Kirjoittaja Aihe: Fin LS-5 sarjan kisakalenteri 2007  (Luettu 4839 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa koivisi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Fin LS-5 sarjan kisakalenteri 2007
« : 12.01.07 - klo: 18.05 »
LS-5 luokka tarjoaa aitoa moottoriurheilun juhlaa. Moottorit pauhaa. Bensan katkua ilmassa. Adrenaliinia veressä. Tiukkoja kisatilanteita. Varikolla huumori kukkii ja vitsi lentää. Kireät pipot on jätetty kotiin.

Tämä uusi sarja oli heti suuri menestys

Historian ensimmäisiin Fin LS-5 kilpailuihin osallistui yhteensä 22 kilpailijaa kesällä 2006. Sarjan mitallistit olivat:

1. ja kultaa PEKKA HEIKKILÄ Mänts MK
2. ja hopeaa OLLI LÖFLUND JärvSRK
3. ja pronssia JUKKA-PEKKA HUHTALA Epua

Kilpailukalenteri 2007

1.  9.6.   Helsinki/Tattarisuo VAU
2.  17.6. Helsinki/Tattarisuo VAU
3.  1.9.   Kouvola/Tykkimäki KyPak
4.  2.9.   Kouvola/Tykkimäki KyPak

Kisat järjestetään Suomen vauhdikkaimmilla asfalttiradoilla. Järjestelyistä huolehtivat alan konkariseurat VAU ja KyPak.

Näin pääset mukaan

Sarjan säännöt löytyvät piakkoin näiltä nettisivuilta. Korilista ja kilpailijanumerot tullaan julkaisemaan myös lähipäivinä.

Et ole yksin

Tässä sarjassa kaikille aloittelijoille annetaan auliisti neuvoja varikolla. Tavoitteena on, että kaikkien autot toimivat.

Fin LS-5 on kovatasoinen rata-autosarja. Se tarjoaa mahdollisuuden ajaa tosissaan kilpaa leikkimielellä. Säännöt noudattavat pääosin Efran sääntöjä kuten kaikissa pienoisautoillun SM-sarjoissa Suomessa.

 Terveisin
 Sarjan yhteyshenkilö
 Ilpo Koivisto
 0400-668987
 etunimi.sukunimi@kolumbus.fi

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Fin LS-5 sarjan kisakalenteri 2007
« Vastaus #1 : 12.01.07 - klo: 18.52 »
Heh tuskin maltan odottaa että pääsee taas tykkimäelle ajamaan, onko muuten jotkut kisat TP-10 kisojen yhteydessä samana päivänä?.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Fin LS-5 sarjan kisakalenteri 2007
« Vastaus #2 : 12.01.07 - klo: 21.47 »
Lainaus käyttäjältä: ".21"
Heh tuskin maltan odottaa että pääsee taas tykkimäelle ajamaan, onko muuten jotkut kisat TP-10 kisojen yhteydessä samana päivänä?.
17.6. ja 2.9. ajetaan TP-10 SM samana päivänä. Kouvolan lauantaille varmaan tulee myös joku lisäluokka. Ehkä C-8, ehkä joku muu...

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Fin LS-5 sarjan kisakalenteri 2007
« Vastaus #3 : 12.01.07 - klo: 22.18 »
Mitä tarkoittaa tarkemmin sanottuna korilista.
Jerzi

PS Onko nyt niin että RTR autot eivät pääse ajamaan kisaa jos ei ole paino se oikea :?:
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Fin LS-5 sarjan kisakalenteri 2007
« Vastaus #4 : 12.01.07 - klo: 22.22 »
On muuten aika hassut päivämäärät....

1. 9.6. Helsinki/Tattarisuo VAU
2. 17.6. Helsinki/Tattarisuo VAU
3. 1.9. Kouvola/Tykkimäki KyPak
4. 2.9. Kouvola/Tykkimäki KyPak

Ei mitään kisailua 3kk ja taas taitaa menne päällekkäin muitten auto luokkien kanssa :twisted:

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Stonde

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Fin LS-5 sarjan kisakalenteri 2007
« Vastaus #5 : 12.01.07 - klo: 23.02 »
Säännöt on kaikille samat oli sitten RTR,Evo tai mummon polkupyörä :mrgreen:
Säännöt on hienosti laadittu AKK:n kansien väliin sieltähän ne voi lukaista! myös kori pulma ratkeaa lukemalla.

Ilpolle iso kiitos joka vuodesta toiseen jaksaa puuhastaa vitosluokan eteen!
RS5 Modelsport | Modellsport IT | PowerHD

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Fin LS-5 sarjan kisakalenteri 2007
« Vastaus #6 : 12.01.07 - klo: 23.05 »
eli säännöt ovat eri kuin viime kaudella.
Eikös se kori sääntö tule vasta 2008 Suomeen.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Stonde

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Fin LS-5 sarjan kisakalenteri 2007
« Vastaus #7 : 12.01.07 - klo: 23.08 »
Jep, näinhän niissä säännöissä seisoo!
ota opus käteen ja lue! kyllä se mamma sen aikaa jaksaa venttaa.
RS5 Modelsport | Modellsport IT | PowerHD

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Fin LS-5 sarjan kisakalenteri 2007
« Vastaus #8 : 12.01.07 - klo: 23.30 »
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar1"


Ei mitään kisailua 3kk ja taas taitaa menne päällekkäin muitten auto luokkien kanssa :twisted:

Jerzi


Ei ole muita luokkia kuin LS-5 !  :wink:

Suurkiitokset tosiaan Koivisi:lle.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Fin LS-5 sarjan kisakalenteri 2007
« Vastaus #9 : 13.01.07 - klo: 11.02 »
Kyllä kauheasti tekisi mieli hommata joku vanha LS-5 värkki ja tulla tulpaksi, tuonne Tykkimäen radalle kun ei matkaa olisi kuin muutama kilometri.... Hätätilassa voisi vaikka ajaa auton sinne,repussa kantaisi muut kamat... :)

Tosin ei tuo Carson kallis ole tuolla Saksassa, 358 euroa ilman radiota :)

Ainakin tuossa ekassa kisassa olen katsojana/ärsyttävänä kyselijänä kyllä paikalla....
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

JUPEHU

  • Vieras
Fin LS-5 sarjan kisakalenteri 2007
« Vastaus #10 : 13.01.07 - klo: 21.22 »
No niin....pääsen minäkin valaisemaan itseäni hieman...kun sain vihdoinkin oikeudet kirjottaa tähän topicciin, kiitos seinäjoentamperelaisen moderaattorin joka hoiti oikeudet minullekin...se siitä.


Mistä säännöistä äijät ny höyryää, selvät säännöthän on laadittu ja minä olen ainakin asian päättänyt niin et luotan lajitovereihin kysymällä heiltä jos en jotakin asiaa Jymmärrä. Otetaan toverit ny ihan rennosti, kesään on viel pitkä matka, tällä menolla saadaan kesäkuulla veten imuroinnin sijasta kolata lunta tattarin radalta jos ei tuo sääukko pian alkaa tekeen täst talvea, jos sitä nyt ylipäänsäkkään tulee. Ja muutaman olen kuullut itseni mukaanlukien lopettavan sarjan ajamisen....ja tääl sitä ny taas ollaan....ONHAN TÄÄ HIENOA HOMMAA, RIITTÄIS VAIN TALOUS JA AIKA.
 :mrgreen:

Noihin sääntöihin vois kirjata vaikka moottorien osalta max kierroslukumäärän :mrgreen: , sen verran lujaa ton Pekan lentokone kulki.  :mrgreen: Tai perustetaan tohon ls-5 sarjaankin ns.lompsaystävällinen-luokka, vakiokoneet yms. Lompsaystävällinen...heh....


Jukka-Pekka

Poissa Thormax

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Fin LS-5 sarjan kisakalenteri 2007
« Vastaus #11 : 13.01.07 - klo: 22.05 »
Menestys painot mukaan, jos joku menee liian kovaa...  :lol:
See it. Feel it. Drive it.

JUPEHU

  • Vieras
Fin LS-5 sarjan kisakalenteri 2007
« Vastaus #12 : 13.01.07 - klo: 22.11 »
:mrgreen: mahtavaa

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fin LS-5 sarjan kisakalenteri 2007
« Vastaus #13 : 20.03.07 - klo: 22.36 »
Nyt kuin kävin tarkemmin läpi tuota kisa kalenteria niin huomasin että tuo toinen LS-5 luokan kisa menee 1/8 krossin eli M8 kanssa päällekäin.
Kuin katsoin viikonloppuja niin miksi ei voitu laittaa kisapäivää vapaaseen viikonloppuun(nnitä on muutama kesäkuussa) kuin nyt piti laitaa just silloin kuin on nuo M8 kisat.
No seuraavat kisat on sitten syyskuussa, miksi ei voitu ajaa heinäkuussa esim sitä toista kisaa kuin on oletettavasti paremmat säätkin silloin ja mitä itse huomasin niin nämä autot eivät ole kovinkaan kivat ajaa kuin on hieman märkää alustalla.
Oletkos itse ollut Ilpo tekemässä nämä päivämäärät vai onko otettu huomioon jotain erityis tahoja koska kisa kalenteri näyttää hiukan ihmeeliseltä näin minun mielestä, ehkä jopa jonkun muun kanssa myös.
No MR MR sanoo nyt että on vain yksi luokka joo hänelle ehkä mutta on myös muita otettava huomioon.
Jos M8 luokassa olis 3kk tauku niin silloin olis piru vapaa sen tiedän minä.
Jerzi

http://rc10.fi/index.php?action=calendar;year=2007;month=6
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Stonde

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Fin LS-5 sarjan kisakalenteri 2007
« Vastaus #14 : 20.03.07 - klo: 23.26 »
Moro Jerry!

Mä luulen et Ilposta ei ole kiinni kisakalenteri jos olisi meillä olisi kisoja joka viikonloppu.

Ehkäpä meille ei voida järjestää kilpailuja kesällä muina viikonloppuina kun siihen yleensä tarvitaan muutakin kuin kuljettajat.

Nostan hattua Ilpolle joka tekee enemmän LS-5 luokan eteen kuin me muut yhteensä!!!
Luulen et ois ne kilpailut milloin tahansa niin aina on viikoloppu jolloin jollakulla olisi joku muu luokka jossa pitäis vetää.
Heitänkin näin: Ajetaan ne kilpailut jotka omasta mielestä ovat tärkeimmät.

 
RS5 Modelsport | Modellsport IT | PowerHD

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fin LS-5 sarjan kisakalenteri 2007
« Vastaus #15 : 20.03.07 - klo: 23.55 »
Hyvä Stonde.
Kuinka monta vapaata viikonloppua löydät kesän aikana jolloin voidaan myös ajaa LS-5 kisaa, mutta ei se pitää laitaa päällekkäin jonkun muun kisan kanssa (ehkä se salon kisa onkin vaan 1 päiväinen sitä ei vielä tiedetä).
Nyt kuin kalenteri on kuin se on niin minä suunittelen 2 kpl LS-5 kisaa lisää tämän kesän ajaksi (koska viikonloppuja on aika monta mihin ne voidaan laittaa) koska minun mielestä tuo kisakalenteri LS-5 luokkaan on ihan retuperästä kuten myös yhden muun LS-5 luokan kisaajan mielestä myös (nimeää en mainitse).
Kyllä minä ymmärrän sen teitä jotka ajavat vain tätä yhtä luokkaa mutta minä ajan ainakin 4 eri luokkaa tänä kesänä ja kenties 5 luokka on viellä varmistamatta.

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fin LS-5 sarjan kisakalenteri 2007
« Vastaus #16 : 21.03.07 - klo: 00.24 »
Jaa sen verran viellä että en tiedä kuinka paljon itse pomolla on näpit pelissä kuin on tehty nämä kisa kalenterit mutta kuin kalenteria tarkastelee niin kaikki kyllä näkee että siellä on pitkin kesää aika montakin tyhjää viikonloppua joten en tiedä miksi pitää laittaa samaan viikonloppuun noita kisoja.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Stonde

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Fin LS-5 sarjan kisakalenteri 2007
« Vastaus #17 : 21.03.07 - klo: 14.49 »
Niin kyllä toi kalenteri on jotensakkin naurettava mutta eihän meillä ole kuin kaksi järjestäjää Kypak ja VAU.
Voipi olla että järjestäjillä on jotakin muuta puuhaa silloin kun on nuo vapaat viikonloput,en tiedä enkä liiemmälti ole asiaa ollu ajamassakaan joten en sen takia ole jälkikikäteen surkutellu.

Eiköhän kaikilla ole jotain muutakin kesällä,jostakin pitää sitten luopua.

Miks noi muut ei ole siirtäny sitten kisojaan LS-5:sen alta, oletko sieltä kyselly?
 
RS5 Modelsport | Modellsport IT | PowerHD

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Fin LS-5 sarjan kisakalenteri 2007
« Vastaus #18 : 21.03.07 - klo: 15.17 »
Ehkäpä meille ei voida järjestää kilpailuja kesällä muina viikonloppuina kun siihen yleensä tarvitaan muutakin kuin kuljettajat.

Näinhän se juuri on. Vapaa aukko kisakalenterissa ei ole yhtä kuin itsestään selvä kisaamisen paikka.

VAUlle tarjottiin Finntrack-kisoja järjestettäväksi Tattarisuolla heinäkuulla tänä vuonna. Pienoisautojaostossa kartoitin mahdollisuudet saada järjestäjiä paikalle rakentamaan kisat kasaan. Koko porukka on heinäkuussa jossain kaukana tai vielä kauempana eikä mitään mahdollisuuksia saada heinäkuulle riittävää järjestäjäporukkaa kasaan.

Varmaan osittain tästäkin syystä ei lähdetty suunnittelemaan LS-5 kisoja Tattikselle heinäkuussa.

Tämä ei siis tarkoita mitään mitä siinä ei lue eikä tämän pohjalta voi tehdä mitään vertailuja mihinkään muuhun kisajärjestämiseen.  :cool:
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Fin LS-5 sarjan kisakalenteri 2007
« Vastaus #19 : 21.03.07 - klo: 15.21 »
Kyllähän tuo kalenterin "epätasapaino" LS-5 -luokan suhteen on hyvin paljon kiinni järjestäjistä (varsinkin niiden vähäisyydestä).

Alunperin LS-5 II -kisa piti olla heinäkuun puolessa välissä sähkö- ja polttisturisti SM-kisaviikonlopun yhteydessä, mutta VAU ilmoitti, ettei pysty järjestämään kisaa silloin. VAU ja KyPak vaihtoivat turistikisojensa päivämääriä keskenään, minkä seurauksena LS-5 II -kisa siirtyi kuukautta aikaisemmaksi.

Nuo kesäkuun "tyhjät" viikonloput on koulujen päättäjäis viikonloppu sekä Juhannus. Jos vaikka muutama kisaaja tuolloin kisoihin pääsisi, ovat viikonloput erittäin huonoja järjestäjille.

Heinäkuu ei siis VAUlle sovi ja KyPakkia työllistää oma SM-kisaviikonloppunsa (Kuusankosken radalla, mihin LS-5 autot eivät mahdu) sekä osaa porukasta Vaasan EM-kisat.