Päävalikko

GENESIKSEN KYTKINKELLOSTA???

Aloittaja 200t, 27.10.06 - klo: 20.25

200t

millä ihmeellä siintä saa pikkurattaat irti? sisempi  17 hampainen tohjona, mutta eipä ihan helpolla taideta vaihtaakaan.

bluebeetle

Vastoin parempaa tietämystä veikkaan että koko kello uusiksi. Näin yleensä nitrovehkeissä, eli on yhtä valua kello ja ratas/rattaat...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Team PSR

Tällä tavalla me ollaan näitä Jartsan kanssa vaihdettu:

Lämmitä rattaita kuumailmapuhaltimella. Purista ensin etummainen hammasratas ruuvipenkissä vaikka kahden puupalikan väliin. Kun hammasratas on kunnolla puristuksissa, tartu pihdeillä sisempään  rattaaseen ja käännä vastapäivään. Rattaassa on tiheä jenga, joten tarvitsee kiertää monta kierrosta. Kun ulompi ratas irtoaa, ole tarkkana, koska rattaiden välissä on usein shimmejä.

Lämmitä jäljelle jäänyt ratas ja purista sen jälkeen samalla lailla ruuvipuristimessa. Jos et palikoiden avulla saa ratasta pysymään paikallaan, niin purista se paikalleen ilman puupalikoita, sehän on jo pilalla!

Nyt V A R O V A S T I naputa kellon tuuletusaukon ja kehän yhtymäkohdasta tarkoituksena saada kello kiertymään vastapäivään. Jos sinulla on sopiva kolmihaarainen väännin, niin sillä kääntyy parhaiten. Ja taas tarkkana, kellon ja rattaan välissä voi olla shimmejä.

Kelloa kannattaa käsitellä tosi varovasti, koska se helposti menee kieroksi ja sitten ei kytkin enää ota pehmeästi. Jos kytkinkello on "race"-mallia, niin sen kanssa ei tarvitse juurikaan varoa. Kun laitat rattaat takaisin, niin ruuvilukitetta tulee vain ulomman rattaan kierteisiin.
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike