Päävalikko

Nitro Star 4.6, vain yli 20% fuilia?

Aloittaja Vikketsi, 11.02.07 - klo: 23.02

Vikketsi

Morjens.

Olisi sisäänajo edessä kyseiselle koneelle, manuskassa mainitaan että 20-25 %-voilttisella pitäisi pörrätä. Yleensähän syö konetta jos ajaa liian suurella nitropitoisuudella, mutta nyt olisikin päinvastainen tilanne:

Kysyisinkin että onko mitään muuta haittapuolta kuin tehojen laskeminen jos ajan 16%-volttisella Byronilla?

Divi

suosituksia ne on, eikä siitä haittaa ole vaikka 16% ajat. Veikkaisin kuitenkin että 25 prossasella kone käy tasaisemmin, lähtee käyntiin helpommin ja voitelu riittää silti ihan hyvin.

Niko

20% ja 25% polttoaineen koneen kulutus ero on hyvin marginaalinen. Eniten koneen kulumiseen vaikuttaa käyttäjä. Jos ei osaa käyttää konetta niin koneen saa loppuun vaikka yhdellä 5% löpökannulla, kun toinen jamppa ajaa samanlaisella koneella 30% polttoaineella 8 gallonaa.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: "Divi"suosituksia ne on, eikä siitä haittaa ole vaikka 16% ajat. Veikkaisin kuitenkin että 25 prossasella kone käy tasaisemmin, lähtee käyntiin helpommin ja voitelu riittää silti ihan hyvin.

OHO, olen nyt ajannut ties kuinka monta vuotta 16% nitrolla ja olen ymmärtänyt että 1.8 rata autoilijat ovat siirtyneet tuon procentti määrään myös hieman pidemmän ajoajan takia.
Kyllä tuolla 16%nitrolla kone laulaa älä huoleti aja vaan sillä.
Jerzi/ Hobbylinna

ps 16% nitro on myös halvempaa :wink:
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Divi

Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar1"
Lainaus käyttäjältä: "Divi"suosituksia ne on, eikä siitä haittaa ole vaikka 16% ajat. Veikkaisin kuitenkin että 25 prossasella kone käy tasaisemmin, lähtee käyntiin helpommin ja voitelu riittää silti ihan hyvin.

OHO, olen nyt ajannut ties kuinka monta vuotta 16% nitrolla ja olen ymmärtänyt että 1.8 rata autoilijat ovat siirtyneet tuon procentti määrään myös hieman pidemmän ajoajan takia.
Kyllä tuolla 16%nitrolla kone laulaa älä huoleti aja vaan sillä.
Jerzi/ Hobbylinna

ps 16% nitro on myös halvempaa :wink:
mitä oho? enhän mä ajoajasta kirjoittanutkaan tuossa :wink:  Olen ymmärtäny että isompi määrä nitroa metanolin seassa auttaa palamista, tietysti tiettyyn pisteeseen saakka. Eihän sitä nitroa todellakaan liikaa saa olla.

Ite olen hyvä esimerkki tuosta mitä Niko sanoi eli ensimmäisellä autolla, 16% polttoaineella ajoin gallonan, sitten se levis. Edellisellä ajoin 5 gallonaa 25% polttoaineella ja vielä myydessä kone oli hyvässä hapessa ja ostajalta tuli vielä jälkeen päin hyvää kommenttia moottorista.

jerzirccar1

Ohoolla tarkoitan että 25% kone käy tasasemmin kuin 16% :wink:
Tietysti olet sen kokeillut koska niin sanot.
Minä taas totesin koska minulla on molemmista ties kuinka monta vuotta kokemusta.
Jerzi

JK Power

Umm...

Mulla on edelleen käytössä K4.6 moottori jolla on ajettu 17 gallonaa.
Kone toimii moitteetta, ainakin viimeksi kun ajoin sillä. Heh!

Alakerran laakerit on vaihdettu 10 gallonan jälkeen mutta muuten on orig. kilkkeet sisällä.

Se on saanut rankua ja sillä on ajettu kovaa, tietysti järkeä käyttäen.

Selväähän on että, parhaat terät on takana, mutta se toimii hyvin edelleen ja kulkua on buenosti.

Ja polttoaineena olen käyttänyt vain ja ainoastaan Byron 25% Race:a.
Jolla se toimi moitteetta.
Testannut olen tietysti samaa 16%:sta sillä mutta käynti ei ollut yhtä hyvää ja tasaista, niin yläkierroksilla kuin tyhjäkäynnilläkään sekä tulpan kanssa oli hakemista.

Edit: Polttoaine riippuu hyvin pitkälti koneesta.
Eli yhdellä koneella yksi löpy toimii hyvin kun toisessa se sama ei käy millään muotoa edes välttävästi...
Joten kannattaa kokeilla eri aineita eri moteissa.
Huomasin vain tuon K4.6:sen tykkäävän Byronin 25% Race litkusta.

:mrgreen:
What the Hell! Who put that rock there!

Divi

Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar1"Ohoolla tarkoitan että 25% kone käy tasasemmin kuin 16% :wink:
Tietysti olet sen kokeillut koska niin sanot.
Minä taas totesin koska minulla on molemmista ties kuinka monta vuotta kokemusta.
Jerzi
molemmilla on ajettu mutta ei yhtä vankalla kokemuksella kuin sinä :wink: Hävisin :|

jerzirccar1

No voitkos hyvällä rintaäänellä sanoa että 25% käy tasasemmin kuin tuo 16%.
Minun mielestä ei todellakaan ole mitään eroa kuin hinnassa ja hiukan ajoajassa.
Jerzi

Divi

En voi, mutta näin olen kuullut. Hyvä että nyt tuli tarkempaa tietoa :wink:

JK Power

Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar1"No voitkos hyvällä rintaäänellä sanoa että 25% käy tasasemmin kuin tuo 16%.
Minun mielestä ei todellakaan ole mitään eroa kuin hinnassa ja hiukan ajoajassa.
Jerzi

En yleistäisi polttoaineita ihan noin rajusti.
Merkillä on väliä kun laatu on erillaista.

Omakohtainen kokemus on että Byronin 25% Race on toiminut omissani parhaiten.

Koneesta riippumatta.

Tähän asti ainakin.

Olen kokeillut erimerkkisillä .21 ja .28 moteilla sekä eri tulpilla ja eri merkkisillä ja vahvuuksisilla löpyillä.

Tämähän tietysti olikin vain minun mielipide.
Joka ei pohjaudu vuosikymmeniin.

:mrgreen:
What the Hell! Who put that rock there!

jerzirccar1

Minäkin ajoin tietysti aina kuin säännöt sen salli tuolla 25% ja kuin kokeilin 16% niin olin tyytyväinen.
Nyt en osaa sanoa että miten nuo isolohkoiset koneet jaksaa 16% mutta uskoisin että on ihan riittävä.
10% voi olla jo asia toinen.
Tietysti se on merkistäkin kiinni mutta olen melkein aina ostanut sitä mitä on yleisesti käytetty kisahommissa.
Jerzi

Divi

Ja siihen koneen kulumiseenhan vaikuttaa nitroa enemmän polttoaineessa oleva öljymäärä, ja etenkin öljyn laatu joka on laadukkaissa polttoaineissa aivan toista luokkaa kuin joissain muissa.

tomppa82

Lainaus käyttäjältä: "Divi"Ja siihen koneen kulumiseenhan vaikuttaa nitroa enemmän polttoaineessa oleva öljymäärä

Tietyn rajan jälkeen ei enää kyllä sekään. Siis liikakaan sitä ei kannata olla, alkaa vaan viemään jokainen ylimääräinen öljy% tehoa. Ekassa viestissä mainitussa Byronin 16% on autokäyttöön aikalailla sopivasti öljyä. Olettaen siis, että kysyjä tarkotti Byronin Race-fuilia
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja