Päävalikko

HPI RS4 3 EVO

Aloittaja ballu, 22.06.06 - klo: 14.34

ballu

en löytänyt hakemalla juttua autosta, kuitenkin se vaikuttaa suositulta (näkee usein) olisi hieno tietää lisää käyttökokemuksia  :?

Enigma

Täysin asvaltti auto mutta jos ajopaikkoja on niin mikä ettei.. Ja merkki on hpi, ei rtr  :D
Protech enigma xs

ladatusta

Multa näyttäs tuolta tallista löytyvän tommone vanhempi malli kyseisestä autosta, ostin käytettynä ja kerran oon päässy testaan, ja kaasarissa oli ilmavuotoja eikä sen takia aivan kunnolla pelittänyt...
http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=441&lang=en

Jos joku sattuis tartemaan niin tämä autoni saattaisi olla myytävänä, nyt on se kaasarikin tiivistetty.  :)

Mulla on siihen edellisen omistajan tekemät piikkirenkaat  joilla kuulemma pääsee ihan hyvin talvellakin.
Vaikka vaan kerran olen päässyt kokeilemaan niin voin sanoa että hyvin kulki tuolla Hpi:n t-15 motillakin! :mrgreen:

ballu

millä polttisturisteilla väki ajelee ellei tällä  :(  kun threadeja ei oikein ole

ballu

ajattelin hommata tuon RS4 EVO ja failsafen siihen, miten tuo auto kestää vai kestääkö mitään tai olisiko jotain toista vaihtoehtoa tarjolla  :o

JK Power

Ihan kiva auto ja kestävä se ainakin on.

Itellä tuo ollut käytössä jonkin aikaa ja hyvin kestänyt kovaakin käsittelyä.  :lol:

Tietysti nopeampiakin ja ns. parempiakin on mutta tästäkin mallista saa nopeamman ja auto kasvaa kuljetajan taitojen mukana.

Tähän autoon kun löytyy paljon kaikkea parannus osaa...

Joissakin autoissa tietyt hyvyydet on jo vakiona mutta toisaalta on kiva kehittää autoa ja huomata miten se vaikuttaa auton suorituskykyyn ja samalla itse kehittyä kuskina kun meno vain kiihtyy.

Tätä kun löytyy sekä kittinä jonka voi itse koota ja joka myös sisältää kaikkea herkkua jo valmiina.
Tämä oli oma valintani.

Tai sitten rtr satsina jolloin pääsee nopeasti radalle ja joka on ihan bueno aloittelijalle jolla ei vielä ole kaikkia high end radioita ja ym. välineitä valmiina.
Hintakin tällä on huokea.

Eli kyseinen auto on huokea ja kestävä valinta ja sopii mainiosti sekä aloittelijoille ja vähän kokeneemmillekkin.
Niin parkkipaikka kuin katu että ratakäyttöön joko huviksi tai myös klubitason kisaamiseen.

:mrgreen:
What the Hell! Who put that rock there!

ballu

juu kiitos vastauksista, tuo malli jota meinasin sisälsi roto startin valmiiksi, se vaan on oudossa paikassa niin että takaiskari on vähän tiellä, tuo vissii käynnistetään ilman koria eikö niin  :o

auton alapuolella näkyy vaihderattaat ja kytkin? paljaana, mutta siihen näköjään voi helposti laittaa esim palan jeesusteippiä niin ei kivet lennä väliin  :wink:

JK Power

Noo, helppo tapa on tehdä koppaan reikä josta saa roton sisään.

Ei mulla nyt ainakaan ole ollu kivien kanssa ongelmia...

Jos sen aukon tukkeaa niin mahdolliset kivet jotka sisään menee ei pääse helposti putoamaan pois.

Ja se kytkimen ja vauhtipyörän aukko on starttiboksia varten.

:mrgreen:
What the Hell! Who put that rock there!

ballu

Lainaus käyttäjältä: "JK Power"

Tietysti nopeampiakin ja ns. parempiakin on
:mrgreen:

:o voisitko laittaa esimerkkejä, jos on tiedossa jokin malli joka olisi parempi myös varaosien saannin kannalta  :wink:
tuossa saman mallin 18SS versiossa näyttäisi olevan kestävämmät osat, jos se on paljon parempi muutenkin saattaisin hommata sen  :wink:

JK Power

Ofnalla on CD3 ja Team Associetedilla on NTC3+ jotka molemmat on enemmmän race spec.

Varaosien saannista sitten en mene takuuseen, Assoon saa ainakin varaosia Rc-Pisteestä ( http://www.rcpiste.pp.fi/ )
ja Sabesta ( http://www.sabe.fi/hobby/ ) , mutta tuosta Ofnasta en tiedä...

Itseä ainakin tuo Ofna voisi kiinnostaa...
http://www.ofna.com/cd3prortr.html

Itellä on tuo 18SS ja olen ihan iloinen että sen valitsin juuri niiden optio-osien takia...

Varaosia en juuri ole tarvinnut muuta kuin huolto tarkoituksessa.
Ajotyylistä riippuen, mutta siinä kolmen gallonan jälkeen kannattaa tehdä pika huolto.
Tarkista kaikki vetokupit ja mikäli niissä on akselin kanssa välystä niin vaihtoon vaan, muuten rupeaa vetareita ja takakardaaneita paukkua...

Mulla on eteen vaihdettu cvd:t ja suunnitelmissa on vaihtaa ne läpi koko voimansiirron.
Sen myötä saa välykset pienemmäksi ja kulumaa hidastettua.
Lisää kestävyyttä ja suorituskykyä.

Onhan siellä "pellin alla" muutakin mutta, siitä toiste!

:mrgreen:
What the Hell! Who put that rock there!

ladatusta

Lainaus käyttäjältä: "ballu"

auton alapuolella näkyy vaihderattaat ja kytkin? paljaana, mutta siihen näköjään voi helposti laittaa esim palan jeesusteippiä niin ei kivet lennä väliin  :wink:
No itse en mitään teippi viritelmiä laittaisi, Hpi mt2, joka on lähes sama auto, niin siinä on vaihteiston kohdalla semmoinen muoviläpyskä joka ei ole umpinainen kuin etuosastaan ja kivet pääsevät takaa valumaan pois.
Mulla on tämmöinen viritys ja hyvin tuntuu toimivan.
Se on myös huomattu että ne kivet eivät niinkään mene siitä reiästä, vaan jostain sieltä edestä ja kerääntyvät tankin alle, mulla on siinä tankin ja vaihteiston välissä myös  muoviläpyskä pystyasennossa joka estää kiviä menemästä vaihteille.

ballu



siinähän se, kulkee kyllä ihan homona kakkosella  :o
tarkotus olisi vaihtaa kori jahka saan sen valmiiksi

tosi kiva ajettavakin, pidän paljon enemmän tästä ku rush evosta, vissiin turistit on mun juttu :wink: tämä driftaileekin ilman mitään lisäpalikkaa

käyn impivaarassa jahka saan hommattua kunnon vastarin akun ja fail safen, siellä on ollut ennen ihme häiriöitä

ballu

miten muut rs4 omistajat säätää kallistuskulmia renkaissa  :o  tarttis säätää ku kaikki renkaat o sisäpuolelta paljon kuluneemmat ku ulkoa  :|

edit: joudun näköjään ostamaan tuon Adjustable turnbuckle Set   :o aika hassu että tulee ss mallissa vakiona mutta ei tuossa

Korpse

Jees, renkaita menee ihan kiitettävästi impivaarassa. Kulmat nollissa itsellä. Jos tänään saan auton kuntoon niin huomenna päivällä ajamaan?

ballu

hommasin noi säädettävät tukivarret ny voi vaihtaa kallistus-kulmaaki :o
http://koti.mbnet.fi/bunta/RS4_2.JPG :o
viel pitäs säätää vaihteisto kuntoo ku vaihtaa ihan liia myöhää  :? pääsen huomenna vast säätämää

pylvis

http://koti.phnet.fi/mikap/rc/P7300004.JPG   tuli laitettua nosramin .18 moottori , vaikuttas hieman pirteemmältä ja odottelen säädettäviä tukivarsia et sais alustan kunnolla säätöihin

Korpse

Pilli tossa autossa hankaa eniten, trust me :P saa nykyisin kokoajan uusia akseleita kun tuppaavat katkeavan. Itsellä siis HPIn .18

pylvis

Lainaus käyttäjältä: "Korpse"Pilli tossa autossa hankaa eniten, trust me :P saa nykyisin kokoajan uusia akseleita kun tuppaavat katkeavan. Itsellä siis HPIn .18


oon viilannu isommaksi sen laipan alku käyrästä

Korpse

Juu, ite viilasin alkunälkään kun odottelin THSn piippua...messissä tuli THSn oma alkukäyrä

EDIT:

http://personal.inet.fi/private/an/IMG_2107.jpg
http://personal.inet.fi/private/an/IMG_2108.jpg

RÄPSÄ

Mitä iskariöljyjä porukka käyttää RS4:ssa. Kaveri osti tollasen ja iskarit tuntuis kaipaavan huoltoa. Ja miten tuota kakkoselle vaihtoa voi säätää aikaisemmaksi.

TheArska

Siellä vaihdelaatikossa pitäisi olla kakkos rattaan sisällä ns. keskipakois kytkin, jossa on yleensä pari ruuvia joita löysentämällä kakkonen tarraa aikaisemmin ja kiristämällä myöhemmin..Lootan rattaita ei todennäköisesti tarvi irrottaa vaan kakkosen rattaasta löytyy hampaiden vierestä pari reikää ja niistä todennäköisesti kuusiokololla saa säädettyä (jousien) kireyden.. Niistä rei´istä voi olla hieman hankala löytää niitä säätö ruuveja(2 kpl yleensä, säädä molemmat, ei vain toista), mutta liikuttelet voimansiirtoa hissukseen, niin kyl se siitä..Noin se on lähes kaikissa turisteissa, todennäköisesti myös siinä, sori en tiedä joka palikan "virallista nimeä", mutta eiköhän tuosta selvää saa..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

RÄPSÄ

Eiköhän tuo onnistu noilla neuvoilla.
Nyt kun joku vielä laittais jotain noista öljyistä, saa laittaa diffin ja iskarien öljyistä tietoo.
Autolla ajetaan ihan vaan parkkiksella, en tiedä onko porukoilla eri setuppeja radalle ja parkkipaikoille, mutta laittakaa jotain niin päästään lähteen liikkeelle jostain.

TheArska

En tuosta mallista tiedä enkä 1/10 muistakaan hirveästi(ollut kyl joskus 1/10 turisti) kun itellä toi 1/8 evolva, mutta oisko iskareihin joku 40... viisaammat voi sanoo enemmän, mut ei toi ihan metsään mene..toivottavasti :mrgreen:
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Tukez

Lainaus käyttäjältä: TheArska - 13.09.07 - klo: 20.01
Lootan rattaita ei todennäköisesti tarvi irrottaa vaan kakkosen rattaasta löytyy hampaiden vierestä pari reikää ja niistä todennäköisesti kuusiokololla saa säädettyä (jousien) kireyden.. Niistä rei´istä voi olla hieman hankala löytää niitä säätö ruuveja(2 kpl yleensä, säädä molemmat, ei vain toista
Siellä ei ole kuin yksi säätö ruuvi. Se toinen ruuvi löysentää sen koko kytkimen siitä lootan akselista.

TheArska

Aaa, sori sitten, kuten sanoin juuri kyseistä ei itsellä ole ollut.. Omissa on ollut kummassakin palassa oma säätö ruuvi..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot