Kirjoittaja Aihe: FinTrack Tour - Kehitysehdotuksia kaudelle 2008  (Luettu 9934 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
FinTrack Tour - Kehitysehdotuksia kaudelle 2008
« : 22.01.07 - klo: 14.01 »
Jälleen sama virsi mitä aikaisempina vuosina. Eli...

Kauden mittaan tulee varmaan monelle mieleen erilaisia parannus-/muutosehdotuksia FinTrack Tour -sarjaan. Aina kun jotain kehitetävää tulee mieleen, kirjoita perusteltu ehdotuksesi tänne, jotta ne löytyvät helposti ensikauden ohjeistoa tehtäessä

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
FinTrack Tour - Kehitysehdotuksia kaudelle 2008
« Vastaus #1 : 22.01.07 - klo: 14.04 »
joka kisassa ajamaton rataprofiili, eli kisoihin lähdetään samalta viivalta.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
FinTrack Tour - Kehitysehdotuksia kaudelle 2008
« Vastaus #2 : 22.01.07 - klo: 14.14 »
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"
joka kisassa ajamaton rataprofiili, eli kisoihin lähdetään samalta viivalta.


Kyllä, kannatan. Rata on kaikille sama ja sillä hyvä.
---

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
FinTrack Tour - Kehitysehdotuksia kaudelle 2008
« Vastaus #3 : 22.01.07 - klo: 14.24 »
radan oppimiseen ei mee kenelläkään montaa kierrosta - tiedoksi "pelimies oppii radan kahdella akulla" -naureskelijoille - mutta se joka väittää että 5 akun jälkeen ajat yhtä tasaisesti ja olet ehtinyt testata kaiken mitä  2pv treenin aikana, on kyl pikkasen hakoteillä. Suomen kärkitasollahan sillä tasaisuudella ei saavuta mitään?

mä hyväksyn sen miten ennen oli tapana, eli kotikerhon kuskit ajoivat radalla etukäteen, noita kotikerhon kuskeja ei ole kärkikahinoissa ollut millään kerholla sitä 1-3 enempää. Nyt homma on HIEMAN toinen kun koko suomi juoksee peräsuolipitkällä treenaamassa viikkoja etukäteen. tämä nostaa kustannuksia, vähentää mielenkiitoa ja tekee pelistä varsin epäreilua.

Tämä on koko Oulun kerhon puolesta.

12-luokalle oma SM-sarja niin ois radatkin järkevän kokosia.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
FinTrack Tour - Kehitysehdotuksia kaudelle 2008
« Vastaus #4 : 22.01.07 - klo: 14.33 »
Edellisten lisäksi....
Lainaus
3.5.4. MOOTTORI
C-12, TSM-10, M2-10, M4-10
EFRA -säännön mukainen 05 -viritetty sähkömoottori.
Harjallisisissa moottoreissa samarium-koboltti, neodyymi tms. harvinaiset maametallimagneetit on kielletty.
Moottorin laakerointi, ennakko ja päätykappaleen kiinnitys ovat vapaat.
Lisäys tuohon: Yleisesti suomessa kaupasta saatavilla olevat moottorit.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa HarriK

  • Fullspeed RC
    • Profiili
FinTrack Tour - Kehitysehdotuksia kaudelle 2008
« Vastaus #5 : 22.01.07 - klo: 15.13 »
Katsastuslaitteisto olisi kaikissa kisoissa sama. Ei tarvisi jännätä mittojen ja painojen kanssa. Kannatan myös ajamatonta rataprofiilia.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
FinTrack Tour - Kehitysehdotuksia kaudelle 2008
« Vastaus #6 : 22.01.07 - klo: 15.16 »
toimitin pätevät katsastusvälineet kuusaalle. jostain syystä kikkailivat poranterien kanssa korkeutta mitattaessa.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa HarriK

  • Fullspeed RC
    • Profiili
FinTrack Tour - Kehitysehdotuksia kaudelle 2008
« Vastaus #7 : 22.01.07 - klo: 15.21 »
Lainaus käyttäjältä: "HarriK"
Katsastuslaitteisto olisi kaikissa kisoissa sama. Ei tarvisi jännätä mittojen ja painojen kanssa. Kannatan myös ajamatonta rataprofiilia.

En tarkoittanut tällä viikonlopun kisoja vaan yleensä.
Lauantain katsastuksestakin selvittiin, kun ruvettiin asiasta jänkkäämään.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
FinTrack Tour - Kehitysehdotuksia kaudelle 2008
« Vastaus #8 : 22.01.07 - klo: 15.36 »
Lainaus käyttäjältä: "HarriK"
Katsastuslaitteisto olisi kaikissa kisoissa sama. Ei tarvisi jännätä mittojen ja painojen kanssa.
Tämä on työn alla ja toteutunee tällä kaudella. Mahdollisesti jo seuraavasta kilpailusta alkaen.

Poissa Mikko M

  • Veteraani
    • Profiili
FinTrack Tour - Kehitysehdotuksia kaudelle 2008
« Vastaus #9 : 22.01.07 - klo: 15.40 »
Olisiko mahdollista kierrättää puntarit ja mitat kisa järjestäjältä toiselle?
Tällä hetkellä puntarit ja mitat näyttävät aika eri tuloksia.  :wink:

Ajamaton rataprofiili toisi kustannus säästöä, kun ei tarvitsisi ravata ympäri suomea salatreenaamaan ja samalla voisi ehkä tuoda tasaisuutta.

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
FinTrack Tour - Kehitysehdotuksia kaudelle 2008
« Vastaus #10 : 22.01.07 - klo: 17.33 »
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"


12-luokalle oma SM-sarja niin ois radatkin järkevän kokosia.


Kannatan. Silloin riittäisi tavallinen kerhokisa radan kokoinen baana.

Lisäksi stanu ja viri samalle päivälle, sekä pro-stock + Tuoring foam luokka toiselle päivälle.
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
FinTrack Tour - Kehitysehdotuksia kaudelle 2008
« Vastaus #11 : 22.01.07 - klo: 17.50 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"


12-luokalle oma SM-sarja niin ois radatkin järkevän kokosia.


Kannatan. Silloin riittäisi tavallinen kerhokisa radan kokoinen baana.

Lisäksi stanu ja viri samalle päivälle, sekä pro-stock + Tuoring foam luokka toiselle päivälle.


kannatan
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa sv

  • Jäsen
    • Profiili
FinTrack Tour - Kehitysehdotuksia kaudelle 2008
« Vastaus #12 : 23.01.07 - klo: 09.05 »
Kannatan ajamatonta rataprofiilia ehdottomasti, jolloin kaikki lähtevät samalta "viivalta" kisaan (kaikilla ei ole mahdollisuutta käydä treenailemassa etukäteen eri paikkakunnilla)

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
FinTrack Tour - Kehitysehdotuksia kaudelle 2008
« Vastaus #13 : 23.01.07 - klo: 16.50 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"

...
Lisäksi stanu ja viri samalle päivälle, sekä pro-stock + Tuoring foam luokka toiselle päivälle.


Tämä kuulostaa hauskalta, ääni tälle täältä myös!
Toisaalta, pitäisikö rataprofiilia jotenkin muuttaa päivien välissä?
Ja oma ehdotus on että foumi+pro-stock lauantaille ja stanu ja viri sunnuntaille.

Teemu
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
FinTrack Tour - Kehitysehdotuksia kaudelle 2008
« Vastaus #14 : 24.01.07 - klo: 16.59 »
Viri pitää saada lauantaille, niin lauantain luokissa ajavat eivät saa tätä kiisteltyä etua kyseiseen luokkaan missä taisto on kovinta.

Rata kaikille sama, eli siis ei treenejä ennen kisaviikonloppua kyseisellä layoutilla, eikä myöskään treenejä kisaa edeltävänä perjantaina (kuten nytkin), mutta sitten lisäksi mielestäni myöskin lauantai-illan treeni pitää poistaa jotta homma olisi kaikkien luokkien kuskeille tasaveronen.

Erillinen C-12 sarja ei ole huono idea, mutta jotta kaksi sarjaa voisivat toimia järkevästi rinnakkain on tämä suunniteltava todella tarkasti. Vaaranahan tässä on se, että homma jakaantuu kahtia ja joillekin kuskeille kustannukset tuplaantuvat kisamatkojen osalta.

EDIT: Sanamuotoja hieman muokattu.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
FinTrack Tour - Kehitysehdotuksia kaudelle 2008
« Vastaus #15 : 01.02.07 - klo: 23.12 »
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"
joka kisassa ajamaton rataprofiili, eli kisoihin lähdetään samalta viivalta.

Peesaan.

Poissa ripa_k

  • TamUA
    • Profiili
FinTrack Tour - Kehitysehdotuksia kaudelle 2008
« Vastaus #16 : 01.02.07 - klo: 23.32 »
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"
joka kisassa ajamaton rataprofiili, eli kisoihin lähdetään samalta viivalta.

Peesaanpa myös kun ohi en pääse.
(Ja termi salatreenaus käsitettäköön kisaprofiilin ajamisena kisapaikassa ennen varsinaisia kisoja.)
Risto Koskinen
Jarru on vauhdin surma

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
FinTrack Tour - Kehitysehdotuksia kaudelle 2008
« Vastaus #17 : 03.02.07 - klo: 11.44 »
Ehdotan:

Yksi kunnon SM kisa heinäkuussa kesällä

Formaatti esim:
To vapaa harjoitus
pe ohjattu harjoitus
La alkueriä 5 kpl
Su 1 alkuerä ja 3 finaalia

Parhaan AE tuloksen mukaan alkueriin.
4 settiä esiliimattuja renkaita viriin.
Stanu + prostock 2-3 settiä.

Erikseen FinnTrack sarja, jossa pipo ei ihan niin paljon kiristä

Tai sitten sarja erillisiä kilpailuja.

Esim. tyyliin  :)

- Kuusankosken suhinat
- Mäntsälän Kapinat
- Ylistaron Teippikisat
- Oulussa Blue carpet race
- Vantaan vauhtipäivät
- Laukaalla kupolicrossi
jne.

Näissä paljon mainontaa uusille harrastajille ja oheistapahtumia yms.
Pääasia kunhan pipoa ei kiristä.
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
FinTrack Tour - Kehitysehdotuksia kaudelle 2008
« Vastaus #18 : 03.02.07 - klo: 11.50 »
On tuossa SM-sarjassa omat hyvät puolensa, mutta se on harmi että vain osa tiimikuskeista ehtii ajaa koko sarjan. Tämä "salatreenaus" eli rataan ennakkoon tutustuminenhan tuli kuvioihin juuri pari vuotta sitten kun ajettiin SM-sarjaa ensimmäistä kertaa. Selvää pipon kiristymistä on ollut havaittavissa tuon jälkeen. Vesku sanoikin hyvin tuossa aikasemmin:
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"
mä hyväksyn sen miten ennen oli tapana, eli kotikerhon kuskit ajoivat radalla etukäteen, noita kotikerhon kuskeja ei ole kärkikahinoissa ollut millään kerholla sitä 1-3 enempää. Nyt homma on HIEMAN toinen kun koko suomi juoksee peräsuolipitkällä treenaamassa viikkoja etukäteen.

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
FinTrack Tour - Kehitysehdotuksia kaudelle 2008
« Vastaus #19 : 03.02.07 - klo: 13.57 »
Pipon kiristys johtuu nimenomaan sm-SARJASTA, koska osakilpailuista saa pisteitä jne.
Yksittäiset LAADUKKAAT kilpilut voisivat olla hieno piriste ja ajamisessa ei olisi NIIN hirveetä yrittämistä.

Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
On tuossa SM-sarjassa omat hyvät puolensa, mutta se on harmi että vain osa tiimikuskeista ehtii ajaa koko sarjan.


Heuli on oikeassa, tosin Itseasiassa yksikään teemikuski ei ajanut täyttä sarjaa. Juhokin vain kaksi kesäkisaa.

Ulkomaan kisakalenterissa on 12 kisaa, joten kaikkiin SM kisoihin ei riitä aika / into. Viime vuonna SM sarja floppas, koska KV kuskit ei jaksanut/aika riittänyt ajaa kesäsarjaa.


Tuo pipon kiristyson se pahin asia. Se tappaa lajin.
Voisiko jopa olla yksittäinen SM kesä ja SM talvi kisa.
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
FinTrack Tour - Kehitysehdotuksia kaudelle 2008
« Vastaus #20 : 03.02.07 - klo: 19.08 »
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"


12-luokalle oma SM-sarja niin ois radatkin järkevän kokosia.


Kannatan. Silloin riittäisi tavallinen kerhokisa radan kokoinen baana.

Lisäksi stanu ja viri samalle päivälle, sekä pro-stock + Tuoring foam luokka toiselle päivälle.


kannatan


Ehdotan, että talvella ajetaan pelkästään C-12 kisoja ja kesän turistkisat lopetettaisiin.  :mrgreen:
-Pekka

Poissa sillu

  • Jäsen
    • Profiili
FinTrack Tour - Kehitysehdotuksia kaudelle 2008
« Vastaus #21 : 06.02.07 - klo: 17.12 »
oikein.
---
OULU RC RACING | C-12 | Corally | V-Dezign

Poissa AAKE K.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
FinTrack Tour - Kehitysehdotuksia kaudelle 2008
« Vastaus #22 : 10.02.07 - klo: 08.35 »
Mielestäni nykyinen SM-sarja palvelee parhaiten kaikkia harrastajia. Tämä on muotoutunut monen vuoden aikana, jolloin on menty kokoajan parempaan suuntaan. Hienosäätöä voidaan käydä siitä, mitkä luokat ajetaan samana päivänä. Nykyinen on paras.
Harjoittelu: sallitaan SM-tasoisissa kisoissa ainakin yksi tai kaksi treeniä ennen kisaa myös profiililtaan. Muistellaampa SM-kisaa Riihimäellä vuonna 2006, siellä "paperilla" oli hyvä kisa tulossa. Mutta olisi vaatinut hieman hienosäätöä profiiliin ja ajajakorokkeeseen yms, mitkä olisi ollut korjattavissa kun olisi ajettu treenit vaikka viikkoa aikaisemmin. Kisan jo alettua on myöhäistä. Ja tämä kisa äänestettiin pois SM-sarjasta. Tänä vuonna kisa olisi ollut varmasti SM-kelpoinen. En kaipaa kisaa, jota ei ole "testattu".
Tämän vuoden Kuusankosken rata ei olisi ollut niin hyvä, jos sitä ei olisi rakennettu ja muutettu kertaalleen. Iso käsi Calelle (+ muut) kun hän tekee asiat loppuun asti ja viimesen päälle.
Yksinkertainen SM-kisa palvelis tulevaisuudessa parhaiten meidän tiimiä. Kun vauhti kasvaa ja menemme enemmän ulkomaille ajamaan, ei välttämättä ole mahdollista kiertää kaikkia Suomen kisoja, vaan osa jää väliin. Silti kannatan SM-sarjaa. Me ajetaan sitten hienoja yksittäisiä kisoja, niitähän nykyiset SM-tason kisat ovat.
Renkaat haluan valmiiksi liimattuna.
Erillistä C-luokan SM-sarjaa en halua...
... paitsi jos TSM-10-luokan SM sarjan kisoista tehdään seuraavanlaisia:
Perjantaina rata suljettu.
LAUANTAI: TSM-10 treenit 6x ja alkuerät 3 kpl (+TSS-10 luokka).
SUNNUNTAI: TSM-10 alkuerät 2 kpl, finaalitreenit ja kaikki finaalit x3. (+TSP-10-luokka).
Awesomatix-RS5-Traxxas-Team Durango-Nosram-LRP-Sanwa, www.power-racing.net

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
FinTrack Tour - Kehitysehdotuksia kaudelle 2008
« Vastaus #23 : 10.02.07 - klo: 15.33 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Pipon kiristys johtuu nimenomaan sm-SARJASTA, koska osakilpailuista saa pisteitä jne.
Yksittäiset LAADUKKAAT kilpilut voisivat olla hieno piriste ja ajamisessa ei olisi NIIN hirveetä yrittämistä.

Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
On tuossa SM-sarjassa omat hyvät puolensa, mutta se on harmi että vain osa tiimikuskeista ehtii ajaa koko sarjan.


Heuli on oikeassa, tosin Itseasiassa yksikään teemikuski ei ajanut täyttä sarjaa. Juhokin vain kaksi kesäkisaa.

Ulkomaan kisakalenterissa on 12 kisaa, joten kaikkiin SM kisoihin ei riitä aika / into. Viime vuonna SM sarja floppas, koska KV kuskit ei jaksanut/aika riittänyt ajaa kesäsarjaa.


Tuo pipon kiristyson se pahin asia. Se tappaa lajin.
Voisiko jopa olla yksittäinen SM kesä ja SM talvi kisa.



Tuotahan on kokeiltu jo, eikä se toiminut. SM SARJA tuli takas ja harrastajamäärät kasvoivat. En tiedä miksi, mutta näin kävi
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour - Kehitysehdotuksia kaudelle 2008
« Vastaus #24 : 21.07.07 - klo: 19.08 »
Nostanpa tätä topikkia ylös. Nyt kesäkaudella ollaan saatu ajaa preclued renkailla joka on mielestäni tosi hyvä juttu. Toivoisin että ajettaisiin niillä myös talvella... ei tarviis jumpata niitten inserttien, renkaiden, vanteiden ja liimojen ym kanssa.

Vai onko asiasta ollut jo aiemmin puhetta? Kallella tietoa?
Sponsored by own wallet

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: FinTrack Tour - Kehitysehdotuksia kaudelle 2008
« Vastaus #25 : 21.07.07 - klo: 20.00 »
Olen käsittänyt että talvella ajetaan preglued sorexeilla.  Ensimmäinen satsi renkaita pitäisi tulla lähiaikoina maahan, hyvissä ajoin ennen talvikauden alkua. Tämä oli todellakin toivottu muutos.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: FinTrack Tour - Kehitysehdotuksia kaudelle 2008
« Vastaus #26 : 28.08.07 - klo: 16.13 »
Tässä vähän pienempi asia, joka tuli esille monissa kesän varikkokeskusteluissa.

Siiven osalta nykyinen, erän jälkeen tapahtuva katsastus sisältää selkeän mahdollisuuden epäoikeudenmukaisuuteen, joka on tälläkin kaudella realisoitunut monessa kisassa ja monen kuskin kohdalla.

Siipi saa erän aikana monasti erilaisia tällejä ja tölväyksiä jotka usein nostavat siiven takareunaa korkeammalle kuin mitä se oli erää aloitettaessa.

Auton katsastaminen ennen erää korjaisi tämän ongelman, mutta se toisi ehkä mukanaan uusia ongelmia.

Miten olisi kisan alussa siiven merkkaaminen samaan tyyliin kuin runkokin. Ja jos siipi muuttaa muotoaan kisan tuiskeissa, niin siitä ei nykytyyliin tule katsastuksessa hylkäystä. Sääntöjen vastaiseksi muuttunut siipi pitää tietysti vaihtaa/palauttaa sääntöjen mukaiseen malliin seuraavaan erään mennessä.

Tai löytyykö maailmalta tähän hyväksi havaittua käytäntöä?

Ranskan EM:issä ei kisaerän jälkeen tullut liian korkeasta siivestä hylkäystä vaan siivessä oli keltainen lappu, missä luki esim "+1 mm" eli katsastuspöytäkirjaan merkintä ja kuskille tiedoksi että siipi millin liian korkea. Kuvittelisin, että seuraavassa erässä sama rike olisi tuonut kovempia seurauksia.
Viime vuoden Jens Minnessä puolestaan ei auttanut mikään, jos siipi oli erän jälkeen liian korkea, vaan tuli suoraan hylkäys [vaikka katsastaja näyttikin ihan joulupukilta siviilivetimissä].
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour - Kehitysehdotuksia kaudelle 2008
« Vastaus #27 : 28.08.07 - klo: 16.29 »
Joulupukit (ruotsalaiset) ei tunnetusti paljon sääntöjä tunne ja noudata  :police: :afro:
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

stimpson

  • Vieras
Vs: FinTrack Tour - Kehitysehdotuksia kaudelle 2008
« Vastaus #28 : 30.08.07 - klo: 10.47 »
Yksi kissa mikä pitäisi nostaa pöydälle ensi kautta mietittäessä on tuomarointi! Osa kisoista ajettiin läpi ihan hyvässä hengessä ja tuomarit jakoivat huomatuksia / rangaistuksia aiheesta. Osa kisoista ajettiin taas läpi täysi kaaos radalla, kun tuomioita ei juuri jaettu. Hyvä esimerkki jälkimmäisestä on Vantaan kesäkisa, jossa sai tökkiä kontiin ihan rauhassa ilman mitään mainintaa aiheesta. Ajaminen oli sitten juuri sen näköistä, kun sen voi olettaakin olleen.

Suurin ongelma varmaan on tuomareiden saaminen kisoihin? Tuomarille kun ei varmaan juurikaan kiitoksia heru kisan tiimellyksessä. Millä porkkanalla tuomareita saataisiin paikalle?

Mielestäni tätäkin asiaa olisi hyvä vähän miettiä. Ei varmaankaan ole lajin tulevaisuuden kannalta hyvä, jos alusta pitäen opitaan ajamaan ns. sikaa kisoissa ilman seuraamuksia. Millä tavalla saataisiin esim. kaksi tuomaria joka kisaan? Miten heidän toimintansa kisoissa olisi mahdollisimman helppoa? Pitäiskö olla erikseen tuomari, joka seuraa ajotapaa, oikaisua, peräänajoja yms ja toinen joka seuraa kilpailutilanteita ja tien antamista nopeammille? Pitäisikö tuomarin katsoa kilpailua ajajakorokkeelta? Olisiko tuomareilla hyvä olla omat mikrofonit kuulutuksia varten, jolloin kuuluttaja saisi "rauhassa" vaan selostaa kisaa?

Kommentteja aiheesta?

Poissa pcu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour - Kehitysehdotuksia kaudelle 2008
« Vastaus #29 : 31.08.07 - klo: 23.41 »
...
« Viimeksi muokattu: 01.09.07 - klo: 10.12 kirjoittanut pcu »