Kisat toimi alusta loppuun mainiosti.
Tuomarointi oli kerrankin kilpailuissa esillä.
Rangaistuksia/huomautuksia jaettiin enemmän kuin edellisen kauden SM sarjassa yhteensä. Silti jäi vielä eerittäin paljon huomaamatta... Yksi silmäpari tosin ei kaikkea voi nähdäkkään.
Seuraavaksi sitten suurin risu.
Herrasmiesmäiseen tapaan en ala suoraan sormella osoittamaan koska kyseinen taho tietää kyllä kenestä/keistä on kyse...
Erälistojen laatiminen oli suoraan sanottuna mauton ja todella lapsellinen vitsi... Lopputuloksiin tuollainen ei tietenkään vaikuta yhtään mitään, mutta hei... Joku roti sentään.
Vastaavaisuudessa antakaa tuo tehtävä sellaisille jotka hoitavat homman niinkuin se kuuluu ja on jokaiselle kuljettajalle oikeudenmukainen.
Myös aikataulun aikaistaminen ilman selkeää ja näkyvää tiedoitusta viimeisenä iltana oli amatöörimäinen temppu.
Seuraavaksi sitten se mitä on jo odotettu
:lol:
Aamulla klo 5 jälkeen autoon kamoja kantamaan... Puoli pakua täynnä rompetta ja roinaa... Kaahaus kisapaikalle... Kamat purkuun, pöytää kasaan ja kamoja levälleen... On varaosaa, on rengasta, radiota, ruuviväännintä, telttaa ja myyntitavaraa niin mahottomasti... Mutta mutta...
Onks joku nähny mihin mä laitoin sen mun sinisen autokassin... Tossa on toi vihree joka on täynnä tavaraa, mutta missä se mun autokassi on???
No helvata tietenkin KOTONA.... AAAARGH...
Ei muuta ku auto käyntiin ja uhmaten kaikkia luonnon ja suomen lakeja pikanen visiitti 130 kilometrin päähän...
Olo oli ku englannissa... Oikeeta kaistaa tuli autoa vastaan pitkässä letkassa :P
Kisapaikalle palattuani oli eräharjoitus ja ensinmäinen alkueräkierros päättynyt.
Auto äkkiä laukusta ja eiku baanalle.
Hiitin jälkeen sitten räjähtäneet ikivanhat kytkinlaakerit vaihtoon ja takaiskareihin vähän öljyä...
Tuli niin kiire että tartti pyytää apua iskareiden kiinnityksessä...
Olbe hätiin...
No en tietenkään muistanu sanoa että tukivarren sisempään reikään kiitos, joten hän ruuvasi kiireessä iskarin ulompaan reikään :mrgreen:
Itse ruuvasin toisen iskarin paikalleen ja se meni tietenkin siihen sisempään reikään.
No auto baanalle ja ajamaan... muuten tuntu perä toimivan ihan ok, mutta jotenkin kiihdyttäessä ja jarruttaessa auto toimi kummallisen epäloogisesti.
No ajattelin että se nyt johtuu vaan taas ajamattomuudesta tai jostain autosta riippumattomasta asiasta.
Eihän siinä mitään... Alkuerissä enemmän tai vähemmän rämpien hitaampien joukossa (kiitos listojen laatijan mauttoman vitsin).
Alkuerien jälkeen kolmas eli semit odotti.
Semeissä auto alkoi istua lapaseen ja lähdettiin Arin kanssa selkeään johtoon... Pienen hetken jälkeen saavutettiin kierroksella ohitettavia jotka onkin sitten jo lähes oma lukunsa.
Mieleen jäi pysyvästi eräs porkkanan värinen auto (omistajaa en mainitse, mutta hän varmasti tietää mistä autosta oli kyse)... Ensin minä huudan latua pitkän aikaa... Ari saavutti ja alkoi myös huutamaan...
Anteeksi vain mutta jo pelkästään säännöissä on maininta tien antamisesta, ja mikäli ihan oikeasti perään ilmestyy auto joka etenee sekunteja per kierros kovempaa niin ei siinä aleta peittelemään.
Lopulta molemmat suivaantuivat tilanteesta siinä määrin että ohi mentiin aivan puhtaasti yli jyräämällä.
Semit siis ohi lievän äänestyksen säestämänä ja edessä oli finaali...
Kaikki valmiina ja eiku menoks.
Ari starttas paikalta 1. minä 2. artsi 3. jne jne...
Alkuminuutit sujui ihan ok ja poljettiin Arin kanssa muusta letkasta karkuun...
Muutamien kierrosten jälkeen innostuttiin Arin kanssa pitämään hauskaa pienen väännön merkeissä... Ohituksia sateli taas tuttuun tapaan lähes jokaisessa mutkassa ja vääntö oli mahtavaa... Suurimman hymyn aiheutti tilanne kun väännön päätteeksi hieman kolahdettiin yhteen jä päädyin katolleni... Nostajalla kesti se perinteinen aika mitä yleensä kestää kun ei oltu ihan just tilanteen tasalla... Ari ajo auton radan reunaan parkkiin ja jäi odottamaan :lol: :lol:
Tämän hässäkän aikana pääs yks auto livahtamaan kärkeen, mutta eiku perään ja hetikohta siirryttiin takas samaan asetelmaan... 2 karkulaista suurensi välimatkaa muihin tasaisen varmaan tahtiin...
Sijat vaihtu pariin kertaan matkalla toisen virheistä johtuen... Jossain vaiheessa alkoi tankkausrumba ja sijoitukset vaihtu arin kanssa taas miten vaihtukaan... Jossain vaiheessa ( ehkä noin 10 minuutin ajon jälkeen) alkoi auto tuntua jotenkin omituiselta, eikä sillä päässyt enää ihan samaa vauhtia kuin alussa... Ari lähti karkuun ja nakutti tappavaan tahtiin kierros toisensa jälkeen kaulaa pidemmäksi...
Maaliin tultiin kohtuu selkein eroin... Ari selvästi voittaneena (lähes 3 kierrosta edellä) ja minä lähes yhtä suvereenisti toisena (reilun 2 kierroksen ero kolmanteen)...
Maalissa totesin että ei vaan pystyny parempaan... Jossain välissä sattu silmät yhtäkkiä auton perään... Jahas... kallistuksenvakaaja poikki... No ei ihme että ei toiminu enää niinkuin piti... Näytin autoa nikolle ja sanoin että kato ny mikä oli pielessä... Niko siihen "hah... mitä ihmettä sä oot torsteillu iskarit eri paikkoihin??" Eikä ku vakaaja on poikki... "No joo näköjään, mutta mitä noi iskarit on eri paikoissa?" WTF???
Vasta tässä vaiheessa huomasin aamupäivän kiireessä tehdyt sähellykset :D
No eihän siinä mitään... Toinen sija oli hyvä, enkä varmaan olis edes täysin kunnossa olevalla autolla voittoon pystynytkään, mutta olisinpahan voinu edes taistella loppuun asti.
No mutta ainahan pitää jäädä se jossittelun vara
:mrgreen:
Loppuun vielä ylipitkän viestin päälle lussat ja miinukset...
+ Team HoBao Finland (kaksoisvoitto)
+ Tuomarointi (loistavaa... Kiitos Wimmu ja kaverit)
+ Radan profiili (pitkästä aikaa kovaa ajettavia mutkia)
+ Pinta pysyi kohtalaisen sileänä koko päivän (pieniä monttuja joita ei voi oikeastaan edes mainita)
+ Makkarat, kahvit, limpparit jne.
+ Auto toimi sekaisin olevalla setupilla ja hieman vajaakuntoisenakin loistavasti
+ O.S. (9 minuutin tankkiväli... ja vielä oli tankissa soppaa. Kesällä rikotaan sitten se 10 minuutin raja)
- Tökerö vitsi erälistojen suhteen
- Kierroksella ohitettavien käsittämätön torsteilu muutamaan otteeseen.
--- Joku torsti oli jättäny mun auton eteiseen...
- Yks torsti on jossain rapakon takana sudittelemassa niin jäi edelleen se tiimin ensinmäinen kolmoisvoitto odottamaan seuraavaan kertaan