Kirjoittaja Aihe: Hpi Savage 4.0  (Luettu 530657 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa bmwe21

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #780 : 17.09.07 - klo: 23.23 »
Muistaakseni 49e koko setti. On siis inline pilli, oli ongelmia noiden letkuliitoksien kanssa, silikonit paloi puhki siitä liitoksesta :huh:
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
 "On the eight day God raised boost"

Poissa Tane.

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #781 : 19.09.07 - klo: 21.08 »
Lainaus
Tuossa on vain se klassinen aloittelijan moka, eli tyhjäkäyntiä on säädetty vivustosta tai ohjaimen trimmistä vaikka se pitää säätää kaasuttimen tyhjäkäyntiruuvista...
 

Olin  taas äsken säätelemässä ja kokeilin linkistöä alkuperäsessä asennossa,
niin silloin kaasarin kurkku ei auennu kun puoleenväliin ja tyhjäkäyntiasennossa
se oli kokonaan kiinni, kuten myös jarruttaessa.
Mitä tässä pitäis sitten säätää(mihin suuntaan), että kaasari ois aina sopivasti auki jarrutaessa, tyhjäkäynnillä
ja kaasupohjassa? Mulla oli kaasulinkki ennen niin ''lyhyenä'', kun pysty.
Silloin se kävi hyvin tyhjäkäyntiä, mutta jarrulla sammu, eli kaasari meni kii
 :huh: Alkaa kyllästyttää toi ilman jarruja ajo! :angry:
« Viimeksi muokattu: 19.09.07 - klo: 21.11 kirjoittanut Tane. »
Auto myyty.. Jossain vaiheessa uutta tilalle..?

Poissa bmwe21

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #782 : 19.09.07 - klo: 22.12 »
Tyhjäkäynti säädetään ruuvista, joka sijaitsee kaasuttimessa. Savagessa se on oikealla puolella autoa, kaasuttimen takapuolella hieman vinossa törröttävä ruuvi, jonka kierteen päällä on jousi. Kun otat ilmansuodattimen pois ja kiristät sitä ruuvia, niin huomaat, kuinka luisti aukeaa, säädä siihen n. 1-1.5mm rako.
Se ruuvi työntää siis sitä kaasuttimen luistia suoraan auki, vivusto säädetään sitten erikseen, niin että kaasu kiinni/ jarruttessa luisti vastaa tuohon tyhjäkäyntiruuviin (ei siis mene kokonaan kiinni jarruttaessa) ja täyskaasulla luisti on kokonaan auki...
Oikeasti todella helppoa, kunhan vaan säätää oikeasta paikasta :wink:

Edit: ei välttämättä ole jousta näkyvillä siinä ruuvissa, voi olla, että ruuvista näkyy vain kanta, mutta se on siis hiukan takaviistoon vinossa!
« Viimeksi muokattu: 19.09.07 - klo: 22.18 kirjoittanut bmwe21 »
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
 "On the eight day God raised boost"

Poissa Tane.

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #783 : 20.09.07 - klo: 07.54 »
Kiitos vinkistä!
Tänään sitten säätämään. :wink:
Auto myyty.. Jossain vaiheessa uutta tilalle..?

Poissa Tane.

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #784 : 20.09.07 - klo: 20.30 »
Sain auton toimiin, ainakin tänään toimi :wink:.
Kiitokset bmwe21:lle! :cheesy:
Auto myyty.. Jossain vaiheessa uutta tilalle..?

Poissa bmwe21

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #785 : 20.09.07 - klo: 21.21 »
Eipä kestä!
Säädä tyhjäkäyntiä vaan sitten korkeammille kiekoille, jos vieläkin sammuilee! Kyllä ne oikeat säädöt sitten kokeilemalla löytyy...
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
 "On the eight day God raised boost"

Poissa Petterik

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #786 : 23.09.07 - klo: 10.37 »
Käytiin ajelees vähä aavikolla

http://www.youtube.com/watch?v=MQD5LSBEAaQ

Poissa bmwe21

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #787 : 23.09.07 - klo: 12.47 »
Takapihasudittelua!??
Haluan tulla sun takapihalle ajelemaan :grin:
Missä toi on kuvattu
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
 "On the eight day God raised boost"

Poissa savage23

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #788 : 23.09.07 - klo: 13.54 »
Tuollaista paikkaa saa hakea  :shocked:
Rc18t FT
Futaba Savage x

Poissa Petterik

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #789 : 23.09.07 - klo: 14.43 »
Joo ei iha nyt mun takapihalla :) Yyterin dyyneillä, Porissa

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #790 : 27.09.07 - klo: 16.28 »
Terve. Oon uus käyttäjä täällä ja ajattelin heti kysyy lämpimikseni savagesta. Ostin käytetyn savagen. Vakio moottori 25 siinä mutta laitettu 27 siihe. Toimii muute mutta käynnistys on nyt vähä hakusessa kun viime viikon sunnuntaina ajoin sillä toimi hyvin ja ei luistanu se yks suuntalaakeri. Pidin taukoo jonkun aikaa sitten tulin lähempä ajamaan--> luisti vaan se. Noh aukasin moottorin ja putsailin laakerin ja sitte kiinni ja kokeilin, vähä aikaa piti mutta rupes luistamaan uusiks--->silti sain käyntiin kyllä. Nytten oon aikassu paristi moottoin ja kokeillu muilla vanhoilla laakereilla ja nyt roto pitää kovempaa ääntä semosta "krrrk" korkeempaa ääntä. Mietin vaan että ei kai ne roton rattaat oo nii kuluneet. Aukasin eilen sen roton niin on ne vähä pyöreet silleesä(en tiedä onko jo ostaessa sellaset!?) Mut luulisin ettei ne oo menny iha loppuunkaan kyllä? Se silleesä naksuttaa jotenki korkeella äänellä, en osaa oikein kuvailla ääntä. Mutta joku sivuääni siinä on! Tilasin hobbylinnasta jo noita yks suuntalaakereita pari en tiedä onko jo tulleet. Kaveri mainihti jostain starttiboksista. Saisko tähä mun koneeseen tollasen, sillee että sillä saa hyvi käyntiin? Ja paljo tollanen maksaa? Auto on ollu yli viikon enkä oo saanu ajettuu kun tankillisen. Tää on mun eka polttis
« Viimeksi muokattu: 27.09.07 - klo: 16.33 kirjoittanut svg27 »
|HN X2|Slash|

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #791 : 27.09.07 - klo: 17.25 »
Savageen ei saa starttiboksia koska moottori ei ole niin alhaalla että koskettaisi boxin rullaan/skid plate o eessä.
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #792 : 27.09.07 - klo: 18.30 »
Noh! Mikähän tossa rotossa on?
|HN X2|Slash|

Poissa mitmit

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #793 : 27.09.07 - klo: 18.44 »
Tuli mieleen että ehkä siinä stratterin rattaistossa tai moottorissa on vikaa kun itselläni lähti kanssa outoa äätä startattaessa joskus.
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Poissa savage23

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #794 : 27.09.07 - klo: 18.48 »
Hae netistä kuva roton uusista rattaista jos epäilet niiden olevan tiensä päässä ja vertaat niitä.
Rc18t FT
Futaba Savage x

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #795 : 27.09.07 - klo: 20.20 »
joo pitää kahtoo, ei vaa jaksais ootella kauan ku en oo saanu ajettuu kun 1 tankin!!! ja on niin hyvä ajaa tolla! onko naruvetostartti sit parempi ku tää roto ku ei näy onnistuvan tolla käyntii?
|HN X2|Slash|

Poissa bmwe21

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #796 : 27.09.07 - klo: 21.19 »
Paha sanoa, kumpi on parempi, makuasia mielestäni.. Itse pidän enemmän vetostartista, tarvii vähemmän roinaa mukana, kun ajelee. Toisaalta kavereilla on yleensä aina auto käynnissä, ennen ku mulla, kun niillä on rotot :lol:
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
 "On the eight day God raised boost"

Poissa pylvis

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #797 : 27.09.07 - klo: 21.24 »
Paha sanoa, kumpi on parempi, makuasia mielestäni.. Itse pidän enemmän vetostartista, tarvii vähemmän roinaa mukana, kun ajelee. Toisaalta kavereilla on yleensä aina auto käynnissä, ennen ku mulla, kun niillä on rotot :lol:

ja lopuks ajetaan pidempään kun sulla on naru poikki  :p

Poissa bmwe21

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #798 : 27.09.07 - klo: 22.44 »
Aivan! Nyt on kyllä varanarut pakissa mukana...  :grin:

Pitää taas pian päivittää projektikuvia tuosta mun savagesta, jarupuoli saa kyllä varmaan parannusta vasta ensikuun loppupuolella, kun sorvi tulee vasta sillon :wink:
Harrastenurkka sai juuri jyrsimen uudeksi asukkaaksi, siinäkin on vielä pientä "virittelyä", että saan sen toimintaan.
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
 "On the eight day God raised boost"

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #799 : 28.09.07 - klo: 06.50 »
Joo rototossa sitä ääntä sáatto tehä yhen rattaan päälaakeri oli pois paikoiltaan. Jos tänää tulee uudet laakerit kokeilen niillä. Roton rattaa ei pits olla vielä menneet huonoiks. Ja kun sillon sain ajettua tällä niin miks kuumana ei lähteny käyntiin hyvin ku sammu? joutu kauemmin starttaamaan. Ja mite pitää menetellä ku tällä lopettaa ajun? siis mun savage 27:kalla. Kertokaas..!?
|HN X2|Slash|

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #800 : 28.09.07 - klo: 08.26 »
No tärkein taitaa olla ettei mäntä jaa ylös, jos jää nii ens kerralla kone onki väljä.
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #801 : 28.09.07 - klo: 14.50 »
Mistäs sen tietää että mäntä ei jää ylös? Myyjä ei sanonu sitte tollasesta mitään!
|HN X2|Slash|

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #802 : 28.09.07 - klo: 14.53 »
Mäntä on alhaalla sillon ku on ihan löysää pyörittää vauhtipyörästä ja yläkohdassa ku tulee jäykkä kohta vastaan(puristukset).
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa leppis2001

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #803 : 28.09.07 - klo: 15.42 »
komia video Petterik. kyllä se hyvin jaksaa kulkee vielä mun entinen monsu :)
SC5M

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #804 : 30.09.07 - klo: 19.27 »
Liekkö toi mun kone väljä ku myyjältä kysyin tosta mäntä jutusta nii sano et ei pitäs olla mitää välii tolla. Eli se ei oo tehny tota hommelii ehket..? En tienny minäkään tosta, noh oon kyl ajanu kerran vaan mutta kyllä se kone kuumaksi meni. Tossa äsken sain ajettuu taas VÄHÄSEN vaik nyt laakeri on sökönä vähäse, mutta kun käyttäää aina koneen auki niin saa jonkun aikaa ajettuu ennen ku ajon jälkeen rupee taas luistamaan. Nii tossa ku ajelin vähä aikaa ni mietin ku sammu paristi et saako se liikaa vai liian vähän ku sammuu`? Ja lämpinä ei meinaa käynnistyy...sanokaa työ mikä tässä on vikana. Ens viikol luulis tulevan uudet laakerit.

EDIT: Tässä kotona kipiänä oon nii kokeilin et lähteekö auto käyntii. Se lähti ja ajoin ihan jonkun aikaa, muttataitaa röpöttää jotenkii ku prrrr ja päästikö pienen sellanen paukauksen, en tiiä!? Ja meinaa sammua vaikka antaa kierrokset huippuun sitte mutkaan tulis esim kääntää silleesä ilman kaasuu nii sammuis, mutta kun pitää koko ajan pikkasen kaasuu niin ei sammu. Mistä johtune tämmöinen? ja Edelleenkään ei lähde hirvee hyvin käyntii kuumana. Aina ajan jälkeen laitan männän alas niiku ettei jää ylös. Kiitosta etukäteen!
« Viimeksi muokattu: 01.10.07 - klo: 10.09 kirjoittanut svg27 »
|HN X2|Slash|

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #805 : 01.10.07 - klo: 11.58 »
Mitäköhän mun pitäis tehdä? Tankillisen jälkeen jos moottorin sammuttaa niin ei käynnisty enää ennen kuin moottori on jäähtynyt. Koneella on ajettu vain vajaa 2gallonaa. Pakkasella moottoria ei ole edes kokeiltu. Ei kai se voi olla loppu näin nopeasti? Ja moottorihan on Nosramin 28. Ilmanputsari on ollut aina puhdas ja mielestäni moottori on ihan hyvissä säädöissäkin. Voisiko pa-suodattimessa olla ongelma? Suodatin on nimittäin polttoainejärjestelmän korkein kohta  :huh:

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #806 : 01.10.07 - klo: 12.30 »
Tiikkö markus h vastauksen MUn kysymykseen, tarviis nopeen vastauksen ku en oo ajellu tolla paljookaa!!!! Eli auttakaa plz!
|HN X2|Slash|

Poissa kaosti

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #807 : 01.10.07 - klo: 12.57 »
Vaihda tulppa. Pitäisi auttaa. Jos ei auta niin väännä seosruuvia pikkasen kireemmälle (max 10min) ja kokeile tekeekö muutosta, mut ekaksi vaihda se frikin tulppa. Kuulostaa että vetelee viimisiään. Ja pistä uutta tilalle eläkä mitään vanhaa pakin pohjalta.

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #808 : 01.10.07 - klo: 13.37 »
Joo onha tos 6 uutta tulppaa ku hobbylinnasta lähettivät vahingos 2 kertaa ku jäi välille se paketti vähäse. Sitä ajattelin itekkii et kokeilis uudel tulpal, mutta tulppa hehkuttaa kyl iha hyvi..siis mikä on paikallaan täl hetkel
|HN X2|Slash|

Poissa kaosti

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #809 : 01.10.07 - klo: 13.42 »
... koeta uutta tulppaa. Jos ei vaikuta toimintaan niin kiristele sitä yläneulaa.