Kirjoittaja Aihe: BK2 vs B4 vs nelikko  (Luettu 3925 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa _jussi

  • Jäsen
    • Profiili
BK2 vs B4 vs nelikko
« : 03.07.06 - klo: 22.28 »
On harkinnan alla sähköauto ja tartteis vinkkejä auton valinnassa. Jos oppii ajamaan ja innostus riittää niin tarkoitus olisi kisatakin ensi vuonna.

Ratkaisevaa on auton toimivuus, kestävyys ja varaosien saatavuus. Eli kumpaa suosittelette takapotkuisista ja jos saisi perusteluita?

Entä nelivetoiset, onko minkälaisia kokemuksia Kyoshon Laser ZX-5:sta tai onko ehdottaa muita? BJ4 tuntuu äkkiseltään kaliilta ja siinä on ilmeisesti ollut ongelmia tukivarsien kanssa? Entä Predator XRS?

Ja ilmeisesti nelikoilla kilpalevien määrä on kasvanut ihan mukavasti, että ei tartte pelätä ettei kisoihin riitä kuskeja?

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Re: BK2 vs B4 vs nelikko
« Vastaus #1 : 03.07.06 - klo: 22.39 »
Lainaus käyttäjältä: "_jussi"
tarkoitus olisi kisatakin ensi vuonna.
Ratkaisevaa on auton toimivuus, kestävyys ja varaosien saatavuus.
RC Piste löytyy ilmeisesti lähes poikkeuksitta kisoista joten varaosat saa paikanpäällä nopeasti. Sabe taas ei ilmeisesti ole juuri koskaan?

Tämä vain kuulopuhetta. Jopku kilpailija voisi tuosta kertoa enemmän...

Poissa _jussi

  • Jäsen
    • Profiili
BK2 vs B4 vs nelikko
« Vastaus #2 : 03.07.06 - klo: 22.43 »
Onkos torni-huhussa perää, että RC-piste olisi laittamassa hanskat naulaan?

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Re: BK2 vs B4 vs nelikko
« Vastaus #3 : 03.07.06 - klo: 23.08 »
Lainaus käyttäjältä: "_jussi"

Entä nelivetoiset, onko minkälaisia kokemuksia Kyoshon Laser ZX-5:sta tai onko ehdottaa muita? BJ4 tuntuu äkkiseltään kaliilta ja siinä on ilmeisesti ollut ongelmia tukivarsien kanssa? Entä Predator XRS?


Porukkaa tuntuisi olevan ihan mukavasti nelkkuun.

ZX-5:stä sen verran, että se ei suoraan paketista ole mikään kestävyyden esikuva; tarvittavien viriosien hinta kompensoi aika paljonkin noita kilpailijoita (BJ4, Yokomo).

Osien saanti (Suomesta) on ollut ainakin itsellä lievästi sanottuna pettymys, mutta ehkä on ollut vain huonoa tuuria tai jotain.
---

Poissa Lusikka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
BK2 vs B4 vs nelikko
« Vastaus #4 : 04.07.06 - klo: 09.04 »
Losin uusin takapotku on XXX-CR:
http://www.teamlosi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSA0032
Jos Losiin päädyt varaosien puutteesta (Suomessa) huolimatta, niin osta mielmummin tuo uusin CR kuin BK2.

Nelkulla ajo on mahtavaa. Niistä toimivin ratkaisu on tällä hetkellä BJ4 tai Yokomo. Kyosho on myös kelpo peli, mutta sitten pitää olla kyoshon vanteet yms. BJ4 saa hyvin varaosia, se on helppo säätöinen ja käyttäytyy hienosti. Yokomo KUULEMMA käyttäytyy vielä paremmin, mutta se vaatii lähes avoimien diffien takia useasti huoltoa, on todella kallis ja varaosia ei saa helposti Suomesta(?). Predatori ei vakuuttanut mitenkään SM1 kisassa, kun se ei tuntunut oikein kestävän eikä  käyttäytynyt kovin hienosti. Kuulemma oikealla setupilla se on myös loistava. Losin XX-4 kaikilta muilta osilta hyvä, mutta sitä on hankala huoltaa. XXX-4:n vikana on etu-"hub carrierit", etulaakeripesät ja (muoviset) pivot supportit , jotka on joskus kulutustavaraa ja hallittavuus ei ole yhtä hyvä kuin muilla röykkyisellä radalla. Pivot supportit ja "hub carrierit" saa myös alumiinisena, mutta ne maksaa hunajaa. Mulle tuo XXX-4 on riittänyt loistavasti, mutta kestävyyden takia suosittelen jotain muuta. Losin autoihin, jos hankkii X-5 conversion niin KUULEMMA tulee tosi hyvä (XX-4 hallittavuus ja XXX-4 kiihtyvyys). Losiin saa heikosti varaosia Suomesta.

Vaihtoehtoja riittää nelkussa yllin kyllin. Takapotkuissa on vain kaksi vaihtoehtoa B4(X-6) ja XXX-CR.
XXX-4 / XXX-CR

Poissa Mika M

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
BK2 vs B4 vs nelikko
« Vastaus #5 : 04.07.06 - klo: 09.16 »
Parhaat vaihtoehdot suomessa ovat BJ4 ja B4. Suurimpana syynä loistava varaosapalvelu. Kaikkia osia saa aina kisapaikoilta. Kaikkien muiden autojen kanssa joutuu pian ostamaan heti 2 kappaletta, ettei kisat pääty minkään osan hajoamiseen.

BJ4 on aivan loistava peli ajaakin. Etutukivarret kyllä napsahtelee kärrynpyöriä heitettäessä, mutta eivät aivan ihan hirveästi maksa ja ovat vielä nopeat vaihtaakkin. Muuten erittäin huoltovapa auto kun voimansiirto on täysin suojattu ja diffitkin tuntuvat kestävän aika pitkään huoltojen välillä.

Yokomo toisaan ainakin vaikuttaa toimivalta, mutta niitä pitää varmaan ostaa se 2 kappaletta että on osia...

Poissa Drizzit

  • Jäsen
    • Profiili
BK2 vs B4 vs nelikko
« Vastaus #6 : 04.07.06 - klo: 10.55 »
Ostin vuoden 2005 -lopussa B4:n RTR SE:n ja tuosta paketista on itselläni ainakin hyviä kokemuksia ja suosittelen autoa. Varaosia B4:een löytyy RC-pisteen lisäksi Medaseciltä ja ilmeisesti myös JR-hobbystä ja Sabeltakin, kun myyvät autoa. Olen ostanut autoon LRP:n 3:n tähden harjattoman setin ja moottorin tehoilla tuo B4-karvalakkimalli on toiminut ihan ok. Yksi vanttiruuvi (turnbuckle) on menossa mennyt katki ja vanha muoviservo vaihdettu metallirattailla vahvistettuun. RTR:n mukana tulevat renkaat ovat myös aikas huonot, joten nämä kannattaa heti vaihtaa parempiin ja pehmeämpiin (esim. ProLine StepPinit on aikas hyvät all-round renkaat).

Jos aiot kisata autolla, niin factory team versio voisi olla hyvä sijoitus. Mukana tulevat titanium vanttiruuvit ja CVD dog bonet olisivat varmaan ihan hyvä lisä. Auton kasauskokemus myös helpottanee myöhemmin auton tunaamista, kun autoon tulee jokin ongelma.

Henkilökohtaisesti tilaisin auton/rakennussarjan towerhobbiesista (www.towerhobbies.com) hinnan takia, jos aikataululla ei ole hengenhätä. Kaveri tuossa tilasi itselleen B4 RTR RS:n ja sai auton alle kahdessa viikossa tänne. Hintaa autolle tuli postikuluineen, alveineen ja tulleineen 230 euroa.

Poissa _jussi

  • Jäsen
    • Profiili
BK2 vs B4 vs nelikko
« Vastaus #7 : 04.07.06 - klo: 21.24 »
Kiitoksia paljon vinkeistä :)  B4 ja BJ4 näyttävät vahvimmille kaikin puolin ja vois aloittaa takapotkuisesta, pitää alkaa kattelemaan mistä sais edullisimmin.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
BK2 vs B4 vs nelikko
« Vastaus #8 : 11.07.06 - klo: 10.26 »
Olen itsekin harkinnut sähkö-crossarin hankkimista. Se olisi pojalle hyvä harjoittelu auto, helppo ottaa itselle työmatkoille mukaan ja miksei sillä voisi harkita joskus ajavansa vaikka kisaakin, jos opin ajamaan. B4 on ollut hakusessa (ilmoitus ostopalstalla), mutta toisaalta tuo BJ4 kiinnostaisi myös. Voi tätä valinnan vaikeutta.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
BK2 vs B4 vs nelikko
« Vastaus #9 : 11.07.06 - klo: 11.43 »
Takapotku on luokkaa aloittaa sillä se opettaa ajamaan. Jos osaat ajaa hyvin takapotkua niin hyvin todennäköisesti pärjäät muissakin luokissa.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
BK2 vs B4 vs nelikko
« Vastaus #10 : 12.07.06 - klo: 23.44 »
No, päädyin kuitenkin JConcepts BJ4WE malliin harjattomalla moottorilla varustettuna, sääntöjen takia tähän kuitenkin tulee LRP:n systeemi.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa _jussi

  • Jäsen
    • Profiili
BK2 vs B4 vs nelikko
« Vastaus #11 : 13.07.06 - klo: 19.37 »
Minkälaisia/tehoisia akkuja takavetoisissa kannattaa käyttää? Ja minkälaisia liittimiä?

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
BK2 vs B4 vs nelikko
« Vastaus #12 : 13.07.06 - klo: 22.58 »
7,2v
3000-4200mah
liittimiksi vaikkapa corally tai deans :wink:

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
BK2 vs B4 vs nelikko
« Vastaus #13 : 17.07.06 - klo: 14.18 »
On se vain hienon näköinen harjoitusrassi tuo JConcepts BJ4 World Edition! Tänään on pakko lähteä kokeilemaan, kuinka tuo liikkuu verrattuna hyperiin. Harjaton kiinni ja menoksi... Tuohon kokeilen sitä valtavasti kehuttua LPR:n harjatonta, saas nähdä, onko se tuntuma nyt niin valtavan hyvä verrattuna sensorittomaan. Sittenhän tuon tietää, kun omistaa molemmat :)
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
BK2 vs B4 vs nelikko
« Vastaus #14 : 17.07.06 - klo: 20.42 »
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
On se vain hienon näköinen harjoitusrassi tuo JConcepts BJ4 World Edition! Tänään on pakko lähteä kokeilemaan, kuinka tuo liikkuu verrattuna hyperiin. Harjaton kiinni ja menoksi... Tuohon kokeilen sitä valtavasti kehuttua LPR:n harjatonta, saas nähdä, onko se tuntuma nyt niin valtavan hyvä verrattuna sensorittomaan. Sittenhän tuon tietää, kun omistaa molemmat :)

Kisoissa ainakin meni "kuin pienet eläimet" :wink:
Sun pitää tulla kisoihin kans, vielä SM4/EfraGP tänävuonna ja
ensvuonna EM-kisat vaasassa! 8)
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
BK2 vs B4 vs nelikko
« Vastaus #15 : 17.07.06 - klo: 21.35 »
Ku oppis ajamaan ensin 8)
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
BK2 vs B4 vs nelikko
« Vastaus #16 : 17.07.06 - klo: 22.00 »
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Ku oppis ajamaan ensin 8)

Ei puolet meistä muistakaan osaa! Pääasia että on hauskaa
ja rapa/savi lentää :lol:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars