä edes kiinnostunut polttisautoilusta...  :)  :o  No pysytään aiheessa  :wink: