Kirjoittaja Aihe: Kiteetön ohjain+vastari  (Luettu 6815 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PJEP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kiteetön ohjain+vastari
« Vastaus #30 : 09.02.03 - klo: 22.33 »
Kisan aikana radiot ovat radiosäilössä!
Eipä ole vielä tullut vastaan tilannetta, että vapaissa harjoituksissa joku olisi sabotoinut toisen ajoa.

Otsomaani

  • Vieras
Kiteetön ohjain+vastari
« Vastaus #31 : 09.02.03 - klo: 22.37 »
Noh tarkotin että kilpailun kesken kun on ajamassa niin tankkauksen aikana vaihtaisi taajutta ja pilaisi muiden ajon. No turhia nämä mun viestit oli, olis pitänyt jättää nää mun tyhmät ideat pois :(

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Kiteetön ohjain+vastari
« Vastaus #32 : 09.02.03 - klo: 23.10 »
Lainaus käyttäjältä: "Otsomaani"
Noh tarkotin että kilpailun kesken kun on ajamassa niin tankkauksen aikana vaihtaisi taajutta ja pilaisi muiden ajon. No turhia nämä mun viestit oli, olis pitänyt jättää nää mun tyhmät ideat pois :(


Onnistunu tankkaus on parin kolmen sekunnin mittanen juttu. Kiirehän siitä tulisi puhumattakaan siitä, että samalla oma auto sätkii päättömänä epätoivosesti tankkaamista yrittävän (ja perhanan vihasen) mekaanikon hyppysissä.

Ei kannata. :)

Poissa PJEP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kiteetön ohjain+vastari
« Vastaus #33 : 10.02.03 - klo: 00.43 »
Otsomaani: Ei ajatuksesi ensikertaa ole näissä keskusteluissa.
Keskustelua on käyty sabotoinnista ainakin siinä yhteydessä, kun kilpailun kiteet julkaistiin täällä netissä kaikkien tietoon. Joidenkin mielestä kilpailijoiden kiteet olisi tullut pitää salassa.

Julkaistuista kidetiedoista ei ole ollut mitään haittaa, päinvastoin on voitu etukäteen tarkistaa , ettei toisella ole samaa kidettä kilpailussa. :)

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Kiteetön ohjain+vastari
« Vastaus #34 : 21.02.03 - klo: 01.29 »
Tiedän että täällä ei saisi mainostaa mutta kun aiheesta keskustellaan niin olen tekemässä maaliskuun alussa Graupner XS-6 tilausta. Tilaajia alkaa olla jo sen verran monta, että koko laite maksaa posteineen ja kaikkineen 200 EUR. Jos kiinnostuneita löytyy niin ottakaahan yhteyttä vaikka mailitse.
Luultavasti alamme tuomaan kyseistä radiota myös virallisesti maahan.

Terv,
Niko Andersson
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Kiteetön ohjain+vastari
« Vastaus #35 : 21.02.03 - klo: 08.02 »
Lainaus käyttäjältä: "Niko"

Luultavasti alamme tuomaan kyseistä radiota myös virallisesti maahan.


Ottakaa sitten myös valikoimaan se JR/Graupner R-1 malli, jotta minun ei tarvitsisi olla suurinpiirtein Suomen ainoa kyseisen radion tyytyväinen omistaja. Kallishan tuo on, mutta niin on esimerkiksi Sanwa M8:kin.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Kiteetön ohjain+vastari
« Vastaus #36 : 21.02.03 - klo: 14.43 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"

Ottakaa sitten myös valikoimaan se JR/Graupner R-1 malli, jotta minun ei tarvitsisi olla suurinpiirtein Suomen ainoa kyseisen radion tyytyväinen omistaja. Kallishan tuo on, mutta niin on esimerkiksi Sanwa M8:kin.


Myös kyseistä radiota, sekä muitakin Graupner tuotteita saa tilattua samalla kun tilaamme XS-6:tta. Olet ilmeisesti tyytyväinen Graupnerin omistaja? Kerroppas lisää kokemuksistasi.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Kiteetön ohjain+vastari
« Vastaus #37 : 21.02.03 - klo: 15.25 »
Lainaus käyttäjältä: "Niko"

Myös kyseistä radiota, sekä muitakin Graupner tuotteita saa tilattua samalla kun tilaamme XS-6:tta. Olet ilmeisesti tyytyväinen Graupnerin omistaja? Kerroppas lisää kokemuksistasi.


Tarkasti ottaen olen onnellinen JR:n omistaja, vaikka kyse on kuitenkin aivan samasta laitteesta. Seuraavassa on jotain kokemuksia JR R-1:stä.

+ Istuu käteen hyvin
+ Valikot ovat erittäin selkeitä ja johdon mukaisia, joten radiota voi käyttää melkein ilman ohjeitakin. Tähän auttaa graafinen näyttö.
+ Säätöjä yms. on vähintäänkin riittävästi sekä sähkö- että polttisautolle
+ Suurimpaan osaan kytkimiä voi valita tietyn toiminnon
+ Yhden  mallin alle voi ohjelmoida kaksi eri profiilia, jolloin esim. eksponentiaalisesta kaasukäyrästä voi siirtyä lineaariseen vaikka kesken ajon yhtä keinukytkintä painamalla.
+ Eri suuntien raja-arvot voi säätää erikseen
+ Progressiivinen ohjaus
+ Monipuolinen ajanotto (ylös, alas, kierros, keskiarvo jne.)
+ Kolme eri modulaatiota (tarpeellisuuden voi kyseenalaistaa)
+ Mukana tuleva vastaanotin on Pieni (samaa luokkaa Novakin ja LRP:n kanssa)
- Harvinainen Suomessa
- Hinta Saksassakin noin 400 Euroa (halvalla ei saa hyvää)
- Kompuutteriradio, joten akkuja täytyy ladata usein, mutta omassa sarjassaan ei ole virtasyöppö
- Tietääkseni ei ole saatavilla vielä kiteetöntä modulia

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Kiteetön ohjain+vastari
« Vastaus #38 : 23.02.03 - klo: 10.58 »
Lainaus käyttäjältä: "Niko"
Tiedän että täällä ei saisi mainostaa mutta kun aiheesta keskustellaan niin olen tekemässä maaliskuun alussa Graupner XS-6 tilausta. Tilaajia alkaa olla jo sen verran monta, että koko laite maksaa posteineen ja kaikkineen 200 EUR. Jos kiinnostuneita löytyy niin ottakaahan yhteyttä vaikka mailitse.
Luultavasti alamme tuomaan kyseistä radiota myös virallisesti maahan.

Terv,
Niko Andersson

Arvelinkin, että kysyntää alkaa löytyä. Radiota myydään Saksassa niin paljon, että se on jatkuvasti lopussa pieniltä liikkeiltä, jotka ovat tottuneet tilailemaan hyllyihinsä vain muutamia kappaleita kerrallaan.
Vieläkin suuremman kysynnän esteenä on ainoastaan se, että jo useita vuosia lajin piirissä toimineilla tosi harrastajilla on jo hyvät (kide-)radiot. Kiteetöntä radiota ostavat eniten uudet harrastajat, joille nimenomaan kiteettömyys on houkutin.

Jos radiota todella aletaan tilailemaan Suomeen, pari pointsia tiedoksi:
- Saksalaisessa mallissa on ainoastaan saksankielinen käyttöohje. Sitä on hyödyllistä osata tutkia.
- radion mukana tulee 800mAh:n akku, mutta ei latauslaitetta. Latausliitin on tavanomaista pienempi. Liittimen napaisuus taisi myös olla toisin päin kuin yleensä.
- nyt sitten alkaa taajuuksien väärinkäyttö. Kannattaa lukea topic  http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=1884 ja muistaa, että yli 40.800MHz-taajuuksien käyttäjä on luvattomalla alueella ja ottaa itselleen riskin: jos lähistöllä on radiolaitteita, joille tuo taajuusalue kuuluu, oma auto menee pitkin seiniä. Pahimmassa tapauksessa jonkun pienen katsojan päälle ikävin seurauksin. (Tästä syystä polttiksia ei pidä milloinkaan ajaa väärillä taajuuksilla!)

Poissa MattiM

  • Veteraani
    • Profiili
Kiteetön ohjain+vastari
« Vastaus #39 : 23.02.03 - klo: 11.51 »
Tätä Graupnerin XS-6 tietämättä löysin lennokit.net foorumista tällaisen jutun:
Lainaus
GSM-puhelimet ja tukiasemat eivät häiritse normaalikäytössä PCM-radioita. Uudet ohjelmoitavat PLL-lähetintaajuusmodulit häiriintyvät, jos GSM-puhelin aktivoituu alle 40 cm päässä lähetinmodulista, esim. soi taskussa tai vyökotelossa. Tämä aiheuttaa taajuuden muuttumisen ja katkaisee radioyhteyden. Pahimmillaan voi aiheutua häiriö toiselle lennokille.

==> GSM-PUHELINTA EI SAA PITÄÄ PÄÄLLÄ TAAJUUSSYNTESISOIDUN LÄHETTIMEN
LÄHEISYYDESSÄ,
MINIMIETÄISYYS 1 METRI, MIELUITEN ENEMMÄN!

Korostan vielä että ei ole hajuakaan että onko tämä tällainen laite. Voisi kuitenkin olla järkevää kokeilla tätä valvotuissa olosuhteissa niin ei tule yllätyksiä.