Kirjoittaja Aihe: Tarviiko jenkille olla kateellinen (oli: Tamiya Hi-Lift)  (Luettu 17884 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"
Kokeilin piruuttani googlella...

Perus jenkki(ei johtavassa asemassa) tienaa keskimäärin 15$/h joka on rapiat 12€/h => Suomessa tehdään keskimäärin 37,5h töitä viikossa joten keskimääräiseksi kuukausipalkaksi tilipussiin kertyisi...

Suomessa keskimääräinen kk työmäärä on 157h jenkkilässä noin 140h

Jenkkitunteina 1680€
Suomitunteina 1884€

Jo pelkästään tämä riittää kertomaan että asia ei ole kovin yksinkertainen...

Ja jos joku haluaa nyrjäyttää aivonsa voi vaikka tutustua tähän ->
http://www.nationmaster.com/graph/tax_tot_tax_wed_sin_wor-total-tax-wedge-single-worker

Tuolla on tietoa kuinka paljon asukas maksaa erilaisia veroja yhteensä tienististään keskimäärin (tai ainakin näin ymmärrsin)
Suomipoika 45,9%
Jenkkipoika 30%

Kohtuullinen OT mutta faktaa on netti täynnä joten lopettakaa tommonen jauhaminen...


Tuo taulukko oli mielenkiintoinen.

Mutta tuosta asukkaan maksamista veroista. Miksi me maksamme veroja? Vaikka siksi, että terveydenhuolto on "ilmainen". Koulut ovat ilmaisia. On monia asioita, joita me pidämme itsestään selvänä ilmaisina, mutta jenkki maksaa omasta lompakosta.

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tarviiko jenkille olla kateellinen (oli: Tamiya Hi-Lift)
« Vastaus #1 : 12.01.07 - klo: 11.33 »
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"

Suomen ostovoimakorjattu bkt per capita vuonna 2005:
30 818 USD. USA:n vastaava luku oli 41 571 USD eli huomattavasti korkeampi kuin Suomen.


Ero on iso kyllä, täytyy myöntää. Mutta kallista on kouluttaa lapsiaankin. Ja näkyykö noissa luvuissa se, että jenkin on pakko ottaa kalliit sairausvakuutukset uskaltaakseen elää?



Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"
EDIT: Jeppe jo ehtikin aiheeseen, johon lisäyksenä vielä, että USA:ssa on palveluhommissa lisäksi olemassa tippauskulttuuri, joka on paitsi verotonta tuloa, myös melkoinen lisä perus- tai jopa minimipalkan lisäksi.


Juu mutta tippauskulttuuria omaavissa maissa työnantaja on huomioinut tipit peruspalkassa. Se peruspalkka on pienempi. Siitä johtuen tippiä on pakko jättää, koska palvelutyöntekijän palkka perustuu pitkälti tippeihin.

Tämän jutun tekee herkulliseksi se, että mulla oli jenkkiasiakas, joka haaveili Suomeen muutosta. Ihmettelin tätä silmät pyöreinä. Hän kertoi asuneensa monissa maissa, ja sanoi että aina kaikki maksaa. Tavalla tai toisella. Hänen piti esim. juuri sillä hetkellä maksaa lastensa koulun käynnit.

Tai ajatellaan suomalaista. Ei ole kiinni perhetaustoista, että voiko mennä kouluun. Voi lukea itsensä vaikka niin pitkälle kuin jaksaa. Ja saa siitä vielä rahaa. Ehkä me suomalaiset olemme sen vuoksi viisaampia? Tainno ainakin meidän leffat on parempia..  :mrgreen:

Älkääkä nyt lukeko hampaat irvessä. Tavallista pohtimista tämä on, ja näkemysten vaihtamista.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Tarviiko jenkille olla kateellinen (oli: Tamiya Hi-Lift)
« Vastaus #2 : 12.01.07 - klo: 11.56 »
Taitaa olla niin että eläminen on aina kallista, siis suhteutettuna paikalliseen palkkatasoon. Kun jenkit maksavat vähemmän veroja, maksavat he vastaavasti kohtuukallista vakuutusmaksua sairastumisen varalta.

Itsellä on tässä kunnon esimerkkiä meidän terveydenhuollosta, kun muutama vikko sitten jouduin hospitaliin sydänperäisten ongelmien takia. Tehtiin mm. pallolaajennus eli angioplastia, sekin oikeastaan kahteen kertaan kun sain allergisen reaktion varjoaineeseen ensimmäisellä. Tutkimuksia, ambulanssikyytejä etc etc melkein kahden viikon ajan. Koko hoito tuli maksamaan itselleni n. 250 euroa, suurin osa sairaalamaksuja. Jenkki olisi maksanut (ilman vakuutusta) ainakin 10,000 dollaria.

Myöskin lääkkeet meidän yhteiskunta korvaa erittäin suurelta osin, jonka sain todeta kun sain Kelalta erityiskorvauspäätöksen. Ensimmäisen kuukauden pillerit maksoivat n 160 euroa, ja seuraavat korvauspätöksen tultua 35,60...

Kyllä minä ilomielin maksan veroni, ja myöskin tuen suomalaisia kauppiaita silloin kun se on mahdollista.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tarviiko jenkille olla kateellinen (oli: Tamiya Hi-Lift)
« Vastaus #3 : 12.01.07 - klo: 12.51 »
Erittäin hyvä esimerkki.

Sitten on olemassa hammashoito, jota varmaankaan mikään vakuutus ei korvaa, ei edes jenkkilässä. Esim. oikomishoitoa varten pitäisi ottaa pankkilainaa, ellei kunnallista hammashuoltoa olisi.

Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka paljon sen suhteen, mitä verorahoilla kustannetaan.

Ja mikä parasta, ainakaan Suomen taholta ei estetä ketään lähtemästä kokeilemaan johonkin muuhun maahan omia siipiään. Ja sitten voi palata takaisinkin sosiaalihuollon piiriin, kun putosi korkealta.  :|

Näitä asioita kannattaa joskus miettiä. Kaikki ei ole aina "mustavalkoista".

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Tarviiko jenkille olla kateellinen (oli: Tamiya Hi-Lift)
« Vastaus #4 : 12.01.07 - klo: 12.55 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr.MR"


Näitä asioita kannattaa joskus miettiä. Kaikki ei ole aina "mustavalkoista".


Jep, kyllä minä ainakin näen paljon paremmin niitä harmaan eri sävyjä nykyään...!
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa at

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/aazee/
Tarviiko jenkille olla kateellinen (oli: Tamiya Hi-Lift)
« Vastaus #5 : 12.01.07 - klo: 18.31 »
Kyllähän ameriikoissakin perusterveydenhuolto on ilmaista kunhan et tienaa liikaa ja jos tienaat niin joudut ottamaan vakuutuksen, tosin yleensä vakuutus tulee työsuhde-etuna.

Kannattaa myös tutustua käyttötavaroiden ja elintarvikkeiden hintoihin ison veden tuolla puolen, aloitus vaikka autojen hinnoista sekä polttoaineesta... :)

Mutta aikoinaan kun olin koulussa niin tuli katsottua että aloittavan insinöörin palkka oli silloin n. 43 000$ / vuosi eli silloisella kurssilla lähes sama kasa euroja, kun taas täällä aloituspalkka pyöri siellä 2200-2400e/kk, eli vajaat 30  000e / vuosi.

Eli eipä tuo ihme ole että ameriikan kavereilla on isompi ostovoima.

Poissa Scrap

  • Veteraani
    • Profiili
Tarviiko jenkille olla kateellinen (oli: Tamiya Hi-Lift)
« Vastaus #6 : 16.01.07 - klo: 23.09 »
Pitää! Niillä on paljon enemmän kilpailuluokkia ja ratoja ja harrastajia.

Toisaalta niillä on Bush...

Njääh! Ei niille tartte olla kateellinen.









Tämän postauksen tarjoaa: LTTF Lisää Turhaa Täytettä Forumeille

Poissa plissken_s

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tarviiko jenkille olla kateellinen (oli: Tamiya Hi-Lift)
« Vastaus #7 : 18.02.07 - klo: 10.55 »
Eilen tuli pitkästä aikaa oikein perheannos pohjoismaista terveydenhuoltojärjestelmää. Pojan kanssa 6h istuskelua Jorvin päivystyksessä, ja hauskasta tietty pitää vielä maksaa se 22€. En sitten tiedä.. olisinko kuitenkin mieluummin maksanut sen 50-60€ yksityisellä ja selvinnyt maks. tunnin tunnin odotuksella labrat mukaan laskien.. Ihan varmasti en ainakaan tavaksi ota.

En nyt jenkeille erityisen kateellinen ole, mutta sanonpa vaan ettei tässäkään maassa loppupeleissä kaikki niin kovin ruusuista ole.
Kyosho - Futaba - Novarossi

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
Tarviiko jenkille olla kateellinen (oli: Tamiya Hi-Lift)
« Vastaus #8 : 18.02.07 - klo: 12.59 »
Tuttu kuvio tuo.

Sen takia nykyisin suoraan yksityiselle muksun kanssa aina kun on kunnolla kipeä, ettei tarvi tuntitolkulla istua jossain odotushuoneessa sairaan lapsen kanssa.
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Mika R

  • Vieras
Tarviiko jenkille olla kateellinen (oli: Tamiya Hi-Lift)
« Vastaus #9 : 18.02.07 - klo: 15.29 »
Todellakin tuttua. Oli päivä tai yö. Tosin hoito kun sitä sitten on sanut on ollut laadukasta joten siitä pisteet.

Eikä tämä koske ainoastaan lapsia, vaikka niiden kohdalla tilanne on tietty aina ikävin. Odottelin kerran itse vekki päässä lätkämatsin jäljiltä 6h malmilla jonka jälkeen lähdin yksityiselle. Siellä kannettiin vaan deekuja ohitse hoitoon.

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Tarviiko jenkille olla kateellinen (oli: Tamiya Hi-Lift)
« Vastaus #10 : 18.02.07 - klo: 18.30 »
Lainaus käyttäjältä: "plissken_s"
Eilen tuli pitkästä aikaa oikein perheannos pohjoismaista terveydenhuoltojärjestelmää. Pojan kanssa 6h istuskelua Jorvin päivystyksessä, ja hauskasta tietty pitää vielä maksaa se 22€. En sitten tiedä.. olisinko kuitenkin mieluummin maksanut sen 50-60€ yksityisellä ja selvinnyt maks. tunnin tunnin odotuksella labrat mukaan laskien.. Ihan varmasti en ainakaan tavaksi ota.

En nyt jenkeille erityisen kateellinen ole, mutta sanonpa vaan ettei tässäkään maassa loppupeleissä kaikki niin kovin ruusuista ole.


Huomaa tosta ettet ymmärrä oikein mistä puhut. Jouduitte odottamaan 6h ja makso 22e. EI VOIMASANA! Käy vähän kiertämäs maailmaa ja sano sit et asiat ei oo hyvin täällä.

Suomessa on lähestulkoon mahdotonta joutua kadulle asumaan, täällä on lähes ilmainen terveydenhuolto ja koulunkäynti. Siinä kolme aik hyvää pointtia.

Käyn teknillistä korkeakoulua ja maksan joku 80e vuosi. Jenkeissä vastaava koulu maksaisi kymmeniä tuhansia vuosi. Yritä nyt sit väittää et kaikilla on samat mahdollisuudet siellä.

Ja onhan täällä keskiverto torstin elintaso aika korkealla kuitenkin. Voin väittää että ei se keskiverto torsti jenkin elämä niin ruusuista ole. Käykää vaikka kattomassa. Missä on suomen pahin slummi? Ai niin, ei täällä oo sellasta.....
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa plissken_s

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tarviiko jenkille olla kateellinen (oli: Tamiya Hi-Lift)
« Vastaus #11 : 18.02.07 - klo: 18.56 »
Ei koulunkäynti eikä terveydenhuolto Suomessa ilmaista ole (eikä edes lähes). Se maksaa tasan yhtä paljon kuin jenkkilässä. Sillä erotuksella, että veronmaksajat maksaa sen lystin täällä. Tuliko tämä ehkä yllätyksenä sinulle, JQ? Itse mieluummin ottaisin alemman veroprosentin ja "kalliit" vakuutukset.

En ainakaan minä sanonut jenkille kateellinen olevani. Pohjoismaisen hyvinvointivaltion utopia ei vaan enää uppoa niin syvälle kun osaa itse ajatella asioita ja ennenkaikkea kokea niitä.
:mrgreen:  <- siinä jo valmiiksi kaikille muille, joilla verenpaine mahdollisesti kohoaa tämän seurauksena..
Kyosho - Futaba - Novarossi

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Tarviiko jenkille olla kateellinen (oli: Tamiya Hi-Lift)
« Vastaus #12 : 18.02.07 - klo: 19.55 »
Ompas pikkuautofoorumilla käynnissä syvällinen keskustelu!

Lainaus käyttäjältä: "plissken_s"
Ei koulunkäynti eikä terveydenhuolto Suomessa ilmaista ole (eikä edes lähes). Se maksaa tasan yhtä paljon kuin jenkkilässä. Sillä erotuksella, että veronmaksajat maksaa sen lystin täällä.  
Kun täällä veronmaksaja maksaa tuon koulutuksen, niin se on myös kyvyistä riippuen mahdollinen KAIKILLE, ei ainoastaan niille, jotka saavat siihen rahoituksen.
Hyväntekeväisyydelläkös se jenkkilässä toimii? (tiedän kyllä miten)

Lainaus käyttäjältä: "plissken_s"
Itse mieluummin ottaisin alemman veroprosentin ja "kalliit" vakuutukset.
Tyypillinen itsekkään ihmisen ajattelutapa.
Ei ne vakuutusyhtiötkään hyväntekeväisyyttä harrasta, vaan ottavat siitä melkoisen siivun välistä (sitä kutsutaan liiketoiminnaksi), jolla voitaisiin kustantaa terveydenhuolto varattomimmille.
Et Sinäkään voi marssia juuri sillä hetkellä sinne yksityiseen vastaanottoon, kun mieleen juolahtaa.
 
Tietääkseni suomessa ei ole kukaan vielä kuollut 6-8 tunnin odotukseen vastaanotolla, mikäli sinne on päässyt.
Mikäli on HÄTÄ, niin sinne pääsee HETI!
 
Itselleni sopii vallan mainiosti tuon koulutuksen ja terveydenhuollon maksaminen verorahoista.
On niin mukava tietää olevansa niihin oikeutettu, oli rahaa tai ei.
Mikäli en itse palveluja tarvitse, olen tyytyväinen onneeni, ja suon veromarkkani mieluusti niiden huono-onnisempien hoidon kustannuksiin.
En siis liiketoiminnan rahoittamiseen ja niihin suuriin voittoihin.
Apteekkilaitos suomessa on ihan riittävä esimerkki siitä, kuinka otetaan rahaa "välistä vetäen"!

Silti suomessa voi myös mennä sinne yksityiselle puolelle, vaan kun siellä tehdään esim. syöpädiagnoosi, niin kerron ettei sitten tule yllätyksenä, että päädyt kuitenkin veronmaksajien rahoilla kustannettuun sairaalaan.

Lainaus käyttäjältä: "plissken_s"
 Pohjoismaisen hyvinvointivaltion utopia ei vaan enää uppoa niin syvälle kun osaa itse ajatella asioita ja ennenkaikkea kokea niitä.  
On ihan hyvä, että sentään myönnät tuon, ettet osaa ajatella ja kokea asioita "toisten silmin"!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Tarviiko jenkille olla kateellinen (oli: Tamiya Hi-Lift)
« Vastaus #13 : 18.02.07 - klo: 20.44 »
Huomenna taas töitä painamaan. Saa taas joku juoppo muutaman kaljan soskun rahoilla haettua.

On se mukavaa olla sydämellinen ja avokätinen ihminen :wink:
Axial SCX 10 TR

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Tarviiko jenkille olla kateellinen (oli: Tamiya Hi-Lift)
« Vastaus #14 : 19.02.07 - klo: 11.55 »
Lainaus käyttäjältä: "plissken_s"
Ei koulunkäynti eikä terveydenhuolto Suomessa ilmaista ole (eikä edes lähes). Se maksaa tasan yhtä paljon kuin jenkkilässä. Sillä erotuksella, että veronmaksajat maksaa sen lystin täällä. Tuliko tämä ehkä yllätyksenä sinulle, JQ? Itse mieluummin ottaisin alemman veroprosentin ja "kalliit" vakuutukset.

En ainakaan minä sanonut jenkille kateellinen olevani. Pohjoismaisen hyvinvointivaltion utopia ei vaan enää uppoa niin syvälle kun osaa itse ajatella asioita ja ennenkaikkea kokea niitä.
:mrgreen:  <- siinä jo valmiiksi kaikille muille, joilla verenpaine mahdollisesti kohoaa tämän seurauksena..


Mielummin maksan veroja koulunkäynnin tai terveydenhuollon takia kuin sotien ja muun turhanpäiväsen...

Kyllä ne maksaa veroja jenkeissäkin.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Tarviiko jenkille olla kateellinen (oli: Tamiya Hi-Lift)
« Vastaus #15 : 19.02.07 - klo: 12.02 »
Lainaus käyttäjältä: "Duster1"
Huomenna taas töitä painamaan. Saa taas joku juoppo muutaman kaljan soskun rahoilla haettua.

On se mukavaa olla sydämellinen ja avokätinen ihminen :wink:


Tää on taas tätä typerää ajattelutapaa. Luulet varmaan että kaikki maahanmuuttajat ovat raiskaajia jotka ei haluu tehdä töitä, vaan haluaa kaiken ilmaiseksi.

Joo, sun maksamista veroista voi olla että 0.0000jotain senttiä on mennyt jonkun spurgun viinapulloon, aika paha juttu. Kyllä mä väitän että suurin osa menee ihan hyvään tarkoitukseen.

Ja plissken_s vois käydä ulkomailla vähän tsekkaamassa tilannetta ja tuu sit tänne kirjoittaa et pohjoismaissa on asiat huonosti. Tois vähän uskottavuutta tohon sun vuodatukseen.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Tarviiko jenkille olla kateellinen (oli: Tamiya Hi-Lift)
« Vastaus #16 : 19.02.07 - klo: 14.23 »
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
Missä on suomen pahin slummi? Ai niin, ei täällä oo sellasta.....


Suomen pahin slummi on semmonen, missä sossu maksaa kämpän ja silti on varaa ostaa jokapäivä kaupasta 12-pack olutta.  :mrgreen:
---

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Tarviiko jenkille olla kateellinen (oli: Tamiya Hi-Lift)
« Vastaus #17 : 19.02.07 - klo: 14.25 »
JQ.
Elä kuule kirjoittele semmosta mitä en ole sanonut.

Lisää herneitä :mrgreen:

Ps: Huomenna taasen töihin pummeille rahaa tienaamaan :lol:
Axial SCX 10 TR

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Tarviiko jenkille olla kateellinen (oli: Tamiya Hi-Lift)
« Vastaus #18 : 19.02.07 - klo: 17.35 »
Sossusta haettu euro "palautuu parhaiten" valtion kassaan alkoholiveron muodossa, siksi suuri se vero-osuus on.

Liikakäyttäjät eivät taasen elä niin kauaa, että ehtisivät rasittaa näitä palvelutaloja.

En silti suosittele alkamaan liikakäyttäjäksi.

Eiköhän tää tästä.... :wink:
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Tarviiko jenkille olla kateellinen (oli: Tamiya Hi-Lift)
« Vastaus #19 : 19.02.07 - klo: 18.31 »
Suomi on kateuden ykkösmaa, sehän on selvä. Jätkät on kateellisia ku spurgut saa ilmaista viinaa....
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Tarviiko jenkille olla kateellinen (oli: Tamiya Hi-Lift)
« Vastaus #20 : 19.02.07 - klo: 19.49 »
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"
Sossusta haettu euro "palautuu parhaiten" valtion kassaan alkoholiveron muodossa, siksi suuri se vero-osuus on.

Liikakäyttäjät eivät taasen elä niin kauaa, että ehtisivät rasittaa näitä palvelutaloja.

En silti suosittele alkamaan liikakäyttäjäksi.

Eiköhän tää tästä.... :wink:


 :mrgreen:

No ei ne elä niin kauaa, mutta siitäkin edestä kuluttaa lääkäri palveluja ja muuta yleistä "hyvää" tuottamatta itse mitään muiden "hyödyksi".

Tästä hyvä esimerkki kun kerran vastaanotolla odotellessa kylän juoppo (n. 40-v) istui kans siinä ja jotain mumis, että piti hakea Epilepsia lääkkeet. Oli paidan tasku niin täynnä liuskaa ettei muuta olis mahtunutkaan.
Mukavaahan se kun mun kaverilla (27-v) on kans Epilepsia ja arvatkaapa vaan kuka maksaa lääkkeet. No ison osanhan niistä Kela kylläkin korvaa, mutta jää sitä siltikin maksettavaa.

Että onko se oikeuden mukaista ja tasapuolista, että toiset saa ilmasiks ja toiset ei?
No onneks itse on terve ja tililläkin on katetta ettei tartte pummata mitään.
Axial SCX 10 TR

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Tarviiko jenkille olla kateellinen (oli: Tamiya Hi-Lift)
« Vastaus #21 : 19.02.07 - klo: 22.06 »
Mahdoton yhtälö, epilepsia ja juoppo! (????)

Itse en ole huomannut kertaakaan niiden ns. juoppojen hakeutuneen jonottamaan.
Rattijuoppoja on kyllä poliisit raahannu nenäni edestä kerran kolmekin peräjälkeen, kun olin jonottanut sen 4-5 tuntia.
Ne tosin ei olleet yhtään näiden juoppojen näköisiä. Pikemminkin niitä hyväosaisia....
Alkoholismihan luokitellaankin sairaudeksi....ei toki minun aloitteesta....
Lainaus käyttäjältä: "Duster1"

Että onko se oikeuden mukaista ja tasapuolista, että toiset saa ilmasiks ja toiset ei?
Ehkä ei, tai....?
Yhtä hyvin voidaan unohtaa nää "pikkukalat", ja alkaa miettiä esim. oliko oikein, että pörssiyhtiölle, jonka johtajat onnistuivat hukkaamaan muutaman miljardin saksan taivaalle, eduskunta järjesti kahdessa päivässä ne miljardit. (Huom pörssiyhtiölle)
Jos meillä on tuohon varaa, niin kyllä siinä menee muutama juomaveikkokin sivussa....
Yritäpä saada sama summa terveyden- ja sosiaalihuollon budjettiin....ei taida onnistua.
Tavallinen duunari jos mokaa töissään, saa potkut...

Hyvä päänsäryn lähde on myös afrikan nälkäänäkevät....itse olisin valmis hellittämään vaikka heti mutaman kymmenen kiloa vyötäröltäni, mutta kun ei onnistu noin vaan....
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Scrap

  • Veteraani
    • Profiili
Tarviiko jenkille olla kateellinen (oli: Tamiya Hi-Lift)
« Vastaus #22 : 20.02.07 - klo: 10.03 »
Kun nyt täällä pitää marmattaa, niin täältä pesee.

Se mikä minua ihmetyttää tässä juoppojen hyysäämisessä on seuraava asia:

Miksi spurgut saavat elinsiirtoja? Mitä järkeä on antaa spurgulle uusi maksa, jonka se kuitenkin juo taas ihan pilalle? Olisi niitä tarvitsevampiakin potilaita, joiden maksa spragaa ilman omaa syytä.

Tulla aikasemmin oli puhetta maahanmuuttajaraiskaajista. Myönnän olevani rasisiti, muttei minulla ole mitään niitä maahanmuuttaja ryhmiä vastaan jotka tekevät töitä elääkseen. Ja jotka viitsivät yrittää sopeutua elämään suomessa. Olis monta kertaa jäänyt nälkä kurnimaan mahaan, jos ei olisi näitä "etnisiä" ruokapaikkoja. Tosta lähimmästäkin on tilattu monet pizzat ja kebabit.

Valitettavasti vain on niitäkin jotka eivät viitsi edes yrittää.
Maassa maan tavalla.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Tarviiko jenkille olla kateellinen (oli: Tamiya Hi-Lift)
« Vastaus #23 : 20.02.07 - klo: 10.51 »
Lainaus käyttäjältä: "Scrap"
Kun nyt täällä pitää marmattaa, niin täältä pesee.
Miksi spurgut saavat elinsiirtoja? Mitä järkeä on antaa spurgulle uusi maksa, jonka se kuitenkin juo taas ihan pilalle? Olisi niitä tarvitsevampiakin potilaita, joiden maksa spragaa ilman omaa syytä.

Ole huoleti, eivät täytä kriteereitä joilla saisivat sen maksan. (=muu terveydentila)
Spurguilla ei ole maksakirroosia esim. koska se on ns. "johtajientauti".
Viina ja rasvaiset ruuat aiheuttavat sen kirroosin, ja spurgut eivät tunnetusti juurikaan syö, ainakaan niitä "herrojen" rasvaisia ruokia.
On ihme, jos "spurgulle" olisi kirroosi tullut!
Asiasta on tainnut joku oikein väitellä tohtoriksikin.

Tupakoitteko?
.... siinä on itseaiheutetun sairauden tunnusmerkit.... en kiellä niidenkään hoitoja, koska ei ole ollut lakia joka olisi tupakoinnin kieltänyt.
(pikkuhiljaa niitä lakeja toki tehdään, ja kiristetään mahdollisuuksia harjoittaa moista)
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Tarviiko jenkille olla kateellinen (oli: Tamiya Hi-Lift)
« Vastaus #24 : 20.02.07 - klo: 12.16 »
Lainaus käyttäjältä: "Scrap"
Kun nyt täällä pitää marmattaa, niin täältä pesee.

Se mikä minua ihmetyttää tässä juoppojen hyysäämisessä on seuraava asia:

Miksi spurgut saavat elinsiirtoja? Mitä järkeä on antaa spurgulle uusi maksa, jonka se kuitenkin juo taas ihan pilalle? Olisi niitä tarvitsevampiakin potilaita, joiden maksa spragaa ilman omaa syytä.

Tulla aikasemmin oli puhetta maahanmuuttajaraiskaajista. Myönnän olevani rasisiti, muttei minulla ole mitään niitä maahanmuuttaja ryhmiä vastaan jotka tekevät töitä elääkseen. Ja jotka viitsivät yrittää sopeutua elämään suomessa. Olis monta kertaa jäänyt nälkä kurnimaan mahaan, jos ei olisi näitä "etnisiä" ruokapaikkoja. Tosta lähimmästäkin on tilattu monet pizzat ja kebabit.

Valitettavasti vain on niitäkin jotka eivät viitsi edes yrittää.
Maassa maan tavalla.



tää oli tän ketjun ehkä paras viesti. huomaa just ton kaksnaamasen ajattelutavan. voisit vaikka muuttaa jenkkeihin lol

et diggaa jos maahanmuuttaja on työtön, tai joissain tapauksissa ei edes halua töitä. "maassa maan tavalla"

mitä helv. sä sillä tarkoitat? just ollu kauhee vuodatus spurguista. Jos et oo huomannu niin ne on SUOMALAISIA.

Eli kyllä maahanmuuttajien keskuudessa on laidasta laitaan jengiä, ihan niinkuin suomalaisiakin on kaikenlaisia torsteja olemassa.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa Scrap

  • Veteraani
    • Profiili
Tarviiko jenkille olla kateellinen (oli: Tamiya Hi-Lift)
« Vastaus #25 : 20.02.07 - klo: 18.05 »
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
tää oli tän ketjun ehkä paras viesti. huomaa just ton kaksnaamasen ajattelutavan. voisit vaikka muuttaa jenkkeihin lol

Mä oonkin niin hyvä, että oon paras. Mikä tossa oli kaksnaamasta? Vai meinasitko sitä kun puhuin samassa viestissä kahdesta eri asiasta?

Lainaus käyttäjältä: "JQ"
et diggaa jos maahanmuuttaja on työtön, tai joissain tapauksissa ei edes halua töitä. "maassa maan tavalla"

Missä välissä mä muka noin olen sanonut? Sanoin etten pidä niistä jotka eivät viitsi yrittää sopeutua elämään suomessa.

Etkö tiedä vanhaa sanontaa "Maassa maan tavalla"?

Lainaus käyttäjältä: "JQ"
mitä helv. sä sillä tarkoitat? just ollu kauhee vuodatus spurguista. Jos et oo huomannu niin ne on SUOMALAISIA.

Entäs sitten jos ne on suomalaisia? Ja miten se liittyy mihinkään?

Lainaus käyttäjältä: "JQ"
Eli kyllä maahanmuuttajien keskuudessa on laidasta laitaan jengiä, ihan niinkuin suomalaisiakin on kaikenlaisia torsteja olemassa.

Tässä olen TÄYSIN samaa mieltä.

Poissa Scrap

  • Veteraani
    • Profiili
Tarviiko jenkille olla kateellinen (oli: Tamiya Hi-Lift)
« Vastaus #26 : 20.02.07 - klo: 18.08 »
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"

Ole huoleti, eivät täytä kriteereitä joilla saisivat sen maksan. (=muu terveydentila)

Tupakoitteko?


Hyvä tietää.

Enkä polta, koska se on a) epäterveellistä b) hiton kallista. Taitaa olla kyllä enemmänkin toi b). Jääpähän enemmän rahaa näihin harrastuksiin  :D

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Tarviiko jenkille olla kateellinen (oli: Tamiya Hi-Lift)
« Vastaus #27 : 20.02.07 - klo: 18.57 »
Tää ketju osotti mulle varsin selvästi miks suomalaiset tekee niin paljon valitus- ja kurjuuslauluja :lol: .

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Tarviiko jenkille olla kateellinen (oli: Tamiya Hi-Lift)
« Vastaus #28 : 20.02.07 - klo: 18.59 »
NP: Ismo Alanko - Vittukun vituttaa :lol:

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Tarviiko jenkille olla kateellinen (oli: Tamiya Hi-Lift)
« Vastaus #29 : 20.02.07 - klo: 19.16 »
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"
Mahdoton yhtälö, epilepsia ja juoppo! (????)


Ei tossa ole mitään mahdotonta. Ei se Epilepsia estä juomasta. Hulluahan se on jos vaikea Epilepsia, mutta ei se estä.

No pari vuotta sitten kyllä delas tuo laitapuolen kulkija.

Mutta jatketaan me elossa olevat kaksinaamaiset rentut tätä harrastusta :wink:
Axial SCX 10 TR