Itse kiinnitin huomiota lähinnä siihen kommenttiin, jossa todettiin ettei akkujen tyhjentäminen (syväpurku) itse asiassa vaikuta mitenkään akkujen kapasiteettiin tai varauksenpitoon. Eli siis syväpurkaminen joka ajokerran jälkeen olisi siis turhaa ja vain lyhentää akkujen käyttöikää (lisäämällä aina yhden "syklin").
Sen verran uskaltaisin vielä puolustaa kantaani ja tuota artikkelia, että jos lukee luvun 2.9 (eka linkki), niin siinä käydään läpi sitä kemiallista reaktiota joka tapahtuu NiCd-akussa. Siltä osin kaikki NiCd-akut lienevät samanlaisia.
No, oli miten oli. Selvä on ainakin se, että ajamalla akut "loppuun" akkupaketin pystyy tuhoamaan varmasti (cell reversal). Eli siinä mielessä purkulaudat ovat se oikea tapa purkaa paketti (tai sitten varmistaa ettei paketin jännite voltteina putoa alemmas kuin kennojen määrä).
[Edit]: Ai niin. En siis väitä sitä, etteikö akuissa tapahdu muutoksia ajan ja latauskertojen myötä, mutta nämä johtuvat siis niistä kemiallisista reaktioista joita akuissa tapahtuu, eikä niinkään siitä että akussa olisi muistiefekti (ref: luku 2.9).
No, voi olla että nämä filosofiset pohdinnat eivät kiinnosta suurta yleisöä... :D